Aivokasvaimen oireet?

Nimetön

Olen 17 v poika ja mulla on ollu jo 6kk sellasta melkei koko aja jatkuvaa pientä lievää päänsärkyä, eniten särky on kohdistunut otsan alueelle, eli otsa, ohimot, leukaluu ja silmän yläpuolella oleva kohta ripsien alla on ollu kipeä. Epäilin alussa että se johtuu siitä että olen mopolla ajaessa syksyllä saanut kylmää ilmaa otsalle kun kypärässä ei ollut visiiriä, en tiädä olisiko se syy. Muita oireita on oikeassa silmässä "kaksoiskuvia" eli kun katsoo pelkällä oikealla silmällä niin pystysuorista reunoista muodostuu kaksi kuvaa, ylempi "harha"kuva on haaleampi. Myös molemmissa silmissä on ollut välähtäviä pisteitä. Varsinaisesti päänsärky ei ole voimistunut aamuisin vaan on ollut melko tasaista, mutta aamuisin tunnen oloni tukkoiseksi. Pahoinvointia ei ole ollut yhtään mutta joskus on ollut todella lievää huimausta. Olisikovatko nämä mahdollisia aivokasvaimen oireita?

15

8073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

itelläni epäiltiin aivokasvainta kun päätäni särki usein paljon ja sitten mentiin sairaalaan kun pyörryin. tehtiin testejä, esim. miten refleksit toimii ja pystynkö kävelemään toinen silmä kiinni suoraan. se sitten diagnosoitiinkin migreeniksi, onneksi.

olen kuullut että saattaa haistaa palaneen käryä jos on aivoissa jotain?

mutta kannattaa varmaan mennä terkkariin...

• life again

Varaapa aika lääkärille jo noiden kaksoiskuvien takia, sillä se selviää mistä oireet johtuvat. Lääkäri kirjoittaa tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin.

• Nimetön

Nii ja minulla on kyllä ollut niskat usein jumissa, en kyllä usko että siitä johtuu. Äiti kehotti menemään optikolle ja kouluterveydenhuoltajalle, mutta tuosta kouluterveydenhuoltajasta en nyt niin tiedä, ei oo yleensä ollu mitään hyviä.

• kuulostaa hälyttävimmiltä

mene lääkäriin. Ei kannata mennä mihinkään terveydenhoitajille vaan ihka lääkäriin. Kerro ilmoittautuessasi noista kaksoiskuvista.
      Voit myös kirjata ennen vastaanotolle menoasi
      -mihin aikaan päivästä särky ilmenee
      -onko särky pahentunut 6 kk:n aikana jne.

Aivokasvaimeen nuo oireet ei oikein viittaa. Tosin kaksoiskuvat saattaisivat olla yksi oire, mutta muut oireet taas eivät oikein sovi. Olet lisäksi kärsinyt oireistasi jo suhteellisen kauan. Uskon, että oireillesi löytyy joku selitys ja saat hoidon. Älä missään tapauksessa jää murehtimaan asiaa. Selvitä se!

Onko näkösi tutkittu? Ehkäpä vika löytyykin sieltä. Toivotan sinulle rohkeutta soittaa terveyskeskuslääkärin vastaanotolle varataksesi ajan. Tietysti terveydenhoitajakin voi tämän tehdä puolestasi. Mutta hoida se, tavalla tai toisella. Tsemppiä ja aurinkoa keväällesi ilman päänsärkyä.

• Nimetön

Kävin nyt optikolla ja sano että toi "kaksoiskuva" vois olla hajataittoa, mut ei saanut kuitenkaa sitä kaksoiskuvaa häviämää linsseillä, sano kuiteski et se voi olla iha normaalia ja johtuu siitä et silmälihakset väsyy ku ne joutuu rasitukselle päivittäin koulus ja kotona sitten koneel. Pitää viä käyä kouluterveydenhoitajal jos keksis mitää toho otsa/ohimo/poskiluu särkyyn.

• ole sama asia

kuin silmälääkäri.
        Ei se kouluterveydenhoitaja ole optikkoa pätevämpi. Hän ehkä ehdottaa hammaslääkärillä käyntiä...Ehkä hän voi laittaa lähetteen terveyskeskukseen tai sitten ei.

Kyllä nyt sinuna menisin silmälääkärille!!!
        Hän tutkii silmän sisäosat laitteillaan. Silmälääkäri tietää sairauksista, joissa on kaksoiskuvia ja kasvosärkyä.

Silmälääkäri maksaa ehkä noin 40 euroa. Suosittelen maksamaan tuon hinnan, jotta saat oikeaa tietoa ja ohjauksen oikealle lääkärille tarvittaessa.

Minun hajataittoni korjautui linsseillä ihan kunnolla.

• -nainen-

Sektorinäön puuttuminen voi aiheuttaa kaksoiskuvia. Hartialihasten kipeytyminen taas mainitsemasi kaltaisia päänsärkyjä. Käy silmälääkärissä ensin ja jos vikaa ei löydy silmistä. Sitten pään tutkimuksiin jatkossa.

• Nimetön

Huomasin että aamulla juuri herättyäni en näe kaksoiskuvaa vaan molemmat silmät näkevät ns "normaalisti" sitten se kaksoiskuva ilmestyy pikkuhiljaa ja illalla se on pahin, voisiko olla että silmä vain väsyy iltaa myöten ja synnyttää kaksoiskuvan?

• silmälasiliikkeissä

Myös minä kehotan ensin käymään silmälääkärissä jonka siis tilaat silmälasiliikkeestä esim. itse kävin silmäasemalla.

Koska istut koulussa ajat mopolla istut tietokoneella; niskasi voivat olla jumissa. Se voi todeta kouluterveydenhoitaja ja apua 5 tai 10 x hierontaa ja sitten jumppaa hartioiden pyörittelyä ja olkapäiden laskemista ja nostamista…
        Venytykset koko ylävartaloon paikallaan, kyse voi olla jumiutuneiden lihasten aiheuttama huono verenkierto, staattinen samojen alueiden jännittäminen ilman rentoutusta.

• Nimetön
        silmälasiliikkeissä kirjoitti:

Myös minä kehotan ensin käymään silmälääkärissä jonka siis tilaat silmälasiliikkeestä esim. itse kävin silmäasemalla.

Koska istut koulussa ajat mopolla istut tietokoneella; niskasi voivat olla jumissa. Se voi todeta kouluterveydenhoitaja ja apua 5 tai 10 x hierontaa ja sitten jumppaa hartioiden pyörittelyä ja olkapäiden laskemista ja nostamista…
        Venytykset koko ylävartaloon paikallaan, kyse voi olla jumiutuneiden lihasten aiheuttama huono verenkierto, staattinen samojen alueiden jännittäminen ilman rentoutusta.

Tilasin kaksi päivää sitten nyt yksityisen silmälääkärin optikon ohjeistuksesta, 22 päivä on vasta.

• Aivokasvain leikattu ja elä...
        Nimetön kirjoitti:

Tilasin kaksi päivää sitten nyt yksityisen silmälääkärin optikon ohjeistuksesta, 22 päivä on vasta.

Hei,
        toivottavasti saat apua oireisiisi. Jos omia kokemuksia peilaisi sinun tapaukseen, niin voisi olettaa, että juuri silmien tarkistus ja silmälasien tarve on. HOX! Jatkuva tietokoneella olo aiheuttaa myös silmissä näköhäiriöitä. Migreenin ensioireet voivat olla myös kyseessä. Toinen juttu mikä liittyy ohimo, leuka yms. särkyyn, liittyy mopoiluun. Kypärän takana ei ole välttämättä suojassa. Onko sulle koskaan kukaan sanonut, että kylmä ilma ja tuuli vaikuttaa kasvohermoihin, eli ne kipeytyvät ja tulee "hermotulehdus".

Vielä oman kokemuksen kautta hankittua tietoa aivokasvaimesta: yleensä ottaen kasvain ei ilmene särkynä! Se ilmenee esim. epileptisenä kohtauksena, näkökyvyn muuttumisena (yleensä pikkuhiljaa), suunnattomana väsymyksenä, huimauksena, jne. Meillä ihmisillä on taipumus aina ajatella pahinta mahdollista vaihtoehtoa. Kuitenkin on totta, että aivan pienen pieni osa ihmisten tuntemista sairauksien oireista on todella vakavaa. Lähes tulkoon kaikkiin sairauksiin löytyy jokin hoito tai lääkitys. On turha piinata itseä epätietoisuudella. Lääkärissä käynti ja muutamat tutkimukset karsivat pois vakavimmat sairaudet nopeasti, ei kannata jäädä itse miettimään, vaan antaa lääkäreiden hoitaa se työ johon heillä on asiantuntemusta. Kun asia on selvinnyt, sitä ihmettelee itsekin, miksi ei tullut mentyä aikaisemmin lääkäriin, olisi piina loppunut!

Nyt kun olet menossa lääkäriin, valmistaudu siihen hyvin: ole vaativa potilas ja vaadi sellaista hoitoa ja tutkimuksia joilla asiat selviää, koska sinulla on oikeus siihen. KERRO LÄÄKÄRILLE SUORAAN AIVAN OIKEASTI MIKÄ SINUA HUOLETTAA, LAITA VAIKKA PAPERILLE YLÖS JOTTA MUISTAT VASTAANOTOLLA. Olen sataprosenttisen varman, että lääkäri pystyy jo aivan tavallisella vastaanotolla karsimaan osan huolen aiheista pois. Jos silmälääkäri on sitä mieltä, että esim. sairaalan poliklinikalla tehdään vaikkapa migreeniin tai epilepsiaan liittyviä tutkimuksia, niin sehän on vain hyvä asia, jotta asiaan tulee varmuus. Minun tapauksessa silmälääkäri tiesi heti, että kaikki ei ole kunnossa ja laittoi lähetteen magneettikuvaukseen, jonka jälkeen leikattiin aivokasvain. Leikkaus on ohi (kiitos ihmeellisen lääketieteen!) ja kaikki kunnossa. Edelleenkin: kaikki on hyvin ja kunnossa, niin kauan kunnes toisin todetaan! Sinun pitää vain sanoa lääkärille mitkä on sinun huolet!!

• Nimetön

Kävin nyt sitten silmälääkärillä, mitään ei se löytänyt, sano että silmässä kaikki ok.

• Hengessä mukana!

Tervehdys,
        nyt kun silmälääkäri on todennut että silmien osalta on kaikki kunnossa, niin sinun pitäisi tilata aika esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kautta lääkärille, tai varata terveyskeskukseen yleislääkärille aika, tai mennä yksityiselle neurologille (yksityinen maksaa aika paljon). Lääkärin vastaanotolla VAADI lähetettä jatkotutkimuksiin sairaalan neurologian poliklinikalle. Terveydenhoitaja ei tällaisissa tapauksissa ole asiantuntija, vaan hänen pitäisi ohjata sinut lääkärin vastaanotolle. Antoiko silmälääkäri minkäänlaisia ohjeita jatkotutkimusten tekemiseen? Kerroitko silmälääkärille kaksoiskuvista?

• Nimetön
        Hengessä mukana! kirjoitti:

Tervehdys,
        nyt kun silmälääkäri on todennut että silmien osalta on kaikki kunnossa, niin sinun pitäisi tilata aika esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kautta lääkärille, tai varata terveyskeskukseen yleislääkärille aika, tai mennä yksityiselle neurologille (yksityinen maksaa aika paljon). Lääkärin vastaanotolla VAADI lähetettä jatkotutkimuksiin sairaalan neurologian poliklinikalle. Terveydenhoitaja ei tällaisissa tapauksissa ole asiantuntija, vaan hänen pitäisi ohjata sinut lääkärin vastaanotolle. Antoiko silmälääkäri minkäänlaisia ohjeita jatkotutkimusten tekemiseen? Kerroitko silmälääkärille kaksoiskuvista?

Sanoin sille niist kaksoiskuvista ja muist oireist, sikku oli kattonu silmänpohjan et kaikki on ok ni sano et saattaa johtua kaksoiskuvat siitä et on epätasasuuksia silmän pinnalla, vähä hassult kuulostaa kyl toi selitys mut sen se sano. Jatkotutkimuksista ei puhunu. Jossei ny oireet pahene ni en mee mihkää jatkotutkimuksii.

• oikea hoito

Niin- palellutin pääni- eli ohimolohkoni- tietämättä, että oireeni johtuivat siitä, siis muistin vaasta myöhemmin. Sain pahoja oireta ja jopa kouristuksia, koska otsani oli kylmä ja aamuisin aina otsasärkyä kovinta, joka kyllä muutenkin oli kokoaikaista. Sain avun vasta kahden vuoden päästä Kortisonista, jonka antoi neurologian ylilääkäri. Muut lääkärit eivät tietäneet mitään ja sekin vasta- kun vein aivojen mangneettikuvat hänelle. Älä odota ja odota, vaan- ainoastaan pään alueen lihastulehdukset paranevat vahvalla kortisooni kuurilla ja se tulehdus vaikuuttaa myös tunnetasoon, lamaannuttaa- koska otsan alue on tunnekestkus. Voimia ja pyydä Kortisonikuuri,- niin huomaat helpotuksen. terveisin. Krooniseksi hoidettu- väärin-.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe