Kummilusikka??

kummitar

Missä vaiheessa kummilusikkaan kaiverrutetaan lapsen nimi? Ennen vai jälkeen ristiäisten?

5

3524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedossa

voi sen kaiverruttaa lusikkaan etukäteen, mutta jos vanhemmat eivät tahdo kertoa nimeä etukäteen voi sen kaiverruttaa myöhemminkin. Sovit kultasepänliikkeessä, että kaiverrus sisältyy lusikan hintaan ja sinä tai lapsen vanhemmat toimitatte sen ristiäisten jälkeen kaiverrutettavaksi.

• eivät halua

sullekaan nimeä kertoa, (ihmettelen suuresti tätä tapaa, että nimi kerrotaan vasta kastetilaisuudessa) voit pyytää vanhempia ilmoittamaan kaiverrustiedot kultasepänliikkeeseen suoraan.

• kummi...

Minun mielestäni perinteinen tapa on että joku (kummi, vanhempi tai muu) vie lusikan kaiverrettavaksi ristiäisten jälkeen. Näin itse toimin kummilusikan ostaessani ja näin olen muulloinkin nähnyt toimittavan.

Kultasepänliikkeessä sanoivat että pelkkä kultasepänliikkeen tarra pakkauksessa riittää siihen että he tietävät lusikan olevan heiltä ostettu ja kaivertavat sen myöhemmin ilmaiseksi mutta säilytin totta kai myös kuitin ja kuitti oli varoiksi mukana kun lusikka vietiin kaiverrutettavaksi. Meidän suvussa on perinteisesti nimi kerrottu vasta ristiäisissä mutta muissakin ristiäisissä missä olen ollut on kerrottu vasta silloin. Maassa maan tavalla, joissakin maissa nimi annetaan heti kun lapsi on syntynyt.

• muuten olette

kolmannen muksun ristiäiset oli täs joku aika sit...kaikkien kohdalla olen ilmoittanut muksun nimen etukäteen ja ajoissa,ja kaikki on saanu lahjoihinsa kaiverrettua valmiiks nimet ym..PAITSI isovanhemmat,esim likan kynttilänjalka edelleen kaivertamatta,täyttää jo 6,sama pojan,täyttää 2 ja tuskinpa tulee ikinä tän kolmannenkaan kynttilänjalkaan nimeä...mitä tykkäätte,onko se lahjan saaja joka kaiverrukset pitää hoitaa? ei minun mielestäni...

• vaihtoehto

Jos haluat kummilusikkaan nimen, niin siihen vaihtoehdot esiteltiinkin tuossa edellä. Mutta vaihtoehto on sekin, että et kaiverruta nimeä kummilusikkaan: minun ja sisarusteni lusikoissa on ollut vain syntymäaika (pvm, klo), pituus ja paino, ja samalla muotilla hankin lusikan myös omalle kummitytölleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4471
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      145
      2515
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2136
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1670
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1207
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      43
      1200
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1158
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1091
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1035
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      141
      1023
    Aihe