Lagunan automaattivaihteisto jää ajaessa satunnaisesti jumiin jolloin vaihdelaatikossa jää suurin vaihde päälle. Tämä haittaa kaupungissa ajoa siten, että auto ei tahdo lähteä risteyksestä kunnolla liikkeelle. Vasta kun auto on ollut parkissa jonkin aikaa korjaantuu tämä ongelma itsestään.
Mikähän tämän ongelman voisi aiheuttaa? Mahtaako esim. vaihdelaatikkoöljyn vaihto auttaa tähän ongelman?
Laguna -96 vaihdelaatikko-ongelma
2
720
Vastaukset
- Lagupetteri
Itselläni oli vastaava Laguna, mutta ongelma vähän erillainen. Automaatti heitti matka-ajossa varsinkin kylmänä 80-90 vauhdissa yhtäkkiä pienemmän vaihteen päälle.
Öljynvaihto auttoi ja vika lakkasi. Kannattaa siis ehdottomasti vaihtaa kunnon soosit laatikkoon, jos et ole sitä jo tehnyt, ja kokeilla sitä. Äkkiseltään ei tajua edes mikä merkitys hyvällä laatikkoöljyllä on. Ongelmasi viittaisi mielestäni juuri öljyn litkuuntumiseen.- Mig343
Myös minulla heittää 80-90 vauhdista yhtäkkiä pienemmälle, mutta myös kaupunkiajossa menee 3:nen päälle siten ettei sitä enää millään saa vaihdettua piemennälle/isommalle. Ainostaan kun auton sammuttaa hetkeksi (5-15 min) alkaa vaihdelaatikko taas toimimaan.
Öljyt vaihdettu korjaamolla ja ei mitään eroa. Voisikohan ongelma johtua vaihdelaatikon anturista tai muusta elektroniikasta?
Missähän nämä mahdolliset anturit sijaitsevat(?), ne voisi ainakin yrittää puhdistaa. Löysin englanninkielisen sivun jossa puidaan kyseistä ongelmaa:
http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=17174
Kertovat että puola voisi mahdollisesti olla kaputt. Puhuvat myös jostain "limp home" modesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904