Kun viiniä tehdään omista marjoista niin laitetaanko ne siiviläpussiin ihan vain sellaisenaan vai pitääkö ne kuivata tai muuten käsitellä ensin? Olemme aikeissa tehdä viiniä johon tulee ainakin mustikkaa ja raparperiä. Kuinkahan paljon marjoja kannattaisi laittaa 25:n litran ämpäriin?
viiniä omista marjoista
3
1682
Vastaukset
- konna2
Itse olen aina keittänyt marjat/hedelmät mehuksi ja lisännyt sitten sopivan määrän vettä joukkoon.
Viimeksi raparperiä meni viitisen kiloa ,28-litran saaviin. Väriaineeksi parilitraa mustikoita. - Rusinariitta
Laita vain marjat suoraan pussiin. Sanovat että pitäisi puhdistaa kaikki kannat ja lehdet sun muut pikku roskatkin pois, mutta tulee ihan hyvää vaikka jätänkin tuon nyppimisen väliin.
Laitan marjoja muutaman kilon, ehkä noin 3-4 kg, niinpaljon kuin pestävään siiviläpussiin ahtuu, jotta saan sen vielä solmittua.
Toiseen pussiin, pois heitettävään, kertakäyttöi-seen, laitan rusinoita, jotka olen ensin kiehauttanut. Niitä laitan noin 250-800 g, mieten milloinkin.
Lisäksi laitan vielä lisäaineetonta tummaa rypälemehua ja omenamehua n. 8 litraa.- Rusinariitta
Sitrunahapoketta pitäisi laittaa ehdottomasti
25 g.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273583- 412429
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362254Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72037Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381479
- 1271292
- 131259
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591250Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451245