Elikkä miten saisin tehtyä semmoisen ohjelmanpätkän, jossa on 8 erillistä kohtaa ja jokaiseen kohtaan pitäisi saada randomilla jokin seuraavista numeroista 1,2,3 ?? Kiitos jo näin etukäteen.. :)
Tarvisin hiukan apua?
12
1173
Vastaukset
- le coder
"jossa on 8 erillistä kohtaa "
8 muuttujaa tai taulukko kahdeksalla alkiolla???
random luvun saat tällä:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/util/Random.html- nimimerkkiä?
taulukko 8 alkiolla..
- ma_vaan__
nimimerkkiä? kirjoitti:
taulukko 8 alkiolla..
Näin mä sen tekisin
Random random = new Random();
for(int i=0; i - ma_vaan__
ma_vaan__ kirjoitti:
Näin mä sen tekisin
Random random = new Random();
for(int i=0; iNii joo randoot tietty ..nextInt(2) 1; //randoo 0-2 ja kun lisää sitä yhdellä niin 1-3 :)
- asdf
Sitähän voi vaikka kokeilla tällaista:
int[] taulukko = new int[8];
for (int i=0; i < taulukko.Length; i )
{
taulukko[i] = ((int)Math.random()*3) 1;
} - Nimimerkkiä?
Mulla on nyt tehtynä tallanen, miten saan muutettua ennen tulostusta kolmosen, x-kirjaimeksi? Replace komennolla mutta en saa toimimaan.. apuja? :) kiitos kaikille jo vastanneille..
import java.io.*;
import java.util.*;
public class Sat {
public static void main ( String [] argv ) throws
IOException {
BufferedReader stdin = new BufferedReader (new
InputStreamReader
(System.in));
int[] taulukko = new int[8];
java.util.Random generaattori = new java.util.Random();
for (int i=0; i < taulukko.length; i )
{
taulukko[i] = generaattori.nextInt(3) 1;
System.out.print("Oikea tulos " taulukko[i] "\n");
}
}
}- Siis?
Haluat siis esim. taulukon [1,2,3,4,5,6,7,8] tulostuvan muodossa [1,2,x,4,5,6,7,8]?
Sit kannattais kattoa tuota taulukon tulostusta ja miettiä et mitä pitää tulostaa kun taulukon alkio on kolmonen. En oikein tajua, missä yrität käyttää replace. Replacen avulla voi korvata merkkejä toisella String-tyyppisistä muuttujista.
PS. Mihin muuten tarvit tuota stdin? - Nimimerkkiä?
Siis? kirjoitti:
Haluat siis esim. taulukon [1,2,3,4,5,6,7,8] tulostuvan muodossa [1,2,x,4,5,6,7,8]?
Sit kannattais kattoa tuota taulukon tulostusta ja miettiä et mitä pitää tulostaa kun taulukon alkio on kolmonen. En oikein tajua, missä yrität käyttää replace. Replacen avulla voi korvata merkkejä toisella String-tyyppisistä muuttujista.
PS. Mihin muuten tarvit tuota stdin?Eli siis tuo valmis ohjelma tulostaa kahdeksaan taulukon kohtaan, jokaiseen joko 1,2,3... Esimerkiksi näin 1 2 3 2 3 2 1 2 ... ja nyt ku nuo tulee ni haluaisin että kolmosta ei tulisi ollenkaan vaan kolmosen tilalla olisi kirjain X.. miten siis täytyy ohjelmaa muuttaa tai käyttää replace `3´, `X´
- Siis?
Nimimerkkiä? kirjoitti:
Eli siis tuo valmis ohjelma tulostaa kahdeksaan taulukon kohtaan, jokaiseen joko 1,2,3... Esimerkiksi näin 1 2 3 2 3 2 1 2 ... ja nyt ku nuo tulee ni haluaisin että kolmosta ei tulisi ollenkaan vaan kolmosen tilalla olisi kirjain X.. miten siis täytyy ohjelmaa muuttaa tai käyttää replace `3´, `X´
vaikka näin:
jos(alkio == 3)
tulosta X
muuten
tulosta alkio
jos aivan välttämättä haluat käyttää sitä replacea ni lisäät noi alkiot String-muuttujaan. - aresta
Siis? kirjoitti:
vaikka näin:
jos(alkio == 3)
tulosta X
muuten
tulosta alkio
jos aivan välttämättä haluat käyttää sitä replacea ni lisäät noi alkiot String-muuttujaan.joo mulla ei taho päässä riittää kapasiteetti.. ni voisitko tohon koodiin jonka oon aijemin laittanu ni lisätä etes vähän.. :ss
- aresta
Joo ohjelma toimii nyt!!
- VÄHÄN UPEETA
Itsekkö teit xDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408