pääsiäisnarsissit kukkimaan uudelleen

sipulialoittelija

Ostin pääsiäiskukiksi muutaman potin narsisseja. Nyt ne ovat kukkimisensa kukkineet ja lehdetkin ovat kuihtuneet. Kuinka noiden kanssa tulisi nyt toimia, jotta saisi ne kukkimaan vielä joskus uudelleen?

5

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkimaan

      Laita "kuivumaan" eli kuivaan paikkaan kesäksi ja syksyllä maahan niin kukkivat komeasti taas ensi vuonna.

      • maahan heti

        Istuta suoraan kukkamaahan,jos sinulla sellainen on.


      • sipulialoittelija
        maahan heti kirjoitti:

        Istuta suoraan kukkamaahan,jos sinulla sellainen on.

        Nostanko sitten syksyllä ylös vai kuinka? Toivoisin niin, että saisin ensi keväänä taas pääsiäiseksi narsisseja... siis sisälle ruukkuun.


      • kuivaa ja syksyllä ruukkuun
        sipulialoittelija kirjoitti:

        Nostanko sitten syksyllä ylös vai kuinka? Toivoisin niin, että saisin ensi keväänä taas pääsiäiseksi narsisseja... siis sisälle ruukkuun.

        Jos haluat ne sisälle ruukkuun, etkä pihalle, kuivaa ne ensin.
        Eli paperipussiin tms ja kellariin. Sitten syys-lokakuussa laitat ruukkuihin ja piukan alat elvyttelemään ja pikkasen kastelemaan. Joulun jälkeen tammi-helmikuussa ota kellarista ja kastele vähän reilummin ja kas - maalis-huhtikuussa on taas uudet kukat :)

        Noista sipuleista ei ehkä aina kaikki idä uudelleen, kun ovat niin käsiteltyjä kaikilla torjunta-aineilla jne, mutta varmasti muutaman uuden kukan saat.

        Jos taas sinulla on pihaa, laita vaikka heti nyt maahan ja unohda ne sinne, elpyvät itsekseen kevään tullen.


    • maahan vaan

      istutin minäkin nartsojen sipulit viime keväänä pääsiäiseksi saaduista nartsoista...onko se normaalia,että niistä tuli aivan miniatyyrikokoisia kukkasia?eipä siinä mitään,söpöjähän nuo ovat,ku mitkä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe