Kertokaapa kyseiseen automalliin liittyviä kokemuksia. Onko esim. hyvä ajettava, turvallinen tai tms. Ulkonäkö on ainakin niin tyylikäs että melkein pakko ostaa jos budjetti riittää tuollaiseen.
Jaguar X-type
22
16405
Vastaukset
- testattua
Työkaverillani oli tuollainen myyntiedustus käytössä ja itsekin sitä kokeilin ja oli äärimmäisen hyvä ajettava ja hiljainen.
Turvallisuudesta sen verran että kyseinen auto kolaroitiin hirveen moottoritiellä n.110km/h ja säikähdyksellä siitä selvisi kun airbagit pelasivat odotetusti. A-pilarit lienevät erikoisvahvistettu joidenkin volvojen tapaan.
Kaverini osti muuten uuden x-typen romuttuneen tilalle... - uudetalut
Itselläni on jagur x-type 3,0 otettu käyttöön 01.11.2005 olen erittäin tyytyväine hyvä ajaa kannattaa harkita!!!!
- tässä vaan
Minulla oli sama auto, executive ja 4-veto. Vaihdoin juuri sen Lexukseen. Jaguar oli sikahyvä auto!
Nyt oli vain aika vaihtaa ja Lexus on nyt autoni. Vaikea luopua laadusta , eli laadulla ajettu ja laadulla ajetaan.
Äiti
- haluaa jaggen
Onko takapenkeillä tilaa kolmelle ala-asteikäiselle natiaiselle? Muutoin olisi budjetin mukainen peli..
- Ville.K
Tekniikan Maailman testissä kehuivät X-typen takapenkin olevan vertailun paras kolmelle aikuiselle. Vertailuussa oli: C-mersu,BMW 3,Volvo s60,Audi A4 ja tietenkin x-type. Jalkatilaa on enemmän kuin monissa kokoluokkaa isommissa autoissa esim. BMW 5,E-mersu...
- Jaguar X-type 3.0 V6
Omistan myös tuollaisen 3.0 litran v6 jaguaarin ja olen ajanut nyt sillä n.90tkm, eikä ole ollut mitään vikaa. Ajettavuus on Suorastaan täydellinen, tarkka,kevyt ja tunnokas. Parhaimillaan tämä auto on jos pitää ajaa pitkää työmatkaa maanteillä, Sillä siellä auto on elementissään. Itse olen saanut maantiellä jaguaarin kulutukseski n80km/h vauhdista 5.9l elikkä moottori on maantiellä erittäin taloudellinen.
- Anonyymi
Et pääse 3.0 V6:lla noihin kulutus lukemiin, varma asia.
Itselläni on sama auto samalla tekniikalla ja toi alle 6ltr on paskapuhetta...
- valinta..
Itselläni on tuollainen x-type executive varustelulla ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Laatu lienee kohdillaan sillä mitään vikoja ei ole ilmennyt ja ajoinpa Turusta lappiin ilman mitään vikoja tms.
Turvallinen jaguaari kyllä on, jossain amerikkalaisessa testissä sanottu olevan amerikan turvallisin auto yhdessä E-mersun kanssa. Vielä käytännöstä auto on tosiaan kuin kotonaan maantiellä ja peruutus on helmpompaa kuin esim. Volvo s40:sellä sillä kulmat ovat jagessa helposti arviotavissa. - JAGX
Edellisella 2,0D ajelin 120 000km ja ei muita valituksia kuin etuvalojen polttimoiden kärähtely.Uudella nyt 25 000km takana eikä moitittavaa, uusissahan ovat xenonit vakiona kuten kaikki muukin tarpeellinen ja hinta erittäin kilpailukykyinen! Kulutus myös alhainen, ulkopintaa kyllä voisi kuluttaa katseet joita tämäkin Jagge kerää!
- ex - äx
Mitä tulee tyyliin, aika yksilöllinen ja huomiota herättävä peli x-type on. Omistin sellaisen muutaman kuukauden: 04, 2,0D. Pientä sähkövikaa oli (öljyvalo sekoili) ja alatukivarsi sekä takapään kumipuslat vaihdettiin, 1300e merkkiliikkeessä. Erittäin taloudellinen ja suorituskykyinen, mutta omituinen nykiminen vaivasi ajonautintoa. Polttoaineen lisäaineella ongelma helpotti, muttei poistunut kokonaan. Tyyli ja varustelu siinä hintatasossa aivan omassa luokassaan.
- aina voitoksi
Usein kuulee valitusta, että autossa on jotain vikaa. Minullakin on joskus ollut, mutta en sitä valita vaan korjautan sen. Siten on paljon kivempi ajellakin.
Tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että viak on voinut olla esim. sytytysjärjestelmässä (puola?), joka selviää auton tietokoneen lokista tai sitten testerillä korjaamolla.
On nimittäin kohtuu varmaa, että ne kaikki X-typet eivät "nyi omituisesti" kuin muutamien rahattomien päiväunissa. - fordeissa ollut käyntihäiri...
aina voitoksi kirjoitti:
Usein kuulee valitusta, että autossa on jotain vikaa. Minullakin on joskus ollut, mutta en sitä valita vaan korjautan sen. Siten on paljon kivempi ajellakin.
Tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että viak on voinut olla esim. sytytysjärjestelmässä (puola?), joka selviää auton tietokoneen lokista tai sitten testerillä korjaamolla.
On nimittäin kohtuu varmaa, että ne kaikki X-typet eivät "nyi omituisesti" kuin muutamien rahattomien päiväunissa.mutta jollei mulkkumondeoksi nimittely haittaa voit ostaa sellaisen.
- ex - äx
aina voitoksi kirjoitti:
Usein kuulee valitusta, että autossa on jotain vikaa. Minullakin on joskus ollut, mutta en sitä valita vaan korjautan sen. Siten on paljon kivempi ajellakin.
Tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että viak on voinut olla esim. sytytysjärjestelmässä (puola?), joka selviää auton tietokoneen lokista tai sitten testerillä korjaamolla.
On nimittäin kohtuu varmaa, että ne kaikki X-typet eivät "nyi omituisesti" kuin muutamien rahattomien päiväunissa.Se päiväuni seisoo pihassani, 5-satanen BMW.
Testeri ei näyttänyt yhtään mitään, sanottiin vaan että auto on kunnossa ja lurautettiin Forte-pullollinen tankkiin -varmuuden vuoksi.
Lisäyksenä mainittakoon, että entisen Jaggeni uusi omistaja otteli yhteyttä ja kysyi tiesinkö etupään laakeriviasta ja ohjaustehostimen rikkoutumisesta. No, enpä tiennyt, mutta itseäni autokaupoista kiittelin.
Edelleenkin tahdon korostaa, että auto oli tosi hyvä ajo-ominaisuuksiltaan ja mahdollisesti heikko yksilö. Oli siinä silti liikaa laittoa ollakseen alle satkun ajettu merkkihuollettu vehje. - Jaskapasseli
aina voitoksi kirjoitti:
Usein kuulee valitusta, että autossa on jotain vikaa. Minullakin on joskus ollut, mutta en sitä valita vaan korjautan sen. Siten on paljon kivempi ajellakin.
Tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että viak on voinut olla esim. sytytysjärjestelmässä (puola?), joka selviää auton tietokoneen lokista tai sitten testerillä korjaamolla.
On nimittäin kohtuu varmaa, että ne kaikki X-typet eivät "nyi omituisesti" kuin muutamien rahattomien päiväunissa.Liekö monessa riisseliautossa puolaa?
- Jaskapasseli
aina voitoksi kirjoitti:
Usein kuulee valitusta, että autossa on jotain vikaa. Minullakin on joskus ollut, mutta en sitä valita vaan korjautan sen. Siten on paljon kivempi ajellakin.
Tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että viak on voinut olla esim. sytytysjärjestelmässä (puola?), joka selviää auton tietokoneen lokista tai sitten testerillä korjaamolla.
On nimittäin kohtuu varmaa, että ne kaikki X-typet eivät "nyi omituisesti" kuin muutamien rahattomien päiväunissa.Tänne piti tulla alempi viesti...
- Paskajasseli
Jaskapasseli kirjoitti:
Tänne piti tulla alempi viesti...
siis tuonne pari pykälää ylöspäin prkl.
- aqua3
fordeissa ollut käyntihäiri... kirjoitti:
mutta jollei mulkkumondeoksi nimittely haittaa voit ostaa sellaisen.
...kuton Mondeo kuulostaa minusta turhan "tyttömäiseltä"?
fordeissa ollut käyntihäiri... kirjoitti:
mutta jollei mulkkumondeoksi nimittely haittaa voit ostaa sellaisen.
Olihan täälläkin se yksi persaukinen kateellinen palikka!!
- Anonyymi
aina voitoksi kirjoitti:
Usein kuulee valitusta, että autossa on jotain vikaa. Minullakin on joskus ollut, mutta en sitä valita vaan korjautan sen. Siten on paljon kivempi ajellakin.
Tässä tapauksessa kuulostaa siltä, että viak on voinut olla esim. sytytysjärjestelmässä (puola?), joka selviää auton tietokoneen lokista tai sitten testerillä korjaamolla.
On nimittäin kohtuu varmaa, että ne kaikki X-typet eivät "nyi omituisesti" kuin muutamien rahattomien päiväunissa.Kyllä muuten samaa mieltä, mutta ei vaan löydy vikaa. Siis viat olen kertonut palstan alussa "aaltoileva käynti" toinen kirjoittaja, nykyinen tilanne on se, että auto sammahti ajettuani n 50 kilsaa vajaatehoisena eikä ole lähtenyt sen jälkeen käyntiin, startti pyörittää raskaasti moottoria.
- tuleva kissamies
Kuinka nuo takatilat käytännössä riittävät kolmelle lapselle takapenkille? Nyt alla V70 -07, onko takana istuvien tiloissa paljoa eroja?
- Dudebro
Nyt puolen vuoden ajokokemuksen (V6 manuaali) perusteella;
- Tuuliäänet yllättävän kovat, joskus apukuskin paikalla tuli sellainen fiilis että oven tiiviste vuotaa. Kävin ne täysin läpi ja laitoin tiivisteaineet tjsp, eikä vaikuttanut asiaan. Toisaalta olen aika neuroottinen äänten suhteen.
- Rasittavaa muovista rapinaa auton ollessa kylmä
- Tuulilasin tuuletusritilät (siellä lasin alla ihan edessä) pomppaavat ylös (noin sentin) lämpötilanvaihteluiden mukaan. Liimasin ne itse siististi pienellä määrällä silikonia, eivätkä ole enää pomppineet.
- Vanhempien mallien ratin turvatyynyn kansi alkaa hieman kohota ajan myötä, ja siten irvistää reunoilta. Haitta on vain esteettinen, mutta haitta sekin.
- Vaihdekepin heiluttelu on välillä hieman kankeaa, mutta itsehän halusin manuaalimallin. Kuulemma tyypillistä autoissa joissa on yhtään tavallista rivinelosta isompi moottori, tiedä sitten.
- Moottorin äänimaailma on hieman aneeminen, eikä merkin imagoon yhdistettävää murinaa kovin paljoa kuulu. Tähän on tietysti suhteellisen helppo vaikuttaa...
- Aitoa nahkaa ei ilmeisesti ole kuin penkkien istumapinnoissa (ja ratissa?); selkämykset ja ovien nahkahommelit ovat keinonahkaa. Sikäli ihan sama, onpahan vähemmän hoito-nysvättävää pintaa, etenkin kun ovat vaaleat.
- Navigaattori on Windows XP:n ikäiseksi kosketusnäyttöviritelmäksi yhä ihan toimiva (2012 kartat), mutta grafiikat ovat rumat. Iso kapasitiivinen kosketusnäyttö kerää ihailua.
- Sisätilat ovat edessä ihan kohtalaiset, mutta takapenkki on aika pieni. Pienempi kuin Mondeossa, koska autoa ilmeisesti lyhennettiin hieman jotta se ei edullisempana ja nelivetoisena haittaisi S-Typen myyntiä.
- Tehokkaan tuntuinen ilmastointi, ja toimi uskollisesti yhdellä kylmäainesatsilla noin 11 vuotta kunnes 80% kylmäaineesta oli kaikonnut.
- Kuulemma jos laittaa etu- ja takalasin sähkölämmittimet yhtä aikaa päälle, saattaa sulake paukkua. Itsellä on vain takalasissa lämmitin, joten en ole päässyt kokeilemaan.
- Radioantenni on integroitu takaikkunaan, joten jos takalasin lämmittimen laittaa päälle (menee itsestään jos on pakkasta), radiosta tulee pelkkää audiolumisadetta.
Anyways, näistä pienistä karismanripauksista huolimatta joka ajokerta, meni sillä sitten kauppaan tai töihin, saa pienen hymyn huulille. Mistään raketista ei ole kyse, mutta aniharvoin on tarvetta käydä 3000 kierroksen yläpuolella. Ohjaus on riittävän raskas ollakseen rauhallinen, ja riittävän tarkka ollakseen urheilullinen. Bensa maistuu. Myöhempien (03->) vuosimallien nelivetojärjestelmä on erilainen kuin näissä aikaisemmissa, ja on talviajossa lähes verrattavissa takavetoon.
Pari varoitusta:
- Nelivedon tasauspyörästö-laatikko-juttu on heikko lenkki, eli jos tämmöisellä haluaa ajaa ns. "urheilullisesti", auton elinikä voi olla yllättävän lyhyt. Uusi jakolaatikko maksaa ilmeisesti useamman tuhat euroa.- Anonyymi
Tehdaskorjattu tasauspyörästö-laatikko maksoi v.2020 Jag-finnillä 4100€ auto oli vuoden 2007 mallia ja 80 000 km ajettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926