Lagunan automaattivaihteisto jää ajaessa satunnaisesti jumiin jolloin vaihdelaatikossa jää suurin vaihde päälle. Tämä haittaa kaupungissa ajoa siten, että auto ei tahdo lähteä risteyksestä kunnolla liikkeelle. Vasta kun auto on ollut parkissa jonkin aikaa korjaantuu tämä ongelma itsestään.
Mikähän tämän ongelman voisi aiheuttaa? Mahtaako esim. vaihdelaatikkoöljyn vaihto auttaa tähän ongelman?
Laguna -96 vaihdelaatikko-ongelma
2
795
Vastaukset
- Lagupetteri
Itselläni oli vastaava Laguna, mutta ongelma vähän erillainen. Automaatti heitti matka-ajossa varsinkin kylmänä 80-90 vauhdissa yhtäkkiä pienemmän vaihteen päälle.
Öljynvaihto auttoi ja vika lakkasi. Kannattaa siis ehdottomasti vaihtaa kunnon soosit laatikkoon, jos et ole sitä jo tehnyt, ja kokeilla sitä. Äkkiseltään ei tajua edes mikä merkitys hyvällä laatikkoöljyllä on. Ongelmasi viittaisi mielestäni juuri öljyn litkuuntumiseen.- Mig343
Myös minulla heittää 80-90 vauhdista yhtäkkiä pienemmälle, mutta myös kaupunkiajossa menee 3:nen päälle siten ettei sitä enää millään saa vaihdettua piemennälle/isommalle. Ainostaan kun auton sammuttaa hetkeksi (5-15 min) alkaa vaihdelaatikko taas toimimaan.
Öljyt vaihdettu korjaamolla ja ei mitään eroa. Voisikohan ongelma johtua vaihdelaatikon anturista tai muusta elektroniikasta?
Missähän nämä mahdolliset anturit sijaitsevat(?), ne voisi ainakin yrittää puhdistaa. Löysin englanninkielisen sivun jossa puidaan kyseistä ongelmaa:
http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=17174
Kertovat että puola voisi mahdollisesti olla kaputt. Puhuvat myös jostain "limp home" modesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1878579
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264708- 504218
- 593762
- 513206
- 502970
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362147