Miten teillä, joilla on kokemusta, on toiminut vatsa synnytyksen jälkeen?Umpisuolileikkauksen jälkeen pyysin sairaalassa useana päivänä luumuja tai jotain muuta, mikä olisi pehmittänyt vatsaa, mutta en saanut. Lopulta antoivat peräruiskeen. Nyt mietin, että pitäiskö ottaa omat luumut mukaan sairaalaan, jos se helpottaisi. Synnytän ilmeisesti sektiolla.
Vatsan toiminta synnytyksen jälkeen?
6
2657
Vastaukset
- syömään
Itse popsin raskausaikana jo luumuja. Auttoi mahan kanssa huomattavasti. Synnytyksen jälkeen täällä ainakin oli sairaalassa tarjolla luumuja, mut kannattaa varuilta ottaa vaikka pussi omia mukaan. Niitä kun päivän mittaan popsi, niin ei ollu mahan toimimisen kanssa ongelmia ollenkaan.
- synnytys sektiolla
vaikuttaa vatsantoimintaan:/
Kyllä sai luumunegtariinijuomaa,kun pyysi. Jos se ei auttanut antoivat suunkautta otettavaa vatsanpehmittävää lääkettä,joka auttoi kyllä. Ei ollut niin raju, kun peräruiskeiden vaikutus. Pehmitti vain.- jälkeen...
vatsa voi olla kovalla!:)
Todennäköisesti sulla on ummetusta joten:
pyydä lääkettä suun kautta ja pienoisperäruiske kun ekaa kertaa synnytyksen jälkeen tulee hätä.
Itsekin pyysin,en edes koittanut alkaa ponnistelemaan kun haava kuitenkin oli kipeä.
t:"toinen helposti vatsa kovalla joka joka on sektion kokenut":)
- synnyttänyt
kahdesti, ja molemmilla kerroilla tehtiin suolihuuhtelu. Vatsa kyllä toimi molemmilla kerroilla ihan normaalisti synnytyksen jälkeen jo sairaalassaoloaikana ilman mitään luumuja tai muita vippaskonsteja (ENNEN synnytystä oli kyllä ihan kunnon ummetusta :O).
- Henni78
.mä pyysin seuraavana päivänä kun oli katetrit ja muut piuhat saanut irti levolaccia ja se tepsi vartin sisään. En nyt tosin ummetuksesta kärsinyt, mutta halusin varmistaa, ettei tarvi aralla vatsalla pynnätä.. loppuajan sairaalassa (4pv) vatsa toimi turhankin hyvin ilman lääkitystä, hyvä, että välillä ehti vessaan asti. Vasta kotiuduttua huomasin, että vatsa olisi hieman kovemmalla, muttei ollut kuitenkaan mitään vaikeuksia käydä vessassa.
- synnyttänyt
kolme kertaa ja aina ihan hirveä ummetus sen jälkeen.
Osittain siksi että tykkään mieluummin säästää kotiin. Aristan kakkaamista muualla kuin kotona...
Nyt olen päättänyt että jos en saa asioitani toimitettua kolmen päivän sisällä sairaalassa niin pyydän ihan pokkana microlaxia tai muuta tehokasta ja vien vauvan hoitsuille ja sanon että äiti käy nyt kakkalla.
Se olo minkä ummetus tekee on niin raskas ja inhottava paino, että mieluummin nöyrryn pyytämään vakka heti osastolle päästyäni jotain suolistoa vilkastavaa ja massaa pehmentävää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201184YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621060- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46790Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.115761