Pustulos palmoplantaris

Nimetön

Mitä kokemusta teillä tästä sairaudesta? Paheneeko koko ajan? Voiko koskaan parantua tai olla välillä oireeton? Itselläni tämä nyt n. 2 vuotta.

6

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupsu2

      tuo ole elinikäinen sairaus. Ei varmaan parane koskaan, mutta voi olla välillä oireeton.
      Itselläni ollut ko sairaus 18-v. Aluksi sekä kämmenissä, että jalkapohjissa, noin 10 vuotta enää vain jalkapohjissa. Avun olen saanut ruokavaliosta (vähähiilihydraattinen) ja Valmarin kivennäisainevalmisteesta (saa luontaistuotekaupoista)=>
      Iho hilseilee ja sitä täytyy päivittäin rasvata, mutta pustuloita ei tule niin paljoa.

    • Eräs PPP:tä sairastava

      Hei,
      Mulla diagnosoitiin PPP 6 vuotta sitten, ja ensimmäisenä kolmena vuotena se oli suhteellisen lievä. Sitten alkoi ajoittainen paheneminen ja viimeiset pari vuotta on ollut ihan kamalaa; ihottuma levisi myös jalkapohjiin, käsissä alkoi niveloireet ja muutama kynsi irtosi kun kynnen alle tuli pustuloita... Sitten tuossa joulun jälkeen alkoi selkeä paraneminen ja nyt iho on ollut siitä asti suhteellisen siisti. Pustuloita tulee, mutta melko vähän ja niveljäykkyys on vähentynyt.
      Eli aika aaltoillen menee, nyt toivon että tämä hyvä vaihe pysyisi pitkään. Olen huomannut että alkoholi pahentaa ihoa selvästi, joten sitä pitää käyttää kohtuudella. Kokonaan tipaton tammikuu helmikuu railakkaan pikkujoulukauden jälkeen oli todennäköisesti yksi iso syy siihen että minulla lähti iho paranemaan :).

      Nyt osaa arvostaa tällaista lähes oireetonta vaihetta, pahimmillaan en pystynyt edes tankkaamaan autoa sormien jäykkyyden ja käsien kipujen takia. Nyt voi vaikka pelata golfia =).

    • zairauz

      Moi! Mulla on ollu ppp nyt 5 vuotta. Juuri on kokeiltu bemetson-k voidetta, josta ei apua. Lisäksi dermovat, josta jonkin verran apua. Ceridal öljy pitää suhteellisen hyvin kosteuden. Nyt minulle määrättiin tetrasykliiniä, joka on antibiootti. 1 kuuri kestää 1 1/2 kk ja todennäköisesti kuurin jälkeen tämä taas tulee takaisin, mutta kuurin voi uusia heti. Ihotautilääkäri sanoi, että hän ei ole tavannut ppp:tä kenelläkään muulla kuin tupakoitsijoilla...itse olen vähentänyt ja yritän lopettaa. Silti saattaa mennä kolmekin vuotta ennen kuin paranee kokonaan...Turhauttava sairaus!!! Hermot menee kun ei voi kunnolla töitä tehdä. Itse olen sairaalassa töissä ja ppp on minulla käsissä, joten todella inhottavaa tämä...! Raskaus paransi minulla tämän kokonaan, mutta synnytyksen jälkeen tuli takaisin. Joten jos oikein pahaksi menee, niin lapsia tekemään vaan :)

    • en ole

      kokeillut mutta jostain luin että BIOTIINI vois auttaa.kannattaa sekin kokeilla..

      • infrapunavalo

        Minulla on ollut PPP nyt reilu viisi vuotta, kaksi kertaa olen ollut raskaana ja molemmilla kerroilla iho parani täysin koko raskaus ajaksi. Minulla on ollut myös iho niin jaloista kuin käsistä aikoinaan täysin pustuloilla ja rikki ja suorastaan järkyttävän kipeä ja älyttömän ruman näköinen. En saanut edes käsiä nyrkkiin taitettua, enkä voinut käyttää sukkia, vain sandaaleita melkein läpi vuoden.
        Esikoisen jälkeen aloin käyttämään kortisoni voiteita mutta niiden teho oli vain hetkellinen, kunnes keksin monen mutkan kautta INFRAPUNAVALON.
        Ostin philipsin ison infrapunavalo laitteen kotiin ja sillä annan aina oireitten mukaan, kerran tai kaksi viikossa valohoitoa käsille tai jaloille, miten iho vaatii. En käytä enää mitään lääkkeitä ja iho on ihan normaalin näköinen. Pustulat kuivuu ja kuolee jo ihon sisään ja iho ei mene enää yhtään rikki.
        Laitteella olen pärjännyt jo vajaan vuoden. Suosittelen kaikkia niitä kokeilemaan tätä valohoitoa jotka kärsivät tästä kauheasta ihosairaudesta!
        Toivottavasti apu löytyy.


      • ensiok
        infrapunavalo kirjoitti:

        Minulla on ollut PPP nyt reilu viisi vuotta, kaksi kertaa olen ollut raskaana ja molemmilla kerroilla iho parani täysin koko raskaus ajaksi. Minulla on ollut myös iho niin jaloista kuin käsistä aikoinaan täysin pustuloilla ja rikki ja suorastaan järkyttävän kipeä ja älyttömän ruman näköinen. En saanut edes käsiä nyrkkiin taitettua, enkä voinut käyttää sukkia, vain sandaaleita melkein läpi vuoden.
        Esikoisen jälkeen aloin käyttämään kortisoni voiteita mutta niiden teho oli vain hetkellinen, kunnes keksin monen mutkan kautta INFRAPUNAVALON.
        Ostin philipsin ison infrapunavalo laitteen kotiin ja sillä annan aina oireitten mukaan, kerran tai kaksi viikossa valohoitoa käsille tai jaloille, miten iho vaatii. En käytä enää mitään lääkkeitä ja iho on ihan normaalin näköinen. Pustulat kuivuu ja kuolee jo ihon sisään ja iho ei mene enää yhtään rikki.
        Laitteella olen pärjännyt jo vajaan vuoden. Suosittelen kaikkia niitä kokeilemaan tätä valohoitoa jotka kärsivät tästä kauheasta ihosairaudesta!
        Toivottavasti apu löytyy.

        Mistä voi ostaa tämän lampun ja mikä on hinta ? kiitos jo etukäteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe