Mitä köyhä antaa lahjaksi?

köyhäilijä

Mistä köyhä tehtailee kunnollisia lahjoja? Nyt lähinnä mielessäni on äitienpäivä ja isän synttärit jotka lähestyvät.

Muistakin syistä kuin köyhyys on yhteydenpito jäänyt vähäiseksi, mm. pitkien välimatkojen takia. Ja matkustaminen maksaa! Omasta köyhyydestä ei huvita kuulla piikkejä paremminpärjääviltä omaisilta ja sukulaisilta. Omasta köyhyydestä ei ole mukava mennä toisten yltäkylläisyyttä ihalemaan, vaikka en suoranaista kateutta tunne mutta alkaa oma tilanne ahdistaa. Näitä ahdistuksia ei tietty sukulaiset ymmärrä ja oletettavasti minulla on aika huonon ihmisen maine. :(

Mutta rönsyilin aiheesta, mistä toiset köyhät keksivät sopivia lahjoja, nyt lähinnä aikuisille mutta saahan niitä muitakin vinkkejä antaa jos niistä jollekin toiselle on apua. Omat kummilapseni ovat onneksi jo aikuisia joten olen lopettanut heille lahjojen lähettelyn.

21

1587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaa aina alennusmyynneistä

esim. viime syksynä oli termospullo ja muki -70% tuossa lähi siwassa. No ajattelin heti et tuo olisi täydellinen lahja isälleni joka tykkää käydä kalassa. Eli sain sen tosi edullisesti. Jouluun oli tuolloin vielä muutama kuukausi, joten tälläinen kaukonäköisyys kannatti ;)

Omalle äidilleni lähtee tänä vuonna valokuva kollaasi lapsistani. Ja tietenkin itsetehty kortti (lasten tekemä).

• paras lahja

isille ja äidille ole se että heidän oma lapsi tulee kylään.Muista, jos sinä voit huonosti niin vanhempasikin voivat huonosti.

• Jos vanhempasi rakastavat sinua, niin heille on tärkeintä että muistat heitä. Äitienpäiväksi lähetä hänelle vaikka käsin kirjoittamasi onnittelukortti. Oma äitini aikanaan säästi tarkkaan lastenlastensa lähettämät käsintehdyt kortit, mutta valmiiksi tehdyt ostokortit menivät roskiin. Ovathan vanhempasikin varmaan JOSKUS JOUTUNEET OLEMAAN TIUKOILLA, esim jatkosodan aikana tai sen jälkeen, opiskellessaan tai kotiaan maksaessaan.
      Mitä paremmin pärjääviin sukulaisiisi tulee niin, muista se, että hyvin harva suomalainen VELATTOMASTI ajaa OMALLA Mersullaan tai BMV:llään.
      Maanantaipäivä se voi saapua SINUA ylenkatsoville sukulaisille KUTSUMATTOMANA VIERAANA KYLÄÄN. Erityisesti jos merkkivaatteet on luottokortilla ostettu ja BMV on pankin oma. Mikäänhän ei ole niin pysyvää kuin muutos.

• mutta velka on rahaa

ja inflaatio syö velkapääomia, eikä ainakaan edullisia lainoja köhille pankista tai mistään muustakaan rahalaitoksesta edes heltiä.

• mutta velka on rahaa kirjoitti:

ja inflaatio syö velkapääomia, eikä ainakaan edullisia lainoja köhille pankista tai mistään muustakaan rahalaitoksesta edes heltiä.

On totta että inflaatio kyllä TEORIASSA syö velkaa pienemmäksi. KÄYTÄNNÖSSÄ maanantaipäivän saapuessa kylään kotiasi ja ruokapöytääsi voipi tilanne olla erilainen. Et hyödy mitään velan reaaliarvon laskusta inflaation myötä ellei MAHDOLLINEN palkkasi nouse vähintään tasatahtia inflaation kanssa. Voipi olla niin että maanantaipäivänä on palkkasi maksajana KELA TAI OMA AMMATTILIITTOSI 500 päivän ajan. Pysyväähän on vain muutos. Epävarmoina maailmanaikoina VELKA ON AINA TAVIKSELLE TODELLINEN KONKREETTINEN RISKI. Pröystäilyyn ja Luxus-elämäntapohin otettu kulutusvelka on yksilötasolla TYHMYYTTÄ!

• kulutusluottoja
        ristokopon kirjoitti:

On totta että inflaatio kyllä TEORIASSA syö velkaa pienemmäksi. KÄYTÄNNÖSSÄ maanantaipäivän saapuessa kylään kotiasi ja ruokapöytääsi voipi tilanne olla erilainen. Et hyödy mitään velan reaaliarvon laskusta inflaation myötä ellei MAHDOLLINEN palkkasi nouse vähintään tasatahtia inflaation kanssa. Voipi olla niin että maanantaipäivänä on palkkasi maksajana KELA TAI OMA AMMATTILIITTOSI 500 päivän ajan. Pysyväähän on vain muutos. Epävarmoina maailmanaikoina VELKA ON AINA TAVIKSELLE TODELLINEN KONKREETTINEN RISKI. Pröystäilyyn ja Luxus-elämäntapohin otettu kulutusvelka on yksilötasolla TYHMYYTTÄ!

No ne kulutukseen otetut pröystäilyvelat ovatkin typeriä, mutta ne kuuluvatkin yleensä paremmin alemman keskiluokan elämäntapoihin ja niissä lainoissa korotkin ovat korkeampia.
        Mutta tarkoitinkin lähinnä keskiluokan asuntoihinsa ja muuhun kiinteämpään arvonsa säilyttävään omaisuuteen ottamiaan lainoja. Jos oikein synkältä alkaa tällaisen väen asema laajemminkin näyttää niin politikot kyllä hyppäävät kehiin heitä pelastamaan ja sysäävät laskun vähemmän tärkeäksi katsomilleen tahoille ja ihmisille, ja loppupeleissä vain muutamat huono-onnisemmat keskiluokkaiset päätyvät menettämään sijoituksissaan. Keskiluokkaisten vahva asema perustuu siihen että heillä on strategisesti tärkeät työpaikat omistuksessaan tai hallinnassaan ja enemmän tai vähemmän monopoliluonteisesti, ja niistä lähtökohdista on nykyaikaisissa raameissa helppo kiristää. Kun vaan jotenkin saa sinniteltyä sen pahimman ajan yli niin sitten mennään nousussa palkankorotuksilla ja rajulla inflaatiolla jotka yhdessä nopeasti hoitavat velat pois ja huomattava rikastuminen realisoituu, luuserit ne vaan jää ympärille ihmettelemään.
        Huomaa sinulla oli tuo 'jos ei palkat nousekkaan inflaation tahtiin' kun taas minä nimenomaan katson tarkoittamalleni keskiluokalle ihan kuuuluvaksi sen piirteen, että se itse asiassa asemansa perusteella on ihan kärjessä juuri generoimassakin tuota inflaatiota.
        Minä myös oletan, että keskiluokan lainat on otettu kohteisiin josta vähintään keskiluokka on kiinnostunut tuon laskusuhdanteessa tapahtuneen nousun ja inflaation jälkeenkin.

• kulutusluottoja kirjoitti:

No ne kulutukseen otetut pröystäilyvelat ovatkin typeriä, mutta ne kuuluvatkin yleensä paremmin alemman keskiluokan elämäntapoihin ja niissä lainoissa korotkin ovat korkeampia.
        Mutta tarkoitinkin lähinnä keskiluokan asuntoihinsa ja muuhun kiinteämpään arvonsa säilyttävään omaisuuteen ottamiaan lainoja. Jos oikein synkältä alkaa tällaisen väen asema laajemminkin näyttää niin politikot kyllä hyppäävät kehiin heitä pelastamaan ja sysäävät laskun vähemmän tärkeäksi katsomilleen tahoille ja ihmisille, ja loppupeleissä vain muutamat huono-onnisemmat keskiluokkaiset päätyvät menettämään sijoituksissaan. Keskiluokkaisten vahva asema perustuu siihen että heillä on strategisesti tärkeät työpaikat omistuksessaan tai hallinnassaan ja enemmän tai vähemmän monopoliluonteisesti, ja niistä lähtökohdista on nykyaikaisissa raameissa helppo kiristää. Kun vaan jotenkin saa sinniteltyä sen pahimman ajan yli niin sitten mennään nousussa palkankorotuksilla ja rajulla inflaatiolla jotka yhdessä nopeasti hoitavat velat pois ja huomattava rikastuminen realisoituu, luuserit ne vaan jää ympärille ihmettelemään.
        Huomaa sinulla oli tuo 'jos ei palkat nousekkaan inflaation tahtiin' kun taas minä nimenomaan katson tarkoittamalleni keskiluokalle ihan kuuuluvaksi sen piirteen, että se itse asiassa asemansa perusteella on ihan kärjessä juuri generoimassakin tuota inflaatiota.
        Minä myös oletan, että keskiluokan lainat on otettu kohteisiin josta vähintään keskiluokka on kiinnostunut tuon laskusuhdanteessa tapahtuneen nousun ja inflaation jälkeenkin.

Tiesitkö mitä inflaatio määritelmän mukaan tarkoittaa. Se on määrän lisääntymistä kun setelipaino käy kuumana keskuspankkien painaessa lisää rahaa. Täyden edun tästä rahasta saavat ne jotka ensimmäisenä saavat tämän rahan tuoreena käteensä ja voivat shoppailla kaikkea kivaa kuten Nokiaa, pankkeja, Joukko"tiedoitus"välineitä itselleen. Esimerkiksi George Soros. Jos sinun nimesi on Jorma Ollila tai Leif Fagernäs saatat itsekin päästä inflaatiosta jotain kostumaan. Jos lasket pääseväsi hyötymään inflaatiosta kuvitellesasi olevasi korvaamaton vaikkapa IT-asiantuntija työssä niin minulla on sinulle uutisia. Globalisaatioksi ja kiina-ilmiöksi kutsutut asiat voivat TEHDÄ SINUSTAKIN TARPEETTOMAN LUUSERIN, menoerän veronmaksajille.
        Katsopa vaikka valtameren taakse. Siellä maailman kehittyneimmässä kapitalismissa "korvaamaton" keskiluokka on uhanalainen ihmislaji. On tietenkin mukavaa olla optimisti ja uskoa hallituksen tulevan tueksi tosipaikan tullen. TÄMÄ OLI JOPA REALISTISTA SILLOIN KUN SUOMI O L I ITSENÄINEN.
        Kysypä itseltäsi paljonko vaikuttaa vaikkapa Pariisissa tai Frankfurtissa henkilökohtaisesti paremman keskiluokan kunnon ranskalaisen tai saksalaisen arkeen jos vaikkapa suomessa joku satatuhatta akateemisesti sivistynyttä laitetaan kilometritehtaalle työpaikoiltaan jossa he OLIVAT KORVAAMATTOMIA

• jaa 666
        ristokopon kirjoitti:

Tiesitkö mitä inflaatio määritelmän mukaan tarkoittaa. Se on määrän lisääntymistä kun setelipaino käy kuumana keskuspankkien painaessa lisää rahaa. Täyden edun tästä rahasta saavat ne jotka ensimmäisenä saavat tämän rahan tuoreena käteensä ja voivat shoppailla kaikkea kivaa kuten Nokiaa, pankkeja, Joukko"tiedoitus"välineitä itselleen. Esimerkiksi George Soros. Jos sinun nimesi on Jorma Ollila tai Leif Fagernäs saatat itsekin päästä inflaatiosta jotain kostumaan. Jos lasket pääseväsi hyötymään inflaatiosta kuvitellesasi olevasi korvaamaton vaikkapa IT-asiantuntija työssä niin minulla on sinulle uutisia. Globalisaatioksi ja kiina-ilmiöksi kutsutut asiat voivat TEHDÄ SINUSTAKIN TARPEETTOMAN LUUSERIN, menoerän veronmaksajille.
        Katsopa vaikka valtameren taakse. Siellä maailman kehittyneimmässä kapitalismissa "korvaamaton" keskiluokka on uhanalainen ihmislaji. On tietenkin mukavaa olla optimisti ja uskoa hallituksen tulevan tueksi tosipaikan tullen. TÄMÄ OLI JOPA REALISTISTA SILLOIN KUN SUOMI O L I ITSENÄINEN.
        Kysypä itseltäsi paljonko vaikuttaa vaikkapa Pariisissa tai Frankfurtissa henkilökohtaisesti paremman keskiluokan kunnon ranskalaisen tai saksalaisen arkeen jos vaikkapa suomessa joku satatuhatta akateemisesti sivistynyttä laitetaan kilometritehtaalle työpaikoiltaan jossa he OLIVAT KORVAAMATTOMIA

No ei kai tuo inflaatio niin kauheasti niitä setelipainoja enää ainakaan ensisijaisesti tarvitse, kun käteisrahojakaan ei muovikorttiaikakaudella enää niin paljon tarvita. Pankithan koron avulla säätelevät löysemmän ja kireämmän rahan välillä pitääkseen inflaatiota talouden kannalta sopivaksi katsomallaan tasolla, mutta periaatteessa kyllä yhtä lailla rahan määrää säädellään kuin yksinkertaisemmassa setelipainosysteemissäkin, ja nimenomaan se kamppailija joka ensimmäisten joukossa ja eniten hintojaan tai palkkojaan pääsee nostamaan on pelissä voittaja tai siis inflaatiota generoiva.
        Esimerkin omaisesti jos valtio vaikkapa keventää veroja tai ryhtyy joihinkin mittaviin investointeihin piristääkseen taloutta, niin jos talous piristyy nousevat myös palkat ja hinnat noissa talouden osissa jotka piristyvät.
        Tuo sinun esimerkkisi elektroniikka-ala ei tähän kuvioon sovikkaan niin kuin ei sovi hyvin muutkaan alat joissa on kova kansainvälinen kilpailu. Mutta kunnon keskiluokkaisella onkin esim. jokin maanrakennusfirma, putkifirma, sähköasennusfirma, yleensä rakennusfirma, hammaslääkärifirma tai joku vastaava tai sitten hän on töissä tällaisessa firmassa. Siis ilman muuta jotta voittajiin kuuluisi, niin pitää olla myös jonkin asteista monopoliasemaa niin yrittäjillä kuin työntekijöilläkin tai ammattikunnilla.
        Myös julkisen puolen isot palkankorotukset generoivat inflaatiota. Kyllä sekin nyt hintoja nostaa muitakin kuin terveyskeskuksien ja yksityisten lääkäriasemien kun nuo suuret sairaanhoitajalaumat lähtevät suuria palkankorotuksiaan törsäämään.

Kyllä politikot nytkin voivat tarvittaessa tiukan paikan tullen esim. vaikka irtautua yhteisvalutta/pankkijärjestelmästä ja miksei EU:stakin, ja siinä yhteydessä tehdä taas vaikka piilodevalvaationkin.

• paljonkin

Ajasta ja avusta tuntuu ihmisillä olevan puute, miksi siis tavaraa pitäisi antaa?
      Kaunis kortti, voi itse tehdä, ja siihen sitten lupaus mitä tekee, ja lupaus myös pidettävä.
      -Annan sinulle, vapaaillan (yh,äidille)
      -ikkunan pesun, (kelle vaan)
      -siivouksen, mattojen puistatuksen, pesun,
      - aikaa yhdessä
      -kokkaamasi aterian,
      -kutomasi villasukat
      -lasten vieminen uimareissulle (kesä)
      -lastenhoitoapua
      -ulkoiluapua
      -kaupassa käyntiapua
      -kylppärin pesuapua
      siis aina voi keksiä ihmisen tarpeita vastaavan asian, kun vain miettii.

• isoaiti

Hei olen äiti vuosimallia -75 ja -78.
        Olen kaupunkilainen ja asunkerrostalossa kaksiossa.
        Lapseni asuvat samassa kaupunginosassa.
        Mielestäni äitienpäivä ei ole äidin ainoa päivä. Minä itse muistan lapsiani monessa asiayhteydessä päivittäin.
        En tiedä minkä ikäisiä vanhempasi ovat, mutta aina apu asioissa on lahja.
        Kaikki tietokoneeseen liittyvä esimerkiksi on itselleni todella tärkeää apua.
        Myös: Aika eli jospa viettäisit kiireetöntä aikaa vanhempiesi kanssa.
        Lähde seuraksi esim. torille, kirkkoon tai ulkoilemaan. Nuo eivät maksa mitään kaikki työ josta jo: Voi Kirjoittanut: paljonkin 20.4.2008 klo 11.57 luettelikin.

• voisi taas ennakoida
        isoaiti kirjoitti:

Hei olen äiti vuosimallia -75 ja -78.
        Olen kaupunkilainen ja asunkerrostalossa kaksiossa.
        Lapseni asuvat samassa kaupunginosassa.
        Mielestäni äitienpäivä ei ole äidin ainoa päivä. Minä itse muistan lapsiani monessa asiayhteydessä päivittäin.
        En tiedä minkä ikäisiä vanhempasi ovat, mutta aina apu asioissa on lahja.
        Kaikki tietokoneeseen liittyvä esimerkiksi on itselleni todella tärkeää apua.
        Myös: Aika eli jospa viettäisit kiireetöntä aikaa vanhempiesi kanssa.
        Lähde seuraksi esim. torille, kirkkoon tai ulkoilemaan. Nuo eivät maksa mitään kaikki työ josta jo: Voi Kirjoittanut: paljonkin 20.4.2008 klo 11.57 luettelikin.

monille marjalahjat ovat iso apu, ja hyvän mielen tuoja.
        Itse olen onnekas, on ystäviä jotka ilahduttavat pitkin vuotta itse keräämillään mustikoilla ja puolukoilla.
        Se on huonojalkaiselle (selkäiselle) todella ihana lahja, itse kun ei pääse ja jaksa.
        eli syksyllä voisi ennakoida joulua, ja muita juhlia, he jotka pääsevät metsään, kaikilla sekään ei tietysti onnistu.

paras on välittäminen, halaus, muistaminen yleensä, pitkin vuotta.
        Ei sen suurempaa lahjaa olekaan.

• 666 666 666

Tämä tällainen piirre kulttuurissa, että köyhäää ja työurallaan epäonnistunutta tai syrjäytyneeksi/saneeratuksi päätynyttä halveksitaan ja vihataan yhtä lailla vaikka hän olisi lähisukulainenkin kuten sisar (ja jopa enemmänkin vihataan ja halveksitaan kun tällaisen köyhän voidaan siinä tapauksessa katsoa mahdollisesti alentavan enemmänkin omaa arvoa tai imagoa).
      Tietenkin selityksien tasolla sille miksi ei työurallaan huonommin menestynyt sukulainen sovi joukkoon keksitään joku kulttuurisesti sopiva ja hyväksyttävä syy. Helposti myös huonommin menestynyt sukulainen aavistaakin tilanteensa ja itsekkin mielellään eristäytyy vauraista hyvissä asemissa olevista sukulaisistaan.
      Minäkin olen jo kauan sitten vittuuntunut sisariini perheineen, kun ottaa niin päähän heidän mieletön rahan käyttönsä ja tuhlauksensa. No onhan se tolkuton törsäys tietysti ymmärrettvää kun heillä on hyvät työpaikat ja tulot, niin että rahaa tulee helpolla ja paljon ja hyvät eläkkeetkin on heille tiedossa. Köyhempi sisareni on kansakoulunopettajan vakinaisessa virassa, mutta hänen miehellään sitten onkin oma putkiasennusfirma mikä kummasti nostaa tuonkin sisareni omaa statustaan(mikä sekin on kuitenkin tuhtisti tuon euroköyhän statuksen yläpuolella) vauraampaan luokkaan.

Kyllä tällaiseenkin kulttuuriin tulisi saada jotain muutosta jos kerran aletaan edellyttää kansalaisten enemmän itse hoitavan oman sosialiturvansa. Esim. jossain Italiassa suvut eivät niin pelkästään taloudellisen menestyksen erilaisuuden vuoksi hajoa kuin mitä meillä täällä.

Tällainen liian äkillinen siirtyminen uusliberaaliin systeemiin yhtäällä kulttuurissa kun toisaalla kulttuurissa on tässä asiassa enemmän vaihesiirtoa aikaansaa yhtäällä paljon väliinputoajia ja kurjuutta mutta toki vastaavasti vaurauttakin toisaalla.

• ihailija!

Miksi vertaat?
      Aina, kaikille löytyy epäkiitollisia vertailukohteita.
      Miksi sinun pitäisi olla parempi?

Toisten piikittely on todennäköisesti omaa kuvitteluasi?

Lahjat?
      Jotain itse valmistettua tai reilu ilmoitus: Ei sovi nykytilanteessa budjettiini!

Pitkän työttömyyskauteni aikana useista tuttavistani paljastui vahingoniloisia piirteitä.
      Joistakin peittelemättömän avoimesti.
      Eihän se ole minun vikani vaan heidän heikkoutensa!

• jää antamatta

paitsi lapsille,kun ei ole rahaa niin tyhjästä on paha nyhjästä.Rikkaammat ostelee toisilleen tyylin mitäköhän ostaisi kun silläkin jo kaikkea on,en typerämpää voi tietää,jollei mitään puutu niin miksi ostaisi mitään,laittaisi vaikka hyväntekeväisyyteen ja antaisi kuitin päivänsankarille.

• just joo

"Miksi vertaat?
        Miksi sinun pitäisi olla parempi?"

Tuota....ei hän kai itse niinkään vertaile eikä yritä olla parempi. Sukuhan se siinä on idioottiporukkaa mitä ilmeisimmin.
        Maailmassa aina joku on "parempi". Nöyryys ei aina kaunista. Joskus nuo nokkavat pöyhkeilijät pitää nitistää maanrakoon ja toivoa että he olisivat jonain päivänä samassa asemassa kuinvähävaraisemmat. Sittenpähän tietäisivät.
        Silmä silmästä, hammas hampaasta.

• ihailija!
        just joo kirjoitti:

"Miksi vertaat?
        Miksi sinun pitäisi olla parempi?"

Tuota....ei hän kai itse niinkään vertaile eikä yritä olla parempi. Sukuhan se siinä on idioottiporukkaa mitä ilmeisimmin.
        Maailmassa aina joku on "parempi". Nöyryys ei aina kaunista. Joskus nuo nokkavat pöyhkeilijät pitää nitistää maanrakoon ja toivoa että he olisivat jonain päivänä samassa asemassa kuinvähävaraisemmat. Sittenpähän tietäisivät.
        Silmä silmästä, hammas hampaasta.

Epäilen vahvasti tuon sukulaisten ylenkatseen syntyvän ko. henkilön omassa päässä.

Todellista vai kuviteltua?

Itse en pitkäaikaistyöttömyyteni aikana sellaiseen törmännyt.
        Vahingoniloon kylläkin.
        Sehän ei ole minun migreenini!

Jos tuo ylenkatse on todellista niin paras keino sen "nitistämiseksi" on välinpitämättömyys!

• muuttuvat
        ihailija! kirjoitti:

Epäilen vahvasti tuon sukulaisten ylenkatseen syntyvän ko. henkilön omassa päässä.

Todellista vai kuviteltua?

Itse en pitkäaikaistyöttömyyteni aikana sellaiseen törmännyt.
        Vahingoniloon kylläkin.
        Sehän ei ole minun migreenini!

Jos tuo ylenkatse on todellista niin paras keino sen "nitistämiseksi" on välinpitämättömyys!

pöyhkeilijät edes katsetta en heihin luo.

• mitä?

Olen elämässäni alkanut pyrkiä siihen etten tapaa sellaisia ihmisiä jotka aiheuttavat minussa minkäänlaisia negatiivisia reaktioita. Meluavat, ilkeät, "rikkaat", kaikella tavalla kuluttavat ja energiaa imevät ihmiset saavat elää omaa elämäänsä, en tapaa heitä. En ole heille tyly enkä ilkeä, en vain tietoisesti halua tavata heitä.
      Elämä on todellakin helpompaa kun siivoaa hiukan. Kuulostaa tylyltä mutta esim. pissa-kakka-asteella oleva rapajuoppoäitini on niin kova energiasyöppö etten tapaa häntä juuri ikinä. Valitettavasti. Ei se aina katso sukulaisuussuhteita ketä tapaa ja ketä ei.
      Myös kaikki ns. "pakolliset" juhlat ja synttärit olen unohtanut. Jos ei huvita, ei huvita.
      Sukulaisesi ovat harvinaisen tyhmiä jos jeesaamisen sijaan nälvivät rahatilanteestasi. Suosittelisin välttämään heitä:)
      Mukavaa kevättä kuitenkin!

• MENEN ILMAN LAHJAA

Jos on jotain synttäritilaisuuksia menen ilman lahjaa. Myöskään jouluna en osta kellekkään mitään ja olen sanonuty ettei minulle saa ostaa, koska yleensä ostajat odottavat vastalahjaa.

• Huomanneet

sen tosiseikan, mitä rikkaampi henkilö, sitä arvokkaampia lahjoja hänelle annetaan ja paremmin kestitään. Minkähän takia.

Eräät tuttavani muuttivat kerrostalosta rivitaloon ja vein heille tuparilahjaksi pienen puutarhatyökalusetin.

• kirpputori tyttö

Olen monet lahjat ostanut kirputorilta. Eikä ketään ole valittanut,ainakaan vielä. Alennusmyynit ovat kanssa ihan hyvä ajatus.

kortit teen aina itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3796
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      172
      2315
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1557
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1017
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      862
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      831
    9. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      790
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      789
    Aihe