hemoglobiini arvot hyvät!?!

gewetwet

millaset arvot teillä on hemoglobiinissa..
itte sain nimittäin tänään 136 arvot ja masennuin...en tiedä miksi.

tahtoisin apua, mutten uskalla kenellekkään sanoa mitään mistään. varsinkaan tästä vuosia vaivanneesta laihdututksestani.
siitä juuri tahtoisin sanoa.

onko paha jos hemoglobiini on 136...oon 155,5 ja 41,2 (menkat menos)
Miten hemon saa alas?s

10

2011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ku hemo menee alas

saat erittäin rumia fyysisiä "vammoja". Et tosiaan halua sitä alas! USKO pois.

• --tipsu--

..sun pitäis saada hemoglobiini alas??!! En tajua :o Mitä hyvää siinä on?? Eikö se sentään oo hyvä asia jos hemoglobiini ei vaarallisen alas kuitenkaan laske!?

• on korkee hemoglobiini
        --tipsu-- kirjoitti:

..sun pitäis saada hemoglobiini alas??!! En tajua :o Mitä hyvää siinä on?? Eikö se sentään oo hyvä asia jos hemoglobiini ei vaarallisen alas kuitenkaan laske!?

Ja mulle siihen sanottii syyks että ku elimistössä nesteit on suhtees vähemmän mitä kuulus nii sillon verinesteessä on enemmän rautaa. Eli verinesteestä suurin osa on vettä ja se ku kuivuu(=lähtee nesteitä) nii sillon veressä on enemmän rautaa.

• --tipsu--
        on korkee hemoglobiini kirjoitti:

Ja mulle siihen sanottii syyks että ku elimistössä nesteit on suhtees vähemmän mitä kuulus nii sillon verinesteessä on enemmän rautaa. Eli verinesteestä suurin osa on vettä ja se ku kuivuu(=lähtee nesteitä) nii sillon veressä on enemmän rautaa.

Mut eiks se hyvä juttu vaan oo jos hemoglobiiniarvot on kunnossa? :D Mulla ei koskaan oo oikein ollu, monta kertaa oon rautaa joutunu purkista syömään, eikä sekään kiva oo.

• sun arvot

on kuitenkin alakantissa. Itellä on yleensä arvot ollut 140-150.

• ttttttt

Mun arvot on alimmillaan ollut 69 (silloin jouduin sairaalaan) mut joku puhu jostain fyysisistä vammoista? voisko kertoo vähän enemmän?

• sdgsdfgsdfgsdfgsf
        ttttttt kirjoitti:

Mun arvot on alimmillaan ollut 69 (silloin jouduin sairaalaan) mut joku puhu jostain fyysisistä vammoista? voisko kertoo vähän enemmän?

noh, en tiedä onko se hyvä. Viimeksi kun hemoglobiini mitattiin se oli joko 145 tai 135..muistelen että 135.. ja se oli ysiluokalla...

• arvot

normaalin hemoglobiini alaraja taitaa naisilla olla muistaakseni 130, suositus ylärajasta 165. ei oo hyvä jos on liian matala mut ei myöskään liian korkea ku sit sydämelle tulee ylimääräistä rasitusta hirveesti. sun arvo on suht ok, ehkä pikkusen matala

• kertoa

miten sen saa alas, koska silloin kun se laskee sadan kiepeille tai alle, saatat sairastua anemiaan.

ymärrätköhän, että jos se laskee, olet ihan jumalattoman väsynyt (12tunnin yö unienkin jälkeen), et jaksa mitään! olen seurannut vierestä sitä, millainen ihminen on siinä tilassa. se ei laihduta, siinä sulla on väärä luulo. päinvastoin, et jaksaisi liikkua enää ja lihoisit.

kun hemoglobiini laskee, se meinaa, että sulla on veren punasoiluissa vähemmän hemoglobiini nimistä yhdistettä, joka kuljettaa happi molekyylejä. noh, jos näitä happi molekyylejä kuljettavaa ainetta ei ole tarpeeksi -> lihakset, aivot ja koko keho ei saa tarpeesi happea -> voit hengästyä tosi helposti.

ja kun lääkärit hoksaavat laskeeen hemoglobiinin, joudut syömään rautapitoisia lääkkeitä.

eli luulenpa, että et halua nukkua päivästä toiseen! mitä emmettiäluulet siis hyötyväsi sen laskusta?! :o typerää...

• sun hemos

on tosi hyvä nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe