Vanha td kone, mitä tapahtuu kun on selvästi laihalla syöttö? besathan polttaa mäntään reiän sekä kansi ja venttiilit kuumenee mutta mitä tekee diesel? Veto on selvästi kehnompaa mutta tomimi i kuitenkin ajettavasti. Koetan mittailla kulutusta että meneekö kuinka paljon vähemmällä ,hermo ainakin menee kun on enempi piiskattava että lähtee jo paikaltaankin. Ahdin kuumenee kait vähemmän kun on vähemmän poltettavaa mutta viileää ilmaa saman verran tarjolla .
Laihalle käännetty TD ,ongelmia?
7
2297
Vastaukset
- vaan ihan päinsvastoin
Dieselissä ei ilmaa kuristeta läpällä kuten bensoissa joten käsite laiha seos ei oikein päde.
Diesel nostaa kierroksen niin korkealle kuin suihkutettava polttoainemäärä saa aikaan tehoa.
Polttoainemäärä on siis ainoa mitä säädetään. - soppaa
ei siitä haittaa ole vaikka syöttö on pienellä, muutakuin hermot menee :-)
Dieselissä on normaalisti suuri ilmaylimäärä eli turhaa ilmaa on paljon enemmän kuin palaminen tarvitsisi. Dieselissä ei ole mitään läppää imupuolella joka hillitsisi ilmantuloa kuten on bensakoneessa. Sitten kun alkaa mustaa savua tulemaan niin palamatonta ilmaa on noin 15%. noin olen jostakin lukenut.
en usko että tuolla konstilla kulutus vähenee kun joudut vinguttamaan korkeille kierroksille että saat auton liikkumaan. Kokeile seuraavaksi suurentaa syöttöä niin voi jopa kulutus laskea. Pystyy ajamaan pienemmillä kierroksilla suurentuneen väännön takia.
Omassa ahtamattomassa esikammiodieselissä syötön suurentaminen laski kulutusta ja kulku parani.- Coolerin tuohon?
Väheneekö savutus ? Käänsinkin jo syöttöä lisää kun ns rauhalliseltakin hermo hiipui.
- laitto
Coolerin tuohon? kirjoitti:
Väheneekö savutus ? Käänsinkin jo syöttöä lisää kun ns rauhalliseltakin hermo hiipui.
jos se nyt savuttaa täyskaasulla mustaa niin coolerin laitto vähentää sitä. Se myös vähentää moottorin lämpökuormaa kun koneeseen syötettävä ahtoilma on viileämpää.
- uijk
laitto kirjoitti:
jos se nyt savuttaa täyskaasulla mustaa niin coolerin laitto vähentää sitä. Se myös vähentää moottorin lämpökuormaa kun koneeseen syötettävä ahtoilma on viileämpää.
Siis kumpaa syöttöä menit säätämään? Pumpun perussyöttöä vai ahdonalaista syöttöä?
- Cooleria ostelemassa
uijk kirjoitti:
Siis kumpaa syöttöä menit säätämään? Pumpun perussyöttöä vai ahdonalaista syöttöä?
Ahdonalainen syöttö ? td ei elektroniikkaa.
Omassa td:ssäni(740 volvo)kulutus pieneni kun suurensin perus syöttöä ja nakutusta saat vähennettyä kääntämällä pumpun ajoitusta myöhäsemmälle mutta sitten tulee toden näköisesti lämpö ongelmia,volvo ainakin nosteli lämpöjä kun oli ajoitus myöhäisellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654640Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442827Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761771Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061634Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591380
- 951272
- 471149
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121148