Laserleikkaus, esitutkimus

Osaako joku sanoa, että tutkitaanko laserleikkauksen esitutkimuksessa se, tuleeko näkö vielä huononemaan? Itse olin esitutkimuksessa muutama viikko sitten, enkä tajunnut asiaa tiedustella paremmin.

Olen 20 vuotias, ja näköni pysynyt muutaman vuoden ennallaan kuitenkin niin, että nyt oli tullut toiseen silmään hajataittoa 0.25.

Lääkäri vakuutteli, että leikkaus voidaan tehdä, mutta nyt alkoi mietityttämään, onko lääkäri vain rahan ahne, ja pitäisikö minun vielä odotella leikkausta pari vuotta..? Mitä mieltä olette?

3

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi vannoa

että silmien muutokset pysähtyisivät aikuisikään tultaessa. Toki jos nyt leikkautat niin päästään lähelle nollatilannetta, mutta kukaan ei voi sanoa mikä sinun tilasi on viidenvuoden päästä. Jokainen silmäpari on erilainen. Voi olla, että näkösi ei enää huonone, mutta ihan yhtä hyvin se saattaa huonota reilusti, ja tuota asiaa ei voi tutkia millääntavalla etukäteen.

• Jukka

Kuten edellinenkin kirjoittaja sanoi, niin eihän sitä voi varmaksi sanoa miten silmät kehittyvät, koska se on jokaisella yksilöllistä. Minä täytän kuukauden kuluttua 22, vahvuuteni ovat pysyneet kolme vuotta samoina mutta hajataitto on ilmeisesti lisääntynyt (tai ainakaan sitä ei oltu korjattu 3 vuotta sitten hankituilla laseilla). Kävin keskiviikkona leikkauksessa enkä ainakaan toistaiseksi voisi olla millään tavalla tyytyväisempi tulokseen.

Uskon ettei minun näkökykyni tästä enää huonone, koska historiani noudattelee hyvinkin pitkälle "normaalia" näön huonontumisen tahtia nuoruudessa. Suurimmat muutokset ovat tulleet suurimpien kasvupyrähdysten aikaan. Nyt yli kaksikymppisenä niitä ei pitäisi olla enää näköpiirissä.

ps. Laser-leikkauksia tehdään niin paljon ja suurella katteella, että rahan ahneenkaan kirurgin talous tuskin siitä muuttuu suuntaan tai toiseen sen takia, että juuri sinä tuollaisena "rajatapauksena" joko menet tai et mene leikkaukseen. =)

• leikattu 07

minulla tuli hajataittoa vielä yli kolmekymppisenä. Ei sitä voi mitenkään ennustaa. Silmät kun muuttavat muotoaan koko eliniän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6125
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5900
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2355
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      118
      1395
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      183
      1064
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe