Hevosrääkkäystä!!

totta puhun

Te heppahullut ootte oikeesti rääkkääjiä. Ensiks
te pidätte hevosta tosi pienessä pilttuussa ja
sit ku se heppa-parka pääsee sielt pois ni
yleisin syy on se että joku hyppää sen selkään ja
satula pistetään tiukkaan niin melkein et koko
heppa kuolee. Talvella ne joutuu olee vieläkin
enemmn sisällä ja sit ku niit pikkuparkoja
kuljetetaan sellasissa pienen pienissä
kuljetusvaunuissa. selvää rääkkäystä!!!!!

12

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta puhun

      Voinpa päätellä kun kukaan ei vastaa mutta tätä
      kyllä luetaan et te tiedätte et mä puhun totta!!!!

    • Meiju

      En tiedä minkä eläinsortin harrastaja itse olet,
      jos olet minkään. Mutta mietippäs vähän, jos
      tosissas vaahtosit. Kissat asuu taloissa,
      kaupunkioloissa eivät ehkä edes tiedä mitä
      ulkoilma on, lehmät parsissaan, kanat häkeissä,
      jyrsijät tosi minihäkeissä, koirat häkeissä tai
      narun päässä, kalat lasiseinien sisällä. Ihan
      kaikkialta tuota "rääkkäystä" löytyy. Harmi kun
      eletään vuotta 2001, eikä 10000 eKr. jolloin
      todennäköisesti suurin osa eläimistä sai elää
      vapaudessa.
      Kyllä niillä hevosilla on hyvät oltavat,ei niitä
      hirtetä satulavöillä, tai tukahduteta sisälle. Ja
      tosi kovilla pakkasilla et varmaan itsekään juuri
      ulkoile. Ei ne hevoset kärsi nykyisissä oloissa.
      En nyt siis puhu niistä oikeista
      eläinrääkkääjistä.

    • NAMI-NAMI

      vai sanot sinä että hevosten pito on
      rääkkäystä...tuosta viestistä voi ajatella
      paljonkin...no meidän tallissa asuu kymmenen
      hevosta se on yksityinen talli jossa PIKKU
      KAKARAT eivät juoksntele..meillä on iso kenttä ja
      isot karsinat ja 7 isoa tarhaa.onko joku käskenyt
      että hevosilla pitää ratsastaa keskellä päivää
      kauheassa helteessä kun illalla on paljon
      viileämpää...ja miten hevoset etsivät ravintonsa
      talvella???kerro minullekin kaikki tuo...ja jos
      hevosten pito on sinusta eläin rääkkäystä niin
      soita suomen eläin suojelu yhdistykseen ja kerro
      se heille jos kantti kestää!!!TAI TUTKITUTA
      PÄÄSI!!!!!!

    • Bellafont

      Taidat olla päästäsi vialla ja täysin hullu ja
      sairas!!!Tällä vuosituhannella hevoset EIVÄT
      pärjäisi villeinä OLLENKAAN!Mietippä millaista
      olisi jos hebot ois villeinä..Metsiä on nykyisin
      aika vähän ja nekin harvat hakattas.Eli hevoset
      kulkis tuolla maanteiden reunoja pitkin ja
      onnettomuuksia sattus tosi paljon..Ja minun
      tallillani hevoset ovat ulkona aamusta iltaan
      mutta todela huonolla säällä niille laitetaan
      joko loimi tai ne otetaan aikasemmin sisään
      etteivät ne vilustu!Ja heboille voi myös tulla
      selkä kipeeksi viimasta yms..Olet oikeassa
      siinä,että hevoset ovat villeinä eläneet ulkona
      ja vapaina mutta suomessa sellainen ei onnistuisi!
      Minun tallillani on myös pihatto ja se on suuri
      lato jossa asuu monta hevosta jotka voivat
      vapaasti kulkea sisään ja ulos!On totta että
      hevosten ylihoitaminen on turhaa mutta näitä
      ylihoitajia on aika harvassa.Ja mitä kirjoitit
      kuljetuksesta.Vieläkin on olemassa niitä jotka
      kuljettavat hevosiaan niissä minimaallisissa
      kolmionmallisissa kopeissa mutta se on
      laitonta.Nykyaikaiset trailerit on tehty
      hevosille tarpeeksi suuriksi ja viihtyisiksi ja
      jos hevosta kuljetetaan pitkä matka niin
      tietenkin välillä pysähdytään jaloittelemaan
      hevosta..Asiaa voisi verrata siihen,miten kissoja
      kuljetetaan..Oletko ajatellut millaiset
      kuljetuspuitteet kissoilla on.?!Et selvästikkään
      tiedä MITÄÄN hevosista ja sanonpa vaan että
      kannattaisi ensin ottaa asioista selvää ja vasta
      sitten valittaa!MIELESTÄNI OLET TÄYSIN
      HÖYRÄHTÄNYT!!!

    • suokkifani-86

      Tajuatkohan sä ees ite mitä p***** täällä puhut???
      sä et voi yleistää kaikkia jos vaikka tiedät
      jonkun kuka tekee noin..
      kandeis miettii "hieman" tarkempaan mitä tännekin
      kirjottelee....

    • pegasos

      hahhahhaaa kun oot hauska!Ihan tosissaanko tuon
      kirjotit?Ensinnäkin useimmilla talleilla hevoset
      on päivällä ulkona silloin kun niillä ei
      ratsasteta.Ja ratsastus ei oo niille mitään
      kärsimystä.Tai jos ois,niin silloinhan kaikki
      urheilijat ja muut kuntoilijat olisivat myös
      rääkättyjä.Tai ehkä töissä käynti on
      ihmisrääkkäystä??Tunnen yhen hevosen,joka
      rakastaa olla kuljetusvaunusssa ja toisen,joka on
      jo 24-vuotias,mutta sitä ei voi laittaa
      eläkkeelle,koska se rakastaa ratsastustunneilla
      olemista.Joskus yritettiin,mutta hepo vain laihtu
      ja vanheni,ja kun sillä alettiin ratsastaa,se oli
      kuin nuori hevonen

    • mä vaan

      Voi sinua pikku hevosihmistä, kun et vielä edes
      tajua hevosista oikein mitään ja sitten tulet
      uhoamaan tänne...sääliksi käy! Mun hevosella ja
      sen tallitovereilla on todella hyvät olot. Jos
      näkisit ne ni uskoisit, tai jos et uskois
      vieläkään, ni sit ois jo vikaa päässä...ja paljon.
      Etkö itse ole ikinä ratsastanut hevosella jolla
      on satula!?!Jos olet niin mietíppä kärsikö
      hevonen silloin.Jos kärsi, se johtui huonosta
      ratsastajasta, eikä satulasta. Jos et ole
      ratsastanut, taidat vain olla katkera niille
      onnellisille, joilla siihen on
      mahdolisuus...vieläpä satulan kanssa!!!

    • blackout

      luuletko todellakin, että 600 kiloisen elukan voi
      pakottaa tekemään jotain??!
      jos, niin olet pahasti hakoteillä.

      ota asioista selvää, ennenkuin arvostelet
      ihmisiä, jotka ovat sen tehneet.

    • auringonkukka

      ...ärsyttää ihmisiä ja onnistuitkin näköjään...
      minäkin näin punaista kun luin tekstisi,mutta en
      edes viitsi vaivautua vastaamaan enempää,koska
      asenteesi kertoo sinun olevan joku idiootti!!!

    • naurettavaa...

      Siis eläinrääkkäystä??????????????Mulla on omakin
      hevonen ja oon harrastanu "hevosia" jo aika
      kauan ja osaan kyllä hoitaakkin enkä epäile että
      joku joka saa oman hevosen,ei osais sitä
      hoitaa..sä et oo näköjään koskaan nähnykkään
      hevosta!!!
      Siis tää on ihan NAURETTAVAA!!!Arvaa vaan,että
      nauraako kaikki kun lukee ton sun viestin...Mee
      kuule heti jonnekkin tallille ja kysy sen tallin
      omistajalta, että onko se rääkkäystä...
      Ooksä ajatellu yhtään muita eläimiä?-niinkun
      esimerkiksi koiria,jotka joutuu olla likaises
      häkissänsä(joka voi olla tosi pienikin joissain
      paikoissa) vaikka koko elämänsä,jos on yhtään
      sellanen omistaja ,joka ei välitä
      koirastansa...hyvä jos ruokaa vie
      koiralle...Tollasia on paljon!Onhan JOITAKIN
      sellasia hevostenomistajia jotka ei hoida niin
      hyvin hevostansa kun pitäisi,mutta mä en oo
      koksaan edes tullu ajatelleeksi että HEVOSIA
      RÄÄKÄTTÄIS!!!

    • raivostunut

      mee mettähän kukahan niitä harjaa ja hoitaa
      ruokkii ja hoitaa esim karsinat on aina oikean
      kokoiset ainakin mitä mä oon nähny mä sanon sulle
      että mä säälin sua!!!!!!!!!!!!11

    • Anonyymi00012

      Mä tykkään hevosista mut oon vegaani ja eläinrakas en ikinä pitäis hevosta tommosissa oloissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe