Mitä köyhä syö?

kaurapuuroa

Mitä köyhä syö? Onko varaa hedelmiin, vihanneksiin, tuoremehuun. Joutuuko köyhä tinkimään ravintosuosituksista? Vai onko ravinto se, josta viimeksi tingitään?

67

8139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se eka ja ainoa

josta voi tinkiä on ruoka, kun kaikki muu on tingitty jo. Minulla järjestys vuokra, sähkö, vesi, lääkkeet ja mitä jää, sillä syödään.

minimi sairaseläkkeellä on nyt ollut muutama vuosi tullut oltua lähes kokonaan ilman vihanneksia ja hedelmiä ja kalaa - siis niitä mitä ennen pääasiassa söin.
      Ja se näkyy kaikessa, yleiskunnossa, painossa, hampaissa.
      Ei sille voi mitään, vaikka kuinka koittaa priorisoida, niin terveellinen ruoka maksaa niin paljon, että se on joka kuukausi loppua kohden alettava elämään sillä mitä kaupasta halvimmalla saa, ja se usein ei ole laadultaan mitenkään kaksista.

• täällä

terveellistä ei varaa ostaa sairaseläkkeellä.Vuokra on pakko maksaa,vaatteita ei ole saanut enää aikoihin,ainoa mistä voi tinkiä on ruoka.

• toivoa paremmasta

luonnosta voi ottaa osan,kuuluu varmaan joka miehen oikeuksiin vai eikö nyky ihmiset osaa,kalaa ,riistaa ja marjoja löytyy,näillä olen yrittänyt parantaa ruokavaliota,varmaan löytyy marjastuspaikkoja myös sieltä betonilähiöiden läheisyydestä,onko muuten kukaan tutkinut,riittäskö ihmiselle pelkät marjat,jos vaan niitä söis,ainakin ne kuuluu joltain osin ravinto suosituksiin,tarkoitus ei ollut provota,onhan mahdollista että on liikunta rajoitteita tai muita sairauksia,mutta jos mahdollista niin kantsii käyttää tämä mahdollisuus

• Saikkunen
        täällä kirjoitti:

terveellistä ei varaa ostaa sairaseläkkeellä.Vuokra on pakko maksaa,vaatteita ei ole saanut enää aikoihin,ainoa mistä voi tinkiä on ruoka.

Oletko siis sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä vai?

Olethan muistanut hakea eläkkeensaajan asumistukea sekä hoitotukea? Sitä voi saada hyvillä perusteilla sen pienimmän määrän, 54e/kk. Kunhan sairaus on kestänyt vähintään 1 vuoden. ;) Itse juuri sain päätöksen ja takautuvasti tuli ihan kivasti, olivat huomioineet lääkemenot sekä muita sairauden aiheuttamia lisäkuluja, kun osasin hyvin perustella.

• .........

Tuoreen himoon porkkanoita ja perunoita raakana. Nyt uskalsin ostaa varhaiskaalin, josko vatsa kestäisi.

Laitoin juuri porisemaan hernekeiton. Tarkoittaa tässä tapauksessa herneitä vedessä, lisään myöhemmin sekaan lihaliemikuution. Eu-sämpyläjauhoja on sen verran, että saan tehtyä vesisämpylöitä.

Käyttämistäni elintarvikkeista olen karsinut muut hedelmät kuin omenat ja appelsiinit, maitotuotteet (nyt juuri meneillään maidosta vierottautuminen), leikkeleet, lihan, broiskun ja kalan. Tosin kohta pääsee ongelle, joten toivottavasti kalapuoli järjestyy sillä.

Asun paikassa, jossa voi kerätä marjoja. Yritän syödä niitä saadakseni vitamiineja, tosin varoen heikentyneen ruoansulatuksen takia.

• .........

jauhelihat, kananmunat, kaurapuuro, makarooni, peruna... Rahapäivänä koitetaan syödä jotain muuta :D

• tuntuu

Mulle alkaa tulla tunne, ettei enää viitsi/halua syödä aina samaa. Kun miettii, mitä on kaapissa tai kun on jo syönyt puuroa ja pitäisi päättää syökö seuraavaksi perunaa, makaronia, riisiä vai puuroa.

Olen kärsinyt nuoruudessani anoreksiasta, joten tuo ruokahalun menettäminen jo hieman pelottaa.

• köyhäilijä

Laitoin tuohon alle muutaman linkin jossa keskustellaan siitä miten voi halvalla valmistaa hyvää ruokaa. Itse keittelen puuroa graham- ja ruisjauhosta, kaurahiutaleista, leivon sämpylöitä, keitän keittoja. Kiinnostaisi vähähiilihydraattinen ruokavalio mutta ei oikein tässä tilanteessa taida onnistua - vaikkeivät kananmunat ja kaali paljon maksakaan, mutta yksipuoliseksi taitaisi käydä?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=4000000000000066&posting=22000000014960497&view_mode=flat

http://www.voimahali.fi/vh/showthread.php?t=33946

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ideakeittio/keskustelu/t1647581

http://perheklubi.net/index.php?showtopic=38684

http://www.martat.fi/neuvonta/

• ruoka!

Ite ollu kohta kymmenen vuotta työtön. Ei muuhun rahat riitä kun makarooniin ja riisiin. Rahaviikon ensimmäisellä viikolla vähän sekaan lenkkiä,muuten pelkkää makaroonia ja riisiä. Huonoon kuntoon olen mennyt. Tupakasta olen yrittänyt vierottua, mutta en ole pystynyt. Niin kallista tuo tupakka, mutta ainoa huvi.

• makaronivelli
        ruoka! kirjoitti:

Ite ollu kohta kymmenen vuotta työtön. Ei muuhun rahat riitä kun makarooniin ja riisiin. Rahaviikon ensimmäisellä viikolla vähän sekaan lenkkiä,muuten pelkkää makaroonia ja riisiä. Huonoon kuntoon olen mennyt. Tupakasta olen yrittänyt vierottua, mutta en ole pystynyt. Niin kallista tuo tupakka, mutta ainoa huvi.

Käytäthän täysjyväriisiä tavallisen valkean riisin sijasta ja myös makaroneissa kannattaa kallistua tummien makaronien suuntaan ravintoarvon lisäämiseksi köyhän ruokaan!

• tulee halvemmaksi

Ruokailu ravintoloissa ja kahviloissa tulee kalliiksi pidemmän päälle. Samoin monet valmisruoat ovay hintavia, joskin edullisiakin vaihtoehtoja on. Mutta kun valmistat itse ruoan, tiedät ainakin, mitä syöt!

• Se Aito Työtön

...sitä köyhät siellä ravintoloissa kovin paljoa syövät.

Ehkä tähteitä takakujan roskiksesta...

• WAAll
        Se Aito Työtön kirjoitti:

...sitä köyhät siellä ravintoloissa kovin paljoa syövät.

Ehkä tähteitä takakujan roskiksesta...

Itse teen puolukkamannapuuroa tummilla mannaryyneillä. Hyvää ruisleivän kanssa. Hernekeittoa itsetehtynä on hyvää, en laita lihalientä lisäaineen takia vaan savulihaa joka antaa makua. Sillä pärjätään pari päivää. Einekset tulevat kalliiksi, joten raaka-aineet ovat lihatiskiltä. Kaalikeittoa, jossa on pelkkiä vihanneksia on ihan hyvä makua antaa tomaattipurkki ja varsiselleri.

• SYÖDÄ RAVINTOLASSA

Tuskinpa kukaan köyhä syö ravintolassa. Ruoka-annos halvimmillaankin maksaa siellä lähes 10 euroa. Sillä rahalla saa paljon muuta.

• elämiseen
        SYÖDÄ RAVINTOLASSA kirjoitti:

Tuskinpa kukaan köyhä syö ravintolassa. Ruoka-annos halvimmillaankin maksaa siellä lähes 10 euroa. Sillä rahalla saa paljon muuta.

jää kymppi päivässä sairaseläkkeellä,ei aina ruokaan jos sairaalassa joutuu käymään jää 6e.
        Ruokavalio aamulla kaurapuuroa,kahvia
        kaalilaatikkoa,tai makaroonilaatikkoa,sianlihakastiketta
        -50% alennuksesta ostetusta kalasta tai lihasta kiusausta.Illalla kaurapuuroa tai jotai muuta puuroa.
        Vihannekset on pakko unohtaa hedelmistäkin vain halvin omena,tai appelsiini.
        Sitä on katsottava aina kilohintaa ja ostettava halvin vaikkapa kanamunissakin on suuria hintaeroja,ja varsinkin juustoissa silloin jos varaa ostaa.
        Hinnat pysyy ainakin mielessä.

• sama rahassa
        elämiseen kirjoitti:

jää kymppi päivässä sairaseläkkeellä,ei aina ruokaan jos sairaalassa joutuu käymään jää 6e.
        Ruokavalio aamulla kaurapuuroa,kahvia
        kaalilaatikkoa,tai makaroonilaatikkoa,sianlihakastiketta
        -50% alennuksesta ostetusta kalasta tai lihasta kiusausta.Illalla kaurapuuroa tai jotai muuta puuroa.
        Vihannekset on pakko unohtaa hedelmistäkin vain halvin omena,tai appelsiini.
        Sitä on katsottava aina kilohintaa ja ostettava halvin vaikkapa kanamunissakin on suuria hintaeroja,ja varsinkin juustoissa silloin jos varaa ostaa.
        Hinnat pysyy ainakin mielessä.

Kun tekee enemmän kerralla ja pyytää jonkun kylään niin sitä saa rahat riittämään pidemmälle !

• kynsiään...

ai kun kiva lukee et makaroonia ja puuroo..
      mutta entäs kun on todettu keliakia, kihti, sappikivet, ja liuta erinäisiä allergioita jotka estävät suurimman osan mausteista, valmisruuista, marjoista, ym.ym...
      saan peräti 21e/kk keliakiakorvausta pienen eläkkeeni lisäksi mutta siinä se sit onkin eli ei kovin monipuolinen ole minunkaan ruokavalioni. mutta hengissä ollaan silti vielä, tosin että missä kunnossa niin siitä voidaankin sit jo olla montaa eri mieltä..
      meidän olisi syytä koota vielä vähäiset voimamme yhteen ja mennä vaatimaan oikeuksiamme oikein kunnolla ja julkisesti eduskuntatalolle tms.. koska jos tyydymme vain hiljaa urputtaa vain näin netin kautta niin elämämme ei tule ikinä muuttumaan muuksi.. jos haluamme muutoksia tämänpäivän sosiaalipolitiikkaan niin meidän on todellakin vaatimalla vaadittava sitä...
      olen valmis vaikka "nokkamieheksi" jos saan vain riittävän ison populan taakseni..???
      mitä mieltä olette???

• vaihtoehto

En voi kuvitellakkaan miten pärjäisimme työmarkkinatuella jos asuisimme vielä kaupungissa, on ankeaa purra näkkäriä ja tuijottaa vastapäistä kivitalon seinää. Pienikin kasvimaa antaa syötävää ja työtä riittää koko kesän kun kiertelee poimimassa sienet ja marjat. Onkipaikkakin voi jostakin löytyä. Meillä on kellarissa perunat ja porkkanat, pakasteessa sienet, ryöpätyt kurpitsat ja valtavasti marjoja. Sipulit ja valkosipulit ovat itse kasvatetut. Marjapuurot ovat lasten herkkua ja terveellisiä ja kuitupitoisia. Kaupasta ei osteta kalliita hedelmiä ollenkaan. Leivän voi leipoa itse ja päälle sipulirenkaita, on hyvää. Kesällä ei osteta juuri muuta kuin maitoa ja rasvat kaupasta. Muutaman perunan voi laittaa itämään huhtikuun alussa, toukokuun alussa ne laitetaan kasvamaan purkkeihin, jos on vara ostaa multaa. Kesäkuussa istutetaan maahan ja juhannukselta syödään uusia perunoita. Omalla työllään voi täällä maalla avittaa talouttaan huomattavasti. Luulisi mummon mökkejä vielä löytyvän vuokralle Suomesta. Työtön köyhä kaupungissa on järkyttävässä asemassa. Kaikki hyvä on siinä nenän alla, toisten työllisten käytettävissä. Kurjaa kärvistelemistä on siellä elämä, sydäntä raastaa kun lapset katsovat muiden menoa, eikä mitään pysty heille antamaan. Maalla voi tehdä lasten kanssa kaikenlaista mukavaa, eikä se maksa mitään.

• Teillä on juuret siellä?
        vaihtoehto kirjoitti:

En voi kuvitellakkaan miten pärjäisimme työmarkkinatuella jos asuisimme vielä kaupungissa, on ankeaa purra näkkäriä ja tuijottaa vastapäistä kivitalon seinää. Pienikin kasvimaa antaa syötävää ja työtä riittää koko kesän kun kiertelee poimimassa sienet ja marjat. Onkipaikkakin voi jostakin löytyä. Meillä on kellarissa perunat ja porkkanat, pakasteessa sienet, ryöpätyt kurpitsat ja valtavasti marjoja. Sipulit ja valkosipulit ovat itse kasvatetut. Marjapuurot ovat lasten herkkua ja terveellisiä ja kuitupitoisia. Kaupasta ei osteta kalliita hedelmiä ollenkaan. Leivän voi leipoa itse ja päälle sipulirenkaita, on hyvää. Kesällä ei osteta juuri muuta kuin maitoa ja rasvat kaupasta. Muutaman perunan voi laittaa itämään huhtikuun alussa, toukokuun alussa ne laitetaan kasvamaan purkkeihin, jos on vara ostaa multaa. Kesäkuussa istutetaan maahan ja juhannukselta syödään uusia perunoita. Omalla työllään voi täällä maalla avittaa talouttaan huomattavasti. Luulisi mummon mökkejä vielä löytyvän vuokralle Suomesta. Työtön köyhä kaupungissa on järkyttävässä asemassa. Kaikki hyvä on siinä nenän alla, toisten työllisten käytettävissä. Kurjaa kärvistelemistä on siellä elämä, sydäntä raastaa kun lapset katsovat muiden menoa, eikä mitään pysty heille antamaan. Maalla voi tehdä lasten kanssa kaikenlaista mukavaa, eikä se maksa mitään.

Kun on kivikylässä syntynyt ja kasvanut, vanhemmat, lapset, lastenlapset täällä, ja kaikki tuttavat , ystävät, ei sitä sopeutuisi maalle, yksin.
        Taitaa ne vuokratuetkin olla pienemmät siellä? Tarjouksia ei samassa määrin, ja ne -50% laput vähissä.
        Tuskin on ruoka-avustuksia?
        taitais yksinäiselle naisihmiselle tulla hätä siellä.
        Lisäksi lääkäri ja kokeissa viikottain käynti voisi tulla kalliiksi, kun nyt ei ole matkakuluja, siellä olisi.

• vaihtoehto
        Teillä on juuret siellä? kirjoitti:

Kun on kivikylässä syntynyt ja kasvanut, vanhemmat, lapset, lastenlapset täällä, ja kaikki tuttavat , ystävät, ei sitä sopeutuisi maalle, yksin.
        Taitaa ne vuokratuetkin olla pienemmät siellä? Tarjouksia ei samassa määrin, ja ne -50% laput vähissä.
        Tuskin on ruoka-avustuksia?
        taitais yksinäiselle naisihmiselle tulla hätä siellä.
        Lisäksi lääkäri ja kokeissa viikottain käynti voisi tulla kalliiksi, kun nyt ei ole matkakuluja, siellä olisi.

Niin, ei täälläkään mitään onnen kultalaa ole ilman rahaa ja työtä. Matkakustannukset ovat isot, asuminen taas halvempaa. Siitä seuraa, että asumistukea ei saa ja matkat on itse maksettava. Kun joutuu lasten ja osa-aikatyön vuoksi pitämään vanhaa auton romua, on säkki samassa pussissa. Rahaa ei näe koskaan, mutta ruokaa sentään on. Täällä ei ole julkisia kulkuneuvoja lainkaan ja kauppaan ja postiin on noin 10 kilometriä. Lääkärin löytää noin 50 kilometrin etäisyydeltä. Olen yksinhuoltaja ja olen silti pärjännyt. Kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat pitkien matkojen päässä, mutta yhteyttä pidetään internetin kautta. Eläminen on rauhallisempaa, eikä läheskään niin masentavaa kuin kaupungissa.

• kaupungissa
        vaihtoehto kirjoitti:

Niin, ei täälläkään mitään onnen kultalaa ole ilman rahaa ja työtä. Matkakustannukset ovat isot, asuminen taas halvempaa. Siitä seuraa, että asumistukea ei saa ja matkat on itse maksettava. Kun joutuu lasten ja osa-aikatyön vuoksi pitämään vanhaa auton romua, on säkki samassa pussissa. Rahaa ei näe koskaan, mutta ruokaa sentään on. Täällä ei ole julkisia kulkuneuvoja lainkaan ja kauppaan ja postiin on noin 10 kilometriä. Lääkärin löytää noin 50 kilometrin etäisyydeltä. Olen yksinhuoltaja ja olen silti pärjännyt. Kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat pitkien matkojen päässä, mutta yhteyttä pidetään internetin kautta. Eläminen on rauhallisempaa, eikä läheskään niin masentavaa kuin kaupungissa.

olla köyhänä vaikka täällä syntynytkin.Ruoka on niin kallista,halvinkin.Vaan maalle muuton estää koska ei autoon ole varaa eikä pitkiin matkoihin sairaalaan hoitoihin.alle 400e kun jää elämisen se on leipäjonossa käytävä.Vaan tänne niin paljon muuttanut väkeä ja lisää tulee että kohta täällä ei pahemmin viihdy.Metsää ei pahemmin löydy jossa rauhassa saisi olla,tai marjassa käydä.

• Joskus.

miettinyt, jos kaikki suomalaiset ostaisivat saman verran elintarvikkeita ja muita hyödykkeitä, kuin minä ja muut köyhät. Milllainen olisi Suomi.
      Ei olisi yhtään näitä ostos-keskuksia, kylpylöitä, laskettelu-paikkoja, golfratoja ym.
      Kauppojen tuotevalikoimakin puolittuisi.

• tullut

mieleeni usein jos kaikki turha jäisi pois:musiikkitalot oopperat,yksityisautot,laskettelukeskukset,ravintolat
        ym.Kaikki söisivät terveellistä lisäaineetonta ruokaa.Äidit hoitaisivat lapsensa kotona.
        Trendivaatteet olisivat historiaa ja meikit ja maailma pelastuisi.

• suurta herkkua

Maukkaita ruokiahan nämä suomalaiset kotiruoat ovat, kaali- ja makaronilaatikko, eri keitot ja puurot. Parempia konsanaan kuin ravintolaruoat.

• ainakin heinäkuussa 2007...
      • kallista

koska ostettava vielä lisäki aamu ja iltapalatkin.
        Tietty jos varaa joskus voi käydä.Itse lasken että 5e saa jo kilon sianlihaa tai tarjouksesta lohta josta syö monta kertaa kun osan pakastaa.

• Kallista on, nyyh,
        kallista kirjoitti:

koska ostettava vielä lisäki aamu ja iltapalatkin.
        Tietty jos varaa joskus voi käydä.Itse lasken että 5e saa jo kilon sianlihaa tai tarjouksesta lohta josta syö monta kertaa kun osan pakastaa.

Viikon nyt syönyt vispipuuroo, ja marjakeittoja puuron kans.
        Onneks oli pakastimes marjoja.
        Eläke vast 2p, mut kyllä tää täst, oli vaan sairaskulut nyt yli tavanomaisen.
        Katsoin just et on viel onneks ryynejä, näkkileipää, makaronii, riisiä. Meen etsii pulloja luonnost, jos vaik sais jauhelihaa (päiväys). Vois tehdä risottoo tai makaronilaatikkoo jos sais vie maidon.

• minulla
        Kallista on, nyyh, kirjoitti:

Viikon nyt syönyt vispipuuroo, ja marjakeittoja puuron kans.
        Onneks oli pakastimes marjoja.
        Eläke vast 2p, mut kyllä tää täst, oli vaan sairaskulut nyt yli tavanomaisen.
        Katsoin just et on viel onneks ryynejä, näkkileipää, makaronii, riisiä. Meen etsii pulloja luonnost, jos vaik sais jauhelihaa (päiväys). Vois tehdä risottoo tai makaronilaatikkoo jos sais vie maidon.

sairaseläke vasta toinen päivä centtiäkään ei ole
        pikkasen margariinia kaapissa ja onneksi puuroryynejä,muttei maitoa.Leipäjonoon se on lähdettävä vaikka 10 km. matkaa.

• lantraa
        minulla kirjoitti:

sairaseläke vasta toinen päivä centtiäkään ei ole
        pikkasen margariinia kaapissa ja onneksi puuroryynejä,muttei maitoa.Leipäjonoon se on lähdettävä vaikka 10 km. matkaa.

pystyy nielemään ilman maitoa tai vastaavaa puuronsa.

Olen siirtynyt maitopohjattomiin puuroihin ja lisännyt veden määrää valmistaessa, näin saa velliä, jonka kanssa ei tarvitse niin paljoa maitoa tai muuta kostuketta. Vaikka on se älytöntä, että ihminen joutuu ohentamaan puuronsa velliksi vedellä. Alkaa tuntua, että olisi parasta siirtyä pelkkään veteen.

• Kyllähän ruoka on tänään sikakallista, jos sen hakee "palvelevasta" K-lähikaupasta tai Siwasta. Suomalaisen köyhän ystävä on saksalainen kauppias, jota on syytetty työntekijöidensä vakoilusta (Lidl). Ohjeeni köyhälle VERTAA ERI KAUPPOJEN HINTOJA, VERTAA, VERTAA JA VERTAA. Eri kauppojen välillä on hinnoissa HUOMATTAVIA EROJA. Hedelmiä ja vihanneksia kaipaavalle köyhälle suosittelen lämpimästi picnikkiä torille TILI-, KELA TAI FATTAPÄIVÄNÄ (sossu). Neuvoisin myöskin olemaan suosimatta suomalaista koska, esimerkiksi syksyllä Turun torilta saa 1€ tai alle 1kg ranskan golden omenaa. Kotimainen tehotuotettu omena on puolestaan 2,90€ tai yli.
      TÄNÄÄNKIN 22.04.08 on TÄYSIN REALISTISTA saada ostettua itselleen vihanneksia ja hedelmiä 1€ kilolta. Vaatii kärsivällisyyttä, itsekuria, kunnossa olevia jalkoja ja oma polkupyörä on todella kova sana. Jos lähikauppasi ei tarjoa mitään hedelmää tai vihannesta 1€ kilolta tai alle niin otapa pyörä allesi. Kyllä sinäkin köyhä
      J O S T A K I N SAAT VIHANNEKSIA JA HEDELMIÄ 1€ KILOLTA. Voit myös itse auttaa sitä, että saat jatkossakin hedelmiä ja vihanneksia 1€ per kilo kunhan muistat AINA JOHDONMUKAISESTI KIELTÄYTYÄ MAKSAMASTA ylihintaa ruoasta. Eihän se ole hullu joka pyytää vaikkapa 2€ kilolta appelsiineista. Antaa "palvelevan" lähikauppiaan pyytää, koska
      MAKSAMINEN ON VAPAAEHTOISTA !!
      Vihannesten ja hedelmien ostaminen hintaan 1€ kilolta on ehkä HAASTEELLISTA MUTTA TÄYSIN MAHDOLLISTA. Jos olet työtön tai eläkeläinen ja valmis fillarillasi kiertämään läpi 10-20 kotikaupunkisi kauppa ja mahdolliset torit niin AIVAN VARMASTI JOSTAIN MYÖS SAAT VIHANNEKSESI JA HEDELMÄSI 1€ KILOLTA. Näin myöskin tulet ilmaiseksi huolehtineeksi omasta hyvinvoinnistasi ja pysyt kauemmin terveenä. Valmisruoat, ostoleivät, keksit ja leivonnaiset sinun PITÄÄ olla valmis UNOHTAMAAN.
      80-100€ kuukaudessa on aina riittänyt hyvään ja terveelliseen ruokaan ja riittää myös tänäänkin, tosin on myönnettävä että se on nyt TYÖLÄÄMPÄÄ, AIKAA ENEMMÄN KULUTTAVAA JA VITTUMAISEMPAA kuin aiemmin, mutta TÄYSIN MAHDOLLISTA.
      Itse olen tänäkin vuonna saanut vihannekseni ja hedelmäni 1€ kilolta, koska suomeksi sanoen EN VITULLAKAAN SUOSTU MAKSAMAAN CENTTIÄKÄÄN YLI!! Eihän siitä minulle vahinkoa aiheudu, jos en TÄNÄÄN saa kiloa paprikaa 1€, katson paprikan hintaa sitten huomenna, ylihuomenna tai viikonloppuna ja sitä odottaessa syön niitä vihannksia ja hedelmiä joita SAA 1€ kilolta.

• tällöin paikalla

Monesi kun toriaika on päättymässä, marketti sulkemassa ovensa, on viimeinen käyttöpvä tai torikauppiaiden 1€ pusseja tarjolla.
        Siinä myös säästää paljon, kun todellakin jättää ne keksit, makeiset ja valmisruuat hyllyyn ja käyttää sesongin tuotteita ja valmistaa alusta asti itse.
        Käykää marjassa ja sienessä, säilökää ja pakastakaa. Vaikka olen sairaseläkkeellä, syön terveellisesti, ruoka on monelle ainoita iloja.

• kumma juttu tuo lidl

Tänäänkin 8 päärynää 0.99e, 4 aplaria 0.99e, 3 banaania 0.45e
        Sit se erittäin hyvä ruisleipä, vähän kuin fasun real suuremmat palat ja 0.69e
        maito on nyt viikon ollut edullista, ensin oli 0.49l nyt 0.59. Miten ne sen tekee, en tiedä, mut köyhän paras ostospaikka.
        Aamuisin saa välil ale tuotteita, ja lauantai ip, olin kerran klo 17 ja kaikki leivät ja vihannekset oli ales, hedelmät myös. Varmaan sit ku kaupat on su taas auki, ei tota tapahdu, mut nyt oli. Makaronikin liki puolet edullisempaa ku näis kotimaisis, juustot kans. Hyvä sakut, hyvä LIDL

• kilo..

ei pääkaupunki seudulta ainakaan saa mitään vihanneksia kiertääpä kuinka monta kauppaa tahansa.

• Se Aito Työtön
        kilo.. kirjoitti:

ei pääkaupunki seudulta ainakaan saa mitään vihanneksia kiertääpä kuinka monta kauppaa tahansa.

Olen jo pidempään ihmetellyt tämän tietyn tyypin "kyllä 80-90 eurolla kuussa pärjää" -propagandan takana olevia motiiveja.

Ilmeisesti siinä pedataan tulevaan sosiaaliturvan alasajoa. Sehän on pikapuoliin ajankohtaista, kun suurlama iskee taas.

• lauantai 19.4.
        kilo.. kirjoitti:

Appelsiini, omena, kesäkurpitsa, vesimeloni, valk.parsa sekä parsakaali 1 eur/kg ja kirsikkatomaatit 1 eur/250g. Poikkeuksellista, mutta kyllä tarjouksia joskus on. Tänään ostin porsaan fileen, joka maksoi 3,20. Tämä oli tosin viimeisen päivän tuote, mutta valmistin sen heti ja pakastin osan tulevaa käyttöä varten.

• Itis varmaan sit ei oo
        kilo.. kirjoitti:

pääkaupunkisetuu? No, onhan se stadis kuitenki, niist euron hinnoist tos ylempänä skrivasin, Lidlistä.

• tuuri..
        Itis varmaan sit ei oo kirjoitti:

pääkaupunkisetuu? No, onhan se stadis kuitenki, niist euron hinnoist tos ylempänä skrivasin, Lidlistä.

ehkä ollut,kun ostin Lidlestä omenoita eurolla olivat jo valmiiksi nahistuneen,olleet kuukausia varastoituneena.Samoin päärynät olivat pitkään kivikovia,kun yritti viikkoa myöhempää kovuudesta huolimatta syödä olivat pilaantuneet sisältä.
        Itse vihannestukussa töissä olleena tiedän että omenoita saattaa jäädä varastoon kuukausisksi ja myydään silti.

• Se Aito Työtön kirjoitti:

Olen jo pidempään ihmetellyt tämän tietyn tyypin "kyllä 80-90 eurolla kuussa pärjää" -propagandan takana olevia motiiveja.

Ilmeisesti siinä pedataan tulevaan sosiaaliturvan alasajoa. Sehän on pikapuoliin ajankohtaista, kun suurlama iskee taas.

Tavoitteeni on näissä viesteissä on motivoida tavallisia ihmisiä boikotoimaan ylihintoja. Porvarin ahneudelle vain taivas on rajana ellei kansa omilla toimillaan PANE RAJOJA ALEMMAKSI. Ainoa tapa millä yksityinen kansalainen voi RAJOITTAA PORVARIN AHNEUTTA on johdonmukainen ja totaalinen KIELTÄYTYMINEN RIISTOHINTOJEN MAKSAMISELTA. Yksinäisenkään pienen ihmisen ei ole pakko suostua YLIHINTAAN. "Palvelevan" lähikauppiaan yksipuolisesti korottaessaan hintoja kerrot hänelle mistä ruokaa saa järkihintaan, toivotat kohteliaasti hyvät jatkot ja poistut kaupasta OSTAMATTA YHTÄÄN MITÄÄN. "Palvelevat" lähikauppiaat nimittäin luottavat ihmisten luontaiseen laiskuuteen hintoja nostaessaan, eivätkä usko omien asiakkaidensa äänestävän jaloillaan.

• Se Aito Työtön
        ristokopon kirjoitti:

Tavoitteeni on näissä viesteissä on motivoida tavallisia ihmisiä boikotoimaan ylihintoja. Porvarin ahneudelle vain taivas on rajana ellei kansa omilla toimillaan PANE RAJOJA ALEMMAKSI. Ainoa tapa millä yksityinen kansalainen voi RAJOITTAA PORVARIN AHNEUTTA on johdonmukainen ja totaalinen KIELTÄYTYMINEN RIISTOHINTOJEN MAKSAMISELTA. Yksinäisenkään pienen ihmisen ei ole pakko suostua YLIHINTAAN. "Palvelevan" lähikauppiaan yksipuolisesti korottaessaan hintoja kerrot hänelle mistä ruokaa saa järkihintaan, toivotat kohteliaasti hyvät jatkot ja poistut kaupasta OSTAMATTA YHTÄÄN MITÄÄN. "Palvelevat" lähikauppiaat nimittäin luottavat ihmisten luontaiseen laiskuuteen hintoja nostaessaan, eivätkä usko omien asiakkaidensa äänestävän jaloillaan.

...että on pakko syödä.

Jos lähiseudulla tai järkevien yhteyksien päässä ei ole kuin se yksi kauppa, millä helvetillä sitä boikotoit?

Se on sitä markkinataloutta uusliberalismilla höystettynä.

Äänestä porvaria. Takaat oman köyhyytesi.

• Se Aito Työtön kirjoitti:

...että on pakko syödä.

Jos lähiseudulla tai järkevien yhteyksien päässä ei ole kuin se yksi kauppa, millä helvetillä sitä boikotoit?

Se on sitä markkinataloutta uusliberalismilla höystettynä.

Äänestä porvaria. Takaat oman köyhyytesi.

Olet oikeassa. Itse kun elää ruuhkasuomessa, muttei Helsingissä, niin voi periferia-alueiden olot unohtua. Maaseudulla tai kirkonkylissä asuvien on ikävä kyllä pakko maksaa se hinta, minkä lähikauppias pyytää. Kuitenkin suomen köyhistä iso osa asuu kaupungeissa, joissa on mahdollisuus VALITA OSTOPAIKKANSA JA ÄÄNESTÄÄ JALOILLAAN.

JOKAISELLA KÖYHÄLLÄ on mahdollisuus henkilökohtaisella tasolla TAISTELLA AHNEUTTA VASTAAN. Takahikiälläkin asuva työtön voi lopettaa RIISTOHINTAISEN LEIVÄN OSTON ja TEHDÄ ITSE OMAN LEIPÄNSÄ. Jos ostat kahden 2,5€ leivän sijasta 5€ jauhoja ja leiväntekotarpeita kuten hiivaa niin saat samalla rahalla 10-30 kertaa enemmän leipää ja mikä parasta porvarin viivansa alle saama VOITTO ON PIENI MURTO-OSA verrattuna siihen että olisit ostanut leipää 5€ edestä. Se mitä sanoin leivästä pätee muuten myös valmisruokiin. Teetättäessään valmisruokaa ja leivotuttaessaan työläisillä leipää porvari luo RUOALLE LISÄ-ARVOA JONKA HÄN PYRKII PITÄMÄÄN ITSE. Tehdessään itse leipänsä voi köyhäkin ihminen RIISTÄÄ PORVARIN TULOKSESTA leivän valmistuttamisen tuottaman LISÄ-ARVON.

se aito työtön fyi
        Olen koittanut neuvoa ihmisille miten yksikin ihminen voi LAITTAA KAPULOITA PORVARIN RATTAISIIN ja omilla VALINNOILLAAN VASTUSTAA systeemiä.

ITSE en viimevaaleissa äänestänyt porvaripuolueita kuten Kokoomus,SDP, Vihreät tai Nato-Annen "vasemmisto"liitto.

• Kikka
        tuuri.. kirjoitti:

ehkä ollut,kun ostin Lidlestä omenoita eurolla olivat jo valmiiksi nahistuneen,olleet kuukausia varastoituneena.Samoin päärynät olivat pitkään kivikovia,kun yritti viikkoa myöhempää kovuudesta huolimatta syödä olivat pilaantuneet sisältä.
        Itse vihannestukussa töissä olleena tiedän että omenoita saattaa jäädä varastoon kuukausisksi ja myydään silti.

Lohjalla pidetään joka vuosi oikein OMENAKARNEVAALIT, jolloin joka paikassa on myynnissä omien kylien omenoita hintaan vähintään KOLME EUROA KILO! Ei kuljetuskustannuksia, ei välikäsiä. En tajua, mistä tuollainen hinta muodostuu. Sitten toisaalta siellä kärrätään omenoita, joita ei saada kaupaksi, kaatopaikalle. Koskaan en ole ostanut näitä karnevaaliomenoita, mieluummin ostan siitä lähikapakasta vaikka omenasiiderin.

• tuohon hintaan
        Kikka kirjoitti:

Lohjalla pidetään joka vuosi oikein OMENAKARNEVAALIT, jolloin joka paikassa on myynnissä omien kylien omenoita hintaan vähintään KOLME EUROA KILO! Ei kuljetuskustannuksia, ei välikäsiä. En tajua, mistä tuollainen hinta muodostuu. Sitten toisaalta siellä kärrätään omenoita, joita ei saada kaupaksi, kaatopaikalle. Koskaan en ole ostanut näitä karnevaaliomenoita, mieluummin ostan siitä lähikapakasta vaikka omenasiiderin.

Tänäänkin ostin hyviä Egyptiläisiä appelssineja Prismasta 0,99€/kg Omenia en juurikaan osta yli 1,5€/kg maksavia. Kotimaiset omenat ovat niin happamia ja koviakin että ei kestä huonot hampaatkaan niitä jauhamaan, siksi en sellaisia syö sittenkään vaikka niitä ilmaiseksi saisi.

• Et siis voi sillä

maksaakkaan!
        Ja ois se lapsille sopimaton näky kaupan kassalla kun kauppias sanois että ei ole antaa takasi noin isosta kun sitä V...s tarjoaisit maksuvälineeksi!

• liikkeellä.
        kumma juttu tuo lidl kirjoitti:

Tänäänkin 8 päärynää 0.99e, 4 aplaria 0.99e, 3 banaania 0.45e
        Sit se erittäin hyvä ruisleipä, vähän kuin fasun real suuremmat palat ja 0.69e
        maito on nyt viikon ollut edullista, ensin oli 0.49l nyt 0.59. Miten ne sen tekee, en tiedä, mut köyhän paras ostospaikka.
        Aamuisin saa välil ale tuotteita, ja lauantai ip, olin kerran klo 17 ja kaikki leivät ja vihannekset oli ales, hedelmät myös. Varmaan sit ku kaupat on su taas auki, ei tota tapahdu, mut nyt oli. Makaronikin liki puolet edullisempaa ku näis kotimaisis, juustot kans. Hyvä sakut, hyvä LIDL

Vaikka se maito nyt on Lidlissä halvempaa kuin muualla, ei tarvii silti sontaa kirjoitella. Et varmaan saa Lidlistä, kevytmaitoa 0,59c litra.

• olet oikeassa.
        ristokopon kirjoitti:

Noin pitäisi jokaisen ajatella, kuin ristokopon? Minä toimin myös noin? Silti syön hyvää ruokaa, enkä maksa korkeimpia hintoja mistään? Mutta en ole myöskään köyhä?

• sinä kirjoita mitä et tiedä
        liikkeellä. kirjoitti:

Vaikka se maito nyt on Lidlissä halvempaa kuin muualla, ei tarvii silti sontaa kirjoitella. Et varmaan saa Lidlistä, kevytmaitoa 0,59c litra.

Viikon oli tarjous, ensin 0.49 ja sit 0.59
        espoo, hki, ja vantaa ainakin.
        Hesaris isot mainokset tarjouksist, ja ainakin sain sillä hintaa useamman kerran.
        Älä luule, ja vielä nimittele päälle. Lue ohjeet.

• ainakin stadin
        liikkeellä. kirjoitti:

Lidlissä oli maito, kevyt ja rasvaton 0.59e litra, kävin just.

• täällä..
        tuohon hintaan kirjoitti:

Tänäänkin ostin hyviä Egyptiläisiä appelssineja Prismasta 0,99€/kg Omenia en juurikaan osta yli 1,5€/kg maksavia. Kotimaiset omenat ovat niin happamia ja koviakin että ei kestä huonot hampaatkaan niitä jauhamaan, siksi en sellaisia syö sittenkään vaikka niitä ilmaiseksi saisi.

hedelmissä ja vihanneksissa/juureksissa euro/kg on haamuraja sen enempää en suostu maksamaan tai sitten olen ilman.Kanamunissakin kannattaa katsoa kilohintaa ei rasiahintaa.Leivässä kilohintaa niissä huimat erot.

• ruokakulunne kuussa

Paljonko teillä menee euroja kuussa ruokaan...

• kuukaudessa

ruokaan menee mulla n.300 e/kk. Asun yksin, ei lemmikkieläimiä.

• vielä tuohon 300€
        kuukaudessa kirjoitti:

Halvinta ostan ja taas erityisesti vuodenvaihteessa hintojen noustua tarkistelin ruokaostoskäyttäytymistäni(käyn kaupassa nykyään joka toinen päivä). Kylä se aika lähellä nyt on keskimäärin 7€ päivässä eli n. 210€/kk.
        Tässä on kaikki muutkin juoksevat huushollimenoni, mutta ei siis mitään poikkeavaa tai erityistä. Pelkän ruoan osuus tuosta on n. 6€ päivässä. Paljon tuo on 2€ jauhelihapakettia paistettuna ja sekotettuna makarooneihin tai sitten 2€ maksavaa valmista linströmminpihvipakettia.

• tuosta summasta
        kuukaudessa kirjoitti:

Tänään ostin porsaan ulkofilettä tarjouksesta 3.90 kg ja lohifileen 5.90 kg. Syön paljon porkkanaa, lanttua ja kaalia. Sienet ja marjat olen itse poiminut. Ruoka on kallista, mutta käytän tarjouksia silloin kun kohdalle sattuu. En maksa muutamasta salaatinlehdestä, vaan tyydyn syömään edullisia kasvisraasteita. Esim. kaaliraaste terästettynä ananasmurskalla, on erinomaisen hyvää!

• sitten mitään

Vuokra ja lääkkeet vie työkyvyttömyyseläkkeeni niin tarkkaan, että kauppaostoksiin jää 100€ kuukautta kohti, ennen kuin kelan lääkkeiden maksukatto täyttyy kesän tullessa.

Tuo on niin pieni summa, että ei paljoa enää kiinnosta kaupassa käyminen saati sen ikuisen viljatuotteen (puuro) syöminen.

• yhen myllyn sivuilta!

Ja ite oon tehny sellasta "sekapuuroa" eli vettä, mannaryynejä ja sitten kun se on melkein valmis lisään siihen kauraryynejä, sitten annan hautua kypsäks!

* Aprikoosi-mannapuuro
        * Kauramannapuuro
        * Keltainen herkkupuuro
        * Mannapuuro
        * Mansikka-mannapuuro
        * Mansikka-raparperipuuro
        * Omena-mannapuuro
        * Puuroja
        * Raparperipuuro
        * Punainen Kauramannapuuro
        * Sitruunainen mannapuuro
        * Suklaa kauramannapuuro
        * Suklaamannapuuro
        * Vispipuuro marjoista
        * Vispipuuro

* Grahampuuro
        * Kauralesepuuro
        * Kaura Riisipuuro
        * Kaurapuuro
        * Kaurapuuro Isoista Kaurahiutaleista
        * Marjapuuro
        * Marjapuuro Kaura Riisistä
        * Neljän Viljan Puuro
        * Ohrapuuro Kokonaisista Ohrasuurimoista
        * Ohrapuuro Rikotuista Ohrasuurimoista
        * Pastantti puuro perunamuusista
        * Pikainen Kaurapuuro
        * Pikakaura Kuitu -puuro
        * Riisihiutalepuuro
        * Riisi Ohra -puuro
        * Riisipuuro
        * Ruishiutalepuuro
        * Ruisjyväpuuro
        * Ruispuuro jauhoista
        * Suklaa Kauramannapuuro
        * Vekkuli Pikapuuro
        * Joulupuuro
        * Ohralesepuuro

* Hunajainen kauraomenapuuro
        * Kaurahedelmäpuuro
        * Kauralesepuuro
        * Kauraluumupuuro
        * Ohrauunipuuro
        * Riisi Ohra uunipuuro
        * Ruisuunipuuro

* Aamunaloitus tuorepuurolla
        * Aurinkoinen aamupala
        * Mustikka Tuorepuuro
        * Tattarituorepuuro
        * Punainen tuorepuuro
        * Tuorepuuro
        * Vekkuli Mustikka Tuorepuuro
        * Vekkuli Vadelma Tuorepuuro

* Appelsiini-banaanikaurapuuro
        * Appelsiininen Kuitu-kaurapuuro
        * Aprikoosi-ohrapuuro
        * Aurinkoinen kevätpuuro
        * Aurinkoinen puuro
        * Graham mustikkapuuro
        * Hiutaleluumupuuro
        * Mansikka-riisihiutalepuuro
        * Marjainen lesepuuro
        * Marjapuuro kauraleseistä
        * Mustikka-ruispuuro
        * Omenabanaanipuuro
        * Omena-porkkanapuuro
        * Omena-ohrariisipuuro
        * Omenapuuro
        * Omena-riisipuuro
        * Omenariisipuuro
        * Perunapuuro
        * Punaherukka-banaaniruispuuro
        * Ruismarjapuuro
        * Ruispuolukkapuuro
        * Täyteläinen ruismarjapuuro suurimoista
        * Vellit

• saa muutakin

Keittoja joista syö 2-3pv, laatikkoruokia, 400g jauhelihasta syö 3pv, perunasta laatikoita, soseita, paistettuna, keitettynä.

Viitseliäisyyttä kehiin, ja suunnittelua. Aivan varmasti syö hyvin tuolla summalla. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

teen juuri kalakeittoa, kirjolohi 2.99e/kg
        puolikas siitä, perunat, keitto-tai sekavihannekset, perunat, 1/2l maitoa = n, 2.50e ja syön koko viikonlopun.
        Toinen puolikas kalasta pakkaseen tai laatikkoa, uunissa, tai graavia.

• Kikka
        saa muutakin kirjoitti:

Keittoja joista syö 2-3pv, laatikkoruokia, 400g jauhelihasta syö 3pv, perunasta laatikoita, soseita, paistettuna, keitettynä.

Viitseliäisyyttä kehiin, ja suunnittelua. Aivan varmasti syö hyvin tuolla summalla. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

teen juuri kalakeittoa, kirjolohi 2.99e/kg
        puolikas siitä, perunat, keitto-tai sekavihannekset, perunat, 1/2l maitoa = n, 2.50e ja syön koko viikonlopun.
        Toinen puolikas kalasta pakkaseen tai laatikkoa, uunissa, tai graavia.

Hei mistäs sait noin halpaa kirjolohta?

• CM,
        Kikka kirjoitti:

On tarjoukses loppuviikon.
        olen myös pakaste kalapaloja (sei) käyttänyt usein 1.90e siitäkin riittää 4-6 ateriaa.

• vointivaltio.
        Kikka kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön ja sairas, paljo sairauksia . Eläkkeelle ei ole päässyt. Elän työmarkkinatuella ja pieni asuntotuki. Pakollisten laskujen ( vuokra, vesi, sähkö) ja lääkemenojen jälkeen jää ruokaan vain 70 euroa. Tv:tä ei ole vuosiin ollut kun ei varaa, ei nettiä (kirjoitan ystävän koneelta) eikä vakuutuksiin varaa. Puhelin on pakko pitää sairaskohtauksen varalta. Liikuntakykykin niin huono ettei leipäjonoon pääse. Joskus ystäväni puolestani käy leipäjonossa, mutta hänkin nyt töissä ettei sinne pääse. Vuoteen en ole banaania maistanut. Pitäisköhän hakea muuhun maahan pakolaiseksi, jossa huolehditaan paremmin ja sais ilmaiset lääkkeet. Ei taida kukaan maa vaan huolia tämmöstä hyödytöntä immeistä.

• hakenut lisäksi
        vointivaltio. kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön ja sairas, paljo sairauksia . Eläkkeelle ei ole päässyt. Elän työmarkkinatuella ja pieni asuntotuki. Pakollisten laskujen ( vuokra, vesi, sähkö) ja lääkemenojen jälkeen jää ruokaan vain 70 euroa. Tv:tä ei ole vuosiin ollut kun ei varaa, ei nettiä (kirjoitan ystävän koneelta) eikä vakuutuksiin varaa. Puhelin on pakko pitää sairaskohtauksen varalta. Liikuntakykykin niin huono ettei leipäjonoon pääse. Joskus ystäväni puolestani käy leipäjonossa, mutta hänkin nyt töissä ettei sinne pääse. Vuoteen en ole banaania maistanut. Pitäisköhän hakea muuhun maahan pakolaiseksi, jossa huolehditaan paremmin ja sais ilmaiset lääkkeet. Ei taida kukaan maa vaan huolia tämmöstä hyödytöntä immeistä.

Tt-tukea?
        En tiedä mikä on työmarkkinatuki nykyisin, vaan toimeentulotukea saa esim sähköön, ja kalliisiin lääkkeisiin, eli jos jää alle 390e kk vuokran ja sähkön, vesimaksun ja kalliiden lääkkeiden jälkeen, kannattaisi pistäytyä siellä.
        Tietysti ei saa jos asut liian isossa asunnossa, katsotaan kohtuulliset asumiskulut.

eipä jää itsellenikään kuin 80-90e/kk, mutta syön ihan hyvin. En mitään valmista, enkä pihvejä, mutta ok ruokaa.
        Tvtä en kymmeneen vuoteen ole omistanut, eikä harmita sekään.
        Lääkekuluja on juuri sen verran että joulukuu on "vapaa".
        Vakuutus on ja netti puhelimessa 9e/kk.
        Sähkölaskuhan ei tuu kuin 5X vuodes, se on 32e kerta
        asuntokulut on vielä isot kun on vastike ja velkaa pankille, mutta yritän sinnitellä positiivisella asenteella.
        Työ ja kelaeläke yht. 760 brutto joten ei se eläkkeelle pääsy monestikaan mikään lottovoitto ole, vähemmän monille jää kun sostuet. Itselleni ei koskaan ole jäänyt kk kohden sen vertaa kuin mitä jää tuella eläville, asumisen, sähkön jälkeen.
        Valintoja jokainen tekee elämässään, sairauksille ei kukaan voi mitään, itselläni 3 sairautta jotka vaativat lääkitystä loppuelämän, yksi synnynnäinen.
        Koeta käydä juttelemassa sos,tstossa.
        Hyvää kevään jatkoa, yritä selvitä.

• keittotaito kunniaan
        yhen myllyn sivuilta! kirjoitti:

Ja ite oon tehny sellasta "sekapuuroa" eli vettä, mannaryynejä ja sitten kun se on melkein valmis lisään siihen kauraryynejä, sitten annan hautua kypsäks!

* Aprikoosi-mannapuuro
        * Kauramannapuuro
        * Keltainen herkkupuuro
        * Mannapuuro
        * Mansikka-mannapuuro
        * Mansikka-raparperipuuro
        * Omena-mannapuuro
        * Puuroja
        * Raparperipuuro
        * Punainen Kauramannapuuro
        * Sitruunainen mannapuuro
        * Suklaa kauramannapuuro
        * Suklaamannapuuro
        * Vispipuuro marjoista
        * Vispipuuro

* Grahampuuro
        * Kauralesepuuro
        * Kaura Riisipuuro
        * Kaurapuuro
        * Kaurapuuro Isoista Kaurahiutaleista
        * Marjapuuro
        * Marjapuuro Kaura Riisistä
        * Neljän Viljan Puuro
        * Ohrapuuro Kokonaisista Ohrasuurimoista
        * Ohrapuuro Rikotuista Ohrasuurimoista
        * Pastantti puuro perunamuusista
        * Pikainen Kaurapuuro
        * Pikakaura Kuitu -puuro
        * Riisihiutalepuuro
        * Riisi Ohra -puuro
        * Riisipuuro
        * Ruishiutalepuuro
        * Ruisjyväpuuro
        * Ruispuuro jauhoista
        * Suklaa Kauramannapuuro
        * Vekkuli Pikapuuro
        * Joulupuuro
        * Ohralesepuuro

* Hunajainen kauraomenapuuro
        * Kaurahedelmäpuuro
        * Kauralesepuuro
        * Kauraluumupuuro
        * Ohrauunipuuro
        * Riisi Ohra uunipuuro
        * Ruisuunipuuro

* Aamunaloitus tuorepuurolla
        * Aurinkoinen aamupala
        * Mustikka Tuorepuuro
        * Tattarituorepuuro
        * Punainen tuorepuuro
        * Tuorepuuro
        * Vekkuli Mustikka Tuorepuuro
        * Vekkuli Vadelma Tuorepuuro

* Appelsiini-banaanikaurapuuro
        * Appelsiininen Kuitu-kaurapuuro
        * Aprikoosi-ohrapuuro
        * Aurinkoinen kevätpuuro
        * Aurinkoinen puuro
        * Graham mustikkapuuro
        * Hiutaleluumupuuro
        * Mansikka-riisihiutalepuuro
        * Marjainen lesepuuro
        * Marjapuuro kauraleseistä
        * Mustikka-ruispuuro
        * Omenabanaanipuuro
        * Omena-porkkanapuuro
        * Omena-ohrariisipuuro
        * Omenapuuro
        * Omena-riisipuuro
        * Omenariisipuuro
        * Perunapuuro
        * Punaherukka-banaaniruispuuro
        * Ruismarjapuuro
        * Ruispuolukkapuuro
        * Täyteläinen ruismarjapuuro suurimoista
        * Vellit

Aterioihin saa helposti vaihtelua pienellä vaivalla, eri lisukkein esimerkiksi, tai varioimalla aineksia.

• Kikka
        vointivaltio. kirjoitti:

Just tänään katsoin kaupasta, että ruoan hinnat ovat ihan poskellaan. Kilo banaaneja, litra maitoa ja vanhat itäneet perunat olivat samanhintaisia, 95 senttiä kilo. Ostin sitten banaaneja enkä maitoa. Luulisi, että banaanit ovat kalleimpia, matkaavathan ne pisimmän matkan. Kuulin myös, että kiinalaiset juovat meidän maitomme, joten siitä on pulaa. Ensin ne veivät työpaikat ja nyt myös maidon.

• Se Aito Työtön
        hakenut lisäksi kirjoitti:

Tt-tukea?
        En tiedä mikä on työmarkkinatuki nykyisin, vaan toimeentulotukea saa esim sähköön, ja kalliisiin lääkkeisiin, eli jos jää alle 390e kk vuokran ja sähkön, vesimaksun ja kalliiden lääkkeiden jälkeen, kannattaisi pistäytyä siellä.
        Tietysti ei saa jos asut liian isossa asunnossa, katsotaan kohtuulliset asumiskulut.

eipä jää itsellenikään kuin 80-90e/kk, mutta syön ihan hyvin. En mitään valmista, enkä pihvejä, mutta ok ruokaa.
        Tvtä en kymmeneen vuoteen ole omistanut, eikä harmita sekään.
        Lääkekuluja on juuri sen verran että joulukuu on "vapaa".
        Vakuutus on ja netti puhelimessa 9e/kk.
        Sähkölaskuhan ei tuu kuin 5X vuodes, se on 32e kerta
        asuntokulut on vielä isot kun on vastike ja velkaa pankille, mutta yritän sinnitellä positiivisella asenteella.
        Työ ja kelaeläke yht. 760 brutto joten ei se eläkkeelle pääsy monestikaan mikään lottovoitto ole, vähemmän monille jää kun sostuet. Itselleni ei koskaan ole jäänyt kk kohden sen vertaa kuin mitä jää tuella eläville, asumisen, sähkön jälkeen.
        Valintoja jokainen tekee elämässään, sairauksille ei kukaan voi mitään, itselläni 3 sairautta jotka vaativat lääkitystä loppuelämän, yksi synnynnäinen.
        Koeta käydä juttelemassa sos,tstossa.
        Hyvää kevään jatkoa, yritä selvitä.

"Työ ja kelaeläke yht. 760 brutto joten ei se eläkkeelle pääsy monestikaan mikään lottovoitto ole, vähemmän monille jää kun sostuet."

Joo ja jos jää "vähemmän" kuin toimeentulotuki, voit käydä sitten itsekin hakemassa sieltä sossusta sen erotuksen. Kukaan ei sinua estä.

Kuten kovasti meille työttömille höpötetään, vapaaehtoistahan se kaikki on vain.

• vikaa?
        Se Aito Työtön kirjoitti:

"Työ ja kelaeläke yht. 760 brutto joten ei se eläkkeelle pääsy monestikaan mikään lottovoitto ole, vähemmän monille jää kun sostuet."

Joo ja jos jää "vähemmän" kuin toimeentulotuki, voit käydä sitten itsekin hakemassa sieltä sossusta sen erotuksen. Kukaan ei sinua estä.

Kuten kovasti meille työttömille höpötetään, vapaaehtoistahan se kaikki on vain.

-Maksaako sossu nykyään myös lainoja?

• havaittu?
        Kikka kirjoitti:

Just tänään katsoin kaupasta, että ruoan hinnat ovat ihan poskellaan. Kilo banaaneja, litra maitoa ja vanhat itäneet perunat olivat samanhintaisia, 95 senttiä kilo. Ostin sitten banaaneja enkä maitoa. Luulisi, että banaanit ovat kalleimpia, matkaavathan ne pisimmän matkan. Kuulin myös, että kiinalaiset juovat meidän maitomme, joten siitä on pulaa. Ensin ne veivät työpaikat ja nyt myös maidon.

Juu. Kiinaan vievät ruokamme, jonka tuotantoa tuemme henkihieverissä?

• Se_Aito_Työtön
        vikaa? kirjoitti:

-Maksaako sossu nykyään myös lainoja?

...köyhä lyhentelee lainat toimeentulotuella. Siis sillä ruokaan ja perustoimeentuloon tarkoitetulla könttäsummalla.

Mitään ekstraa lainojen maksuun ei saa.

Jos ei lyhennä, tulee maksuhäiriömerkintä ja sitten vasta kusessa onkin.

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää?

• "piirtää"
        Se_Aito_Työtön kirjoitti:

...köyhä lyhentelee lainat toimeentulotuella. Siis sillä ruokaan ja perustoimeentuloon tarkoitetulla könttäsummalla.

Mitään ekstraa lainojen maksuun ei saa.

Jos ei lyhennä, tulee maksuhäiriömerkintä ja sitten vasta kusessa onkin.

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää?

Vastasin ed kirjoittajalle, sitten sinä vastasit minulle, jolloin vastasin sinulle. Onko tähän asti selvää?
        Nyt olet vastannut minulle ja kerran vielä yritän sinulle.
        Mahdoitko sitten lukea lainkaan, kun ei selviä. Kirjoitin selvästi minulla olevan lainaa, joten tiedän toki etten voi saada, enkä koskaan ole saanut sossusta mitään. Tiedän ettei lainoja lasketa menoiksi, eikä pidäkään.

• Se_Aito_Työtön
        "piirtää" kirjoitti:

Vastasin ed kirjoittajalle, sitten sinä vastasit minulle, jolloin vastasin sinulle. Onko tähän asti selvää?
        Nyt olet vastannut minulle ja kerran vielä yritän sinulle.
        Mahdoitko sitten lukea lainkaan, kun ei selviä. Kirjoitin selvästi minulla olevan lainaa, joten tiedän toki etten voi saada, enkä koskaan ole saanut sossusta mitään. Tiedän ettei lainoja lasketa menoiksi, eikä pidäkään.

"Työ ja kelaeläke yht. 760 brutto joten ei se eläkkeelle pääsy monestikaan mikään lottovoitto ole, vähemmän monille jää kun sostuet. Itselleni ei koskaan ole jäänyt kk kohden sen vertaa kuin mitä jää tuella eläville, asumisen, sähkön jälkeen."

Näinkö kirjoitit? Jos et, ei sitten mitään.

Mutta jos noin kirjoitit, yrität ihan selkeästi väittää, että toimeentulotuella saisi muka jotenkin "enemmän". Vihjailusi on täyttä potaskaa.

Eli reagoin tuohon paikkaansapitämättömään väitteeseen, että sinulle muka jäisi vähemmän kuussa kuin perusturvan varassa sinnittelevälle. Jos niin jäisi, saisit hakea sen erotuksen toimeentulotukena. Jos taas ei hae, on turha köyhiä siitä moittia.

Turha minulle motkottaa siitä, että en niele tuollaisia pelleväitteitä ihan suoralta kädeltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3846
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      178
      2346
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1567
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1037
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      831
    9. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      799
    Aihe