Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

uusi mies allerginen

tiitu....

Eli ongelma on se, että tapasin uuden miehen, joka osoittautuikin kissoille allergiseksi (asia tuli puheeksi vasta parin ensimmäisen tapaamiskerran jälkeen). No minulla itsellä on kissoja ja nyt mietinkin sitä, että onko parempi antaa tämän jutun olla ennenkuin se mahdollisesti seurusteluksi muuttuu? (kissoistani en aijo missään tapauksessa luopua)

Onhan se harmi jos tämän jutun joutuu antaa olla toisen allergian takia (kun tosissaan pitkästä aikaa löysin miehen joka olisi juuri täydellinen enkä edes muista koska olisin ollut näin ihastunut), mutta pelkään vain sitä, että jos tämän antaa kehittyä suhteeksi ja jos etenee siihen asti, että oltaisiin yhteen muuttamassa, niin se ei sitten allergian takia onnistu. Helpompi antaa jutun olla sitten tässä vaiheessa kun vaikka vuoden päästä. Mitä siis kannattaisi tehdä, onko toivoakaan saada molemmat, eli kissat ja tämä mies vai onko jätettävä tämä alkava suhde tähän mieheen?

109

16183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissa ja allerginen

      miesystävä.Suhde toimi hyvin vuosikausia sänkytasolla ja mistään sitoutumisesta ei voitu edes keskustella miehen allergian takia.Suhteen jälkeen ajattelin että olinpa hölmö kun annoin hänen roikkua elämässäni.Mies oli muuten aivan täydellinen ja kyllä omalla tavallaan haasteellinen aikansa syynä jälkeenpäin ajatellen varmaan juuri hänen allergisuutensa tähden. Onneksi järki tuli molemmille päähän ja uskoisin että tämä mies on nyt jossain parisuhteessa ei-kissanaisen kanssa.Kissa on nyt kissojen taivaassa muttei allergisesta miehestä johtuvista syistä. En ikinä luopuisi kissasta jonkun miehen takia mutta jokainen tietysti tekee omia valintojaan.

      • allkup....

        Siis haluan vielä painottaa sitä asiaa, että niinkuin aikaisemmin sanoin, en missään tapauksessa ikinä (paitsi jos nyt saisi lapsen joka olisi pahasti allerginen =) ) mistään hinnasta en siis kissoistani luopuisi. Tottakai se on surullista ja vaikeaa jos joudun nyt tän allergian takia lopettaan kaiken (jos tässä nyt sinänsä vielä edes on mitään lopetettavaa, mutta kuitenkin) mutta jos vaihtoehtona on valita miehen ja kissojen väliltä niin se on sitten ehdottomasti se että mies joutuu lähtemään. Kissat pysyy aina.


      • hoito löytyy
        allkup.... kirjoitti:

        Siis haluan vielä painottaa sitä asiaa, että niinkuin aikaisemmin sanoin, en missään tapauksessa ikinä (paitsi jos nyt saisi lapsen joka olisi pahasti allerginen =) ) mistään hinnasta en siis kissoistani luopuisi. Tottakai se on surullista ja vaikeaa jos joudun nyt tän allergian takia lopettaan kaiken (jos tässä nyt sinänsä vielä edes on mitään lopetettavaa, mutta kuitenkin) mutta jos vaihtoehtona on valita miehen ja kissojen väliltä niin se on sitten ehdottomasti se että mies joutuu lähtemään. Kissat pysyy aina.

        kissoille, sitä saa 9mm annoksissa.


      • xxxxx
        allkup.... kirjoitti:

        Siis haluan vielä painottaa sitä asiaa, että niinkuin aikaisemmin sanoin, en missään tapauksessa ikinä (paitsi jos nyt saisi lapsen joka olisi pahasti allerginen =) ) mistään hinnasta en siis kissoistani luopuisi. Tottakai se on surullista ja vaikeaa jos joudun nyt tän allergian takia lopettaan kaiken (jos tässä nyt sinänsä vielä edes on mitään lopetettavaa, mutta kuitenkin) mutta jos vaihtoehtona on valita miehen ja kissojen väliltä niin se on sitten ehdottomasti se että mies joutuu lähtemään. Kissat pysyy aina.

        pirua sitten valitat, hommahan meni juuri niinkuin halusitkin. Herääkin sitten kysymys kannattaisiko sinun harkita sterilisaatiota. Koskaan kun ei tiedä onko piippuun pistetty panos suutari vai täyteinen.


      • kirjasto-gona
        allkup.... kirjoitti:

        Siis haluan vielä painottaa sitä asiaa, että niinkuin aikaisemmin sanoin, en missään tapauksessa ikinä (paitsi jos nyt saisi lapsen joka olisi pahasti allerginen =) ) mistään hinnasta en siis kissoistani luopuisi. Tottakai se on surullista ja vaikeaa jos joudun nyt tän allergian takia lopettaan kaiken (jos tässä nyt sinänsä vielä edes on mitään lopetettavaa, mutta kuitenkin) mutta jos vaihtoehtona on valita miehen ja kissojen väliltä niin se on sitten ehdottomasti se että mies joutuu lähtemään. Kissat pysyy aina.

        Ihmiset ei ole sinule tärkeitä, joten lopeta toisen jallittaminen ja tyydy kissoihin.


      • allkup.... kirjoitti:

        Siis haluan vielä painottaa sitä asiaa, että niinkuin aikaisemmin sanoin, en missään tapauksessa ikinä (paitsi jos nyt saisi lapsen joka olisi pahasti allerginen =) ) mistään hinnasta en siis kissoistani luopuisi. Tottakai se on surullista ja vaikeaa jos joudun nyt tän allergian takia lopettaan kaiken (jos tässä nyt sinänsä vielä edes on mitään lopetettavaa, mutta kuitenkin) mutta jos vaihtoehtona on valita miehen ja kissojen väliltä niin se on sitten ehdottomasti se että mies joutuu lähtemään. Kissat pysyy aina.

        Tuolla asenteella saat olla ikuisesti kissasi kanssa kahden. Mieti nyt laitat eläimen toisen ihmisen edelle, eihän siinä ole mitään järjen haiventakaan. Ja mitä allergioihin tulee, niin ei sun kannata kyllä hankkia edes lapsia jos sanot että luovut kissasta jos lapsi on pahasti allerginen. Et taida tietää allergioista yhtään mitään, katos ku lieväkin kissa allergia voi paheta jos altistuu kyseiseen allergian aiheuttajaan.
        rakasta kissaasi, mutta unohda sit muut ihmissuhteet tai etsi sellainen kumppani joka myös tykkää kissastasi.


      • kun tahtoisin
        make-69 kirjoitti:

        Tuolla asenteella saat olla ikuisesti kissasi kanssa kahden. Mieti nyt laitat eläimen toisen ihmisen edelle, eihän siinä ole mitään järjen haiventakaan. Ja mitä allergioihin tulee, niin ei sun kannata kyllä hankkia edes lapsia jos sanot että luovut kissasta jos lapsi on pahasti allerginen. Et taida tietää allergioista yhtään mitään, katos ku lieväkin kissa allergia voi paheta jos altistuu kyseiseen allergian aiheuttajaan.
        rakasta kissaasi, mutta unohda sit muut ihmissuhteet tai etsi sellainen kumppani joka myös tykkää kissastasi.

        kerrankin nähdä jos jostain syystä joku olisi ihmiselle allerginen. Vaikkapa sinulle...voisin suositella heti päähän ampumista taikka piikkiä. Sillähän siitä eroon päästään.
        Minusta lähinnä kannattaisi kysyjän keskustella miehen kanssa asiasta. Lääkkeitähän on. Moni elää allergialääkkeillä eläimen kanssa. Sama kuin kesät joutuu siitepölyn takia elämään. Mitäs siinä. Riippuu paljon ihmisestä. Ja varsinkin tuollainen ajattelutapa että eläimellä ei olisi mitään väliä heti pienen vastoinkäymisen takia ehdotellaan piikkiä on edesvastuutonta elämää kohtaan. Mutta sillä on...mielipiteitä on.


    • saat..

      Toivottavasti onnistut perustamaan täydellisen parisuhteen kissojesi kanssa.

      • alkup....

        No just näitä viestejä ehdinkin odottamaan, tosin en tällä allergiapalstalla. Kyllä niitä miehiä, joilla sitä allergiaa ei ole niin näyttää olevan, että ehkäpä en kuitenkaan yksin joudu elämään, mutta kiitos näkökannastasi. Ja ajattelenpa tässä nyt kaikkien parasta, mikä ilmeisesti susta on väärin. Koska haluaisinko, että joku joutuisi elämään elämänsä allergian kanssa ja kärsimään siitä joka päivä ja taas pitäisikö mun sitten luopua mun kissoista, jotka on kuin lapsia (mitä et ehkä ymmärrä jos sulla lemmikkejä ei ole).


      • ^kissamies^

        Hyvät miehet ovat melkein kaikki varattuja, harvoin löydät hyvän miehen, mutta hyviä kissoja on paljon ja aina saattavana. Mieti sitten..ottaisin miehen..


      • ^kissamies*

        Hyvät miehet ovat melkein kaikki varattuja, harvoin löydät hyvän miehen, mutta hyviä kissoja on paljon ja aina saattavana. Mieti sitten..ottaisin miehen..


      • alkup...
        ^kissamies* kirjoitti:

        Hyvät miehet ovat melkein kaikki varattuja, harvoin löydät hyvän miehen, mutta hyviä kissoja on paljon ja aina saattavana. Mieti sitten..ottaisin miehen..

        Joo voipi olla että niitä kissoja on paljon saatavilla, mutta kun mulla nämä kissat nyt kuitenkin sattuvat jo olemaan ja niistä en luovu. Mihin ne laittaisin, piikille? ei ikinä, enkä niitä toiseen perheeseen voisi antaa. Se että ottaa lemmikin tarkoittaa myös sitä että siitä huolehditaan, jos tapaan ihmisen jota en tunne (mistä edes tiedän onko loppujen lopuksi hyvä) jatkaisin tapailua kun on mahdollista löytää mies, joka ei olisi allerginen kissoille (ikää kuitenkin sen verran vähän, että eiköhän tässä ole aikaa paljonkin vielä löytää se mies).


      • vastaus*
        alkup... kirjoitti:

        Joo voipi olla että niitä kissoja on paljon saatavilla, mutta kun mulla nämä kissat nyt kuitenkin sattuvat jo olemaan ja niistä en luovu. Mihin ne laittaisin, piikille? ei ikinä, enkä niitä toiseen perheeseen voisi antaa. Se että ottaa lemmikin tarkoittaa myös sitä että siitä huolehditaan, jos tapaan ihmisen jota en tunne (mistä edes tiedän onko loppujen lopuksi hyvä) jatkaisin tapailua kun on mahdollista löytää mies, joka ei olisi allerginen kissoille (ikää kuitenkin sen verran vähän, että eiköhän tässä ole aikaa paljonkin vielä löytää se mies).

        Jos juokset 2 jäniksen perään ,et saa yhtään.Pitää kuitenkin jostakin luoppua.


      • ja eläimiä
        alkup.... kirjoitti:

        No just näitä viestejä ehdinkin odottamaan, tosin en tällä allergiapalstalla. Kyllä niitä miehiä, joilla sitä allergiaa ei ole niin näyttää olevan, että ehkäpä en kuitenkaan yksin joudu elämään, mutta kiitos näkökannastasi. Ja ajattelenpa tässä nyt kaikkien parasta, mikä ilmeisesti susta on väärin. Koska haluaisinko, että joku joutuisi elämään elämänsä allergian kanssa ja kärsimään siitä joka päivä ja taas pitäisikö mun sitten luopua mun kissoista, jotka on kuin lapsia (mitä et ehkä ymmärrä jos sulla lemmikkejä ei ole).

        Kyllä minulla on ollut kissoja ja nyt on lapsia. Kissat lähti, kun oikeat lapset tulivat allergisiksi. Kissat ovat mielestäni kaikkein ihanimpia eläimiä maailmassa, mutta kissat on vain eläimia, eivät lapsia. Suhtautumisesi elämään ja luontoon on mielestäni kieroutunut.


      • allerginen aviopuoliso
        alkup.... kirjoitti:

        No just näitä viestejä ehdinkin odottamaan, tosin en tällä allergiapalstalla. Kyllä niitä miehiä, joilla sitä allergiaa ei ole niin näyttää olevan, että ehkäpä en kuitenkaan yksin joudu elämään, mutta kiitos näkökannastasi. Ja ajattelenpa tässä nyt kaikkien parasta, mikä ilmeisesti susta on väärin. Koska haluaisinko, että joku joutuisi elämään elämänsä allergian kanssa ja kärsimään siitä joka päivä ja taas pitäisikö mun sitten luopua mun kissoista, jotka on kuin lapsia (mitä et ehkä ymmärrä jos sulla lemmikkejä ei ole).

        Jokainen lemmikin omistaja varmasti pitää lemmikkiään perheenjäsenenä, se myönnetäköön. Minä olen meistä kahdesta allerginen ja miehelläni oli koira sisätiloissa seurusteluaikana ja siitä tuli varsinainen ongelma. Mieheni ei halunnut luopua kummastakaan, joten koira totutettiin tarhaan päivisin ja yöt viettää lämpimässä ulkorakennuksen vieratuvassa. Päivisin saa lenkkeilyä ja seuraa varsin paljon. Minäkin voin koiraa ulkona taputella ja lenkillä käydä, sillä pikkuhiljaa olen alkanut sietää koiranpölyjä, mutta sisällä en vielä pysty olemaan.

        Kurja tuo tilanteesi. Kissojen kanssa ei varmasti onnistu ihan noin vain sumplia tilanteita, mutta mieheni oli sitä mieltä meidän tapauksessa, että minusta ei halunnut luopua, vaikka koira olikin. Hän nimittäin halusi elämänkumppanin ja perheen. Hän laittoi puntariin koiran ja minut varmasti useammin kuin aavistinkaan, mutta tässä ollaan, onnellisesti naimisissa ja yhteinen allerginen tytär on kaksi vuotias. Miehellä ennestään kolme lasta ja samoin minulla, joten vilinää riittää :)

        Onnea elämääsi, minkä ratkaisun ikinä teetkin. Tulee silti vähän surku, jos se elämän suuri rakkaus menee ohi lemmikin takia. Ratkaisut ovat omiasi, kuuntele sydämesi ääntä :)


      • haisevan verinen menkkaside
        ja eläimiä kirjoitti:

        Kyllä minulla on ollut kissoja ja nyt on lapsia. Kissat lähti, kun oikeat lapset tulivat allergisiksi. Kissat ovat mielestäni kaikkein ihanimpia eläimiä maailmassa, mutta kissat on vain eläimia, eivät lapsia. Suhtautumisesi elämään ja luontoon on mielestäni kieroutunut.

        eläimet eivät ole vain eläimiä.eläimet ovat arvokkaita.lapset ovat vain lapsia.


      • MENNEN partavesi
        haisevan verinen menkkaside kirjoitti:

        eläimet eivät ole vain eläimiä.eläimet ovat arvokkaita.lapset ovat vain lapsia.

        hei toi haiseva menkkarätti lähtee,sillä kun sen vaihtaa,uuteen ja siintä voi tulla vaikkapa tulehdus,kandee vaihdella.kyl kaiken sorttiset elukat on ykkösiä,paitsi satiaiset ja täit.toi on tietysti mun vaimoni,kusettaa,ettei fyrkä,ostaa rättejä,kun tajus,ettei mun firma kultakaivos,www.neocard.fi,nyt ei vaihda rättiä.toi on mun akkani.ottakaa kantaa millaisia pöpöjä,tollainen rätti voi tehdä.ei kai siihen voi kuolla.


      • allergiaa
        alkup.... kirjoitti:

        No just näitä viestejä ehdinkin odottamaan, tosin en tällä allergiapalstalla. Kyllä niitä miehiä, joilla sitä allergiaa ei ole niin näyttää olevan, että ehkäpä en kuitenkaan yksin joudu elämään, mutta kiitos näkökannastasi. Ja ajattelenpa tässä nyt kaikkien parasta, mikä ilmeisesti susta on väärin. Koska haluaisinko, että joku joutuisi elämään elämänsä allergian kanssa ja kärsimään siitä joka päivä ja taas pitäisikö mun sitten luopua mun kissoista, jotka on kuin lapsia (mitä et ehkä ymmärrä jos sulla lemmikkejä ei ole).

        Ei se auta vaikka kissat muuttavat pois. Kotisi on täynnä eläinpölyä vielä vuosia, vaikka kuinka siivoaisi. Ainakin pitäisi vaihtaa kalusteet ja tehdä perusteellinen remontti.
        Itse allergisena kysyn heti alkuunsa onko eläimiä. Jos on, niin en rupea tutustumaan ollenkaan. Sama tilanne on tupakan suhteen. Minusta on liikaa vaatia toista luopumaan eläimestä parisuhteen takia. Sanon näin itse allergisena.


      • ludatzka
        MENNEN partavesi kirjoitti:

        hei toi haiseva menkkarätti lähtee,sillä kun sen vaihtaa,uuteen ja siintä voi tulla vaikkapa tulehdus,kandee vaihdella.kyl kaiken sorttiset elukat on ykkösiä,paitsi satiaiset ja täit.toi on tietysti mun vaimoni,kusettaa,ettei fyrkä,ostaa rättejä,kun tajus,ettei mun firma kultakaivos,www.neocard.fi,nyt ei vaihda rättiä.toi on mun akkani.ottakaa kantaa millaisia pöpöjä,tollainen rätti voi tehdä.ei kai siihen voi kuolla.

        ainakin nuolemasta..


      • vaiheessa
        ja eläimiä kirjoitti:

        Kyllä minulla on ollut kissoja ja nyt on lapsia. Kissat lähti, kun oikeat lapset tulivat allergisiksi. Kissat ovat mielestäni kaikkein ihanimpia eläimiä maailmassa, mutta kissat on vain eläimia, eivät lapsia. Suhtautumisesi elämään ja luontoon on mielestäni kieroutunut.

        olisi mielenkiintoista heittää väliin tällainen.
        Nykyään lapset on kamalan moni allergisia. Jotkut voivat syödä vain kahta taikka kolmea ruokatuotetta. Olisiko silloin aika ajatella lapsen lopettamista taikka vippaamista jonnekkin? Ei..kukaan ei ajattele niin. Mikä sinänsä on mielenkiintoista koska elävä se lapsi on siinä missä kissakin. Ja muistelisin että jossain olisi tutkittu että myös ihminen voi olla allerginen ihmiselle. Varmasti kamalaa.
        Se vain että satumme olemaan omasta mielestämme älykkäämpiä ja dominoiva rotu..antaa siis oikeuden päättää minkään eläimen elämisestä.
        Noh, ajatuspa vain. Itsellä tosiaan kissoja ja koira..joten olen ehkä hiukan puolueellinen. Ymmärrän eläimen uuteen kotiin sijoittamisen mutta en lopettamista. Enkä ymmärrä oikeastaan sitä jos yrittää aina päästä siitä mistä aita matalin.
        Mutta siinäkin taidan olla puolueellinen :))


    • Kobber

      Mikäs kiire teillä on, kun vasta olette tavanneet? Tutustukaa toisiinne rauhassa, ja miettikää, mitä suhteeltanne haluatte. Suhteitakin on monenlaisia, ei edes avioliitto edellytä yhdessä asumista. Voitte vaikka molemmat vuokrata tai ostaa erilliset asunnot samasta talosta!

      Olen ehdottomasti samaa mieltä, että ei terveitä eläimiä piikille tai luovutukseen oman "mukavuuden" vuoksi. Ratkaisun on löydyttävä muuta kautta. Jos rakkautta on, niin kyllä löytyy keinot ratkaista kissa-allergia. Miten olisi siedätyshoito miehelle? Saako hän oireita jo sinun vaatteissasi olevasta kissan epiteelistä?

      • alkup....

        Ei saa vaatteista oireita ja ei se aikasemmin nyt kuitenkaan niin paha (kai) ole ollut, nenän tukkoisuutta oikeestaan ja lääkkeillä ei mitään oireita (mutta ne lääkkeethän on tarkotettu vain satunnaisesti käytettäviks?) En usko, että mulla toimisi tämä, että asuttaisiin eri taloissa, mutta auttaisikohan sitten, että jos tämä nyt suhteeksi muuttuisi ja yhteen muutto tulisi ajankohtaiseksi, että ostaisi/vuokraisi vaikka kaksi kerroksisen rivitalon ja kissat saisivat sitten olla vaikka vain toisessa kerroksessa (se tietenkin vaatisi sen, että siellä myös tilaa olisi tarpeeksi ja olisi kai aika vaivalloista vahtia, ettei pääsisi yläkertaan), mutta teoriassa voisiko tämä esimerkiksi toimia??

        Ja tuosta siedätyshoidosta vielä, joskus kuulin että eläinallergiaan sitä ei kovin helposta anneta ellei kyse ole sitten siitä että se vaikuttaisi esim. työhön, jos vaikka on eläinlääkäri niin sitten tietenkin tämän siedätyshoidon saa, mutta entäs tälläisessä tapauksessa? onko kenelläkään kokemuksia?

        Ja siis kun kissoista en aijo luopua, mutta haluaisin tosissaan kyllä yrittää tämän miehen kanssa jos se vaan olisi jotenkin mahdollista.


      • Allerginen nainen
        alkup.... kirjoitti:

        Ei saa vaatteista oireita ja ei se aikasemmin nyt kuitenkaan niin paha (kai) ole ollut, nenän tukkoisuutta oikeestaan ja lääkkeillä ei mitään oireita (mutta ne lääkkeethän on tarkotettu vain satunnaisesti käytettäviks?) En usko, että mulla toimisi tämä, että asuttaisiin eri taloissa, mutta auttaisikohan sitten, että jos tämä nyt suhteeksi muuttuisi ja yhteen muutto tulisi ajankohtaiseksi, että ostaisi/vuokraisi vaikka kaksi kerroksisen rivitalon ja kissat saisivat sitten olla vaikka vain toisessa kerroksessa (se tietenkin vaatisi sen, että siellä myös tilaa olisi tarpeeksi ja olisi kai aika vaivalloista vahtia, ettei pääsisi yläkertaan), mutta teoriassa voisiko tämä esimerkiksi toimia??

        Ja tuosta siedätyshoidosta vielä, joskus kuulin että eläinallergiaan sitä ei kovin helposta anneta ellei kyse ole sitten siitä että se vaikuttaisi esim. työhön, jos vaikka on eläinlääkäri niin sitten tietenkin tämän siedätyshoidon saa, mutta entäs tälläisessä tapauksessa? onko kenelläkään kokemuksia?

        Ja siis kun kissoista en aijo luopua, mutta haluaisin tosissaan kyllä yrittää tämän miehen kanssa jos se vaan olisi jotenkin mahdollista.

        Itse olin allerginen miesystäväni kissoille. Yritettiin kaikkea. Söin allergialääkkeitä ja kissat olivat vain eteisessä ja olohuoneessa, silti epiteeliä leijui kaikkialla. Ja mä voin huonosti ja allergia vain paheni.

        Enimmäkseen oltiin mun asunnossa ja miehellä oli eri vaatteetkin käytössä mun luona.

        Puoli vuotta tätä kateltiin ja meidän touhu vaan alkoi vaikuttaa todella vakavalta, että haluttiin muuttaa yhteen ja perustaa perhe. Mies vei kissat piikille. Aika aikaa kutakin ja eläimet on eläimiä.

        Suri tietysti kissojaan, mutta on sitä mieltä, että ratkaisu oli oikea ja elää elämänsä onnellisinta aikaa. Hommattiin yhteinen asunto, johon ostettiin uudet pehmeät huonekalut, yritettiin siten minimoida kissaepiteelin mukanamuutto. Niin ja nyt meille on tulossa vauva.

        Kaikkea ei voi saada, eikä tarvikaan. Mutta paljon voi saada.


      • dasadsads
        Allerginen nainen kirjoitti:

        Itse olin allerginen miesystäväni kissoille. Yritettiin kaikkea. Söin allergialääkkeitä ja kissat olivat vain eteisessä ja olohuoneessa, silti epiteeliä leijui kaikkialla. Ja mä voin huonosti ja allergia vain paheni.

        Enimmäkseen oltiin mun asunnossa ja miehellä oli eri vaatteetkin käytössä mun luona.

        Puoli vuotta tätä kateltiin ja meidän touhu vaan alkoi vaikuttaa todella vakavalta, että haluttiin muuttaa yhteen ja perustaa perhe. Mies vei kissat piikille. Aika aikaa kutakin ja eläimet on eläimiä.

        Suri tietysti kissojaan, mutta on sitä mieltä, että ratkaisu oli oikea ja elää elämänsä onnellisinta aikaa. Hommattiin yhteinen asunto, johon ostettiin uudet pehmeät huonekalut, yritettiin siten minimoida kissaepiteelin mukanamuutto. Niin ja nyt meille on tulossa vauva.

        Kaikkea ei voi saada, eikä tarvikaan. Mutta paljon voi saada.

        Siis toi on kyllä ihan sairasta ja surullista, että terveet eläimet viedään piikitettäväks. Tais alunperinkin olla vaan koristeena tai jotain.. kun ei ton enempää välittäny?


      • käynyt
        alkup.... kirjoitti:

        Ei saa vaatteista oireita ja ei se aikasemmin nyt kuitenkaan niin paha (kai) ole ollut, nenän tukkoisuutta oikeestaan ja lääkkeillä ei mitään oireita (mutta ne lääkkeethän on tarkotettu vain satunnaisesti käytettäviks?) En usko, että mulla toimisi tämä, että asuttaisiin eri taloissa, mutta auttaisikohan sitten, että jos tämä nyt suhteeksi muuttuisi ja yhteen muutto tulisi ajankohtaiseksi, että ostaisi/vuokraisi vaikka kaksi kerroksisen rivitalon ja kissat saisivat sitten olla vaikka vain toisessa kerroksessa (se tietenkin vaatisi sen, että siellä myös tilaa olisi tarpeeksi ja olisi kai aika vaivalloista vahtia, ettei pääsisi yläkertaan), mutta teoriassa voisiko tämä esimerkiksi toimia??

        Ja tuosta siedätyshoidosta vielä, joskus kuulin että eläinallergiaan sitä ei kovin helposta anneta ellei kyse ole sitten siitä että se vaikuttaisi esim. työhön, jos vaikka on eläinlääkäri niin sitten tietenkin tämän siedätyshoidon saa, mutta entäs tälläisessä tapauksessa? onko kenelläkään kokemuksia?

        Ja siis kun kissoista en aijo luopua, mutta haluaisin tosissaan kyllä yrittää tämän miehen kanssa jos se vaan olisi jotenkin mahdollista.

        Minulla on takana 3 vuoden siedätys kissalle ja koiralle. Hoito oli pakko tehdä, koska alkoi jo työmatkat käydä vaaralliseksi (kurkku turposi jopa ulkona eläimistä)
        Hoito oli rankka ja kallis (tehtiin yksityisesti) Kerran tuli jopa shokki, mutta silti hoitoa jatkettiin, annoksia vain pienennettiin.
        Hoito on auttanut melko hyvin, mutta teho kestää ehkä n. 10 vuotta. Eläinkoteihin en mene vieläkään kylään. Paha allergia ei täysin häviä edes siedätyksellä. Mietoon allergiaan sitä ei ruveta antamaan, pitää olla pätevät syyt.


      • lääkkeitä
        alkup.... kirjoitti:

        Ei saa vaatteista oireita ja ei se aikasemmin nyt kuitenkaan niin paha (kai) ole ollut, nenän tukkoisuutta oikeestaan ja lääkkeillä ei mitään oireita (mutta ne lääkkeethän on tarkotettu vain satunnaisesti käytettäviks?) En usko, että mulla toimisi tämä, että asuttaisiin eri taloissa, mutta auttaisikohan sitten, että jos tämä nyt suhteeksi muuttuisi ja yhteen muutto tulisi ajankohtaiseksi, että ostaisi/vuokraisi vaikka kaksi kerroksisen rivitalon ja kissat saisivat sitten olla vaikka vain toisessa kerroksessa (se tietenkin vaatisi sen, että siellä myös tilaa olisi tarpeeksi ja olisi kai aika vaivalloista vahtia, ettei pääsisi yläkertaan), mutta teoriassa voisiko tämä esimerkiksi toimia??

        Ja tuosta siedätyshoidosta vielä, joskus kuulin että eläinallergiaan sitä ei kovin helposta anneta ellei kyse ole sitten siitä että se vaikuttaisi esim. työhön, jos vaikka on eläinlääkäri niin sitten tietenkin tämän siedätyshoidon saa, mutta entäs tälläisessä tapauksessa? onko kenelläkään kokemuksia?

        Ja siis kun kissoista en aijo luopua, mutta haluaisin tosissaan kyllä yrittää tämän miehen kanssa jos se vaan olisi jotenkin mahdollista.

        jotka on pidemmällä käytöllä. Lekurin kautta vain keskustelemaan asiasta ja ottamaan selvää. Jos mies siis tosissaan tahtoo sinut. Hyvähän se on nyt punnita :)... lääkäreitäkään ei tartte heti uskoa. Jokutkut on heti jyrkän "ei" kannalla. Olla vain sitkeä. Ratkaisuja löytyy. Itsellä kokemusta. Kolme vuotta lääkkeillä..kunnes pikkuhiljaa pois. Nyt ilman lääkkeitä ja hyvin menee.
        Tsemppiä! Ota asia miehen kanssa puheeksi, itse se pidemmän päälle asiasta päättää.


      • on tärkeitä
        dasadsads kirjoitti:

        Siis toi on kyllä ihan sairasta ja surullista, että terveet eläimet viedään piikitettäväks. Tais alunperinkin olla vaan koristeena tai jotain.. kun ei ton enempää välittäny?

        Tuo oli tervettä! Kyllä eläinten inhimillistäminen on sairasta kaikella tasolla. Lukekaa vaikka susi-Pulliaisen uusin kirja. Turha yrittää tehdä eläimistä ihmisiä aivan kuin ne olisivat yhtä tärkeitä. Törkeää.


      • pitkäaikaiseen käyttöön?
        lääkkeitä kirjoitti:

        jotka on pidemmällä käytöllä. Lekurin kautta vain keskustelemaan asiasta ja ottamaan selvää. Jos mies siis tosissaan tahtoo sinut. Hyvähän se on nyt punnita :)... lääkäreitäkään ei tartte heti uskoa. Jokutkut on heti jyrkän "ei" kannalla. Olla vain sitkeä. Ratkaisuja löytyy. Itsellä kokemusta. Kolme vuotta lääkkeillä..kunnes pikkuhiljaa pois. Nyt ilman lääkkeitä ja hyvin menee.
        Tsemppiä! Ota asia miehen kanssa puheeksi, itse se pidemmän päälle asiasta päättää.

        Onko muka olemassa sellaisia lääkkeitä, jotka sopivat pitkäaikaiseen käyttöön? Kumma kuin minun allergialääkärini ei ole niistä kertonut. Kaikista on hänen mukaansa haittaa pitkäaikaisessa käytössä. Taitaa olla niitä mutu-juttuja eli haluaisit olevan sellaisia lääkkeitä. Kerro edes yksi allergialääkärin suosittelema.


    • kissanmieli

      Tuota tuohon voisin sanoa että itelläni on kans kissa ja mieheni on allerginen tähän ratkaisuun oli: joko mää muutan hänen luo ilman kissaa, annat kissasi joko oikein hyvälle tutulle johon voit luottaa ja jonka luokse voit mennä hoitamaan niitä tai sitten apteekista saa allergia lääkkeitä tähän vaivaan. Mutta jos meinaat pitää kissat niin susta tulee ikuisesti sinkku ja jollet sitte löydä miestä joka ei oo allerginen kissoille. Ootas kun tämä alkuhuuma laskee, uskon että se ihastus on jo aika outo sana jo silloin..

    • kirppukasa

      Allergialääkkeet on keksitty ja esim. pölyallergikot joutuvat syömään niitä koko elämänsä. Itse olen 3 kissan omistaja ja ollut koko ikäni kaikille eläimille allerginen. Kissoja on ollut viimeiset 10 vuotta, hevonen oli 10 vuotta jne. Enkä ikimaailmassa luopuisi eläimistäni; minussahan se "vika" on. Allergia on kuitenkin elimistön häiriintynyt puolustusmekanismi, joten miksi sitä ei voisi läkkeillä palauttaa normaaliksi. Itse syön lääkkeitä tai käytän tippoja silmiin silloin tällöin.

      En TODELLA ymmärrä näitä ihmisiä täällä, jotka kehoittavat luopumaan/viemään piikille perheenjäsenen vain siksi, että joku muu on "viallinen". Olen tasan sitä mieltä, että se joka on perheessä ensin ollut, myös pysyy ja uudet tulokkaat mietitään. Eläimet eivät ole "vain eläimiä", vaan samanlaisia luomakunnan jäseniä kuin me ihmiseläimetkin!

      • lääkkeet

        kaikille auta tarpeeks. Mulla on niin paha kissa-allergia, että vaikka otan kaikki tropit ennen kissanomistaja-kaverini kotiin menoa, en silti voi olla siellä kuin tunnin ennen kuin silmät alkaa kutista hirvittävästi, nenä vuotaa ja henki pihisee. Yötä en voisi mitenkään olla siellä.


      • -Luppis-

        itse olen sitä mieltä et jos todellakin löytää hyvän kumppanin joka on muka "viallinen" vain siksi että on allerginen kissoille tms eläimille.. eipä siihen itse ihminen voi vaikuttaa mille on allerginen tai sitten ei ole.. itse kuukauden tuntemisen jälkeen vein kissani raskain mielin hesylle josta tiedän sen löytävän uuden paremman kodin.. olisin halunnu kissani pitää, mut kyl mulle oli tärkeempää se ettei tartte elää yksin tai sitten tekisin tätä ikuisuus metsästystä.. löysin hyvän melkeimpä jopa täydellisen kumppanin itselleni ja siinä sitten tuli se että valitettavasti jouduin kissastani luopuu joka mulla oli ollu jo monta vuotta.. en voi olla varma et suhteemme kestää lopun elämääni, mut nyt ainakin sain mahdollisuuden ottaa siitä selvää enkä antanu elikon väliin tulla esteeksi.. täl hetkel mietimme kultani kanssa toisen lemmikin hankintaa josta hänelle ei tule allergia reaktiota, ja jos hyvin käy niin saamme yhteisen lemmikin..piikille ei kannata nuorta eläintä viedä jolla on kuitenkin hyvät mahikset saada uusi koti..itsekään en sitä vaihtoehtoa suostunu kuuntelee ollenkaan.. itse en henk koht koskaan ole valmis luopumaan hyvästä kumppanista vain eläimen takia.. en hemmetissä niin hullu ole.. ja toivonkin et tuosta miehestä tarvi ikkää luopuu.. elämä on valintoja täynnä ja jokainen tekee omansa.. valinta ei aina tunnu hyvältä mut joskus niitä on pakko tehä.. toiset on valmiita olemaan yksin koko loppuelämänsä koska ei luovu eläimestään ja toiset taas ovat valmiita kattomaan mitä elämä tuo tullessaan ja jos se vaatii eläimestä luopumista niin se sitten tehää niin.. mie tein tämän ratkasun et luovuin eläimestä uuden kumppanin takia (jonka olin tuntenu vajaan kuukauden ajan) ja saas nähä joudunko katumaan sitä jossain vaiheessa.. toivottavasti en koskaan..


    • Kissaton ihminen

      Kovasti omaan ja kissojen napaan tuijottavaa on keskustelu. Minä en miehenä kyllä olisi päivääkään naisen kanssa joka tosissaan miettii on suhde kotieläimeen tärkeämpi kuin oikea ihmissuhde. Kotielukat on nostettu ihmissuhteiden tasolle, arvomaailma on totaalisen sekaisin, valitettavasti.

      • akat...

        kun kerran kissat on tärkeämpiä kuin ihmiset niin eläkää ihan rauhassa kissojenne kanssa ei sinne kukaan tunge.


      • Timo26
        akat... kirjoitti:

        kun kerran kissat on tärkeämpiä kuin ihmiset niin eläkää ihan rauhassa kissojenne kanssa ei sinne kukaan tunge.

        Itse elän parisuhteessa ja meillä on 1 vuotias koira. Itselläni on lieviä allergisia oireita varsinkin kissoista. Koira ei ainakaan toistaiseksi ole vielä oireita aiheuttanut. Joskus tuli avopuolison kanssa keskustelua allergioista, että jos paha allergia puhkeaisi niin hän ei kuitenkaan koirasta luopuisi mistään hinnasta. Koira tuntuu menevän jopa minun edelle.. Kiva rakentaa yhteistä tulevaisuutta tietäen, että allergian puhkeaminen saattaisi olla sen tuho..


      • galhu
        Timo26 kirjoitti:

        Itse elän parisuhteessa ja meillä on 1 vuotias koira. Itselläni on lieviä allergisia oireita varsinkin kissoista. Koira ei ainakaan toistaiseksi ole vielä oireita aiheuttanut. Joskus tuli avopuolison kanssa keskustelua allergioista, että jos paha allergia puhkeaisi niin hän ei kuitenkaan koirasta luopuisi mistään hinnasta. Koira tuntuu menevän jopa minun edelle.. Kiva rakentaa yhteistä tulevaisuutta tietäen, että allergian puhkeaminen saattaisi olla sen tuho..

        niinkuin tossa joku jo totesikin kyllä arvomaailma on mennyt sekaisin.jos se mitä saat kissoiltasi ylittää jotenkin sen mitä toinen ihminen voi mielestäsi sinulle tarjota niin kehoitan edelleen pysymään kissojesi kanssa.


      • Tähtisafiiri

        Aika katkerasti miehet täällä vastailevat. Taitaa olla joku kissanainen joskus hylänny kyseiset urhot kylmästi.


      • päkätsy

        Valitettvasti eläin on monelle tosi tärkeä uttu.Itsellä päättyi suhde koirien vuoksi.Mies ei niitä sietänyt vaikka yhteenmuutamisesta ei puhuttukkaan.Joten suhde sai mennä vaikka rakkautta oli ja paljon.Jos olisin hävittänyt elukat niin olisinko sitten ollut onnellinen kun omasta elämästäni olisi puuttunut iso osa?En usko.Kompromisseja on suhteen hoito.Allergista miestä en ottaisi jos ajattelisin edetä yhtään pidemmälle,koska tämä asia tulee aina eteen.Toisaalta,jos rakkaus on niiiin suurta,että o kissoista valmis luopumaan ilman suurta tuskaa niin asia on toinen.


      • Eläinrakas allergikko
        Tähtisafiiri kirjoitti:

        Aika katkerasti miehet täällä vastailevat. Taitaa olla joku kissanainen joskus hylänny kyseiset urhot kylmästi.

        Lähtökohtako siis on, että jos pitää valita miehen ja eläimen välillä, niin pitää valita eläin?

        Entäpä lapsen kanssa? Jos omasta lapsesta tuleekin allerginen, onko se silloinkin lapsi, joka saa mennä?

        Provokatiivista ehkä, mutta ihminen on ihminen on ihminen, oli se sitten mies, nainen, tyttö tai poika. Ei olisi kiva silloinkaan, jos arvoasteikko olisi tämä:

        - Minä itse
        - Lapseni
        - Lemmikkini
        - Mieheni/vaimoni/poikaystäväni/tyttöystäväni

        Olen samaa mieltä edellisten kanssa siinä, että jos kumppani on tärkeysjärjestyksen häntäpäässä, ei suhteelta voi kovin paljon tulevaisuudessa odottaa.


      • Tähtisafiiri
        Eläinrakas allergikko kirjoitti:

        Lähtökohtako siis on, että jos pitää valita miehen ja eläimen välillä, niin pitää valita eläin?

        Entäpä lapsen kanssa? Jos omasta lapsesta tuleekin allerginen, onko se silloinkin lapsi, joka saa mennä?

        Provokatiivista ehkä, mutta ihminen on ihminen on ihminen, oli se sitten mies, nainen, tyttö tai poika. Ei olisi kiva silloinkaan, jos arvoasteikko olisi tämä:

        - Minä itse
        - Lapseni
        - Lemmikkini
        - Mieheni/vaimoni/poikaystäväni/tyttöystäväni

        Olen samaa mieltä edellisten kanssa siinä, että jos kumppani on tärkeysjärjestyksen häntäpäässä, ei suhteelta voi kovin paljon tulevaisuudessa odottaa.

        Kaikki ovat samanarvoisia. Turha laittaa tärkeysjärjestykseen. Sitäpaitsi maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole allergisia. Eikä kaikki edes halua tehdä lapsia. Heikot kuolee ja vahvat jää eloon.


    • kisseli

      Hyvä ihmissuhde on elämän arvokkaimpia asioita. Lemmikit ovat rakkaita mutta eivät vaikuta niin paljon koko elämään. Kannattaa nähdä vaivaa allergiakysymyksen ratkaisuksi, siedätystä, lääkkeitä, erillisiä asuntojakin. Mut jos ei auta, niin sitten kissoille uusi hyvä koti. Kissa sopeutuu pian uusiin oloihin eikä ikävöi, jos on hyvä hoito. Voit sopia kissoille tapaamisoikeuden tai sitten vaan ajatella että se vaihe elämästäsi on entistä ja jotain uutta vuorossa.

      Siis ehdottomasti ihmissuhde eläinten edelle, vaikka olen kissaihminen itsekin. Tasaveroinen elämänkumppani on merkittävämpi kuin hoivasuhde, jota suhde eläimiin aina on.

    • jaa

      on mahdolista saada molemmat histamiini syö luultavasti muutenkin algialääkettä jos on kisoille alerginen on luultavasti jollekin muullekin sainoisin sen oppija ikä opetaa näin siitepölykautena näkee kuinka tyhmästi monet ihmiset toimivat kaunis kevät päivä lempeätuuli kuivatetaan tyynyliinoja ja kasvopyykeitä ulkona ynnä muita petivaatteita sen jälkeen ne ovat täynnä siitepölyä kuivaa pyykkisi sisällä ja luutavasti se ihastuksesi mies ei ole kisolle alginen vaan ihan jollekin muulle kyylä se siitä

    • mutta.

      Allergia on tämän päivän must juttu.Miehesi on trendikäs ja ajan hermolla,kun on allerginen.Jos oikeasti toisesta välittää ja rakastaa,silloin voi kissoista luopua.Ihminen on aina ennen eläintä.Jos ajatellaan tulevaisuutta,saat oman lapsen joka on allerginen,pidätkö kissat vai annatko lapsesi pois?Siinä on sinulle pähkinää illan kuluksi.

      • JeesusK.

        Kyllä ne kissat on jo kuolleet siihen menneessä kun ne ällöttävät kakarat syntyy.


      • ...
        JeesusK. kirjoitti:

        Kyllä ne kissat on jo kuolleet siihen menneessä kun ne ällöttävät kakarat syntyy.

        Jos haluat nähdä "Ällöttävän kakaran", katso peiliin, niin typerä oli vastauksesi.

        Ensinnäkin, lapsi syntyy 9 kuukaudessa, tietääkseni kissat elävät pidempään.

        Toiseksi, monikin seurustelu etenee perheen perustamiseen muutamassa, jopa parissa-kolmessa vuodessa, ja tietääkseni kissat elävät tätäkin pidempään.

        Kolmanneksi, jos lapsia pitää "ällöttävinä kakaroina", niin niitä tuskin haluaa ensinkään, eikä se nykyään ole pakollistakaan. Silti, jos mielestäsi lapsen tullessa "yllättäen ja pyytämättä" abortti on automaattinen valinta ja muutenkin helppo ratkaisu, niin olet kyllä todellinen psykopaatti.


      • JeesusK
        ... kirjoitti:

        Jos haluat nähdä "Ällöttävän kakaran", katso peiliin, niin typerä oli vastauksesi.

        Ensinnäkin, lapsi syntyy 9 kuukaudessa, tietääkseni kissat elävät pidempään.

        Toiseksi, monikin seurustelu etenee perheen perustamiseen muutamassa, jopa parissa-kolmessa vuodessa, ja tietääkseni kissat elävät tätäkin pidempään.

        Kolmanneksi, jos lapsia pitää "ällöttävinä kakaroina", niin niitä tuskin haluaa ensinkään, eikä se nykyään ole pakollistakaan. Silti, jos mielestäsi lapsen tullessa "yllättäen ja pyytämättä" abortti on automaattinen valinta ja muutenkin helppo ratkaisu, niin olet kyllä todellinen psykopaatti.

        Ainoastaan huora saa lapsia noin nopeesti.


      • ...
        JeesusK kirjoitti:

        Ainoastaan huora saa lapsia noin nopeesti.

        pariskuntaa, joilla on ollut kahden vuoden kuluttua tapaamisesta ensimmäinen lapsi.

        Jos tämä sinun mielestäsi on tavattoman epätavallista, niin epäilenpä, että sen enempää huorat kun muutkaan naiset eivät ole sinulle entuudestaan tuttuja.


      • JeesusK
        ... kirjoitti:

        pariskuntaa, joilla on ollut kahden vuoden kuluttua tapaamisesta ensimmäinen lapsi.

        Jos tämä sinun mielestäsi on tavattoman epätavallista, niin epäilenpä, että sen enempää huorat kun muutkaan naiset eivät ole sinulle entuudestaan tuttuja.

        No se on hyvä et sä tunnet nää huorat.


    • ja kissa

      siinäpä vasta pari, miksi piika kärttyisä se onkin eri juttu. En toivo sinua naiseksi edes pahimmalle vihamiehelle olet täysin toivoton.
      Maailma on täynnä kissattomiakin naisia mätäne vain kissoinesi.

    • mouruat

      hoida kissojasi jos et luovu kissoistasi ei se ketään liikuta. Kaikki eivät välitä pyöriä kissan paskassa ja kusessa.

    • Tapiiiri

      Onpas inhottava tilanne. Meillä on kanssa ongelmia allergian kanssa. Avomieheni kotona on kyllä aina ollut kissoja, mutta talo oli iso ja kissat ulkoilivat vapaasti. Muutimme molemmat suoraan vanhempien luota yhteiseen kotiin, joka oli tietysti ihan pikkainen. Otimme kissanpennun koska minä olen täysverinen kissaihminen. Pian avokille kuitenkin alkoi tulla allergiaoireita, kun kämppä on niin pieni eikä kissaa voi tällaisella alueella päästää ulos. Yritimme allergialääkkeitä ja kissan viikottaisia suihkuja (oppi muuten tykkäämään niistä).

      Olin lyhyessä ajassa täysin rakastunut pikku kisuumme ja sydän melkein särkyi kun se vietiin pois. Kisun uusi koti on maalla serkkujeni luona, siellä on paljon tilaa niin ulkona kuin sisälläkin ja toinen kisu kaverina. Olen käynyt nyt jo isoksi kasvanutta kisua katsomassa ja voin onnekseni todeta että sillä on kissan päivät talon ainoana miehenä :)

      Odotan innolla sitä aikaa jolloin voimme ostaa isomman talon maalta tai ainakin vähän syrjempää, niin että kissa voi ulkoilla vapaasti. "Omaa" kisuani en tietysti sinne voi viedä, ikävähän sille tulisi kun sen ikäisenä joutuisi muuttamaan ja vielä uusien ihmisten luo.

      • elämäntoveriksi

        Jopa on itsekäs nainen! Ei povaa hyvää millekään suhteelle!

        Itsekäs kissapiika pistää miehensä vihtoriksi muissakin asioissa. HÄNEN JA VAIN HÄNEN tahtonsa toteutuu aina, miehen haluista ja tunteista viis!
        Olen tavannut tällaisia piintyneitä kissanaisia. Heidän lähellään on hyvä olla tasan niin kauan kun sanoo jees-jees ja muista kehua.

        Itse miehenä juoksisin karkuun ja lujaa!


      • +??+

        No eipä ihme, jos tulee allergiaa, kun sehän on tasan niin, että allergiaoireet tulevat eläimen hilseestä, ei karvoista. Mitä enemmän peset, sitä enemmän hilsettä. Taidat olla melko idiootti.


      • Tapiiiri
        +??+ kirjoitti:

        No eipä ihme, jos tulee allergiaa, kun sehän on tasan niin, että allergiaoireet tulevat eläimen hilseestä, ei karvoista. Mitä enemmän peset, sitä enemmän hilsettä. Taidat olla melko idiootti.

        Kyllähän idiootti aina toisen tuntee... Esitä luotettavia tutkimuksia siitä, että kastuminen saa ihon hilseilemään, ennen kuin tulet tänne haukkumaan tuntemattomien nimimerkkien takaa.

        Ja jos osaisit lukea ja ymmärtää kirjoitettua tekstiä, huomaisit että meillä allergiaoireet alkoivat heti kissan tultua, pesut aloitettiin vasta kun mikään muu ei auttanut. Kissaa ei myöskään pesty joka päivä eikä pesuun käytetty mitään aineita. Tätä keinoa on käytetty onnistuneesti muutamissa tuttavaperheissä, joissa allergia on puhjennut.


      • Tapiiiri
        elämäntoveriksi kirjoitti:

        Jopa on itsekäs nainen! Ei povaa hyvää millekään suhteelle!

        Itsekäs kissapiika pistää miehensä vihtoriksi muissakin asioissa. HÄNEN JA VAIN HÄNEN tahtonsa toteutuu aina, miehen haluista ja tunteista viis!
        Olen tavannut tällaisia piintyneitä kissanaisia. Heidän lähellään on hyvä olla tasan niin kauan kun sanoo jees-jees ja muista kehua.

        Itse miehenä juoksisin karkuun ja lujaa!

        Anteeksi, tämä viesti ei kai ollut minulle? Mutta paras lähetä puolustuskannalle joka tapauksessa, ei näistä hulluista koskaan tiedä. Se, etten joka kohdassa sanonut mieheni olevan samaa mieltä kaikesta ei tarkoita etteikö hän olisi. Kissa saattaa elää 20-vuotiaaksi ja vieläkin pidempään, en kai hankkisi sellaista yhteiseen kotiin yksipuolisella päätöksellä (sinä kai hankkisit koska sitä muistakin epäilet). En myöskään suunnittelisi perheemme tulevaisuutta ja mm. asuinpaikkaa yksin, katsos normaaleissa parisuhteissa näistä asioista keskustellaan.

        Ja juokse pois vaan, ei kukaan tuollaista katkeroitunutta ukkoa haluaisikaan, kissakin on parempaa seuraa :P


    • kaukaa !

      ei tuollaista akkaa kukaan tervejärkinen mies edes huolisi itselleen.

    • hmmm...?

      Koska selvästi välität kissoistasi,kestätkö myös mahdollisen syyllisyyden, kun alkuhuuma on mennyt ohitse? Ettei tule syyllistettyä vielä sitä toista henkilöä ratkaisuistaan. Tässä läheltä seuranneena moista, (Mistä kaikesta mä luovuin ollakseni sun kanssa...) Äh. Nää on vaikeita asioita, mutta toivottavasti löydät oikean ratkaisun. Anna ajan kulua.

      Sit on asia erikseen nämä ns. "allergiset" eläinten "vihaajat" ja piioiksi/nössöiksi haukkujat, kenen ei näe ottavan vastuuta edes omasta elämästään, saati sitten eläimestä.
      Oikeasti juu, kiertäkää kaukaa kaikki kissa/koira ihmiset.
      Hyvää kevättä! T:Nössö

      ps. Itsekin allerginen ja siedätyshoitona muutaman kerran vuodessa,eukon hoitokissat.

    • itse kysymykseesi

      Et ikinä luovu kissoista miehen vuoksi!

    • Nobody

      Eli ehdottomasti kissat! Miehiä/naisia tulee ja menee.. Itse olen elukkarakas, enkä koskaan voisi kuvitella kumppaniksi allergista ihmistä, sillä minulla niitä nelijalkaisia riittää,vain kuolema meidät erottaa!

    • että...

      kuinka paha allergia on.

      Itse olen esim. niin pahasti allerginen, että saan oireita ihmisistä, joilla on kissoja. Ei auta, vaikka vaatteet vaihtaisi, täytyy käydä suihkun kautta ja olla aivan kissapölyttömät vaatteet, että voin olla samassa huoneessa sellaisen ihmisen kanssa. - Siksipä siis otan aina ensimmäisenä selvää, onko jollain uudella tuttavuudella kissoja, että tiedän, minkäasteista kanssakäymistä kannattaa edes miettiä. Jos potentiaalisella kumppaniehdokkaalla olisi kissoja, lopettaisin suhteen ennen kuin ehtisi alkaakkaan ja sanoisin suoraan syyn ja sen, etten voi ajatellakkaan pyytäväni luopumaan lemmikistä/ lemmikeistä. Jos sen jälkeen toinen kuitenkin haluaisi luopua lemmikistä, niin en sitä vastustelisi, mutta hänen päätöksensä.. Allergiani kun on ihan hengenvaarallisen paha, niin itselläni ei olisi vaihtoehtoja.

      Minä sanon, että jos kissat on tärkeämpiä, lopeta suhde mieheen heti alkuunsa. Ei ole miehen itsetunnollekkaan hyväksi tietää olevansa tärkeysjärjestyksessä kissojen perässä.


      (Hassua muuten, että useimmat eläintenomistajat näyttävät olevan sitä mieltä, että allergia on yhtä kuin eläinviha. Minä rakastan kissoja, koiria ja kaikkia eläimiä, allergiani vaan on niin paha, ettei se anna yhtään myöten.)

      • Itse allerginen

        Siis en ole eläinallergikko..vaan siitepölyallerginen. Keväät ja kesät eivät ole mitään hauskaa aikaa. Olen lääkkeillä tietty sitten koko ajan.
        Tekisi vain mieli kysyä. Nytkö pitää mennä kirves ja nurmikkoleikkuri kädessä tuolla ulkona. Kaikki puskat ja puut nurin. Koska olen allerginen?
        Mitähän minun pitäisi miettiä? Teljetä itseni jonnekkin kellariin koska koko kaupunki ei ajattele tehdä ympäristöstä autiomaata. Siis tuskin olen ainoa.
        Hassua etten silti vihaa kesää ja jokaista puskaa ja puuta. Vaan tosiaan yritän sopeutua. Mieheni on viherpeukalo joten ..heh..enpä laittanut suhdetta aikanaan poikki sen takia.


    • kissan omistava mies

      Itselläni on sellanen periaate, ettei pitäisi joutua tuollaseen valintatilanteeseen. Itse en luopuisi lemmikistä, vaikka lemmikki olisi mikä hyvänsä, jos pitäisi valita parisuhteen tai lemmikin välillä. Siinä vaiheessa, kun ehtoa "minä tai lemmikisi", aletaan esittämään, voisin aivan hyvin näyttää nopeimman keinon pakata tavarat laukkuun ja ulko-oven paikan.

    • Eläinrakas allergikko

      Valitan, suhteellanne ei ole toivoa.

      Eläinallergioista harva pääsee kokonaan eroon. En minäkään ole päässyt, siedätyshoidosta ja muusta huolimatta. Vaikka lapsuuden allergiat saattavat nuoruus- tai aikuisiässä poistuakin, aikuisiän allergiat pysyvät.

      Oireita voi lievittää esim. lääkkeillä siten, että allerginen voi TILAPÄISESTI olla allergiaa aiheuttavassa tilanteessa, eli vaikka vierailla eläimen omistajan luona, mutta niillä ei voi poistaa allergiaa kokonaan.

      Mikään järjestely (kuten eri kerroksissa asuminen) ei toimi, sillä kissat ovat kuitenkin koko ajan läsnä, ja eläinpöly kulkeutuu paikasta toiseen siinä missä muukin pöly, puhumattakaan siitä kuinka hankalaa eläminen olisi. Miehen pitäisi kuitenkin käydä keittiössä, varmaankin nukkua samassa makuuhuoneessa jne.

      Ja muistettava myös on, että allergia ei altistumisesta yleensä lievene, vaan saattaa jopa pahentua eli reaktioita tulee vähemmästäkin.

      En tuomitse haluasi valita kissat ennemmin kuin mies, mutta toivon silti että et ole niin ahne että vaarantaisit toisen ihmisen terveyden vain saadaksesi kaiken mitä haluat.

      • päkätsy

        Tällä sitten vastailee varmaan ne miehet,jotka ei kelpaa kellekkään.Sen tasoista on kirjoittelu itsekkäistä akoista yms.Keep on going,eipä teidän sellaisista tarvitse murehtia,tuskin yhdestäkään naisesta;)Tuolla älykkyydellä oleva mies niin mä ottaisin ennemmin vaikka etanan,sekin on mukavampi.


      • Eläinrakas allergikko
        päkätsy kirjoitti:

        Tällä sitten vastailee varmaan ne miehet,jotka ei kelpaa kellekkään.Sen tasoista on kirjoittelu itsekkäistä akoista yms.Keep on going,eipä teidän sellaisista tarvitse murehtia,tuskin yhdestäkään naisesta;)Tuolla älykkyydellä oleva mies niin mä ottaisin ennemmin vaikka etanan,sekin on mukavampi.

        Aloittaja haluaa sekä pitää kissansa, että saada mieleisensä miehen, vaikka tämä on allerginen. Hän haluaa saada molemmat, eikä miehen terveyden kanssa leikkiminen nyt näytä olevan aloittajalle mitenkään tärkeä asia. Tämähän nyt on jo edellä todettu.

        Perustelin mielestäni järkisyin, miksi liitto ei tule toimimaan, ja lopuksi toivoin aloittajalta vastuullisuutta, että ei vaarantaisi toisen ihmisen terveyttä vaan pistäisi rehellisesti suhteen sitten poikki jos kissoista luopuminen ei ole vaihtoehto.

        Sinä sen sijaan heität 100% mutuilua miesten motiiveista - kumpikohan meistä on se "tyhmä"?

        Mieli tekisi heittää yhtä ilkeä vastakommentti kuin mitä kirjoitit, mutta pidättäydyn siitä. Sen sijaan sanon, että olen naimisissa - myöskin eläinrakkaan, mutta yhtälailla allergisen naisen kanssa.


      • alkup....
        Eläinrakas allergikko kirjoitti:

        Aloittaja haluaa sekä pitää kissansa, että saada mieleisensä miehen, vaikka tämä on allerginen. Hän haluaa saada molemmat, eikä miehen terveyden kanssa leikkiminen nyt näytä olevan aloittajalle mitenkään tärkeä asia. Tämähän nyt on jo edellä todettu.

        Perustelin mielestäni järkisyin, miksi liitto ei tule toimimaan, ja lopuksi toivoin aloittajalta vastuullisuutta, että ei vaarantaisi toisen ihmisen terveyttä vaan pistäisi rehellisesti suhteen sitten poikki jos kissoista luopuminen ei ole vaihtoehto.

        Sinä sen sijaan heität 100% mutuilua miesten motiiveista - kumpikohan meistä on se "tyhmä"?

        Mieli tekisi heittää yhtä ilkeä vastakommentti kuin mitä kirjoitit, mutta pidättäydyn siitä. Sen sijaan sanon, että olen naimisissa - myöskin eläinrakkaan, mutta yhtälailla allergisen naisen kanssa.

        Tota nyt et oo tainnut lukee tuota viestiä ihan tarkasti, nimenomaan kyse on siitä, että olen ihan rehellisesti sanonut miehelle, että kissoista en halua luopua ja mies tietää sen ja haluaisi silti katsoa tuleeko tästä mitään (missä kohdassa en siis ollut rehellinen miehelle? sanoinhan hänelle heti mitä asiasta ajattelen) ja toisekseen mies itse haluaa yrittää, tiedän kyllä kaiken miten voi toisen terveyteen vaikuttaa, mutta luulisipa aikuisen ihmisen (yli 30) osaavan itse päättää mikä itselle on parasta.

        Mutta kiitos kaikille kommenteista vaikka eipä täältä hirveän montaa asiallista vastausta saanut (mikä tosin ei yllätys ollutkaan, koska eihän niitä asiallisia vastauksia yleensäkään saa oli asia sitten mikä tahansa)


      • ja niiden omistajat

        KUULKAA IHMISET JOS ALLERGIAA,NIIN MEILLÄ SUOMESSA ON AINAKIN YKSI NUMERO,KYKYJEN KERA,JOKA MIELELLÄÄN AUTTAA ASIASSA,NUMERON JA KYKYJEN MUKAAN,SE MENEE NÄIN,KAIKKI ALLERGIAT POIS KOKO MAAILMASTA.JAAKKO RYTSÖLÄ VEIVAA SE,TAI JÄÄT ILMAN.ALLERGIAT KOKO MAAILMASTA POIS,JOKA ASIASTA.HEI MÄ OLEN SE NOLLA.VEIVAAT TAI TAPAN SUT.VITSI,EI NOLLA VOI KYVYILLÄ MURHATA,MUTTA VOI NAUTTIA HUONOSTI SIITTIMESTÄ,HÄ`*


    • allerginen mies

      Ei onnistu ,tuo yhtälö.
      Jompikumpi saa lähteä,mies tai kissat.
      Olen itse allerginen ja moni ihQu ihmissuhde siihen kaatunut...
      Olen viel eläinrakaskin,mutta toi allergia..Ei kivaa kumpaisellekaan ihmissuhteessa.
      Omasta mielestäni Ihminen menee lemmikkien edelle..
      Mutta jokainen ihan itse päättäköön-priorisoikoon asian !!
      Itse olen jo liian vanha "siedätyshoidolle",joka sekään ei sataprosenttinen.
      Astma vain puhkesi,kun koiranomistajaa tapasin-->terveys edelle ihmissuhteissa(kin) =(
      Toisaalta näin vanhempana 47 vee,voin kertoa ,kuinka vaikeaa on löytää lemmiikkitöntä ,kivaa Naista.
      T: nyt astma-ei Naista

    • ehdotusta sinne:)

      Miksi aina pitäisi olla muuttamassa yhteen? Erilaisiakin vaihtoehtoja on, esim. olla yhdessä, muttei koskaan muuttaa saman katon alle? tai miksi et ajattelisi elämää pitkällä tähtäimellä, ei sitä aina välttämättä yhdessä pysytä, toinen saattaa kuolla tai ero voi tulla hyvistä aikomuksista huolimatta.
      Entä jos löytäisit samantyyppisen miehen ? Nyt ainakin tiedät mitä tai millaista etsit. ja jos vinkin saa antaa- niinkuin tässä saa- niin etsi samalla syntymäpäivällä olevaa miestä, siis ihan syntymä vuosi ja päivämäärä. veikkaisin että löydät melko saman tyyppisen ihmisen. :) kokeile;)

    • NauXXX

      Niin ihanaa urosta ei ole olemassakaan, jotta kissastani luopuisin!! Aikoinaan seurustelin allergisen miehen kanssa vajaat pari vuotta, mutta todellakin valitsin silloiset kissani - ja saman tekisin uudelleen.Kun eläimen päättää ottaa (huolellisen harkinnan jälkeen toivottavasti) on siitä pidettävä huolta sen elämän loppuun saakka.
      Eläimet eivät ole leluja!! Ne ovat tuntevia otuksia, joiden rakkaus ihmiseensä on ehdotonta ja pysyvää.

    • Olen allerginen rintakarvoille

      Mikä neuvoksi, mieheni kärsii hirsutismista. Vienkö hänet kenneliin trimmattavaksi...

    • JUTTU-

      Minun edesmennyt kihlattuni oli allerginen koirille ja niin varmaan kissoillekin. Silmät rupes vuotamaan, ku tuli minun luokse. Mutta hänellä oli talviasuttava mökki ja tilanne ratkesi. Oltiin siellä mahdollisimman paljon ja koiruus sai olla ulkona vapaana kuin taivaanlintu, mistä tykkäsikin.
      Mutta tuo kissa-allergia on huomattavasti hankalampi juttu - siinä jos saa kunnollisien analyfektisen shokin, ni voi olla henken lähtö. Kanntaisi varmaan nyt kokeilla, minkä verran uusi "miehesi" on allerginen, mutta sekin on huono juttu, mitä enemmän olet altistavan tekijän kanssa yhteydessä, sitä enemmän tulet saamaan oireita. Ja jos kissoistasi luopuisitkin, niin karvat on siellä vuosia. Siinäpä pähkinä purtavaksi. Harmi.

    • verinen haiseva menkkaside

      kissat menevät kaikkien edelle,niin puolison kuin lasten.

      adoptio lapsi tuli allergiseksi kissoille,niinpä annoimme adoptio lapsi adoptioitavaksi.

      • 39 KPL

        JOO,KYL KISSAT MENEE EDELLE,MÄKIN JO 79 VUOTIAS,JA ABORTTEJA TEHNYT KOKO IKÄNI.MUT ALAKERTA AINA HYVÄS KUNNOS JOS MIEHIIN PÄÄSEE.


      • Mies isolla M:llä
        39 KPL kirjoitti:

        JOO,KYL KISSAT MENEE EDELLE,MÄKIN JO 79 VUOTIAS,JA ABORTTEJA TEHNYT KOKO IKÄNI.MUT ALAKERTA AINA HYVÄS KUNNOS JOS MIEHIIN PÄÄSEE.

        Wau. Tiukat naiset on in ;)


      • HAISTA ITE

        Opettele ensin suomea ja jos ei onnistu niin pistä pääsi pensaaseen. Häpeä !


      • Käytetty tampooni
        HAISTA ITE kirjoitti:

        Opettele ensin suomea ja jos ei onnistu niin pistä pääsi pensaaseen. Häpeä !

        Keskity olennaiseen pilkunnussija.


      • SINÄ TYPERYS
        Käytetty tampooni kirjoitti:

        Keskity olennaiseen pilkunnussija.

        Keskity itse olennaiseen. Nuijapää on sammakon esiaste. Miten sun viestisi liittyy allergiaan?
        Tyhmyys taitaa olla periytyvää sinun suvussasi ja onneksi olet päättänyt pitää veriset ...


      • YKSI YLI MUIDEN
        39 KPL kirjoitti:

        JOO,KYL KISSAT MENEE EDELLE,MÄKIN JO 79 VUOTIAS,JA ABORTTEJA TEHNYT KOKO IKÄNI.MUT ALAKERTA AINA HYVÄS KUNNOS JOS MIEHIIN PÄÄSEE.

        KYLLÄ NYT MUMMU KELPAA MENNÄ LIUKKAILLE JA TOIVOTTAVASTI KURTTU VIELÄ SOI SULOISESTI.


      • ei ole suomea
        Käytetty tampooni kirjoitti:

        Keskity olennaiseen pilkunnussija.

        Tampooni sana on svetisismiä. Suomessa emme venytä vokaaleja vierasperäisissä sanoissa. Esimerkkinä voisin mainita: laser on laser ja virus on virus, vaikka usein pyrimme venyttämään sanoja muotoon laaser ja viirus.


      • Käytetty tampooni
        SINÄ TYPERYS kirjoitti:

        Keskity itse olennaiseen. Nuijapää on sammakon esiaste. Miten sun viestisi liittyy allergiaan?
        Tyhmyys taitaa olla periytyvää sinun suvussasi ja onneksi olet päättänyt pitää veriset ...

        Joku tais vetää herneen nenään :))


      • Käytetty tampooni
        SINÄ TYPERYS kirjoitti:

        Keskity itse olennaiseen. Nuijapää on sammakon esiaste. Miten sun viestisi liittyy allergiaan?
        Tyhmyys taitaa olla periytyvää sinun suvussasi ja onneksi olet päättänyt pitää veriset ...

        Nuijapää olit sä :) Mene ihmeessä vaihtaa side, sulla taitaa vuotaa yli... :)


      • Käytetty tampooni
        ei ole suomea kirjoitti:

        Tampooni sana on svetisismiä. Suomessa emme venytä vokaaleja vierasperäisissä sanoissa. Esimerkkinä voisin mainita: laser on laser ja virus on virus, vaikka usein pyrimme venyttämään sanoja muotoon laaser ja viirus.

        Kiitos. Se oli hyvin valaisevaa.


      • Sun vuoto taitaa olla liian...
        Käytetty tampooni kirjoitti:

        Nuijapää olit sä :) Mene ihmeessä vaihtaa side, sulla taitaa vuotaa yli... :)

        Hakeudu ihmeessä lääkäriin, jos tarvitset sekä sidettä että tamponia. Voisit myös mainita PMS oireistasi. Liiallinen omien eritteiden mainostaminenkin kertoo jostain psyykkisestä vaivasta.


      • Käytetty tampooni
        Sun vuoto taitaa olla liian... kirjoitti:

        Hakeudu ihmeessä lääkäriin, jos tarvitset sekä sidettä että tamponia. Voisit myös mainita PMS oireistasi. Liiallinen omien eritteiden mainostaminenkin kertoo jostain psyykkisestä vaivasta.

        Jäkä jäkä. Onko sulla vaihtarit kun oot noin kiukkuinen? :))


      • lapset on elämän suola ja s...
        Käytetty tampooni kirjoitti:

        Jäkä jäkä. Onko sulla vaihtarit kun oot noin kiukkuinen? :))

        en soisi kenenkään koskaan edes laskevan leikkiä pienten palleroisten kustannuksella. Pro Engla


      • Käytetty tampooni
        lapset on elämän suola ja s... kirjoitti:

        en soisi kenenkään koskaan edes laskevan leikkiä pienten palleroisten kustannuksella. Pro Engla

        Vähemmästäkin katkee verisuoni päässä.


      • Mitä kaikkea kuukautisveri ...
        lapset on elämän suola ja s... kirjoitti:

        en soisi kenenkään koskaan edes laskevan leikkiä pienten palleroisten kustannuksella. Pro Engla

        Pervot ovat liikkeellä ja heitä varmaan provosoi sinun ja 79:n viestit. En tiedä oliko niin tarkoitus, mutta ehkä sitä saa mitä tilaa... Huomiseen. Allergiaa tuntuu olevan niin hyvässä kuin pahassa ja joskus se on vain korvien välissä. Mutta auttaako siedätyshoito?


      • Käytetty tampooni
        Mitä kaikkea kuukautisveri ... kirjoitti:

        Pervot ovat liikkeellä ja heitä varmaan provosoi sinun ja 79:n viestit. En tiedä oliko niin tarkoitus, mutta ehkä sitä saa mitä tilaa... Huomiseen. Allergiaa tuntuu olevan niin hyvässä kuin pahassa ja joskus se on vain korvien välissä. Mutta auttaako siedätyshoito?

        Hirveätä porukkaa täältä aina välillä löytää. Parempi kun ei kommentoi mitenkään niille.


      • ja mammani muni mut
        39 KPL kirjoitti:

        JOO,KYL KISSAT MENEE EDELLE,MÄKIN JO 79 VUOTIAS,JA ABORTTEJA TEHNYT KOKO IKÄNI.MUT ALAKERTA AINA HYVÄS KUNNOS JOS MIEHIIN PÄÄSEE.

        Jos olet mummu niin olet ainakin yhden kerran synnyttänyt. Kenen mummu olet tai ei jaksa kiinnostaa. Olisikohan ehkä ollut paras leikata kohtu pois tai ottaa sterilisaatio. Oletko ehkä katolinen, jolloin uskonto ei salli. Kuiva se rupee olemaan sinunkin värkkisi tuossa iässä ja ruttuinen. Hei haloo ketä kiinnostaa. Olet varmaan Suomen Elisabeth Taylor. KY lubric jelly on sinun tuotteesi allergiaan alapäässä.


      • limasen verinen menkkaside
        HAISTA ITE kirjoitti:

        Opettele ensin suomea ja jos ei onnistu niin pistä pääsi pensaaseen. Häpeä !

        Joo, näin on.Harjoittelen parhaillaan suomenkieltä.Vedä ruki veet seinälle .

        Lapset ovat ällöttävän haisevia sinappikoneita.


    • ...

      Jos nyt saan sanoa, että sen verran säälittävä olet että annat kissojen häiritä seurusteluasi noinkin pahasti niin on asiat jo aika pahasti.
      Kissat on kissoja, ei ne rakastajaa korvaa.

    • miksi..

      edes kysyt moista, kun olet kuitenkin jo päättänyt, ettet kissoista luovu. asiahan on siis selvä kuin mikä.

    • allergisen äiti

      Valitettavasti jos on kissoille tai muille karvasille eläimille allerginen niin ei todellakaan voi olla samassa kodissa sellaisten kanssa.Allergia voi olla niin paha ettei voi edes puolta tuntia olla sellaisessa paikassa missä on eläimia.Oireet tulevat alle puolessa tunnissa.Ja jos on useamman tunnin niin tulee jo niin ahdistava olo ettei pysty hengenahdistuksen vuoksi edes nukkumaan
      Minulla on poika 22v, joka on näin allerginen kaikille eläimille ja kaikista pahin on kissa, ettei pysty olemaan paikassa missä on kissa kun puolisen tuntia
      Jos sinun poikakaveri on allerginen ei siinä taida olla vaihtoehtoja ollenkaan se on joko tai
      Kissat tai sitten poikakaveri
      Jos kissat on sinulle tärkeämpiä kun poikakaveri niin silloin ei ole sinulla mahdollisuutta saada molempia
      Poikakaverin ei sinun takia kannata riskeerata omaa terveyttään
      Joten sinulle ei jää siis muita kun noi kissat loppupeleissä

    • mutta....

      Allergiattomiakin miehiä löytyy.

      Itse en luopuisi lemmikeistäni ( useita erilaisia! )miehen takia. Olen elämässäni saanut kokea, että miehet pettää ja jättää. Eläimet eivät.

      Sitten jos välirikko tulisi ja olisin eläimistäni luopunut niin en tiedä miten siitä syyllisyyden tunteesta selviäisin ( siis, että olisin rakkaat lemmikkini laittanut pois jonkun petturin/hylkääjän takia ).

      Nykyinen miesystäväni ei ole allerginen eikä ole koskaan edes vihjaissut, että eläimistä tarvitsi luopua! Toivon tietty, että tämä suhde kestää. Mutta jos ei kestä niin en kuitenkaan jää yksin :)

    • jolle kissat voi muuttaa?

      Sillon sun ei tarvi luopua kummastakaan ja saat käydä kissoja kattomassa niin paljon kun halut.

      • Mies24

        Joko kissat tai elämän tärkein ihmissuhde... on siinä valinta. Kai kaikki oikeasti valitsevat jälkimmäisen, valitsevathan?

        Ongelma vaan on tossa tilanteessa että et voi millään tietää onko tämä herra sinulle Se Oikea.

        Suosittelen hommaamaan sijaiskodin maalta, jos ovat leikattuja niin voivat siellä ulkonakin pyöriä, sovitte että otat kissat takaisin jos parisuhde kaatuu.

        Minä olen mies ja minulla on ollut kissoja ja koiria. Ei kai ihmisen luonteesta voi lemmikkieläimen perusteella mitään päätellä! Tottakai rakastan aina lemmikkejäni mutta jos tulisi valintatilanne että joko rakkaani tai eläimet lähtee, niin kyllä eläimet lähtee...

        Eläimet nyt ovat vain eläimiä, eivät ole oikeasti kovinkaan älykkäitä, koirat nyt sentään kiintyvät omistajaansa mutta kissat tuskin huomaavat jos ihminen vaihtuu, kunhan on vain joku joka ruokkii. Eivät kissat ihmiseen kiinny, vaan toisinpäin.


      • Oikeesti??
        Mies24 kirjoitti:

        Joko kissat tai elämän tärkein ihmissuhde... on siinä valinta. Kai kaikki oikeasti valitsevat jälkimmäisen, valitsevathan?

        Ongelma vaan on tossa tilanteessa että et voi millään tietää onko tämä herra sinulle Se Oikea.

        Suosittelen hommaamaan sijaiskodin maalta, jos ovat leikattuja niin voivat siellä ulkonakin pyöriä, sovitte että otat kissat takaisin jos parisuhde kaatuu.

        Minä olen mies ja minulla on ollut kissoja ja koiria. Ei kai ihmisen luonteesta voi lemmikkieläimen perusteella mitään päätellä! Tottakai rakastan aina lemmikkejäni mutta jos tulisi valintatilanne että joko rakkaani tai eläimet lähtee, niin kyllä eläimet lähtee...

        Eläimet nyt ovat vain eläimiä, eivät ole oikeasti kovinkaan älykkäitä, koirat nyt sentään kiintyvät omistajaansa mutta kissat tuskin huomaavat jos ihminen vaihtuu, kunhan on vain joku joka ruokkii. Eivät kissat ihmiseen kiinny, vaan toisinpäin.

        Tiedän monta kissaa jotka ovat kiintyneitä omistajiinsa. Odottavat ulko-ovella kun tulee töistä kotiin ja tulee syliin puskee päällä. Miehet ovat vain miehiä. Niitä tulee ja menee, mutta kissa pysyy.


      • elämän suola...
        Oikeesti?? kirjoitti:

        Tiedän monta kissaa jotka ovat kiintyneitä omistajiinsa. Odottavat ulko-ovella kun tulee töistä kotiin ja tulee syliin puskee päällä. Miehet ovat vain miehiä. Niitä tulee ja menee, mutta kissa pysyy.

        Olen kai outo, mutten voisi edes rakastua mieheen joka on allerginen.Mulla on aina ollut koira, suhteen alussa ja suhteen lopussa koira on minun. Kun koiravanhukseni meni taivaaseen en edes kysynyt voinko ottaa uutta koiraa se oli mulle itsestään selvää. Onneksi olen seurustellut tosi eläinrakkaiden miesten ja ei allergisten kanssa. Ainoa on tietysti jos lapseni olisi pahasti allerginen, olisi pakko luopua koirasta koska lapseni on kuitenkin ykkönen elämässäni.Mutta ei ole onneksi allergia oireita ollut ja on jo senverran vanha että tuskin tuleekaan.


      • eivät kiinny
        elämän suola... kirjoitti:

        Olen kai outo, mutten voisi edes rakastua mieheen joka on allerginen.Mulla on aina ollut koira, suhteen alussa ja suhteen lopussa koira on minun. Kun koiravanhukseni meni taivaaseen en edes kysynyt voinko ottaa uutta koiraa se oli mulle itsestään selvää. Onneksi olen seurustellut tosi eläinrakkaiden miesten ja ei allergisten kanssa. Ainoa on tietysti jos lapseni olisi pahasti allerginen, olisi pakko luopua koirasta koska lapseni on kuitenkin ykkönen elämässäni.Mutta ei ole onneksi allergia oireita ollut ja on jo senverran vanha että tuskin tuleekaan.

        Ihan sama niille kissoille kuka sieltä ovasta tulevat, puskevat joka tapauksessa!


      • Oikeesti??
        eivät kiinny kirjoitti:

        Ihan sama niille kissoille kuka sieltä ovasta tulevat, puskevat joka tapauksessa!

        Älä sä puhu mitään kissoista, kun et tajua muutenkaan maailmanmenosta mitään. Vamma.


      • eläimet ovat ykkösiä
        Mies24 kirjoitti:

        Joko kissat tai elämän tärkein ihmissuhde... on siinä valinta. Kai kaikki oikeasti valitsevat jälkimmäisen, valitsevathan?

        Ongelma vaan on tossa tilanteessa että et voi millään tietää onko tämä herra sinulle Se Oikea.

        Suosittelen hommaamaan sijaiskodin maalta, jos ovat leikattuja niin voivat siellä ulkonakin pyöriä, sovitte että otat kissat takaisin jos parisuhde kaatuu.

        Minä olen mies ja minulla on ollut kissoja ja koiria. Ei kai ihmisen luonteesta voi lemmikkieläimen perusteella mitään päätellä! Tottakai rakastan aina lemmikkejäni mutta jos tulisi valintatilanne että joko rakkaani tai eläimet lähtee, niin kyllä eläimet lähtee...

        Eläimet nyt ovat vain eläimiä, eivät ole oikeasti kovinkaan älykkäitä, koirat nyt sentään kiintyvät omistajaansa mutta kissat tuskin huomaavat jos ihminen vaihtuu, kunhan on vain joku joka ruokkii. Eivät kissat ihmiseen kiinny, vaan toisinpäin.

        Ota ekaksi selvää asioista ennen kuin alat viisastelemaan täällä.Kissat kuten kaikki muutkin eläimet kiintyvät ihmisiin/ihmiseen.Luuletko tosiaan ettei eläimillä ole tunteita?Eläimet ovat paljon viisaampia kuin me ihmiset.


    • RaaKa_-JorMa

      (Jos tulis tuo tilanne, vetäisin elukalta kurkun auki, nylkisin ja söisin sen. Kun on tuo ruokakin nykyään niin kallista, niin halpaa lihakeittoa saisi?). Noin niinkuin kärjistettynä toi edellinen. Saattaa tulla lähitulevaisuudessa aika, jolloin on syötävä sitä mitä pystyt käsiis saamaan. Jos se sun kissa olis tyrkyllä eikä muuta ruokaa olisi, niin mitäp luulet? Mä paskat välittäisin sun tunteista tätä lihapalaa vastaan, nauraisin paskat ja söisin sen v_itun elukan! Helvetin "salatutelämät kasvatit". Te ette tule selviämään.

      • Böö!

        Turha esittää sielä kovaa. Tosipaikan tullen juokset häntä koipien välissä äidin luokse :)


    • ludatzka

      No miekii oon alkerkinen,mut pari kertaa paneskelen tyttöä jolla kissa ja sit sanon et voi mie oon allerkikko sun haiseville kissoilles,ja sanon bakaa,eli moi ja seuraavan kanssa samoin,helppo tapa päässä eroon panokaverista ja pääsee etsimään uutta..

      • jpjcöl

        múuta sanoo ku LOL


      • eivär ihmistä erota!
        jpjcöl kirjoitti:

        múuta sanoo ku LOL

        Laitoin edelliseen viestiin että kissat eivät välitä kuka siitä ovesta tulee sisään, puskevat joka tapauksessa. Sitten joku oli eri mieltä ja kauniisti vielä haukkui minua vammaseksi, todella kypsää touhua! Itselläni on ollut 6 kissa ja tällä hetkelläkin kaksi. Tosi asia on että kyllä nämäkin puskivat minun kaveria joka kävi niitä viikonlopun ruokkimassa kun olin muualla. Eivät kissat erityisesti yhteen ihmiseen kiinny. Kyllähän kissat aina tulevat ihmisen luoksi vaikka kuinka tuntematon olisi kyseessä!

        Ei se tarkoita että kissoilla ei olisi tunteita! Onneksi ne tajuavat että ihmiset ovat niille vain väline saada ruokaa, rakkautta ette kissoilta saa, muistaakseni luin että eräässä tapauksessa kissojen omistaja oli kuollut niin kissat olivat ryhtynet syömään omistajaansa vaikka ruokaa oli tarjolla!

        Ihmiset saavat rakastaa ja saada vasta rakkautta vain toiselta ihmiseltä, jos joku ei siihen kykene niin voihan se aina leikkiä että kissat sitä rakastavat.


      • Murrr
        eivär ihmistä erota! kirjoitti:

        Laitoin edelliseen viestiin että kissat eivät välitä kuka siitä ovesta tulee sisään, puskevat joka tapauksessa. Sitten joku oli eri mieltä ja kauniisti vielä haukkui minua vammaseksi, todella kypsää touhua! Itselläni on ollut 6 kissa ja tällä hetkelläkin kaksi. Tosi asia on että kyllä nämäkin puskivat minun kaveria joka kävi niitä viikonlopun ruokkimassa kun olin muualla. Eivät kissat erityisesti yhteen ihmiseen kiinny. Kyllähän kissat aina tulevat ihmisen luoksi vaikka kuinka tuntematon olisi kyseessä!

        Ei se tarkoita että kissoilla ei olisi tunteita! Onneksi ne tajuavat että ihmiset ovat niille vain väline saada ruokaa, rakkautta ette kissoilta saa, muistaakseni luin että eräässä tapauksessa kissojen omistaja oli kuollut niin kissat olivat ryhtynet syömään omistajaansa vaikka ruokaa oli tarjolla!

        Ihmiset saavat rakastaa ja saada vasta rakkautta vain toiselta ihmiseltä, jos joku ei siihen kykene niin voihan se aina leikkiä että kissat sitä rakastavat.

        Sun kissat varmaan vihasivat sua. Eläimet kyllä vaistoo ketkä tykkää ja ketkä ei. Näin ollet sitten varmaan luulet, että kissat eivät kiinny. Tottakai ruokaa maistuu kissoille (usko tai älä, jopa ihmisille!), mutta kyllä ihminen sen huomaa jos kissa oikeesti on kiintynyt myös muuhunkin kuin ruokaan. Eräs tapaus oli, että kissa stressaantui ja rupesi häiriökäyttäytymään, kun sen "lempi henkilö" muutti pois kotoonta. Mut turha tässä kuluttaa aikaa selittelemällä päivän selviä asioita. Usko mitä uskot, mutta älä enää ikinä hanki eläimiä. Noin puhuu sellainen ihminen joka ei tiedä mitään rakkaudesta, ei eläimen eikä ihmisen :)


    • mitä parhain

      Ala väittämään lekureille ja lähipiirille että ukon allergia on harhaluuloisuutta, saatte sitten ehkä sopivan ryhmäpaineen aikaiseksi ja äijä joutuu lataamoon syömään pillereitä kun on kuvitellut että on muka allerginen

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe