Freelanderin 1.8 koneet

Roverin k-kone

Freelanderin 1.8 bensakoneista puhutaan paljon pahaa. Sylinteriputket kuulemma irtoaa ja kannentiivisteet menee. Miten yleistä tuo mahtaa olla? Uskaltaako käytettyä Freelanderia hankkia ja missä kilometreissä nuo tulevat vastaan?

7

1996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sääntö kuin poikkeus.

      Freelanderin kone leviää noin 60000 -80000km välein koko sen elinkaaren ajan. Kannattaa ostaa sellainen jossa on kone laitettu lähiaikoina niin sitten voit laskea sen eliniän. Autoliikkeeseen ei kannata yrittää sitä upottaa jos kilsat lähenevät seuraavaa leviämishetkeä.

      • ja mitä maksaa

        Mikä koneessa sitten yleensä hajoaa ja mitä sen korjaaminen maksaa?


      • K1.8
        ja mitä maksaa kirjoitti:

        Mikä koneessa sitten yleensä hajoaa ja mitä sen korjaaminen maksaa?

        Tuo vika on aikalailla tympivä juttu... Vika johtuu siitä kun sen aikainen isäntä talossa, bmw, vaihdatti kustannuksissa säästämisen vuoksi kannentiivisteen ohjaritapit teräksisestä muovisiksi, jotka sitten ajan kanssa kuluvat ja saavat sitten kannentiivisteen elämään.

        Yleensä vaihtokannentiivisteen mukana tulee teräksiset tapit, jonka jälkeen motti on sitten huoleton. Jos olet Freekkua hankkimassa, missä on tuo 1.8:in kone, ja 100tkm plus/miinus jokunen 10tkm, ei muutakun huoltokirjaa katsomaan, tai kyselyä edelliselle / edellisille omistajille onko ko. remppa joskus tehty.

        Ensimmäinen oire tuosta kannentiivisteongelmasta on että jäähdytinnestettä kuluu maksimista reippaasti alle minimin kolmessa viikossa.

        Vian korjaaminen ei aivan mahdottomia maksa, suurinpiirtein hyvien kesärenkaiden hinnan, riippuen toki tietysti aivan paikasta missä remontin teettää.


    • Sheriffi

      puhutaan paljon:)

      ja kaikenlaista...

      Jännä juttu kun lantikkahan on tehty ajoon ja kovaan sellaiseen, ei puhumisen kohteeksi:)

    • taitava

      Freelander vm.99 1.8 bensa koneella nykii satunnaisesti ja kun auton pysäyttää ja sammuttaa niin matka jatkuu taas n.15km.Huollossa vain ihmettelevät.joskus kestää jopa 100km.Missä vika???

      • Jannu :)

        Moro!

        Mulla sama vika päällä tällä hetkellä.

        Löytyikö syytä vai laitoitko kiertoon.


      • Jannu :)
        Jannu :) kirjoitti:

        Moro!

        Mulla sama vika päällä tällä hetkellä.

        Löytyikö syytä vai laitoitko kiertoon.

        Vika selvisi omissa tutkimuksissa, bensapumpussa suodattimen O-rengas pullahtanut osittain pois kun yksi kolmesta suodattimen kiinnikkeistä mennyt poikki ja suodatin pääsi liikkumaan joten polttoaineen paineet ei olleet riittävät, jotenkin se korjautui aina vähäksi aikaa kun moottorin sammutti ja käynnisti uudelleen. Ihan vain tiedoksi jos jotain auttaisi saman ongelman kanssa.

        HOX. Vika ei anna vikakoodia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe