Suzuki F15 käyttöohje/kylkisuojat?

Suza

Saiskohan jostain ladattua Suzuki Four 9.9/15 (vm.-99) käyttöohjeen? Täytyisi vaihtaa vanhuksen koneeseen öljyt yms mutta olen ymmärtänyt, että ne kylkisuojat pitää irrottaa. Ja niiden kiinnityssysteemi (pultti/kuusiokolo?) olisi vaihtunut juuri joskus v.1999/2000. Ja suodatin on joku oma patruunatyyppinen.

8

2922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ya-man
      • Suza

paljon

• irroittaa välttämättä

Mulla sama kone. Öljyt tulee ulos sieltä kylkisuojassa olevasta kuusiokolo avaimella avattavasta tulpasta. Uudet sisään kopan alta. Se hoituu ilman suojien irroitusta.

Jos haluat vaihtaa öljyn suodattimen pitää kuoret avata. Ovat kiinni toiselta kyljeltä kolmella ruuvilla (ristipää) kopan sisältä kahdella ruuvilla, yksi molemmissa päissä, kirkkaat. Lisäksi perässä oleva kopan kiinnitys klipsi pitää irroittaa. Suodatin on kannen alla joka on kolmella pultilla kiinni, alla jousi suodatin O-rengas. Vaihto helppoa. O-rengas yleensä sietää uudelleen asennuksen.

• Mistä hankit

Olen ryhtynyt kyseiseen moottoriin ja pian on ensimmäisen öljynvaihdon aika. Huolto on niin kaukana että ei ole vaihtoehtona alkaa raahamaan tuota rakkinetta jatkuvasti huoltoon tai edes käydä sieltä ostamassa suotimia, ja siksi aion tehdä öljynvaihdon osineen itse.
        Siis mistä olet hankkinut suotimen? Autotarvikeliikkeestä? Löytyykö suoraan luetteloista mikä suodin sopii?

• Suza
        Mistä hankit kirjoitti:

Olen ryhtynyt kyseiseen moottoriin ja pian on ensimmäisen öljynvaihdon aika. Huolto on niin kaukana että ei ole vaihtoehtona alkaa raahamaan tuota rakkinetta jatkuvasti huoltoon tai edes käydä sieltä ostamassa suotimia, ja siksi aion tehdä öljynvaihdon osineen itse.
        Siis mistä olet hankkinut suotimen? Autotarvikeliikkeestä? Löytyykö suoraan luetteloista mikä suodin sopii?

Ei löydy ainakaan M-Filteriltä kuten omaan Jammuun.
        http://www.m-filter.fi/Taulukot/marine.pdf
        Täytynee etsiä Suzuki-huolto.

• Suza

millaisia tulppia käyttöohje muuten suosittelee, lämpöarvot? (2-pyttyinen lienee...) Ne voisi hakea jo tarvikeliikkeestä.

• irroittaa
        Suza kirjoitti:

Ei löydy ainakaan M-Filteriltä kuten omaan Jammuun.
        http://www.m-filter.fi/Taulukot/marine.pdf
        Täytynee etsiä Suzuki-huolto.

Kyllä noihin ihan tarvike suodattimia saa. Ostin Espoon Suomenojan rannan (Nobilis) liikkeestä öljyn suodattimen (edustavat kyllä Suzukia) joka oli jotain ihan muuta kuin Suzuki tms. tarroilla. Maksoi vissiin 4-6euroa eli ei paha. En ikupäivänä veisi noin peruskonetta normaaleihin huoltoihin liikkeeseen.

Tulpatkin saa tarvikkeina kunhan ottaa vanhat malliksi että tulee sama tyyppi. Ovat myös ihan perukamaa, ei mitää erityistä niin kuin uusimmissa ja isoimmissa koneissa on tapana nykyään.

• Suza
        irroittaa kirjoitti:

Kyllä noihin ihan tarvike suodattimia saa. Ostin Espoon Suomenojan rannan (Nobilis) liikkeestä öljyn suodattimen (edustavat kyllä Suzukia) joka oli jotain ihan muuta kuin Suzuki tms. tarroilla. Maksoi vissiin 4-6euroa eli ei paha. En ikupäivänä veisi noin peruskonetta normaaleihin huoltoihin liikkeeseen.

Tulpatkin saa tarvikkeina kunhan ottaa vanhat malliksi että tulee sama tyyppi. Ovat myös ihan perukamaa, ei mitää erityistä niin kuin uusimmissa ja isoimmissa koneissa on tapana nykyään.

Minkä tyyppisiä tulppia suositellaan käyttöohjeessa ko. koneeseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe