Ei edes

valokuvaa

Olen kohta 2 -vuotiaan lapsen kummi, enkä ole saanut yhden yhtä valokuvaa kummilapsestani. En tarkoita kuvaamossa otettuja (vaikka tiedän lasta kuvaamossa kuvattaneen)vaan olen pyytänyt esim. sähköpostiin lähettämään kuvan lapsesta -tuloksetta. Lahjamme kyllä kelpaavat synttärinä ja jouluna ja niihin suhtaudutaan kuin itsestäänselvyyteen, kiittämättä. Kummisuhde on erittäin yksisuuntainen, tekisi mieli olla itse muistamatta lasta ennen kuin hän itse ymmärtää yhteydenpidon ja hänen kanssaan voi muodostaa suhteen ilman vanhempien "säätelyä". Lapselta ei nimittäin tavaraa puutu, sukulaiset lahjovat yllinkyllin. Oma roolini on erittäin epäselvä muuten kuin lahjalinkona olemisen osalta.

3

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi antaa

      lahjojen sijaan omaa aikaansa. Aina parempaa yhdessäolo kuin läjä materiaa joka on niin katoavaista. Sitten voit samalla räpsiä kuvia teidän yhteisestä ajanvietosta, rakkaampia sellaiset muistot on.

    • toinen kummi

      Viestisi voisi olla omalta näppäimistöltäni. Minäkin olen usein pyytänyt, että kummilapseni vanhemmat lähettäisivät silloin tällöin valokuvan lapsesta. Seuraisin mielelläni hänen kehitystä ja kasvuaan. Valitettavasti en voi viettää aikaa hänen kanssaan (ja räpsiä itse niitä kuvia kuten yllä ehdotettiin), koska asun ulkomailla. Kuulumisten kysely on muutoinkin vaikeaa, koska soittoihini ja sähköposteihini vastataan kovin harvoin ja lyhyesti.
      Olen päättänyt, että hoidan kummintehtävääni muistamalla lasta iltarukouksessani siihen asti, kunnes hän on tarpeeksi vanha itse jutustelemaan kanssani.

    • "rikas" kummitäti

      No jopa kuulostaa samalta kuin oma kokemukseni kummina olemisesta! Ei kuvia, ristiäisistä olen useaan otteeseen pyytänyt kuvia mutta enpä ole lupauksista huolimatta niitä saanut. Enkä sen puoleen muitakaan kuvia, sukulaisille niitä kyllä on jaettu oikein kehystettyinä versioina. Edes jouluna en ole saanut mitään muistamista, itse muistan kyllä kummejani vieläkin kukkapuskalla ja joulukorteilla sekä kuvilla perheestäni. Ei luulisi olevan suuri vaiva lykätä korttia käteen, jos sitä ei ole varaa postittaa.
      Minustakin tuntuu, että olen vain rahalinkona, ja kun en ole tähän suostunut, niin olen huono kummitäti. Olen kysynyt, mitä lapselle tarvittaisiin, esim. joululahjaksi, sillä en haluaisi ostaa mitään "turhaa", rahatilanne kun ei monilapsisessa perheessä välttämättä ole aina niin riittoisa. Lahjatoiveet ovat olleet hyvin kalliita , vaikka tiedän, etteivät vanhemmat itse ostaisi moisia merkkituotteita lapselleen. Synttärilahjasta kehdattiin valittaa, vaikka olin ostanut juuri sen, mitä halusivatkin. Usein on myös tarjottu tilinumeroa, johon lapselle voisi laittaa rahaa. En ole suostunut, sillä tiedän vanhempien surutta käyttävän näitä rahoja omiin ostoksiinsa.
      Olen päättänyt sitten vaan olla tyynesti se huonompi kummi, lapsi kasvaessaan kyllä pitää minusta halutessaan, vaikken ostaisikaan markkinoiden kalleimpia lahjoja ym. Paras palkkio kummina olemisesta on sitten se kun huomaa, että lapsi kyllä hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      300
      3455
    2. 204
      2951
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1425
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1304
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe