Haluaisin pihalleni punamarjaisen puun. Entinen oli koristeomenapuu John Downey, josta kuoli toinen puoli puusta ja puu kaadettiin kaksi vuotta sitten. Olen eläkeläinen enkä pysty/jaksa enää siistiä omenoita puun alta, joten en istuta enää uutta omenapuuta. Kaipaan siis sellaista pihlajaa, joka näyttää puulta ja jossa on kirkkaan punaiset marjat. Korkeudeltaan pitäisi olla myös pieneen rivaripihaan sopiva.
Toisella puolella pihaa on ruotsinpihlaja, jossa on vaaleanpunaiset marjat ja vaaleanharmahtavat lehdet, johon olen pettynyt, koska puun piti olla punamarjainen ja lehtien kirkkaan vihreät.
Osaisiko joku neuvoa, miten saisin nyt haluamani puun.
Entisen puun kanto on vielä paikallaan. Mistä saisin henkilön poistamaan kannon ja mitä työ maksaisi? Asun pohjoishelsingissä.
Suomenpihlaja/ruotsinpihlaja?
3
2107
Vastaukset 3
- miriam
et laittaisikaan pihlajaa vaan helmiorapihlajan? Se on pieneen pihaan sopivan kokoinen, 2-4m korkea. Kukat ovat kerratut, vaaleanpunaiset - kuin pienet ruusut - ja marjat punaiset. Lehdet kauniin kiiltävät. Menestyy hyvin paikkakunnallasi. Kuvia voit katsella Googlen kautta, jos puu on sinulle vieras. Puuntaimia löytyy varmasti paikallisista taimistoista.
Kannonpoistoon voi tilata pienen kantojyrsimen, jollaisen luulisi pihatöitä tekeviltä yrityksiltä löytyvän. Hinnasta ei minulla ole tietoa.- Leenamarja
Kiitos vastauksestasi. Enpä ollut edes kuullut tuollaisesta pihlajasta. Lähden heti googlettamaan.
- a
suksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 821008
- 73852
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut101576- 43575
- 46547
- 29523
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164513Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136508Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61505