Missä vaiheessa kummilusikkaan kaiverrutetaan lapsen nimi? Ennen vai jälkeen ristiäisten?
Kummilusikka??
5
3379
Vastaukset
- tiedossa
voi sen kaiverruttaa lusikkaan etukäteen, mutta jos vanhemmat eivät tahdo kertoa nimeä etukäteen voi sen kaiverruttaa myöhemminkin. Sovit kultasepänliikkeessä, että kaiverrus sisältyy lusikan hintaan ja sinä tai lapsen vanhemmat toimitatte sen ristiäisten jälkeen kaiverrutettavaksi.
- eivät halua
sullekaan nimeä kertoa, (ihmettelen suuresti tätä tapaa, että nimi kerrotaan vasta kastetilaisuudessa) voit pyytää vanhempia ilmoittamaan kaiverrustiedot kultasepänliikkeeseen suoraan.
- kummi...
Minun mielestäni perinteinen tapa on että joku (kummi, vanhempi tai muu) vie lusikan kaiverrettavaksi ristiäisten jälkeen. Näin itse toimin kummilusikan ostaessani ja näin olen muulloinkin nähnyt toimittavan.
Kultasepänliikkeessä sanoivat että pelkkä kultasepänliikkeen tarra pakkauksessa riittää siihen että he tietävät lusikan olevan heiltä ostettu ja kaivertavat sen myöhemmin ilmaiseksi mutta säilytin totta kai myös kuitin ja kuitti oli varoiksi mukana kun lusikka vietiin kaiverrutettavaksi. Meidän suvussa on perinteisesti nimi kerrottu vasta ristiäisissä mutta muissakin ristiäisissä missä olen ollut on kerrottu vasta silloin. Maassa maan tavalla, joissakin maissa nimi annetaan heti kun lapsi on syntynyt. - muuten olette
kolmannen muksun ristiäiset oli täs joku aika sit...kaikkien kohdalla olen ilmoittanut muksun nimen etukäteen ja ajoissa,ja kaikki on saanu lahjoihinsa kaiverrettua valmiiks nimet ym..PAITSI isovanhemmat,esim likan kynttilänjalka edelleen kaivertamatta,täyttää jo 6,sama pojan,täyttää 2 ja tuskinpa tulee ikinä tän kolmannenkaan kynttilänjalkaan nimeä...mitä tykkäätte,onko se lahjan saaja joka kaiverrukset pitää hoitaa? ei minun mielestäni...
- vaihtoehto
Jos haluat kummilusikkaan nimen, niin siihen vaihtoehdot esiteltiinkin tuossa edellä. Mutta vaihtoehto on sekin, että et kaiverruta nimeä kummilusikkaan: minun ja sisarusteni lusikoissa on ollut vain syntymäaika (pvm, klo), pituus ja paino, ja samalla muotilla hankin lusikan myös omalle kummitytölleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984