Hemoglobiini tuntuu olevan edelleen laskusuunnassa. Vielä ei neuvolasta käsketty aloittamaan rautaa (hemoglobiini 116 rv31). Väsymys kuitekin vaivaa ja ajattelin josko rauta auttaisi. Mikä olisi hyvä rautavalmiste? Niin ja mahdollisimman vatsaystävällinen.Rauta kun ilmeisesti lisää ummetusta? Seuraava neuvola minulla on kahden viikon päästä ja sitä ennen olisi kiva saada jostain vähän "lisävirtaa".
hyvä vatsaystävällinen
14
785
Vastaukset
- hiihih
öö, kyllä mullakun oli 116 niin käskettiin rautaa popsimaan, nyt se vasta on noussut 120 rv kummiskin jo 39, Kyllä niitä voi syödä.. menet apteekkiin ja kysyt sieltä neuvoa... :D niin mäkin tein :D
- ..........
Tehorauta juoma, googleta
- suositeltiin
neuvolassa Obsidan fe-valmistetta. Sitä olen nyt syönytkin jo kohta 2kk. Sen lisäksi syön Rela-maitohappobakteerivalmistetta jonka ansiosta kakka on pysynyt pehmeänä. Tänään vikkoja 24-6.
- odottaja87
mitenköhän niitä on suositeltu ku ei oo vatsaystävällisiä ollenkaa vaan aiheuttaa monelle huonon olon ja vatsakramppeja.
- Otan tätä itse
Päivän rauta-annos tehokkaasti imeytyvässä muodossa. Ei niin hyvän makuista, mutta eipä ole sekoittanut elimistön toimintaa, niin kuin tehopillerit.
- meppe
multitabs raskauskin voi auttaa. Ovat vaan aika tyyriitä. Ekan viikon ottaa tuplana ja sitten yhden per päivä tai neuvolan ohjeiden mukaan. Itsellä ainakin maha kestää paremmin kun muita rauta valmisteita.
Loppuraskaudesta luotan sitten kroitteriin (lue ylhäältä miten oikein kirjoitetaan) mutta nyt alussa lentää vaan laatta siitä mausta. - parhaimmaista päästä
minulla meni vatsa kuralle tapleteista eikä ne imeytyneet, heikotus vaan jatkui ja jatkui,kunnes hain luonteistuote rautaa, niin olo muuttui heti virkeäksi! Nestemäisenä imeytyi siis nopeaa ja on vatsaystävällistä. Ja musta se maku oli aluksi ihan kauhea, mut mitä kaiemmin joi sen normaalimmalta se alkoi maistua.
Kyllä tuolla hb119 tulee varmaan jo heikko olo, et äkkiä lisärautaa kehiin. - ihan tavarataloista
parhaimmaista päästä kirjoitti:
minulla meni vatsa kuralle tapleteista eikä ne imeytyneet, heikotus vaan jatkui ja jatkui,kunnes hain luonteistuote rautaa, niin olo muuttui heti virkeäksi! Nestemäisenä imeytyi siis nopeaa ja on vatsaystävällistä. Ja musta se maku oli aluksi ihan kauhea, mut mitä kaiemmin joi sen normaalimmalta se alkoi maistua.
Kyllä tuolla hb119 tulee varmaan jo heikko olo, et äkkiä lisärautaa kehiin.ja muista isommista kaupoista. isompana pullona halvempaa, kaksi hieman eri makuista vaihtoehtoa...
- .......
meppe kirjoitti:
multitabs raskauskin voi auttaa. Ovat vaan aika tyyriitä. Ekan viikon ottaa tuplana ja sitten yhden per päivä tai neuvolan ohjeiden mukaan. Itsellä ainakin maha kestää paremmin kun muita rauta valmisteita.
Loppuraskaudesta luotan sitten kroitteriin (lue ylhäältä miten oikein kirjoitetaan) mutta nyt alussa lentää vaan laatta siitä mausta.kuules, siitä multitabsissa on niin vähän rautaa että! koska tarkoitettu kaikille päivittäiseen käyttöön. ei juuri mitään vaikutusta jos on hemot alhaalla!!
- mahdollista ##
Ostin apteekista halvimpia rautanappeja mitä oli saatavilla. Mulla ainaskin menee maha pikemminkin sekaisin raudasta, joten auttoi samalla ummetukseenkin :0)
Ja kolmessa viikossa nousua 110 -> 135!- ferrofortte B
On vatsaystävällinen, ihan ok. makuinen ja tehokas. Maksaa noin alle 10e /200ml pullo.
- alkuperäi
Kiitos vastauksista. Kävin apteekissa ostoksilla. Kapselin muodossa nautittavat kuulostivat paremmilta.(Obsidan fe). Kaikki nestemäinen "nousee" kurkusta ylös.
- kohta kolmen äiti
Olen kokeillut varmaan kaikki apteekin valmisteet ja yllä mainittu on ainoa jonka vatsani kestää. Obsidanista meni vatsa niin tukkoon että huh ja retaferista taas löysäksi... Joidenkin mainitsema rautajuoma kyllä sopi myös vatsalleni, mutta sen sisältämä rautamäärä on niin pieni verrrettuna muihin että se ei yksinään auttanut. Minulla hemoglobiibi oli alle sadan kun aloitin rautavalmisteiden käytön.
- testissä
kohta kolmen äiti kirjoitti:
Olen kokeillut varmaan kaikki apteekin valmisteet ja yllä mainittu on ainoa jonka vatsani kestää. Obsidanista meni vatsa niin tukkoon että huh ja retaferista taas löysäksi... Joidenkin mainitsema rautajuoma kyllä sopi myös vatsalleni, mutta sen sisältämä rautamäärä on niin pieni verrrettuna muihin että se ei yksinään auttanut. Minulla hemoglobiibi oli alle sadan kun aloitin rautavalmisteiden käytön.
Tuo ei mullakaan sekoittanut mahaa. Tuloksista en vielä tiedä, väsyttää kyllä vieläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241