Joku väitti tällä palstalla, että Peugeot 407:t kaatuvat katsastuksessa alatukivarsien palloniveliin. Ilmeisesti väite oli täysin perätön. Minulla ja kaikilla tuntemillani 407 kuljettajilla automme ovat menneet viattomina katsastuksesta läpi. Jos tieto tuli Ruotsinmaalta uskon, että mallinimet olivat menneet sekaisin ja kyseessä on ollut vanhempi peugeot 307.
Viaton
7
1183
Vastaukset
- Mulla...
Itse käytin 407 vm-05 just ekassa leimassa ja ei mitään vikaa havaittu.. aj. 60tkm
Taakse olen yhden takavakaajan pystytangon joutunut vaihtamaan, maksoi 84e asennettuna. - 407 sw
Minäkin ihmettelen kovasti sitä Ruotsin raporttia.Se olisi maailman heikoin auto siinä raportissa.Minäkin olen katsastanut tämän 2005 vm auton .Eikä siitä löytynyt vikoja.Koiranluun olen syksyllä vaidattanut taakse.Maksoi muuten 35 euroa.Ei pahan kallis.Ajanut tällä 84000 km.Seuraan myös ruotsin muita julkaisuja.Eikä niissä ole kyllä tälläista heikkoutta esiintynyt.Asun muuten täällä länsirajalla.Osaan myös Ruotsia,joten provopellet älkää sotkeutuko.
- todellakin
se alkuperäinen ruotsalainen raportti eikä esim. Tuulilasin artikkelia aiheesta. Siinä alkuperäisessä näkyy oikeasti mistä osa-alueesta 407:n tapauksessa oli kyse. Suomessa tuo osa-alue oli virheellisesti tulkittu koko raportin tulokseksi jostakin syystä. Lähinnä syynä heikkoon menestykseen tuolla ripustus osa-alueella on juuri veikattu joissa vuosimallissa esiintyneitä heikkoja ns. koiranluita.
- ne joskus
hajoo. eihän se mikään ihme ole. kulutus osiahan ne on. eikös siinä 307 oo ihan samanlaiset nivelet.
- te...
ikinä nähneet livenä 407 etupään alatukivarren niveltä? Neulalaakeri JÄRJEN riemuvoitto alustanosissa.
- 403-507
te... kirjoitti:
ikinä nähneet livenä 407 etupään alatukivarren niveltä? Neulalaakeri JÄRJEN riemuvoitto alustanosissa.
Kannattaa tutustua autojen luotettavuuden osalta muihinkin ruotsalaisiin selvityksiin. Kyse on vakavista ja korjauksiltaan hinnakkaista moottorin, voimansiirron ja jäähdytysjärjestelmän vioista. Otanta on 1,8 miljoonaa ajoneuvoa. Ruotsissa on vakuutusjärjestelmä, jossa tällaisia vikoja varten on erillisen vakuutuksen käyttö mahdollinen. Meillä Suomessa ei tämän tyyppistä vakuutusta ole.
Katso tarkemmin linkistä:
http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/press_och_media/fran_lf_gruppen/Documents/Maskinskaderapport.pdf
Japanilaisten ja korealaisten autojen laatu on hyvä, mutta Peugeot on varsin korkealla sijalla eurooppalaisten automerkkien joukossa. Peugeotin kaikki vuonna 2003 myydyt päämallit 206, 307 ja 607 olivat 20 parhaan joukossa. Merkkinä Peugeot oli 11 noin 35 eri merkistä. Yllättävästi eurooppalaisista merkeistä ”viattomimmat” Volvo, Skoda, Citroen ja Peugeot (diagrammi raportin sivulla 7), Taakse jäivät mm. BMW, Volkswagen ja Mercedes. Toisessa taulukossa (s.9) on korvattujen korjauskustannusten määrä merkeittäin. Peugeotin viat olivat enimmäkseen jäähdytysjärjestelmän vikoja.
Tilastossa kriteerinä on vahinkoprosentti sataa vakuutettua autoa kohden. Vakuutus on voimassa 8 vuotta tai 100.000 km.
Yllättävää oli muun muassa toisen PSA-merkin Citroenin hyvä menestys.
Minusta selvitys on varsin suuntaa-antava. Siinä ei keskitytä ns. katsastusvikoihin, jotka pääosin kohdistuvat valoihin, jarrujärjestelmään, ohjausjärjestelmään ja alustan ripustuksiin. Näissä tilastoissa, joihin useimmiten viitataan osoituksena Peugeotin huonosta laadusta, eivät sijoitukset ole siinä määrin korkeita kuin tuossa moottorivakuutusselvityksessä. Sinällään japanilaisten ja korealaisten autojen hyvä laatu on kiistaton.
Niin, tuon tutkimuksen tarkoittamat isot viat ovat kalliita korjata. .
Itse välttäisin sellaista autoa, joka olisi erityisen altis noille kalliille remonteille. Ainakin jos ei vakuutusturvaa olisi. Vakuutuksen vaikutus tulee Ruotsissakin esille varsinaisen myyjän takuuajan päätyttyä takuun ollessa ensisijaisen.
Täsmennyksenä todettakoon, että selvitys käsitteli vuosimalleja 1994–2002. Vakuutusyhtiön intressissä on selvittää vakuutusriskin selvittämiseksi vahinkoalttius. Vakuutusmaksun tulee olla vahinkoriskin mukainen. Ruotsissa on 1,8 miljoonaa näin vakuutettua ajoneuvoa ja tutkimusvuonna oli korvauspäätöksiä 5619 ja analyysi perustui tilastolliseen 1000 auton otantaan. Korvauspäätöksiä tehtiin noin 0,3 % osalta vakuutettujen autojen määrästä, mistä voisi sanoa autojen teknisen tason ja vaurioalttiuden - merkistä riippumatta - olleen kohtuullisen hyväksyttävällä tasolla.
Oma käsitykseni on, että autot alkavat koko ajan enemmän ja enemmän lähestyä toisiaan. Samoille pohjalevyille kootaan samojen alihankkijoiden komponenteista ja eri merkkien yhteisistä moottoreista yms. osista erimerkkisiä autoja. Laatuerot vähenevät tuotantolinjojen ollessa suuresti automatisoituja.
Pitkälti auton hankinta perustuu mielikuviin ja merkin antamaan kuvaan omistajastaan
- mesenisti
mitäs menitte pösönne ostamaan, oisitte ostanut samalla rahalla käytetyn mersun niin ei tarttis katua ostostaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482493
- 1801738
- 921598
- 691573
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6985- 80958
- 68881
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188834- 61818