On syytä uudistaa avaus

Tosimies ei tanssi

Viime viikonloppuna selailin näitä palstan juttuja sadepäivän ratoksi. Silmääni osui useammastakin viestistä, että tanssi on syntiä. Perusteina esitettiin siihen liittyvä musiikki ja liikkeet, jotka voivat johtaa syntisiin ajatuksiin. Tästä päättelin, että voisi olla synnitöntäkin tanssia, siis sellaista, jossa ei ole musiikkia eikä noita mainittuja liikkeitä.

Ehdotin, että vl-asiantuntijat laatisivat listan noista liikkeistä kuvaten ne niin, että koreografikin ymmärtää, mistä on kyse.

Seuraavaksi ehdotin, että tältä pohjalta järjestettäisiin kilpailu synnittömän tanssin kehittämiseksi. Kilpailussa voisi olla kohtuullinen palkinto, esim. 10000€. Kun palkinto saadaan opetusministeriöltä, on se saajalleen veroton.

Lupasin palkkiokolehtiin ensimmäisen tuhat euroa, kevyillä ehdoilla:
-kyseisestä synnittömästä tanssista järjestetään jokaisella ry:llä ainakin yksi koulutustilaisuus
-kaikki tähän tanssiin liittyvät tekijänoikeudet annetaan yhteiseksi hyväksi (ns. public domain)
-lopuille 9000 eurolle löytyy viikon sisään maksajat.

Olin viikon lomalla, ja sinä aikana kirjoittamani aloite ja sitä seuraavat viestit on poistettu (syytä ilmoittamatta), joten en ole tietoinen muiden lahjoittajien mukaantulosta. Asian korjaamiseksi uudistan tässä ajatukseni.

Mahdollisten vastaisten poistojen neutraloimiseksi ehdotan, että talletatte tämän avauksen omille koneillenne.

Kilpailusta informoin jo opetusministeri Sari Sarkomaata.

23

21251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanssimisesta ja naiset

Suomalainen testosteronipakkaus ei lähde parketeille ketkumaan akkamaisesti. Yksi kunnon liikesarja vaakatasossa riittää kunnon ylläpitämiseen ja yli-innokkaat voivat sen lisäksi käydä lenkillä miehekkäästi hikoillen.

• netkari

"Niinkuin siat pellossa!"
      Pellosaa jotkut laestadiolaiset lahkoutuivat ja pitivät seuroja ladoissa, jossa tanssivat alasti!
      viettelijänä oli joku herännäisyydestä tullut korpela, joka johti harhaan nuo poloiset! Ei ollut autuuden asiat kunnossa nuilla, mutta vaikea on sellaisia neuvoa autuuden tielle!

• ei...

torttuun tukehu. heh.

• Yksi meistä

Idea on kerrassaan nerokas. Kannatan!
      Pitäisikö ehdotus kilpailun järjestämisestä tehdä SRK:lle? Sen pitäisi olla mukana arvioimassa, mikä ehdotuksista on synnitöntä tanssia.

Kaikkea liikkumista musiikin soidessa ei ole pidetty syntinä. Onhan vaikkapa kuntosalin aerobic ja body pump monen uskovaisen naisen harrastus. Niissä on yleensä jonkinlaista musiikkia.

Tietääkö joku, onko kansantanhut nykyään synti?

• tietenki

Täällä eivät vl- läiset käy jumpassa jossa on myös musiikkia. Senkin ajan ovat ry-lä.

• XXL orig.

Sen verran on kipeät tanssimismuistot kodinperintönä, että toisen tonnin lupaan minä, jahka OpM osoittaa keräystilin. Esittämäsi ehdot käyvät minullekin.

• Kolmiakselisen kuljettaja

Minä lähden mielelläni mukaan kehitystyön palkitsemiseen. Aiemmat ovat esittäneet reilusti tonnia per lärvi. Itse jään viikon päästä eläkkeelle, ja tonni on yli puolet eläkkeestä. Kelpaisiko esim. 200 euroa?

• Asiahan ei minulle kuulu....

Olisi mukava lukea ministerin kommentti hankkeeseen.

• Järkyttynyt veli

on kamalaa syntiä. Ihan kauheeta

• Oulun veljet

kalliita ja rakkaudellisia sanoja. Kiitos siitä.

• Järkkymätön sisar

Suurena asiantuntijana voisit luetella ne juitsut, jotka tekevät tanssista syntiä. Niitä vältäen voisivat toiset asiantuntijat kehittää sitten täysin synnittömän tanssin.

• Järkyttynyt veli
        Järkkymätön sisar kirjoitti:

Suurena asiantuntijana voisit luetella ne juitsut, jotka tekevät tanssista syntiä. Niitä vältäen voisivat toiset asiantuntijat kehittää sitten täysin synnittömän tanssin.

nytkähtelevät naamat ja ropat vastakkain ja joskus saattaa jopa housun etumukset tökätä toisiaan.

Syntiä mikä syntiä!!

• Järkyttynyt veli kirjoitti:

nytkähtelevät naamat ja ropat vastakkain ja joskus saattaa jopa housun etumukset tökätä toisiaan.

Syntiä mikä syntiä!!

Tässähän yritetään tehdä tanssia joka ei olisi syntistä... Jotain missä tuollaista ei voi tapahtua esimerkiksi.

• Työvaliokunta

pahimmasta päästä. Tupakointi ei ole syntiä, se on vain pieni pahe.

• Sievin talkoomiehet

avaus.

• Köh köh

siellä Sievissä ensi kesän suviseuroja varten. Joko tupakanmyyntikioskit ja tupakointikatokset on valmiina?

Tärkeimmät asiathan tehdään ensin kuntoon.

• pidä
        Köh köh kirjoitti:

siellä Sievissä ensi kesän suviseuroja varten. Joko tupakanmyyntikioskit ja tupakointikatokset on valmiina?

Tärkeimmät asiathan tehdään ensin kuntoon.

huolta siitä, että tupakoitsijoiden asema on muita ihmisiä parempi suviseuroissa.

• PilliKlubi
        pidä kirjoitti:

huolta siitä, että tupakoitsijoiden asema on muita ihmisiä parempi suviseuroissa.

tupakkatehtaat vanhoillislestadiolaista herätysliikettä, koska siellä on tuhansittain tupakoijia?

• Vain arvaus
        PilliKlubi kirjoitti:

tupakkatehtaat vanhoillislestadiolaista herätysliikettä, koska siellä on tuhansittain tupakoijia?

että sponsoroi, koska vl-herätysliike on tupakkatehtaille melkoinen kultakaivos.

• Nortti rules!
        Vain arvaus kirjoitti:

että sponsoroi, koska vl-herätysliike on tupakkatehtaille melkoinen kultakaivos.

ensi kesänä tulisi juhlapuheen pitäjäksi joku tupakkatehtaan johtomies.

• Suviseurojen odottelija
        Nortti rules! kirjoitti:

ensi kesänä tulisi juhlapuheen pitäjäksi joku tupakkatehtaan johtomies.

mutta tuo on hyvinkin mahdollista.

• synnitön heittäköön ensimmä...

Mitenkä suhtaudutaan esimerkiksi gospelmusiikin tahtiin huojumiseen (tanssimiseen). Musiikkihan ainakin on hengellistä eikä siinä ainakaan vartalokontaktissa vastakkaisen eikä edes saman sukupuolen kanssa olla. Korkeintaan jos käsi kädessä hytkytään.

Ne esiintymiset mitä itse olen nähnyt ovat vaihdelleet pelkästä laulajien paikallaan seisomisesta melko vauhdikkaaseen menoonkiin. Varsinkin amerikkalaiset gospelien esittäjät saavat melkoisen menon aikaan. Usein seurakuntakaan ei malta pysyä paikallaan vaan yhtyy kuoroon laulaen ja tanssien.

Luulisi ettei se ole syntiä. Vai kuinka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66