Mistä opiskelija saa rahaa putkiremonttiin?

kohta koditon?

Olen opiskelija ja omistan pienen kaksion. Aloitin pari vuotta sitten opinnot yliopistossa, mutta vuoden välivuosi tuli aika odottamatta kun vanhempani kuolivat auto-onnettomuudessa.

Surun ja asioiden järjestely vei aikansa ja lopulta perintöverot maksettuani minulle jäi pieni kaksio omaisuudekseni (62m2).
Muuta omaisuutta ei ole, ei siis suuria säästöjä tai irtainta, ei edes autoa. Opintojen takia olen joutunut ottamaan lainaa, jota on nyt vajaat 10.000€. Käyn töissä viikonloppuisin milloin ei ole luentoja ja harjoituksia. Ensi kesä kuluu pakollisissa harjoituskursseissa, eli en voi olla kesätöissä.

On tuntunut kuitenkin, että nyt vihdoin alan päästä jaloilleni, ja selviytyä surusta huolimatta, kunnes kuulin että taloyhtiössä alkaa vuoden päästä putkiremontti.
Hinta on arviossa 600e x 62 = 40.000€.

Kertokaa viisaat, mitä tehdä kun mikään pankki ei myönnä minulle lainaa? Asunto ei ole myöskään mikään hyväkuntoinen, joten myymällä siitä tuskin saisi edes 100.000€. Parin kiinteistövälittäjän arvio ollut 80.000, yhden vain 70.000. Kukaan ei edes halua putkiremonttikohdetta (ehkä joku sijoittaja pilkkahinnalla).

Hulluinta tässä on, että jossain sitä sitten olisi kuitenkin asuttava, yksiön vuokrat hipovat 400€ paikkeilla. En ymmärrä, että pankkilainan takaukseen ei riitä asunto.

Ja ei, minulla ei todellakaan ole mitään maksuhäiriöitä, ei ikinä tilin ylityksiä tms.

13

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en viisas

      kun ei tiedä, missä ja mitä opiskelet, ei voi kun sanoa,


      et siis voi mennä töihin,
      ehkä voisit tarkistaa menojasi.

      yleensä putkirempan saa maksaa 5v aikana vuokran yhteydessä, eli ei tarvitse maksaa heti.

    • toinen vaihtoehto