Laserleikkaus, esitutkimus

Osaako joku sanoa, että tutkitaanko laserleikkauksen esitutkimuksessa se, tuleeko näkö vielä huononemaan? Itse olin esitutkimuksessa muutama viikko sitten, enkä tajunnut asiaa tiedustella paremmin.

Olen 20 vuotias, ja näköni pysynyt muutaman vuoden ennallaan kuitenkin niin, että nyt oli tullut toiseen silmään hajataittoa 0.25.

Lääkäri vakuutteli, että leikkaus voidaan tehdä, mutta nyt alkoi mietityttämään, onko lääkäri vain rahan ahne, ja pitäisikö minun vielä odotella leikkausta pari vuotta..? Mitä mieltä olette?

3

1036

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi vannoa

että silmien muutokset pysähtyisivät aikuisikään tultaessa. Toki jos nyt leikkautat niin päästään lähelle nollatilannetta, mutta kukaan ei voi sanoa mikä sinun tilasi on viidenvuoden päästä. Jokainen silmäpari on erilainen. Voi olla, että näkösi ei enää huonone, mutta ihan yhtä hyvin se saattaa huonota reilusti, ja tuota asiaa ei voi tutkia millääntavalla etukäteen.

• Jukka

Kuten edellinenkin kirjoittaja sanoi, niin eihän sitä voi varmaksi sanoa miten silmät kehittyvät, koska se on jokaisella yksilöllistä. Minä täytän kuukauden kuluttua 22, vahvuuteni ovat pysyneet kolme vuotta samoina mutta hajataitto on ilmeisesti lisääntynyt (tai ainakaan sitä ei oltu korjattu 3 vuotta sitten hankituilla laseilla). Kävin keskiviikkona leikkauksessa enkä ainakaan toistaiseksi voisi olla millään tavalla tyytyväisempi tulokseen.

Uskon ettei minun näkökykyni tästä enää huonone, koska historiani noudattelee hyvinkin pitkälle "normaalia" näön huonontumisen tahtia nuoruudessa. Suurimmat muutokset ovat tulleet suurimpien kasvupyrähdysten aikaan. Nyt yli kaksikymppisenä niitä ei pitäisi olla enää näköpiirissä.

ps. Laser-leikkauksia tehdään niin paljon ja suurella katteella, että rahan ahneenkaan kirurgin talous tuskin siitä muuttuu suuntaan tai toiseen sen takia, että juuri sinä tuollaisena "rajatapauksena" joko menet tai et mene leikkaukseen. =)

• leikattu 07

minulla tuli hajataittoa vielä yli kolmekymppisenä. Ei sitä voi mitenkään ennustaa. Silmät kun muuttavat muotoaan koko eliniän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      85
      1355
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      35
      1071
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      875
    4. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      154
      705
    5. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      690
    6. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      669
    7. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      637
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      185
      631
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      33
      560
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      39
      548
    Aihe