Miten kestää 460

Ostaako vai eikö ostaa?

Miten paljon voi 460:llä ajaa? Onko 300 000 km jälkeen enää kilometrejä edessä (jos 1,6 l kone)?

Mitkä ovat 460:sen (siis paljon ajetun) tyypillisimpiä vikoja? Mihin pitäisi osata varautua?

Ruostuuko helposti vai onko kori sinkitty?

Onko 460 parempi/kestävämpi kuin 440?

Entäpä virittelypotentiaali? Kestääkö koneet? Mitä maksaa vaihtomoottorit?

- ostamista harkitseva

12

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

      Kannattaa käydä kysymässä www.volvolandia.com:n foorumista. Tuo 1,6 litran kone on rellun kone, joten rellupalstalla löytynee myös tietäviä. Eiåä tuo nelisatanen Volvo ainakaan kestävimmän Volvon maineessa ole.

    • Mobi

      Tuskin itse ostaisin nelisatkua noin paljon ajettuna. Sähkövikoja niissä on ollut paljon, eikä muutenkaan laatu ole takavetoisten veroista.
      En tiedä korin sinkityksestä, mutta 90-luvun alun 440:ssa olen nähnyt usein kukkaa helmoissa ja pyöränkaarissa. Erot 440 ja 460 välillä ovat lähinnä varustelussa, hankintamielessä taitaa olla samantekevää, kumman ostaa.

      Virittelypotentiaali 1,6:ssa on huono. Osta enemmin 2,0 tai turbo, joista jälkimmäisestä saa ahtopaineita nostamalla melkoisen ripeän pelin.

    • Oh no

      400-sarjojen volvoilla on karmea maine! En koskisi niihin hollantilaisvalmisteisiin mistään hinnasta.

      • hyvää päivää

        mun iskä oli tuntee yhen tyypin, joka oli esson baarissa kuullu joltaa, jolla kuulemma oli ollu semmonen volvo, että ihan p__ka oli. Isäkii sano ettei ikinä ees kokeilis semmosta. Ja silti jäi sille tielleen. Niin p__ka on se. Että näinkin omakohtasesti voin kertoa.


    • eräs

      Itselläni seisoo Volvo 440 89v 235tkm ajettu auto tuossa pihalla. Eipä mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Auton ostoon pienivinkki : “kaikki japanilaiset ja saksalaisetauto on hyviä paitsi ei Opel”

    • Jarmo

      Et paljoa autosta kertonut mutta jos hoppaa on hyvin pidetty niin kilometrejä on läjäpäin edessä. Omalla 440 on hyrskytelty 240.000 km ilman ongelmia. Pieniä sähkövikoja on toki ollut mikä on sangen luonteenomaista 400-sarjalle. Toisaalta kun sen tietää niin vika on todella äkkiä paikallistettu ja hoidettu kuntoon. Yksi hyvinkin perinteinen ongelma uuden korin 400-sarjassa on valojen suuntaus, ne näyttävät liian alas. Siitä jaksetaan huomautella katsastuksessa, tosin nekin pystyy hoitamaan kuntoon ihan itse.

      Volvolandian sivuilla on tyyppivikalista, joka kannattaa käydä läpi ennen ostoa, sillä tavalla voit välttyä totaalisen pommin ostolta.

      Minä on hyvin tyytyväinen Volleeni enkä kadu ostosta lainkaan, vaikka pieniä ropleemia on ollut. 1.6 kone ei kylläkään viritystä paljoa kestä. Toisekseen noin paljn ajetussa autossa alkaa muut osat sitten prakaamaan, jos myllyä kovasti virittää. Vaihdelaatikko on äkkiseltään tulilinjalla, virittelystä voi tulla hyvinkin kallis lasku.

      460 ja 440 ero on käytännössä vain perä. 440 on hatcback kun 460 on sedan. Muuta eroa ei käytännössä ole - edes varustelussa, koska 400-sarjassa on mahdollista saada kaikki höysteet kaikkiin. Moottorit ovat 400-sarjassa pitkälti Renun koneita. Mitä tuoreempi vuosimalli niin sitä enemmän Volvo on modifioinut koneita mutta perusratkaisultaan ne ovat kaikki Renuja.

      Voisit vähän enemmän antaa tietoa tuosta autosta niin osaisin kertoa enemmän, esim. se paljonko olet aikeissa maksaa. Tuo hollantilasihöpötys on kummallista, kuten tässäkin viestiketjussa joku väitti. Materiaalit ovat Volvon valitesemia aivan kuin kaikki piirustukset Vollen tekemiä.

    • ööö...

      Älä ihmeessä osta. Ruotsissa tehdyn kyselyn mukaan vain 25% ruotsalaisista Volvon omistajista aikoo ostaa seuraavaksi autoksi Volvon. Luku on automerkeistä pienin ja siinäkin on varmaan isänmaallisuuslisää. Saksan tiepalvelun tilastojen mukaan Volvo on yksi epäluotettavimmista automerkeistä. Autokorjaaja suositteli minulle merkin vaihtoa kokemuksiensa perusteella.
      Tuo 300tkm on Volvolle aivan liikaa. Jos ostat, ota ihmeessä hinausvakuutus että uskallat lähteä Volvolla muualle kuin lähikauppaan.
      Järkeä auton ostoon.

      • mist repiny tietos?

        Nyt taidat puhua pelkkää palturia! Volvo on maailman turvallisimpia ja kestävimpiä autoja, lisäkski todella todella monella ruotsalaisella on volvo ja siinä merkissä pysyvät.


    • nuorimies

      Itselläni on vm94 460 1.8 DL. Eli perus kosla, ei airbageja, abs:ä yms. roippeita. Auto on ollut perheessämme n. vuoden ja siihen on tehty useita remontteja sadoilla euroilla ja kaikki tämä yhdessä vuodessa. Autolla on ajettu lähinnä kaupunkiajoa, eikä moottoritiellä ole rässitty. Autossa oli jo ostettaessa sähkövikoja (keskuslukitus ei toiminut yhdessä ovessa)

      Lisäksi talvella jos olet sattunut unohtamaan pyyhkijät päälle niin auto käynnistettäessä yrittää vääntää pyyhkimiä väkisin vaikka tuulilasissa on 20cm lunta kuulemma useimmissa autoissa pyyhkimet eivät yritä väkisin runtata, jos ykkösellä ei onnistu. Tämä pyyhin vika on tietenkin lähinnä käyttäjän vika mutta monet tuntuvat unohtavan pyyhkimen päälle sateen jälkeen. Tästä unohduksesta on seurannut jo kahdesti pyyhkimien systeemien kärähtäminen ja USKOMATON palaneen käry ohjaamon puolelle. Pyyhkimet tietenkin menevät epäkuntoon, korjaamossa sanoivat että ilmeisesti entinen omistaja oli vaihtanut isomman sulakkeen niin että kärähtäminen pääsi tapahtumaan, normaalilla sulakkeella sulake olisi palanut ja auto jäänyt pihaan (sama sulake myös tärkeissä sähkölaitteissa)

      Niin että meidän taloudessa volvosta on ollut paljon haittaa ja murhetta, lisäksi moottori on auttamattoman alitehoinen ja vastaa tehoiltaan ja väännöltään about 80-luvun puolivälin opelia. Koska automme on onneksi ikäisekseen (ja volvoksi) todella vähän ajettu niin siitä saa sentään vaihdossa kohtalaisen hyvityksen.

      • Jarmo

        Autot ovat yksilöitä ja ne kuluvat siten miten niitä käytetään. On aika normaalia, että kuluvat osat kuluvat, varsinkin kun on paljon ajettu. Kuten tuossa kirjoittelin niin sähköviat ovat kiusallisen yleisiä 400-sarjassa. Mieltäni jäi askaruttamaan tuo keskuslukituksen toimimattomuus yhdessä ovassa. Oliko siis niin että kaikki lukot eivät menneet lukkon jos avaimella käänsi yhdestä lukosta? En oikein käsitä miksi avaimella pitää laittaa lukkoon, koska silloin ajonesto ei kytkeydy päälle. Oliko tuohon jokin hyvä syy?

        Tuo moottorin teho on toinen mystinen. Minulla on tosin pari vuotta tuoreempi kone ja siten Volvon modifioima enemmänkin mutta ainakin meikällä tehoa piisaa. Samoin kuin todella monella muullakin 400-sarjan omistajalla. Eihän se mikään tykki tietenkään ole mutta ei sillä jalkoihin jää.

        Mitäs muita laitteita tuossa pyyhkijän sulakkeessa on?


      • nuorimies
        Jarmo kirjoitti:

        Autot ovat yksilöitä ja ne kuluvat siten miten niitä käytetään. On aika normaalia, että kuluvat osat kuluvat, varsinkin kun on paljon ajettu. Kuten tuossa kirjoittelin niin sähköviat ovat kiusallisen yleisiä 400-sarjassa. Mieltäni jäi askaruttamaan tuo keskuslukituksen toimimattomuus yhdessä ovassa. Oliko siis niin että kaikki lukot eivät menneet lukkon jos avaimella käänsi yhdestä lukosta? En oikein käsitä miksi avaimella pitää laittaa lukkoon, koska silloin ajonesto ei kytkeydy päälle. Oliko tuohon jokin hyvä syy?

        Tuo moottorin teho on toinen mystinen. Minulla on tosin pari vuotta tuoreempi kone ja siten Volvon modifioima enemmänkin mutta ainakin meikällä tehoa piisaa. Samoin kuin todella monella muullakin 400-sarjan omistajalla. Eihän se mikään tykki tietenkään ole mutta ei sillä jalkoihin jää.

        Mitäs muita laitteita tuossa pyyhkijän sulakkeessa on?

        Se keskuslukitus ongelma oli sellainen että ilmeisesti jotkut piuhat ovista oli rikki tai vastaavaa, koska vasen takaovi ei reagoinut mitenkään. Eikä se korjauksenkaan jälkeen ole toiminut aina. Tuossa minun volvossani keskuslukitus pelaa vain kuskinovessa, eli jos siitä avaimella avaa niin muut ovet aukeavat niinkuin kai tarkoitus on? Ja lukkoon ne saa vain kuskinovesta avaimella vääntämällä. Pelkääjän paikan oven lukko toimii vain kun se itse niin haluaa.

        Katsoin www.autotalli.com sivuilta oman volvoni suorityskykyä koskevat tiedot eivätkä ne mielestäni hirvittävän kovilta näytä. Ei auto nyt mikään alisuorittajakaan ole, mutta silti...ehkä autossani on jotain häikkää konehuoneen puolella koska käynti ääni ei ole kaunis, pientä sirinää, tehottomuutta, moottori tuntuu mylvivän ilman tehoja. No mutta tässä ne suoritustiedot:

        Teho (kW): 66
        Max vääntö (Nm): 140
        Huippunopeus (km/h): 175
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 11.9
        Kulutus (l/100km): 5,6 7,2 10,8


      • Jarmo
        nuorimies kirjoitti:

        Se keskuslukitus ongelma oli sellainen että ilmeisesti jotkut piuhat ovista oli rikki tai vastaavaa, koska vasen takaovi ei reagoinut mitenkään. Eikä se korjauksenkaan jälkeen ole toiminut aina. Tuossa minun volvossani keskuslukitus pelaa vain kuskinovessa, eli jos siitä avaimella avaa niin muut ovet aukeavat niinkuin kai tarkoitus on? Ja lukkoon ne saa vain kuskinovesta avaimella vääntämällä. Pelkääjän paikan oven lukko toimii vain kun se itse niin haluaa.

        Katsoin www.autotalli.com sivuilta oman volvoni suorityskykyä koskevat tiedot eivätkä ne mielestäni hirvittävän kovilta näytä. Ei auto nyt mikään alisuorittajakaan ole, mutta silti...ehkä autossani on jotain häikkää konehuoneen puolella koska käynti ääni ei ole kaunis, pientä sirinää, tehottomuutta, moottori tuntuu mylvivän ilman tehoja. No mutta tässä ne suoritustiedot:

        Teho (kW): 66
        Max vääntö (Nm): 140
        Huippunopeus (km/h): 175
        Kiihtyvyys (sek/0-100): 11.9
        Kulutus (l/100km): 5,6 7,2 10,8

        Niin eikö hopassassi ollut tuota kauko-ohjattua keskuslukkoa? Minä en ole itse asiassa edes kokeillut lukitusta / avaamista avaimella. Täytyypä testata miten pelittää.

        Juu ei 440/460 mitään tykkejä todellakaan ole mutta kyllä meikällä riittää vääntöä ja tehoa raskaallakin lastilla esim. ohituksiin ihna riittävästi. Vähän täytyy kyllä ennakoida, kun tuo kiihtyvyys ei kylläkään räjähtävän nopea ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe