Pukeutuminen oopperaan

Tyylitajuton

Onko jollakin tietoa, miten oopperaan mennessä tulee pukeutua? Farkut college-paita ei ainakaan taida olla asialliset vaatteet ;) Olen mahdollisesti menossa toukokuussa katsomaan Iloinen leski -operettia ja mietin, että sopiiko vaatteiksi esim. jakkupuku tai kotelomekko, vai pitääkö hankkia iltapuku. Pitääkö päivänäytökseen pukeutua eri tavalla kuin iltanäytökseen?

7

9502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....= )

      Riippuu ihan omasta kehtaamisestaan ja kunnioittaako näyttelijöitä voiko mennä farkuissa, Suomessa ei tietääkseni ole ainoakaan teatteria jossa olisi pukukoodi (harmi oikeastaan!).
      Jakkupuku tai kotelomekko kuulostaa ihan hyvältä.
      Minä valitsisin ehkä kotelomekon =) Pitää tosin olla realistinen itselleen ja miettiä sallivatko linjat "koteloitumisen".
      Päivä ja ilta -näytöksen välillä en näe muuta eroa kuin että illalla on usein koleampi. Toki illan meikissä ja asussa voi olla enemmän glamouria kun on hämärempää.

      Itse olin oopperassa viime vuonna (iltanäytös) ja päälläni oli tämän tapainen mekko. Helma vain hieman lyhyempi ja yläosa erilainen.
      http://www.debenhams.com/images/products/lrg/20070503_008010400747_LRG.JPG
      Väri oli sama.

    • oopperan ystävä

      kotelomekko tai jakkupuku ovat hyviä vaihtoehtoja. päivä- ja iltanäytöksen pukukoodieroina on lähinnä asun materiaali: päivällä arkisempaa, illalla juhlavampaa. sama koskee koruja ja muita asusteita.

      laita jotain, missä sinulla on mukava olla, mutta kunnioita esitystä ja tilaa valinnallasi.

      helsingissä oopperailloissa näkee hyvin vähän iltapukuja, vaikka ensi-illoissa niitä toki on jonkin verran.

    • Pukeutuminen

      32 vuotta olen oopperassa käynyt, kerran vuodessa. Kunnioitan esitystä kuin esiintyjiä hyvällä vaatetuksella. Joka toinen vuosi teetän uuden iltapuvun, käytän siis kahdessa näytännössä samaa pukua. On myös huomioitava alusvaatteet. Ei tulisi mieleenkään että alla olisi vain rintsikat pikkarit ja sukkahousut. Puen aina iltapuvun alle hyvin tuetut palleatuelliset rintaliivit sekä korsetin sukkanauhoilla, sukkanauhoihin kiinnitän laadukkaat sukkanauhasukat. On muistettava kun teettää iltapuvun on alusvaatteina olta samat joita iltapun alla juhlissa käyttää.
      Nautinnollisia Oopperahetkiä

      • <<<<<

        JOS ITTE MENIS JOSKUS NIIN VILLAPAIDASSA.FARKUISSA JA SITTEN MM SMOKISSA


    • Tyylitajuton

      Kiitos kaikille vinkeistä! Iltapukua tuskin alan teettää, olemme menossa päivänäytökseen ja tämä saattaa jäädä ainokaiseksi oopperakäynnikseni.

      Lisäongelmana on nyt vain se, että asun useamman sadan km:n päässä pääkaupunkiseudusta ja aikatauluongelmien vuoksi saatan joutua menemään oopperaan "suoraan junasta". Ystäväni, jonka kanssa olen oopperaan menossa, asuu kyllä pääkaupunkiseudulla muuttaa saattaa olla etten ehdikään poiketa hänen luonaan vaatteita vaihtamassa vaan tapaamme kaupungilla. Täytyy siis valita asu joka sekä kestää matkustamista että sopii oopperaan... Luultavasti päädyn siihen kotelomekkoon, linjanikin kyllä kestävät "koteloitumisen" ;)

    • oopperarallallaaaa

      Miten joku pystyy käymään vaan kerran vuodessa, mä käyn ainakin kerran kuussa!

      Mutta joo siis, Englannissa asuessa tuli omaksuttua aika rentoa ooppera ja -teatteripukeutumista, eli ihan normivaatteissa yleensä oon siellä käynyt. En nyt missään verkkareissa sentään, mutta tyyliin mustat housut jakku.

    • TABASTYA

      JOS ITTE MENIS JOSKUS OOPPERAAN 14 33-47 KERTAA < NI KERRAN FARKUT JA VILLAPAITA. TYYLILLÄ. SMOKISSA 122 KERTAA

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe