Kun viiniä tehdään omista marjoista niin laitetaanko ne siiviläpussiin ihan vain sellaisenaan vai pitääkö ne kuivata tai muuten käsitellä ensin? Olemme aikeissa tehdä viiniä johon tulee ainakin mustikkaa ja raparperiä. Kuinkahan paljon marjoja kannattaisi laittaa 25:n litran ämpäriin?
viiniä omista marjoista
3
1775
Vastaukset
- konna2
Itse olen aina keittänyt marjat/hedelmät mehuksi ja lisännyt sitten sopivan määrän vettä joukkoon.
Viimeksi raparperiä meni viitisen kiloa ,28-litran saaviin. Väriaineeksi parilitraa mustikoita. - Rusinariitta
Laita vain marjat suoraan pussiin. Sanovat että pitäisi puhdistaa kaikki kannat ja lehdet sun muut pikku roskatkin pois, mutta tulee ihan hyvää vaikka jätänkin tuon nyppimisen väliin.
Laitan marjoja muutaman kilon, ehkä noin 3-4 kg, niinpaljon kuin pestävään siiviläpussiin ahtuu, jotta saan sen vielä solmittua.
Toiseen pussiin, pois heitettävään, kertakäyttöi-seen, laitan rusinoita, jotka olen ensin kiehauttanut. Niitä laitan noin 250-800 g, mieten milloinkin.
Lisäksi laitan vielä lisäaineetonta tummaa rypälemehua ja omenamehua n. 8 litraa.- Rusinariitta
Sitrunahapoketta pitäisi laittaa ehdottomasti
25 g.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364013Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77939
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770