Tyhmiä kysymyksiä

driif

Kuten otsikko sanoo todennäköisesti kyselen tyhmiä ja joku nauraa vedet silmissä, että missähän tynnyrissä olen tähän asti asustellut, mutta kysynpä silti! Parempi kysyä kuin katua..

Olen menossa toukokuun alussa viikonlopuksi Belgiaan. Euroopan kaupungeissa ei ole tullut aiemmin matkusteltua, kun olen enemmän rantalomaihminen ja kuten on selvää, rantalomilla täytyy huomioida ihan toisenlaisia asioita kun matkustaessa eurooppalaiseen kaupunkiin. Siispä...

Mitä Belgiassa pitäisi esimerkiksi ruuan suhteen huomioida? Voiko rauhassa syödä kaikkea pelkäämättä, että vatsa menee sekaisin? Voiko vesijohtivettä juoda vai onko viisaampaa pysytellä pullotetussa vedessä kuten rantalomillakin?

Minkälainen sää noin yleensä Belgiassa on toukokuun alussa? Olisi mukava hieman hahmottaa minkälaisia vaatteita ja kenkiä sitä pakkaa mukaan.

Minkälaiset shoppailu mahdollisuudet Brysselissä ja Antwerpenissä on? Kumpaan kaupunkiin kannattaa suunnata shoppailua ajatellen?

16

5027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shoppailun osalta B.

      Brysselissä samat vaatteet myynissä ja samoilla hinnoilla kuin Helsingissä; Mango, Zara, Mexx, Esprit ym. ym.

    • voi syödä...

      ...ravintoloissa ihan samaan malliin kuin Suomessakin. Belgiassa on ihan samanlainen hygieniataso. Tietenkin huonolla tuurilla voi saada vaikka minkä ruokamyrkytyksen, ja herkkävatsaisella voi vatsa tietenkin mennä sekaisin melkein mistä syystä tahansa, mutta silloin se ei ole maasta kiinni, ja se voisi tapahtua ihan yhtä hyvin Suomessakin. (Itse olen asunut Belgiassa nyt 4 vuotta, eikä ikinä ole ollut tuon asian kanssa ongelmia.)

      Vesijohtovesi ei aina ole mitenkään järin hyvänmakuista, mutta puhdasta ja juomakelpoista se kuitenkin on. Itse en ikinä osta täällä pullovettä.

      Sää on yleensä hieman lämpimämpi kuin Suomessa, jmutta se voi toukokuun alussa olla lämmin tai kylmä, sateinen tai aurinkoinen. Joka tapauksessa se on melko varmasti vaihteleva, eli pakkaa mukaan vähän kaikenlaista varmuuden vuoksi. Lämpötilat ovat arviolta välillä 10 ja 25 :)

      "Perinteisen" shoppailun (eli esim. vaatteet, laukut, korut jne.) kannalta kannattaa suunnata Antwerpeniin, koska Brysselissä shoppailumahdollisuudet ovat melko rajalliset. Brysselissä kannattaa kuitenkin käydä läpi ainakin Marollesin alueella päivittäin (aamupäivisin klo14 asti) järjestettävä antiikkikirpputori, jossa on myynnissä oikeaa antiikkia, mutta myös kaikenlaista edullisempaa vanhaa tavaraa.

      • - ? -

        Miten Belgian hintataso sijoittuu naapurimaihinsa Saksaan ja Ranskaan nähden elektroniikan, tietokoneiden ja vaikkapa vielä kodinkoneiden hinnoissa?


      • hinnoista...
        - ? - kirjoitti:

        Miten Belgian hintataso sijoittuu naapurimaihinsa Saksaan ja Ranskaan nähden elektroniikan, tietokoneiden ja vaikkapa vielä kodinkoneiden hinnoissa?

        Ainakin Ranskassa elektroniikka, etenkin tietotekniikkaan liittyvä on omien kokemusteni mukaan yleensä edullisempaa kuin Belgiassa. Ainakin tietokoneiden ja tarvikkeiden hinnat voisivat olla verrannollisia siihen, että internetin asennus ja käyttö sekä matkapuhelimen käyttö ovat Belgiassa kalliita verrattuna esimerkiksi Ranskaan, ja siksi ihmiset eivät ole aivan niin "tietotekniikkaorientoituneita", ja kysyntää on vähemmän.

        Saksasta en osaa valitettavasti sanoa.


      • - ? -
        hinnoista... kirjoitti:

        Ainakin Ranskassa elektroniikka, etenkin tietotekniikkaan liittyvä on omien kokemusteni mukaan yleensä edullisempaa kuin Belgiassa. Ainakin tietokoneiden ja tarvikkeiden hinnat voisivat olla verrannollisia siihen, että internetin asennus ja käyttö sekä matkapuhelimen käyttö ovat Belgiassa kalliita verrattuna esimerkiksi Ranskaan, ja siksi ihmiset eivät ole aivan niin "tietotekniikkaorientoituneita", ja kysyntää on vähemmän.

        Saksasta en osaa valitettavasti sanoa.

        Kuullostaa loogiselta. Belgiassa Belgacomin pääosakas on Belgian valtio, muistaakseni noin 53,3% osuudella ja kuittaa vuosittain makeat osingot.

        a) Valtio / hallitus = kilpailun säännöstelijä ja valvova taho.

        b) Belgacom on verkkoa verovaroin rakentanut, ylläpitävä ja dominoiva tekijä.

        c) Valtio=Belgacom ja Belgacom määrittää hintatason todellisen kilpailun puuttuessa.

        Valtio-Belgacom haluaa jatkaa verovaroin tuettua toimintaa ja jatkaa muhkeiden osinkojen kuittaamista mahdoismman pitkään.

        Pukki kaalimaan vartijana. Nähdäkseni niin kauan kuin tuohon Belgacom-Valtio kuvioon ei tule muutosta, tai todellista vapaan kilpailun sallivaa / valvovaa puolueetonta tahoa, riskeeraa tilanne polkea enemmän tai vähemmän paikallaan.


        Ranskassa kilpailu on todellista ja hintataso sen mukainen. Belgiassa on edelleen nettiyhteydellä hyvin korkeat hinnat ja mm. latauskiintiöt, jonka ylimenevältä osalta tulee melko komea maksu, yhtä tai kahta toimijaa lukuunottamatta joilla ei kattoa.

        No, elektroniikkaostokset kannattanee suorittaa joissakin naapurimaissa ;-)


      • edellinen
        - ? - kirjoitti:

        Kuullostaa loogiselta. Belgiassa Belgacomin pääosakas on Belgian valtio, muistaakseni noin 53,3% osuudella ja kuittaa vuosittain makeat osingot.

        a) Valtio / hallitus = kilpailun säännöstelijä ja valvova taho.

        b) Belgacom on verkkoa verovaroin rakentanut, ylläpitävä ja dominoiva tekijä.

        c) Valtio=Belgacom ja Belgacom määrittää hintatason todellisen kilpailun puuttuessa.

        Valtio-Belgacom haluaa jatkaa verovaroin tuettua toimintaa ja jatkaa muhkeiden osinkojen kuittaamista mahdoismman pitkään.

        Pukki kaalimaan vartijana. Nähdäkseni niin kauan kuin tuohon Belgacom-Valtio kuvioon ei tule muutosta, tai todellista vapaan kilpailun sallivaa / valvovaa puolueetonta tahoa, riskeeraa tilanne polkea enemmän tai vähemmän paikallaan.


        Ranskassa kilpailu on todellista ja hintataso sen mukainen. Belgiassa on edelleen nettiyhteydellä hyvin korkeat hinnat ja mm. latauskiintiöt, jonka ylimenevältä osalta tulee melko komea maksu, yhtä tai kahta toimijaa lukuunottamatta joilla ei kattoa.

        No, elektroniikkaostokset kannattanee suorittaa joissakin naapurimaissa ;-)

        ...jos nyt onnistuu sen kalliin ja rajoitetun nettiyhteyden hankkimaan (itse olen nyt odottanut reilusti yli kuukauden pelkästään ilmoitusta nettiyhteyden asennuspäivästä...), niin netistä voi sitten onneksi tilata kaikenlaisia tietotekniikkaan liittyviä tarvikkeita esim. ranskalaisilta nettisivuilta. Toimittavat Belgiaankin.

        Toivotaan (vaikka heikko toivo taitaa olla), että tähän tilanteeseen tulisi jotain muutosta, ja Belgiakin siirtyisi vihdoin näiden tietotekniikka- ja tietoliikenneasioiden osalta nykyaikaan....


      • Belgian asukki
        edellinen kirjoitti:

        ...jos nyt onnistuu sen kalliin ja rajoitetun nettiyhteyden hankkimaan (itse olen nyt odottanut reilusti yli kuukauden pelkästään ilmoitusta nettiyhteyden asennuspäivästä...), niin netistä voi sitten onneksi tilata kaikenlaisia tietotekniikkaan liittyviä tarvikkeita esim. ranskalaisilta nettisivuilta. Toimittavat Belgiaankin.

        Toivotaan (vaikka heikko toivo taitaa olla), että tähän tilanteeseen tulisi jotain muutosta, ja Belgiakin siirtyisi vihdoin näiden tietotekniikka- ja tietoliikenneasioiden osalta nykyaikaan....

        > itse olen nyt odottanut reilusti yli kuukauden pelkästään ilmoitusta nettiyhteyden asennuspäivästä...

        Kiinnostaisi tietää, missä päin Belgiaa ja minkä firman kanssa ovat noin ikävästi asiat?

        Itse asun Brysselissä ja hommasin nettiyhteyteni aikoinaan Chellolta. Alle viikon sisällä siitä, kun olin ottanut yhteyttä, tulivat tyypit vetämään kaapelit huoneesta toiseen, tuomaan modeemin ja tekemään tarvittavat hommat.

        Chellon on nyttemmin ottanut haltuunsa Telenet, ja nettiyhteyden hinta (20 Mbit/s) on 59,95 kuukaudessa. Totta on että download-raja ei ole kovin korkea, eli 35 GB kuussa (Chellolla oli ensin rajaton, sitten 70 GB kuussa) mutta kyllä se riittää, vaikka seuraamme noin viittä eri sarjaa USA:n tahtiin.

        Puoli vuotta sitten meille hommattiin langaton yhteys Clearwiren kautta; senkin hommaaminen sujui muutamassa päivässä (ei muuta kuin haetaan modeemi heidän toimistostaan, plugataan se seinään, tehdään pieni asennus ja se on siinä).


      • edellinen
        Belgian asukki kirjoitti:

        > itse olen nyt odottanut reilusti yli kuukauden pelkästään ilmoitusta nettiyhteyden asennuspäivästä...

        Kiinnostaisi tietää, missä päin Belgiaa ja minkä firman kanssa ovat noin ikävästi asiat?

        Itse asun Brysselissä ja hommasin nettiyhteyteni aikoinaan Chellolta. Alle viikon sisällä siitä, kun olin ottanut yhteyttä, tulivat tyypit vetämään kaapelit huoneesta toiseen, tuomaan modeemin ja tekemään tarvittavat hommat.

        Chellon on nyttemmin ottanut haltuunsa Telenet, ja nettiyhteyden hinta (20 Mbit/s) on 59,95 kuukaudessa. Totta on että download-raja ei ole kovin korkea, eli 35 GB kuussa (Chellolla oli ensin rajaton, sitten 70 GB kuussa) mutta kyllä se riittää, vaikka seuraamme noin viittä eri sarjaa USA:n tahtiin.

        Puoli vuotta sitten meille hommattiin langaton yhteys Clearwiren kautta; senkin hommaaminen sujui muutamassa päivässä (ei muuta kuin haetaan modeemi heidän toimistostaan, plugataan se seinään, tehdään pieni asennus ja se on siinä).

        ...E-Leven, 20 Mbit/s, 30GB download-/upload-raja, hinta 29,90€/kk. Ja ihan Brysselissä asun. E-Leveniltä pitäisi saada se modeemi, ja lisäksi Belgacomin pitäisi tulla vetämään jotain kaapeleita tms.

        Esim. 59,95€/kk 20 Mbit/s nettiyhteydestä 30GB download-/upload-rajalla on minusta aika korkea hinta, eli siksi päädyin tuohon E-Leveniin. Nyt alkaa kyllä pikkuhiljaa harmittaa tämä valinta...

        Minun kokemukseni ylipäätään täällä internetin hankkimisesta ovat huonoja. Viimeksi hankin nettiyhteyden Coditelilta, ja siinäkin meni asennuksineen jotakuinkin kolme viikkoa. Olen kuullut myös tuttaviltani kokemuksia samanlaisista ongelmista. (Eli sinä olet kyllä ollut aika onnekas noiden nettiyhteyksiesi kanssa!)


      • de week-end
        edellinen kirjoitti:

        ...E-Leven, 20 Mbit/s, 30GB download-/upload-raja, hinta 29,90€/kk. Ja ihan Brysselissä asun. E-Leveniltä pitäisi saada se modeemi, ja lisäksi Belgacomin pitäisi tulla vetämään jotain kaapeleita tms.

        Esim. 59,95€/kk 20 Mbit/s nettiyhteydestä 30GB download-/upload-rajalla on minusta aika korkea hinta, eli siksi päädyin tuohon E-Leveniin. Nyt alkaa kyllä pikkuhiljaa harmittaa tämä valinta...

        Minun kokemukseni ylipäätään täällä internetin hankkimisesta ovat huonoja. Viimeksi hankin nettiyhteyden Coditelilta, ja siinäkin meni asennuksineen jotakuinkin kolme viikkoa. Olen kuullut myös tuttaviltani kokemuksia samanlaisista ongelmista. (Eli sinä olet kyllä ollut aika onnekas noiden nettiyhteyksiesi kanssa!)

        Viikonlopputuristin ei siis kannata ostaa nettiyhteyttä Belgiasta, vaan sen vuoksi kannattaa piipahtaa rajan taakse Ranskaan.


    • Belgian asukki

      Edellinen olikin jo kattava vastaus, mutta sen verran vielä, että Antwerpenia pidetään nykyisin yleisesti yhtenä Euroopan cooleimmista muotikaupungeista. Pienempiä ja isompia putiikkeja on vaikka minkälaisia, joka makuun ja kukkaroon.

      Lisäksi kaupunki panostaa muotimekka-maineeseensa runsaasti. Muistaakseni turisti-infossa on esim. saatavilla opas/kartta joka antaa kattavan kuvan Antwerpenin muotitarjonnasta.

      Siispä Bryssel, jos haluat ostaa ihan sitä samaa mitä esim. Helsingistä löytyy (hinnatkin taitavat olla suunnilleen samaa tasoa, tästä en kyllä ole varma), Antwerpen jos haluat jotain extraa. On muutenkin tosi viehättävä kaupunki, ja todellakin lyhyen junamatkan arvoinen.

      Niin, ja sää toukokuun alussa voi tosiaan olla ihan mitä tahansa. Ihka ekalla visiitilläni Brysseliin vapun tienoilla 1995 hikoilin 25 asteen auringonpaisteessa; sen jälkeen muistan myös toukokuun alkuja kun on ollut jotain 7-8 astetta.

      • driif

        Oikein paljon kiitoksia vastauksista!

        Vaikuttaa siltä, että saan neljän päivän reissua varten pakata varalta puoliomaisuutta, että on varmasti sopivaa vaatetta joka säähän. Toivottavasti kuitenkin olisi melko mukavat ilmat, kun tekeehän hyvä sää aina matkasta mukavamman.

        Antwerpen kuulostaa noin äkkiseltään shoppailijan paratiisilta. Pitänee suunnata sinnepäin sitten. Aikaa on kyllä sen verran, että varmasti kerkeän käydä sekä Brysselissä että Antwerpenissä, mutta tiedänpähän säästää suurimmat shoppailut sitten Antwerpeniin.

        Millainen Brysselin lentokenttä on? Kiireinen oletettavasti, mutta onko selkeä vai saako siellä seikkailla, että löytää minne haluaa?


      • Belgian asukki
        driif kirjoitti:

        Oikein paljon kiitoksia vastauksista!

        Vaikuttaa siltä, että saan neljän päivän reissua varten pakata varalta puoliomaisuutta, että on varmasti sopivaa vaatetta joka säähän. Toivottavasti kuitenkin olisi melko mukavat ilmat, kun tekeehän hyvä sää aina matkasta mukavamman.

        Antwerpen kuulostaa noin äkkiseltään shoppailijan paratiisilta. Pitänee suunnata sinnepäin sitten. Aikaa on kyllä sen verran, että varmasti kerkeän käydä sekä Brysselissä että Antwerpenissä, mutta tiedänpähän säästää suurimmat shoppailut sitten Antwerpeniin.

        Millainen Brysselin lentokenttä on? Kiireinen oletettavasti, mutta onko selkeä vai saako siellä seikkailla, että löytää minne haluaa?

        Hyvä uutinen on, että Brysselin lentokentän Schengen-terminaali (eli se, jonka kautta esim. Suomesta tulevat/Suomeen menevät matkustajat kulkevat) on todella uusi ja uudenaikainen. Avattiinkohan se alle viisi vuotta sitten. Vanha oli ihan hirveä, tämä uusi vallan viihtyisä. Ja ihan selkeästi on kaikki merkitty, eli ei siellä pääse eksymään.

        Kun tulet, niin Suomesta saapuvat koneet joutuvat yleensä aika kaukaisille porteille. Eli sieltä on reippaasti kävelymatkaa (liukukäytäviä, liukuportaita tai hissejä, uusia liukukäytäviä, uusia liukuportaita/hissejä..). Jos ei tätä tiedä etukäteen, niin voi usko loppua. :-) Mutta kävele vaan reippaasti eteenpäin, joissain vaiheessa sieltä uloskin pääsee.

        Sen verran vielä, että riippuen siitä mihin ole Brysselin kentältä menossa, sinun kannattaa ottaa joko juna tai bussi. Taksi vain, jos sinulla on paljon matkatavaraa.


      • driif
        Belgian asukki kirjoitti:

        Hyvä uutinen on, että Brysselin lentokentän Schengen-terminaali (eli se, jonka kautta esim. Suomesta tulevat/Suomeen menevät matkustajat kulkevat) on todella uusi ja uudenaikainen. Avattiinkohan se alle viisi vuotta sitten. Vanha oli ihan hirveä, tämä uusi vallan viihtyisä. Ja ihan selkeästi on kaikki merkitty, eli ei siellä pääse eksymään.

        Kun tulet, niin Suomesta saapuvat koneet joutuvat yleensä aika kaukaisille porteille. Eli sieltä on reippaasti kävelymatkaa (liukukäytäviä, liukuportaita tai hissejä, uusia liukukäytäviä, uusia liukuportaita/hissejä..). Jos ei tätä tiedä etukäteen, niin voi usko loppua. :-) Mutta kävele vaan reippaasti eteenpäin, joissain vaiheessa sieltä uloskin pääsee.

        Sen verran vielä, että riippuen siitä mihin ole Brysselin kentältä menossa, sinun kannattaa ottaa joko juna tai bussi. Taksi vain, jos sinulla on paljon matkatavaraa.

        Oikein hyvä tietää, että portilta voi olla matkaa ulos. Yksin kun matkustaa ensimmäistä kertaa, saattaisi pieni paniikki iskeä, jos alkaisi tuntua, ettei täältä ulos pääse ja olenkohan eksynyt. Ainahan voi seurata muita matkustajia, mutta entäs jos ne on nopeampia... :D Onhan reitti hyvin opastettu? Pääseekö helposti eksymään?

        Olen menossa Brysselistä Mecheleniin, mutta kentällä pitäisi olla noutaja vastassa, joten kun ulos selviän niin voin lakata huolehtimasta minne mennä ja millä. :)


      • Belgian asukki
        driif kirjoitti:

        Oikein hyvä tietää, että portilta voi olla matkaa ulos. Yksin kun matkustaa ensimmäistä kertaa, saattaisi pieni paniikki iskeä, jos alkaisi tuntua, ettei täältä ulos pääse ja olenkohan eksynyt. Ainahan voi seurata muita matkustajia, mutta entäs jos ne on nopeampia... :D Onhan reitti hyvin opastettu? Pääseekö helposti eksymään?

        Olen menossa Brysselistä Mecheleniin, mutta kentällä pitäisi olla noutaja vastassa, joten kun ulos selviän niin voin lakata huolehtimasta minne mennä ja millä. :)

        Sattumalta joku suomalainen on sattunut ottamaan Brysselin kentältä valokuvan paikassa, joka auttaa juuri sinua kovasti: http://hsivonen.iki.fi/france-2005/large/2005-07-04T09-34-17_brussels-airport.jpg

        Eli tuo on juuri se halli, johon itsekin lentokoneesta tulet. Sitten ei muuta kuin seuraat noita kylttejä joissa on matkalaukun kuva, nuoli ja teksti "Uitgang, Sortie, Ausgang, Exit" ja eksyminen on mahdotonta. Niitä seuraamalla pääset halliin, josta matkatavarat haetaan, ja sitten täytyy vain etsiä uloskäynti hallista, eikä sekään ole kovin vaikeaa (uloskäyntejä on kaksi lähes vierekkäin; toinen ihmiselle jotka tulevat lennolta EU-maiden sisältä, toinen muille). Ja sitten jo tuletkin isoon halliin, jossa köyden takana paljon vastaanottajia odottelee, ja varmasti löydät ystäväsi.

        Hauskaa matkaa, toivotaan että ilmat suosivat!


      • driif
        Belgian asukki kirjoitti:

        Sattumalta joku suomalainen on sattunut ottamaan Brysselin kentältä valokuvan paikassa, joka auttaa juuri sinua kovasti: http://hsivonen.iki.fi/france-2005/large/2005-07-04T09-34-17_brussels-airport.jpg

        Eli tuo on juuri se halli, johon itsekin lentokoneesta tulet. Sitten ei muuta kuin seuraat noita kylttejä joissa on matkalaukun kuva, nuoli ja teksti "Uitgang, Sortie, Ausgang, Exit" ja eksyminen on mahdotonta. Niitä seuraamalla pääset halliin, josta matkatavarat haetaan, ja sitten täytyy vain etsiä uloskäynti hallista, eikä sekään ole kovin vaikeaa (uloskäyntejä on kaksi lähes vierekkäin; toinen ihmiselle jotka tulevat lennolta EU-maiden sisältä, toinen muille). Ja sitten jo tuletkin isoon halliin, jossa köyden takana paljon vastaanottajia odottelee, ja varmasti löydät ystäväsi.

        Hauskaa matkaa, toivotaan että ilmat suosivat!

        Kiitoksia paljon jälleen kerran. Enköhän näillä eväille selviä! Ainakin varmempi olo nyt, kun tietää edes vähän mitä odottaa. :)


      • driif
        driif kirjoitti:

        Kiitoksia paljon jälleen kerran. Enköhän näillä eväille selviä! Ainakin varmempi olo nyt, kun tietää edes vähän mitä odottaa. :)

        Täytyy vielä kerran kiittää avusta, jota sain tällä palstalla. Tosiaan meinasi usko loppua Brysselin kentällä, kun matka vain jatkui ja jatkui. Olin melkein varma, että täältä ei koskaan pääse ulos ja/tai olen missanut jonkun opasteen ja kävellyt matkatavaroiden ohi. Lopulta kuitenkin kaikki löytyi, pääsin ulos kentältä ja löysin vielä vastassa olleen ystävänikin.

        Matka meni muutenkin hienosti. Säät olivat mitä mainioimmat ja sen kyllä huomasi. Lauantaina tuntui, että koko Antwerpen oli liikenteessä, eikä shoppailusta sitten mitään tullut, kun minnekään ei mahtunut. Mutta kaikki nähtävyydet näin ja hieno kaupunki se ilman muuta on. Pidin kuitenkin Brysselistä enemmän. Ehkä siksi, että siellä ei ollut niin paljon ihmisiä liikkeellä sunnuntai iltapäivällä, mitä Antwerpenissä oli lauantaina. Mechelen oli hieno pieni kaupunki, missä olisi viihtynyt pidempäänkin.

        Ihan milloin tahansa takaisin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe