Olen ollut valtavien työpaineiden alla useita kuukausia. Ulospäin olen pitänyt pokerin, mutta sisäisesti on ollut vaikeaa. Nyt olen tilantessa, jossa työstressi on loppunut, mutta saan työpäivinä ja myös viikonloppuisin pari kertaa päivässä valtavia väsymyskohtauksia. Yhtäkkiä jäsenet alkavat tuntua raskaalta ja keskittymiskyky herpaantuu. Tulen ärtyneeksi ja kovat äänet ja kirkaat valot häiritsevät. Väsymys on niin paha, että jos olen kotona, niin saatan nukahtaa samantien makuulle mennessä. Nämä kohtaukset kestävät 1-3 tuntia ja sen jälkeen olen taas normaalissa tilassa. Työpäivinä kohtaukset ovat todella piinallisia. Olen perusterve ihminen, sydän on kunnossa, verenpainetta ei ole, veriarvot ovat ok.
En mielestäni kuitenkaan ole masentunut ja kerran aiakseimmin saman vaivan ollessa päällä, oli lääkärikin sitä mieltä, että masennus ei aaltoilisi tuolla tavalla.
Kommenteja?
Väsymyskohtaukset
53
29993
Vastaukset
- samat oireet
Löytyi sitten laajalle levinnyt imusolmukesyöpä.
- sun sit kävi
kuolitko?
- samat oireet
sun sit kävi kirjoitti:
kuolitko?
No mitäs mä kuolin ja siihen lopuivat oireet.
- mä vaan
fibromyalgia tai uniapnea?
- kaivaraani
...ihan samat oireet. Lisäksi joskus tuntuu siltä, että veri pakkautuu päähän ja ahdistaa. Nämä oireet on pahenneet stressin pidetessä. Minulla on diagnosoitu paniikkihäiriö ja kuvailemasi oireet saattaa johtaa sanmaan vaivaan. Oireet vaihtelevat eri ihmisillä. Tietysti vakavammat väsymyksen aiheuttajat kannattaa eliminoida pois, mut kyseessä voi olla hyvinkin siedettävä syy. Epävarmuus on mielestäni erittäin rassaavaa. Ja ajoissa aloitettu hoito on aina hyvästä. Voimia!
- Samavikako
Hei,
Googletin noi molemmat, sillä minulla on sama vika.
Ei minua särje mistään. Koskaan ei ole pää kipeä,, mutta sitten kun alkaa väsyttämään, niin en todellakaan voi ajaa esim. autoa.
Minä yksinkertaisesti en pysy hereillä. Kerran mula laitetiin sellaisia elektrodeja pää täyteen ja sanottiin, että terve olet. Minullakin on veriarvot kohdallaan, en ole ylipainoinen, vaan mieluummin laiha ja nainen.
Ne kohtaukset on hyvin samanlaisia kuin sinulla eikä ne mene pois muuta kuin nukkumalla. Jos on töissä, niin se ei oikein käy. Itselläni on sellainen tilanne, että voin nukkua, jos nukuttaa. Tämä ei johdu työttömyydestä eikä sairaudesta. En ole myöskään vasta kuin 45:). Vai onko toi 45:(. Ihan sama - pääasia on, että saan nukkua.
Minäkin olen tosi kärttyinen ja jos olen yksin autolla, puren rystyset rikki, kiertelen autoa onnettomana, juon kokista, syön suklaata ja toivon parasta. Pitkää matkaa en edes kuvittele ajavani yksin.
Voisiko olla, että meidän yöuni om vajavaista, vaikka ei sitä itse tiedostetakaan. Mäkään en ole vähääkään masentunut.- varovainen arvaus
meinaan jos ikää on jo reilusti yli 40.
- Eli ei - enpä usko
varovainen arvaus kirjoitti:
Eipä taida olla totta, vaikka viihdevuodet ovatkin ovella.
Kyllä tyo raastava. yllättävä väsymys alkoi jo parikymppisenä. - unikeko2
En oikein uskaltaisi edes suorittaa ajokorttia väsymykseni vuoksi. Minulla on myös masennusta välillä, mutta vaikka olen joskus pirteä ja iloinen, silti väsymys iskee iltapäivällä ja on pakko vetää päikkärit jos mahdollista.
Kouluaikoina lähdin monesti keskellä päivää kotiin kun väsytti niin paljon, ettei pystynyt keskittymään ja olo oli ärtyisä. - mä olen
varovainen arvaus kirjoitti:
jo 51 v eikä vaihdevuosista tietoakaan. Pitäsköhän mennä hetipikaa lääkäriin ja pyytää jotain vanhentumispillerii, tai testosteronii piikkiin et sais edes viikset, kun on liian nuorenkin näkönen?
ai niin, oppikirjan mukaan menkkojekin piti alkaa vasta 16v:nä, mut menkat ei lukenu oppikirjaa ja alko kun olin 9v. Ja nytkö pitäs vaihdevuodet olla alkanu jo 40v:nä, tai toisen viisaan mukaan 31v:nä. Oivoi.
- Älä huoli
Pitkän stressin jälkeen on luonnollista, että ihminen on väsynyt. Elimistö on käynyt pitkään ylikierroksia ja palautuminen vie aikaan. Tätä kutsutaan stressin jälkitilaksi tietääkseni. Samanlainen tila voi syntyä esimerksi trauman kokemisen jälkeen. Eli nyt vain lepäämään!
- Lontoon_trendit
Samaa mieltä, ei siihen mitkään pillerit auta. Kyllä luulis työnantajan suostuvan muutamaan vapaapäivään, jos työntekijää on vedätetty äärimmilleen jonkun projektin läpiviemiseksi. Itse olen välillä joutunut tekemään töitä kellon ympäri, jonka jälkeen olen ottanut aina univelat kiinni.
On tietenkin aivan eri asia sairastaa kroonista väsymystä esim. uniapnean takia.
tahtoisin tietää minkä ikäinen olet?
mullakin omituinen väsymys.. jäsenet painaa ja olen uupunut, ikäkö painaa??- 22v neiti
Minulla myös on ollut tässä hyvin pitkän aikaa väsymystä, yleistä pahaaoloa, päänsärkyä, "puukoniskuja vatsaan", Olen joka päivä nukkunut vähintään parin tunnin yöunet. Nyt ajattelin hiukan valvoakin, siksi tähän aikaa kirjoittelenkin, mutta pian pakko mennä nukkumaan.
Näiden oireisen lisäksi virtsatessa kipua, sekä selässä. Nämä oireet on hyvin tutkittu. Että ei ole virtsaputkentulehdusta eikä jälleen kerran ole levinnyt edes melkein munuaisiin (Kuten vuosi sitten).
Lääkäriin en enää "kehtaa" mennä, koska olen juossut siellä nyt pari kertaa näiden virtsaputkentulehdusten takia sekä parin muun jutun kanssa. Pakko kai sitä maanantaina on otettava puhelin käteen ja soitettava. Ei tästä mitään tule, kun haluaisin vain nukkua.- 22v neiti
Siis, että olen kyllä nukkunut 2 tunnin PÄIVÄunet. En täällä ihmettelisi väsymystä ja pahaaoloa, jos öisin nukun vain pari tuntia :P heh.
Ainiin. Kun googlasin osan näistä oireistani, niin selvimpänä minulle oli sähköyliherkkyys. Jonka oireita olivat yleinen pahaolo, väsymys, joskus paniikkioireet.
Ehkä lähden sinne lääkäriin mielummin kuin diagnosoin itseni googlella ;)
- Tähtisafiiri
Taidat olla niitä ihmisiä jotka eivät tiedä mitään kunnon ongelmista. Jos tuo oli ongelmasi niin Onneksi olkoon! Vähäiset ovat murheesi. Olen melkein kateellinen.
- 22v neiti
Kyllä mä uskon, että näillä ihmisillä on paljon muitakin ongelmia. Tämä nyt sattuu olemaan se päällimmäisin ongelma, josta haluaa puhua muiden kanssa. Kenenkään ongelmia ei ole oikeus vähätellä, oli ne sitten omasta näkökulmasta isoja tai pieniä.
Vai sääliäkö haluat? Mikä sun ongelmas on sitten? Kerro vaan, kyllä me kaikki sua lohdutetaan. Mutta kannattaa ensin miettiä joku tosi iso ongelma, koska mun näkökulmasta taitaa sun ongelmat olla hyvin pieniä.
Helpottaako sua muiden haukkuminen? Oman mielipiteen ilmaiseminen niin, että tasan tiedät satuttavasi toista? Onko hiukan itseluottamuksen puutetta, kun pitää sitä keskustelupalstoilla käydä pönkittämässä? :) Voi sua.
Halauksia! - Tähtisafiiri
22v neiti kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että näillä ihmisillä on paljon muitakin ongelmia. Tämä nyt sattuu olemaan se päällimmäisin ongelma, josta haluaa puhua muiden kanssa. Kenenkään ongelmia ei ole oikeus vähätellä, oli ne sitten omasta näkökulmasta isoja tai pieniä.
Vai sääliäkö haluat? Mikä sun ongelmas on sitten? Kerro vaan, kyllä me kaikki sua lohdutetaan. Mutta kannattaa ensin miettiä joku tosi iso ongelma, koska mun näkökulmasta taitaa sun ongelmat olla hyvin pieniä.
Helpottaako sua muiden haukkuminen? Oman mielipiteen ilmaiseminen niin, että tasan tiedät satuttavasi toista? Onko hiukan itseluottamuksen puutetta, kun pitää sitä keskustelupalstoilla käydä pönkittämässä? :) Voi sua.
Halauksia!Mulla ei ole mitään tarvetta tulla keskustelupalstoille kertomaan ongelmiani :) Siksi naurattikin ihmisten isot ongelmat. Jos ihmisellä olisi oikeesti kunnon ongelmia ne eivät tulisi tänne niitä kertomaan. Voimia sullekin! :)
- Tähtisafiiri
22v neiti kirjoitti:
Halauksia!Et sitten uskaltanut kirjoittaa omalla nimimerkillä?
- tantuli/22v neiti
Tähtisafiiri kirjoitti:
Et sitten uskaltanut kirjoittaa omalla nimimerkillä?
Pakko myöntää, että minä se olin. Siksi kävinkin sivuillasi, mielummin olisin halunnut laittaa sulle henk.koht. sivuillesi tuon. Mutta en löytänyt semmoista paikkaa, johon sen olisin voinut laittaa. Selityksen makuako? Ehkä.
On asioita, joita haluan puhua nimimerkillä ja on asioita joita en halua. Tämä väsymyksestä puhuminen kuului kategoriaan "en halua". Mietin hetken aikaa kirjoitanko omalla nickillä vai en, mutta mielummin halusin olla "22v neiti", koska itselläni samat oireet joita "haukuit".
Ja niinpä, jos ihmisellä oikeasti on isoja ongelmia, niin ei tulisi kertomaan tänne. Siksi minäkin puhun täällä väsymyksestä, kun ei tahdo niitä isoimpia asioita virtuaalisesti selittää vaan haluaa puhua oikeiden ihmisten kanssa. :)
Oot kyllä ovela.
- Nimetön
Myös väsymys on oireena siitepölystä !
Olet tässä: Suomi24 > Keskustelu > Terveys > Allergiat ja astma > Siitepölyallergia
Masentaako - syytä siitepölyä
Kirjoittanut: yllättävä tieto 15.4.2008 klo 13.06
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/79652.shtml
Valon lisäksi siitepöly voi aiheuttaa masennusta.
"Yhdysvalloissa on havaittu, että lepän, tiettyjen pajujen ja tiettyjen pähkinäpensaiden siitepölyallergia vaikuttaa depressioon. Kun kyseiset puut kukkivat tietyllä alueella, depressiivisyys ja itsemurhat lisääntyivät, hän kertoo."
Mielenkiintoinen tutkimus. Kevät voi olla rankkaa aikaa. - tutkittu
kilpirauhasten toiminta, en nyt muista oliko vajaa vaiko liikatoiminnassa juuri tuo mieletön väsymys myöskin oireena... joten kannattaahan sekin mahdollisuus tutkituttaa...
Aina siitä on puhuttu,mutta mikä se todella on !
- hipsuntypsy
...Voisi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminta.
Samat oireet oli ja kehittyy pikkuhiljaa, lopulta niin väsynyt että haluaa vain nukkua.
Minulla huomattiin vasta 3 vuoden jälkeen, kun skarppasin niin hyvin. Lopulta olin aika pihalla. tilannetta hoidettiin aluksi masennuksena, kunnes tuli oikea diagnoosi.
Mutta kun saa lääkityksen eli tyroksiinia, niin olo kohenee mahtavasti-- aika pian.
Torkut on tarpeen kuitenkin usein iltapäivisin...:)
Kuuden vuoden jälkeen olen oppinut elämään tämän kanssa ja olo on loistava----normaali :)
Lääkärille vain testeihin!!!!!
Onhan se niinkin että liika työ ja työpaineet johtaa burn outiin,, ei siitä mihinkään pääse.
Kuukauden lepo, niin taas jaksaa,, ellei palaa samoihin paineisiin takaisin.... - Cassie_
En jaksanut kaikkia viestejä lukea, mutta kuulostaa jonkin asteiselta narkolepsialta. Siskollani on tämä "tauti" vähän pahempana tosin.
Googleta: narkolepsia
Eiköhän sieltä tule oireet sun muut mitä voit sitten vertailla omiin oireisiisi.
T.Cassie_ - Asioihin perehtynyt
Väsymysoireyhtymä ns.juppiflunssa ei näy perusverikokeissa. Lamaannuttaa rasituksen jälkeen ja olo palautuu välillä normaaliksi Lievää kuumeilua. Nivenkipuja."Epätodellinen oLO Ei masennusta muttei jaksatoimia fyysisesti.
- kyse???
Itsellä väsymystä työnvaihdon jälkeen. Olen fyysisesti väsynyt, henkisesti jaksaisi vaikka mitä mutta kroppa ei tottele, turhauttaa.
Kesken työpäivän tulee väsymyskohtauksia, raajoista menee voimat, heikottaa, saattaa jopa oksettaa muttei tule oksennusta. Niskoissa tuntuu painetta/kireyttä. Joutuu jopa istumaan pitemmän aikaa, että valtava väsymysaalto menee ohi.
Epätodellinen olotila liittyy siihen. Ei jaksa työn jälkeen liikuntaa. Jos liikkuu, tulee uupumus, ei liikkumisen jälkeistä "endorfiinihumalaa". Tekisi mieli vain levätä ja nukkua. Paino alkanut sitten kerääntyä vyötärölle tämän kaiken kukkuraksi! Menen lääkäriin ensviikolla. Jännä seurata mitä löytävät, ja jos eivät löydä, niin mitäs sitten?!
- Ex Masentunut
Tuttua on mullekkin. Stressi vie ennenpitkää uupumiseen ja siitä masennukseen.
Kannattaa ottaa lomaa. Lääkärien tehtävänä on saada ihmiset mahdollisimman nopeasti työkykyisiksi, keinolla millä tahansa. Ja siinä usein unohtuu se ihmisenä oleminen.
Pelkät lääkkeet ei auta. - fibro
Aivan samalla tavalla alkoi mun fibromyalgia 15 vuotta sitten. Jopa kesken ruokailun saattoi nukahtaa. Kivut ja kolotukset alkoivat noin vuotta myöhemmin.
Fibro on ahkerien ja työnarkomaanien sairaus, joka valitettavan helposti kuitataan viaksi korvien välissä, se kun ei näy labrakokeissa, mutta reumalääkäri osaa sen diagnosoida.
Ei se häävi tauti oo, mutta sen kanssa oppii elämään (kun on pakko).
Lepää ja ulkoile ja ennenkaikkea yritä pitää lippu korkealla, sillä sohvannurkkaan jääminen vain pahentaa asiaa.
Nuo syövällä pelottelijat juoskoot jorpakkoon!!
Sun kanssas voisin jutella aiheesta enemmänkin- 5iines?
Kärsin vuosia kovasta väsymyksestä, mitään vikaa ei löytynyt labrakokeissa. Työpaikkalääkäri viittasi psykologille menoon. Sitten vaihtui lääkäri, ja hän keksi lopulta ottaa reumakokeet.
Sjögrenin syndroma paljastui syyksi. Lisää oireita on tullut, särkyä ja muutakin. Mutta tosiaankin diagnoosin saaminen vei useita vuosia. Kyllä siinä toisinaan alkoi jo epäillä, että vaivoja vain kuvittelee, luulotautia siis vain.
- sokeriarvot
Kantsis ehkä käydä sokerinrasitustesteissä, ettei johdu diabeteksesta. Käy lukemassa netistä oireita, onko sulla samoja.
- kokoa
Sul on migreeni varmaan mut ilman päänsärkyä vaan, sitä esintyy näinkiin.
- vajaatoiminta?
Vajaatoiminta aiheuttaa ylivoimaista väsymystä ja ärtyneisyyttä. Onko sulla nivelkipuja, palelua? Kannattaa varuilta mittauttaa kilppariarvot.
- edelliseen
Minulla ainakin stressi pahentaa vajiksen oireita
- vaihtoehdoista
Mitä nyt on näitä lukenut, niin se voi olla mikä vain. Kokosin yhteen nämä ehdotukset. Tästä tulostusversio ja lääkärille, että nämä on ehdotukset, pistäs tutkien :p
*Kilpirauhasen vajaatoiminta
*Sähköyliherkkyys
*Sokeriarvoissa jotain häikkää
*Imusolmukesyöpää
*Paniikkihäiriö
*Migreeni
*Vaihdevuodet
*Stressi
*Siitepölyallergia
*Kevätväsymys
*Narkolepsia
*Väsymysoireyhtymä eli juppiflunssa
*Fibromyalgia
Pitää muistaa, että jokainen ihminen kokee asiat eritavalla. Toisen väsymys voi olla juuri siitepölystä johtuvaa ja toisen paniikkihäiriöstä. Kyllä se on hyvä lääkärissä käydä tarkistuttamassa. Melkein sitä itsekin jo tässä luulosairaaksi ryhtyy. - --muru--
Jos jaksat, niin varaa itsellesi aikaa ulkoiluun. Nukut paremmin yöllä ja työasiat selkiintyvät kävelypoluilla. Saatko riittävästi vitamiineja? c-vitamiini ja rauta. Onko hemoglobiini ok? Jos hampaassa on reikä, niin sekin jo aiheuttaa väsymystä tulehduksen takia. Unikatkokset yöllä? Tuuleta makuuhuone.
- TYREODIITTI
Pyydä ottamaan kilpirauhaskokeet, jos ei jo ole otettu. Itselläni oli kilpirauhastulehdus vastaavin oirein.
- em6pre9ss
Tuttu tunne joka johtui liiasta työnteosta ja tunne siitä, että on korvaamaton !
Se loppui kun irtisanoin itseni 4 v. sitten;
sen jälkeen olen ollut työttömänä mitä nyt kursseja käynyt ja työtön edelleen!!!
Ja nykyisin en saa edes unta öisin kun kaikki painaaa päälle ja sitten päivällä olen myös tosiväsynyt.
Tarttisi vaan saada apua ajoissa ja huomata missä mennään. Nykymaailma on kova....
Parempaa jatkoa sinulle Mazziolardo- Näin on.
Lisää listaasi vielä ms-tauti, jota itse sairastan.
Aiheuttaa minulle nk. fatiikkia eli voimakasta uupumista, nukun päivällä kaksikin kertaa 2 tunnin päikkärit.
Googleta ms-tauti, mutta älä säikähdä...
- Kobber
Nykyään ihminen nähdään koneena, jopa terveydenhuollossa. Mitä vaan pitäisi kestää ja jaksaa väsymättä ja oireilematta. Jos ei jaksa, niin sitten pitäisi popsia psyykenmömmöjä. Tämä yhteiskunta/maailma on se, joka on todella sairas, eivätkä yksittäiset ihmiset. Tässä hullunmyllyssä vain on hankala kestää mukana ja pystyä täyttämään kaikki ristikkäiset odotukset ja vaatimukset.
Hyvin paljon mahdollista, että stressi yksinomaan on oireittesi syynä. Jos sinulla on mahdollista jonkinlaiseen irtiottoon, niin tee se nyt. (Työpaikan vaihto? Sapattivuosi?) Myöhemmin et ehkä enää pysty tai jaksa tekemään sitä.
Pitkällisenä stressi aiheuttaa myös fyysisiä muutoksia, eli sairastuttaa. Esimerkiksi kertyy haitallista vyötärölihavuutta tai nousee verenpaineet, jolloin altistuu esim. sydäninfarktille tai aivohalvaukselle. Vastustuskyky alenee ja vaikkapa syöpä pääsee helpommin valloille.
Olen ollut erään tapahtumasarjan seurauksena lähes jatkuvan paineen/henkisen uhan alaisena 2,5 vuotta. Aina kun tapahtuu jotain uutta kyseiseen asiaan liittyen, menetän ensin yöuneni täydellisesti yhdeksi tai muutamaksi yöksi. Siis ei unta, ei väsymystä, vaan jonkinlaisilla ylikierroksilla menoa. (Ikäänkuin olisin kivikauden ihminen, joka valvoo luolansa suulla vaanivia petoja - tarkkaavaisuus ei saa herpaantua.)
Seuraavaksi iskee väsymys, joka ei mene ohi millään nukkumisella. Väsymys ei ole kokoaikaista. Kun väsyttää, on työssäkin hereillä pysyminen työlästä. On myös erilaisia ruumiillisia tuntemuksia: Tuntuu kuin olisin elävä ruumis, kädet ovat kylmät kyynärpäihin asti jopa kuumassa saunassa, koskee rintakehään ja kaulan vasemmalle puolelle, muistivaikeuksia, pyörrytystä, pahoinvointia, fyysisen kunnon heikkenemistä jne. (Olen vasta 34-vuotias ja normaalipainoinen, en juo enkä polta.)
Voimia sinulle!
Ps. Ei pitäisi määritellä ulkoapäin, mikä on kullekin ihmiselle liian suuri paine siedettäväksi. Toinen kestää enemmän ja toinen vähemmän. Jokaisen murheet ovat hänelle itselleen ihan riittävän raskaita ilman toisten vähättelyä ja halveksuntaa. - jkjk
Hei
Eihän sitä väsymystä minkään sairauden tarvitse aiheuttaa. Jos on pitkään rankaa töissä ollut, niin väsymys ja voimattomuus voi iskeä sen työputken jälkeen,sitten kun ehtii pysähtyä. Onhan tietty sairauksiakin jotka vie voimat, mutta ei sitä vielä kannata piruja seinille maalata. Lepäile ja nuku jos siihen nyt kerran on mahdollisuus. Jospa se väsy ohi menee.
Mukavaa kesän odotusta! - lääke moneen
ensin liikunta ja ruokailu kuntoon. kasviruokavalioon pariksi kk ja liikunta jokaiseen päivään. tällä jo moni tervehtyy. jos ei auta, lääkärille ja etsimään muita syitä.
- Marjatta, Helsinki
Hei,
tutkipas kilpirauhasen vajaatointaa käsitteleviä artikkeleita tai kysy asiasta lääkäriltä.
Terv: Marjatta- Marjatta, Helsinki
Kilpirauhasen vajaatoiminnasta vielä...paras keino siihen on homeopatia ja luontaistuotteet. Mikäli lääkäristä ei ole apua, niin suosittelen lämpimästi homeopaatin puoleen kääntymistä. Luontaistuotteet ovat melko hintavia, mutta toimivat todellakin ja antavat mahdollisuuden täysin terveeseen elämään ilman lääkkeiden sivuvaikutuksia. Ei muuta kuin rohkeasti tutustumaan!
Marjatta - Marjatta, Helsinki
Kilpirauhasen vajaatoiminnasta vielä...paras keino siihen on homeopatia ja luontaistuotteet. Mikäli lääkäristä ei ole apua, niin suosittelen lämpimästi homeopaatin puoleen kääntymistä. Luontaistuotteet ovat melko hintavia, mutta toimivat todellakin ja antavat mahdollisuuden täysin terveeseen elämään ilman lääkkeiden sivuvaikutuksia. Ei muuta kuin rohkeasti tutustumaan!
Marjatta - ....................
Marjatta, Helsinki kirjoitti:
MarjattaOikea kilpirauhasen vajaatoiminta ei todellaan parane millään luontaistuotteella tai homeopatialla. Kyse on kilpirauhashormonin puutteesta ja se korvataan tyroksiinilla. Tyroksiini itse ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia, sillä kilpirauhanen itse tuottaa ko. hormonia. Elimistö tarvitsee ko. hormonia toimiakseen oikein. Vain väärällä annostuksella saadaan oireita aikaiseksi ja sen takia veriarvot tulee kontroloida säännöllisesti. Ei pitäisi antaa tuollaisia puoskarin neuvoja ihmisille. Vajaatoiminta on vaarallinen sairaus hoitamattomana.
- sukus mahdollisista
migreeneistä/jännityspäänsäryistä (eivät sama asia)
- ..Ja...
-Takapuolella jo kovaa mennään,mutta väsymystä en ole tuntenut koskaan,mutta minähän pidän aina mukanani pastelleja,otahan sinäkin tästä suuhusi yksi.
- Angie7
Oletko tarkistuttanut kilpirauhaset.(veriarvot)
Jos ne on pielessä niin pystyyn nukahdat. - oliskohan?
Eli olisikohan kyseessä mahdollisesti uniapnea.. Ainakin vähän kuulostaa siltä. En lukenut koko viestiketjua, joten pahoittelen jos asia oli jo keksitty. Joka tapauksessa lääkärin pakeille varmaan kannattaisi mennä.
- priviliaana
Monissa keskusteluketjuissa kommentoijat eivät kunnolla lue alkuperäsitä tekstiä ja puheenvuorot alkavat sitten olla "maailmoja syleileviä" - ei pysytä asiassa.
Väsymyskohtaus (voi tavallaan verrata ripulikohtaukseen, siinä vaan on kiire vessaan sängyn sijasta) on tila, jossa ihmisen jaksaminen romahtaa äkillisesti riippumatta nukutuista yöunista. Parin kolmen tunnin unet laukaisevat tilanteen.
Moni kirjoittaja täällä puhuu jatkuvasta väsymyksestä ja uupumuksesta, jonka taustalta voi sitten löytyä tosiaan vaikka minkälaista syytä erilaisista sairauksista mielenterveysongelmiin.
Pitkäaikaisissa ongelmissa on syytä lähteä lääkäriin ja olla itsepäinen siinä, että asia selvitetään.
Ensimmäinen kotikonsti väsymykseen on kuitenkin monipuolinen, terveellinen ruokavalio ja reipas ulkoilu, joka parantaa myös yöunen laatua. - jk
ei kommentteja
- kohtalotoveri1
Tämä tulee vähän myöhään, mutta toivottavasti olen avuksi. Minulla iskee myös iltapäivällä armoton väsymys, jotain outoa se on ? Minulla on myös huimausta, lääkäri sanoi johtuvan korvan kaarikäytävässä olevasta sakasta jonka pitäisi poistua ns. Epleyn asentohoidolla. Oireet viittaavat Menierin tautiin. Minulla on samanlaista valoärsytystä kuin sinullakin, saattaa johtua siitä tasapainoelimestä. Mene hyvä ihminen lääkäriin, tuollainen käy varmasti hermoille pitemmän päälle. Terv. Kohtalotoveri
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569