Miksi joku

ostaa

Alfa Romeon? Sehän on hyvin epäluotettava vikapesäke (kuten Citroen myös). Ei kait joku auton luonne yms. vastaava voi olla järkevä auton valinnan peruste?

42

5351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c52007

      joku idiootti kirjoittaa tänne typeryyksiä,ei kai vähämielisyys ole kirjoittelun peruste?

    • eialfisti

      joku kirjoittaa typeryyksiä tänne? Ei kait vähämielisyys voi olla kirjoittelun peruste?

      • double simplicity

        postata kaikki kahteen kertaan ?


    • Jiniz

      Ostaako ihminen yleensä mitään järkiperustein: EI
      Tarvitseeko siitä välittää millä muut ajavat: EI

    • perusteella vikapesä?

      Ja onko saksan puskevuus ja jipponin surkea ajettavuus sitten peruste ostaa?

      • afallako

        ja citikalla se ajettavuus on kunnossa. Eipä se paljon auta jos jäät niillä tienpäälle yli 30 asteen pakkasella tai ilman pakkastakin :)


      • NicolaR
        afallako kirjoitti:

        ja citikalla se ajettavuus on kunnossa. Eipä se paljon auta jos jäät niillä tienpäälle yli 30 asteen pakkasella tai ilman pakkastakin :)

        Juuri siksi en enään ikinä osta bemaria, vaikka niissä ajettavuus ihan kunnossa onkin.


      • montakos oot
        afallako kirjoitti:

        ja citikalla se ajettavuus on kunnossa. Eipä se paljon auta jos jäät niillä tienpäälle yli 30 asteen pakkasella tai ilman pakkastakin :)

        nähnyt tielle jättäneenä, taitaa olla noi tyota volva ja vag gonsernien pelit yl.


    • NicolaR

      Sanotaan että kaikki autot ostetaan tunneperustein, joillakin on vain tarve rationalisoida asia itselleen. Asian rationalisointi antaa sitten mielihyvää olenhan tehnyt järkevän valinnan. Tosiasiassa jossakin vikapesäkkeessä kuten vaikka Citroen tai Alfa Romeo ei olekkaan niin paljon vikoja mitä luullaan ja on olemassa korjaamoja jotka vaikkakin kalliisti niin auton hankintahintaan nähden nähden ja suurimpaan autoilun kuluun sen arvonmenetykseen nähden kohtuullisin kustannuksin poistaa ne viat. Jos Alfisti tekisi järkivalinnan auton suhteen hän katuisi sitä vuosia sen jälkeen koska joutuisi ajamaan autolla josta ei oikeastaan pidä vaikkakin sen hankinta oli järkevä ratkaisu. Oliko siis kovinkaan viisaasti tehty. Ja kun automerkin kanssa on oppinut elämään tietää edeltäkäsin korjata/korjauttaa ne viat mitä on odotettavissa, siis ennakoivaa huoltoa.

      Jos ajatellaan käytetyn auton ostoa ja sinulla on rahatukku kädessä, voit joko hakkia ikälopun vaikka sanotaan Volvon, Citroenin jolla on ajettu vähän tai Alfa Romeon jolla on ajettu vähän ja on vielä lisäksi yleensä näistä parhaiten pidetty. Lisäksi Alfa on jo tähän mennessä menettänyt eniten arvoaan joten sen odotettavissa oleva arvonmenetys ei enään ole suuri, itseasiassa koko auton arvo voi ostettaessa olla joissakin tapauksissa jo lähes olematon.

      Uusi Alfa taas hakitaan siksi koska sellainen halutaan ja pienellä arvonmenetyksellä ei ole vailnnassa niin merkitystä.

      Nyt kun on järkeistetty se miksi Alfa Romeo kannatta hakkia voi kertoa sen todellisen syyn. Näillä autoilla on vain yksinkertaisesti niin mahtava luonne ettei voi ajaa millään muulla autolla. Alfismi voi saada myös mittasuhteet mitä muilla automerkeillä harvoin näkee, ehkä rättisitikkaa lukuunottamatta, merkkikerhojen kokoontumisajot/tapahtumat, Alfa Romeo Museo, nimikko viini, automerkkiin liittyvä kirjallisuus ja historia, kyseessä ei siis ole pelkästään auto.

      • on niin,

        että "järkevästi" ajatellen ("käytännöllisessä" mielessä) olisi "viisainta" pukeutua joka päivä verryttelyasuun (onhan niitäkin ihan "kalliita", kuten Nike jne.).

        Mutta kukapa muu kuin täysi juntti haluaa niin todella tehdä? Moni muu pukeutuu mieluummin tyylikkääseen Armanin pukuun... Ja nauttii!

        P.S. Itse en ole Alfisti, mutta upouuden Citroën C4:n onnellinen ja ylpeä omistaja. "Ymmärrän" myös Alfisteja.


      • Sweedenistä Itään

        Yksi kommentti asialliseen vastaukseesi. Kirjoitat, että Alfan luonne on niin mahtava, ettei voi ajaa millään muulla autolla. Kyllä Alfoissa luonnetta on ja ovat kivoja ajaa, myös hinta-/naapurikateussuhde on ihan omaa luokkaansa. Voin kuitenkin kertoa, että yhden uuden Alfan ostaneena ja silä muutaman vuoden ajaneena en enää ikinä moista pommia alleni halua. Jos autolla on tarkoitus ajella muuallakin kun korjaamolla, lienee mikä tahansa muu merkki parempi valinta. On myös monia muita merkkejä, joista löytyy sekä ajo-ominaisuuksia että luonnetta.


      • NicolaR
        Sweedenistä Itään kirjoitti:

        Yksi kommentti asialliseen vastaukseesi. Kirjoitat, että Alfan luonne on niin mahtava, ettei voi ajaa millään muulla autolla. Kyllä Alfoissa luonnetta on ja ovat kivoja ajaa, myös hinta-/naapurikateussuhde on ihan omaa luokkaansa. Voin kuitenkin kertoa, että yhden uuden Alfan ostaneena ja silä muutaman vuoden ajaneena en enää ikinä moista pommia alleni halua. Jos autolla on tarkoitus ajella muuallakin kun korjaamolla, lienee mikä tahansa muu merkki parempi valinta. On myös monia muita merkkejä, joista löytyy sekä ajo-ominaisuuksia että luonnetta.

        Kumma juttu minulla on ollut useampia käytettynä hankittuja Alfoja peräjälkeen ja kaikki viat on korjattu määräaikaishuoltojen yhteydessä eikä edes merkkikorjaamolla. Mitenkä tämän nyt sanoisi, jos yhden vian korjaaminen aiheuttaa 1..2 uutta niin ei se ole automerkin syytä.


    • jokumuu

      Alfan hankintaan on kaksi ehtoa, joista molempien on toteuduttava yhtä aikaa:

      1. Täytyy olla halua
      2. Täytyy olla kykyä

      Samoilla ehdoilla muuten syntyy kauppa myös Nissanista, Bemarista, partakoneesta tai nakkipaketista.

    • ostaa

      japsin esim. toyotan. Ei tarvii murehtia korjauksista.

      • päivää

        kirvesvartta!


      • kuin nauraa

        hehhee.


    • J..

      Ja kun kerran rahaa on ja se tuntuu hyvältä.

      • Mynster

        ja välttämättä sitä rahaa ei edes tarvi olla kauhean paljon siihen Alfan ostoon, mutta kuitenkin se tuntuu niin hyvältä...


      • osta

        mitään italoautoa alfaa vähiten. Mulla on luotettava Toyota Camry jossa on rutkasti tehoa hyvät ajoominaisuudet ja ennenkaikkea ei vikoja! UGH OLEN PUHUNUT!


      • ajat
        osta kirjoitti:

        mitään italoautoa alfaa vähiten. Mulla on luotettava Toyota Camry jossa on rutkasti tehoa hyvät ajoominaisuudet ja ennenkaikkea ei vikoja! UGH OLEN PUHUNUT!

        jollakin ikälopulla Camrylla! Camrejahan ei ole vuosikausiin enää tuotu Suomeen. Kaverillani oli jokunen vuosi sitten Camry. Lähti sillä matkalle Etelä-Ruotsiin. Auto jäi sinne, en muista pääsikö edes päämäärään saakka. Kotiin tuli kuitenkin junalla...


      • ikäloppu
        ajat kirjoitti:

        jollakin ikälopulla Camrylla! Camrejahan ei ole vuosikausiin enää tuotu Suomeen. Kaverillani oli jokunen vuosi sitten Camry. Lähti sillä matkalle Etelä-Ruotsiin. Auto jäi sinne, en muista pääsikö edes päämäärään saakka. Kotiin tuli kuitenkin junalla...

        on vm. 2004 eli viimeinen vuosimalli mitä on tuotu suomeen. Siitä ei auto parane. Ajettavuus, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo korkeimmalla tasolla mitä löytyy. Repikää siitä makarooniautoilijat.


      • jokumuu
        ikäloppu kirjoitti:

        on vm. 2004 eli viimeinen vuosimalli mitä on tuotu suomeen. Siitä ei auto parane. Ajettavuus, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo korkeimmalla tasolla mitä löytyy. Repikää siitä makarooniautoilijat.

        Sehän on vallan hieno homma että olet autoosi tyytyväinen. Älä kumminkaan ylläty jos se ei täällä kovin montaa lukijaa kiinnosta, tämä palsta on katsos tarkoitettu Alfa Romeosta keskustelemiseen.

        Ja jos autossasi on jotakin revittävää niin luulenpa että löydät niitä repijöitä jostain muualta, kokeile ensi hätään vaikka paikallista merkkihuoltoa.


      • aiku hyvä
        ikäloppu kirjoitti:

        on vm. 2004 eli viimeinen vuosimalli mitä on tuotu suomeen. Siitä ei auto parane. Ajettavuus, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo korkeimmalla tasolla mitä löytyy. Repikää siitä makarooniautoilijat.

        Joss kyseinen auto on/oli niin hyvä miksköhän se lopetettiin???


      • olla
        jokumuu kirjoitti:

        Sehän on vallan hieno homma että olet autoosi tyytyväinen. Älä kumminkaan ylläty jos se ei täällä kovin montaa lukijaa kiinnosta, tämä palsta on katsos tarkoitettu Alfa Romeosta keskustelemiseen.

        Ja jos autossasi on jotakin revittävää niin luulenpa että löydät niitä repijöitä jostain muualta, kokeile ensi hätään vaikka paikallista merkkihuoltoa.

        kateellinen kun mulla on camri hähäääää.


      • se kyllä
        olla kirjoitti:

        kateellinen kun mulla on camri hähäääää.

        säälittävää, että tänne tulee joku riisikuppitoyotisti kuvittelemaan, että me olisimme kiinnostuneita hänen koslastaan. Jos olisimme, miksemme olisi itse ostaneet sellaista? Halvemmallakin olisimme selvinneet...

        Kateus on säälittävimpiä piirteitä ihmisessä.


      • toyota camry
        se kyllä kirjoitti:

        säälittävää, että tänne tulee joku riisikuppitoyotisti kuvittelemaan, että me olisimme kiinnostuneita hänen koslastaan. Jos olisimme, miksemme olisi itse ostaneet sellaista? Halvemmallakin olisimme selvinneet...

        Kateus on säälittävimpiä piirteitä ihmisessä.

        on erittäin arvostettu erittäin hyvin arvonsa säilyttävä automalli. Samaa ei voi sanoa alfa rumeosta.


      • alkaa kirjoittamaan
        toyota camry kirjoitti:

        on erittäin arvostettu erittäin hyvin arvonsa säilyttävä automalli. Samaa ei voi sanoa alfa rumeosta.

        tuollaista tekstiä,eikä hulluus anna edes nukkua.Kuten näkyy.Mistäpä muualta näitä tulisi kuin tojon puolelta.


      • väittelytappiosi rennosti
        alkaa kirjoittamaan kirjoitti:

        tuollaista tekstiä,eikä hulluus anna edes nukkua.Kuten näkyy.Mistäpä muualta näitä tulisi kuin tojon puolelta.

        et sä sille mitään voi jos toyota on suomen suosituin, parhaiten arvonsa säilyttävä ja vähävikaisin auto ja alfa-rumeo jossain siellä peränpitäjän paikalla ainakin vikatilastoissa ja arvonlaskussa eikä se ajettavuuskaan ole niin ylevää että sentakia alfan ostaisin. Mä haluan ajaa nääs nääs ajaa autolla enkä korjata sitä ja saada siitä vielä rahaakin takaisin vaihdossa.


      • Roooomeo
        väittelytappiosi rennosti kirjoitti:

        et sä sille mitään voi jos toyota on suomen suosituin, parhaiten arvonsa säilyttävä ja vähävikaisin auto ja alfa-rumeo jossain siellä peränpitäjän paikalla ainakin vikatilastoissa ja arvonlaskussa eikä se ajettavuuskaan ole niin ylevää että sentakia alfan ostaisin. Mä haluan ajaa nääs nääs ajaa autolla enkä korjata sitä ja saada siitä vielä rahaakin takaisin vaihdossa.

        On se vaan helevetin hyvä ettei kaikki aja Toyotalla!
        Kyllä sitä silloin olisi täällä kunnon Neuvostoliitto meininki päällä. Ajele sä vaan Camrylläs ja ole onnellinen. Minä en tule Toyotaa ikinä itselleni hankkimaan se on vaan fakta.Toyota kun ei anna minulle mitään fiiliksiä toisin kuin Alfa.
        Alfaromeo on minun merkkini ja olen siihen 100% tyytyväinen. Vikoja autossani ei ole ollut yhtään sen enempää kuin muissakaan autoissa.Ajettavuus on erinomainen tosin näillä suomen nopeusrajoituksilla niistä ei täysin pääse nauttimaan.
        Meillä koko perhe pitää Alfasta aina 4v junioria myöten vaimosta puhumattakaan.
        Alfa synnyttää aina keskustelua missä vain liikutkin niin tuttujeen kuin tuntemattomienkin kesken...
        Alfasta ei tule koskaan massa-autoa ja hyvä niin!


      • J..
        ikäloppu kirjoitti:

        on vm. 2004 eli viimeinen vuosimalli mitä on tuotu suomeen. Siitä ei auto parane. Ajettavuus, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo korkeimmalla tasolla mitä löytyy. Repikää siitä makarooniautoilijat.

        samana päivänä sekä taksi-Camryn että porrasperäisen Corollan kyydissä. Jännä juttu, että se Camry ei ole yhtään Corollaa tilavampi. Vanhanaikaisemman oloinenkin on upottavine istuimineen ja antiikkisen näköisine kojelautoineen.


      • ihan
        J.. kirjoitti:

        samana päivänä sekä taksi-Camryn että porrasperäisen Corollan kyydissä. Jännä juttu, että se Camry ei ole yhtään Corollaa tilavampi. Vanhanaikaisemman oloinenkin on upottavine istuimineen ja antiikkisen näköisine kojelautoineen.

        selvä provo. Itse olen testannut jälekkäin vm. 1999 olevan sedan corollan(se mulkosilmä) takaistuintilat ja vm. 87 camryn vastaavat ja eroa on kuin yöllä ja päivällä. Jalkatilaa löytyy camryssä huomattavasti enemmän saati sitten näissä nykymalleissa.


    • JNNM

      Moi, alfa ostetaan tunteella, ei järjellä. Vaikka alfoja saa käytettynä suht huokealla, käyttökulut ovat omaa luokkaansa suuren korjaustarpeen takia.

      • r1150r

        ...sellainen auto, josta pitää ja nimenomaan jos sen ostaa omaan käyttöön ja omalla rahalla. Toiselle riittää kodinkoneen oloinen ja luotettava Toyota, toinen haluaa näyttää jotakin Mersulla ja kolmas ostaa jostakin syystä Alfan. Oma syyni Alfan ostoon oli yleinen tyylikkyys, jota perheen naisväki ylisti ja ylistää vieläkin jopa niin että taitaa olla Alfa seuraavakin auto, joko 159 tai GT. Itse olisin alustavasti Lancia Deltan kannalla. Vajaa pari vuotta on ´04 Alfalla takana jaa edelleen sitä katselee ja sillä ajaa hymyssä suin tyytyväisenä ostokseensa.

        Vuosina ´99-´06 ajoin kahdella eri Lancia Dedralla ja uskokaa tai älkää mutta ne opettivat luottamaan italoon ja sen että sen kanssa pärjää.


      • handeka
        r1150r kirjoitti:

        ...sellainen auto, josta pitää ja nimenomaan jos sen ostaa omaan käyttöön ja omalla rahalla. Toiselle riittää kodinkoneen oloinen ja luotettava Toyota, toinen haluaa näyttää jotakin Mersulla ja kolmas ostaa jostakin syystä Alfan. Oma syyni Alfan ostoon oli yleinen tyylikkyys, jota perheen naisväki ylisti ja ylistää vieläkin jopa niin että taitaa olla Alfa seuraavakin auto, joko 159 tai GT. Itse olisin alustavasti Lancia Deltan kannalla. Vajaa pari vuotta on ´04 Alfalla takana jaa edelleen sitä katselee ja sillä ajaa hymyssä suin tyytyväisenä ostokseensa.

        Vuosina ´99-´06 ajoin kahdella eri Lancia Dedralla ja uskokaa tai älkää mutta ne opettivat luottamaan italoon ja sen että sen kanssa pärjää.

        Toisaalta - meillä munat taivaassa tervataan...
        Voin jopa kuvitella tilanteen.
        Erilaisia huoltosopimuksia kaikilla on nippu.

        Mies joka hiilihangolla hämmentää, hymisee hiljaa.
        - Tänne laita Pirjo sopimuksesi, tänne.
        - Minusta sinä olet muuttunut kovin eduksesi, tuo tukkakin on kovin hyvin.

        Ysiluokalta päässyt neito katsoi hyvin pukeutunutta myyjää kunnioittavasti.
        - Jos sanot niin...


      • Marxgf

        Jos ostaa 20000e käytetyn Alfan ja sen arvo laskee vuodessa neljänneksen tekee se kahdessa vuodessa 8750e. Jos taas hankii hyväksi tunnetun toisen merkkisen vastaavan kuntoisen auton ja maksaa siitä 30000e onkin arvonmenetys 13125e ja siis erotus alfan hyväksi 4375e. Alfankaan ylläpito ei sentään maksa noin paljon kahdelta vuodelta (eihän?) joten on se järkiostos.


    • handeka

      Sellaisiahan ne ovat, mitäpä sitten?
      Autojahan ne vain ovat.
      Alfakin melko vaivainen nimeensä verrattuna, Citikka nuhapumppu joka keinuu minne tahtojaan.
      Pientä vaivaa siellä/täällä, sähköissä ja elektroniikassa.
      Niin kummassa...

      Itse olen jo niin vanha mies (69), että aikanani olivat autot tekniikaltaan yksinkertaisempia.
      Sirpillä ja vasaralla (sic) pärjättiin pitkälle agraariyhteiskunnassa.
      Venttiilit säädettiin.

      Venttiilivälyksen määräsi sirpin terä, vasaralla napautettiin päälle.
      Näin se toimi itäisillä autoilla...
      Siellä ylpeästi peltoaan kyntävä mies oli yhtä arvokas kuin Kremlin Boltsugajev.

    • Aulis68

      ... verrattuna esim. Golffiin ja Corollaan. Vuoden verran on nyt vm. -04 Alfa 147 minulla ollut ja eipä tuossa liiemmin ole vikoja ollut. Ajovalopolttimoita on parit pitänyt normaalihuoltojen lisäksi vaihtaa. Edellinen auto oli Xsara ja kas kummaa, ei siinäkään ollut normaalien kuluvien osien lisäksi ylimääräisiä vikoja.
      Lotossa en ole vielä voittanut, mutta kummallinen tuuri on näiden paskojen autojen kanssa käynyt.....

    • Laktoosipieru

      Kaikilla ei ole halua ajella tuikitavallisella luotettavalla Toyotalla ja muilla vastaavilla.
      Jotkut vaan haluavat autolta jotain erilaista ja Alfasta sitä löytyy, ei ole jokapojan automerkki.

      Itse en ole koskaan edes ajanut Alfalla, 156 ja 159 ovat mielestäni erittäin kauniita autoja, ei kuitenkaan liikaa räikeästi massasta erottuvia.

      Itselleni ei köyhänä velka-autoilijana kuitenkaan eksoottinen Alfa sopisi, vaan tyydyn kurvailemaan japsikinnerillä. Onneksi kuitenkin liikenteessä saa ilmaiseksi ihailla muiden hienoja autoja.

    • 156 V6 Fun

      Miksikö?

      AlfaRomeo on enemmän kuin kulkuväline!
      Se ei ole automies / nainen :) ellei ole joskus omistanut Alfaa! Näin on...
      Alfa on fiilisauto joka ei jätä ketään kylmäksi!
      Alfasta tulee aina juttua myös tuntemattomien kesken...
      Se vaan tuntuu niin pirun hyvältä ajaa!

      Tässä pari syytä

    • Alfa 156

      kun olet niin kateellinen......

    • 100% Alfailija

      Miksikö perheemme käyttöautoksi on hankittu Alfa Romeo?

      Alfa on persoonallinen, italialaisen tyylikäs, hauska, huumorintajuinen, kaunis katsella, ihana purina moottorissa 4000k/min tuolla puolen, herkkä ohjattava, mainio ajettava, mahdolliset viat kuuluvat hintaan eikä siinä ole tippaakaan järkeä.... koko perheemme pitää siitä!!!!

      Kelpasiko vastaus???

    • 147

      Kun ostin uuden, niin sain 5 v. takuuta.
      Kun takuu loppuu, ostan taas uuden Alfan.
      Koska voin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe