Tänään tipahti postiluukusta Stockan MasterCard hakemus. Meinasin pyllylleni lentää.
"Sinulle on jo valmiiksi varattu uusi Stockmann Exclusive Mastercard, johon on liitetty 5000 euron luottoraja."
Olen työssä käyvä opiskelija.
Ei kyllä ole ihan normaalit luotonmyöntöehdot. Nykyisessä läpyskässä minulla on tilapäinen 2000 euron luottoraja, sillä ostin tietokoneen ja näin ollen sain Exclusive kortin.
Kyllä minulle Masteri kelpaa, pitää vaan yrittää pitää vinguttaminen kurissa :)
Stockan MasterCard
21
8732
Vastaukset
- miten mahtaa käydä
Ohos, sentään!
Mitenhän mulle mahtaa käydä, pienituloinen pätkätyöläinen. Visan sain aikoinaan opiskelijana, siinä se max 1000e maksukorttirajana. Nordealta olen pari kertaa hakenut Mastercardia, mutta ei myönnetty. Tällöin olin valituisessa työssä jopa.
Mitään maksuhäiriöitä tms ei koskaan ole kyllä ollut ja stoccan tilikortti/nordean pankkikortti (jota käyttänyt lähinnä stoccan käteiskorttina) ollut varmaan 10v.
Mahtaako ne sitten lähettää saman kortin mutta millä luottorajalla? Jollain 1000e sitten vai ei ollenkaan?- Aloittaja
Lähettävät kotiin jokaiselle Stockan kortin omaavalle ns. hakemuksen, jossa on ehdotettu luottoraja, jonka Nordea ainakin myöntää. Kortin voi tilata netissä Stockan sivuilla, kun tunnistautuu pankkitunnuksilla. Siellä on esitäytetty lomake, jonka vaan lähettää. Näin minäkin tänään tein. Jokainen, joka on hoitanut laskut hyvin, saa kortin. Näin minulle asiakaspalvelussa sanottiin.
- ...
En taida Stokkan masteria ottaa. Ylimääräiselle masterille ei ole tarvetta, etenkään, kun sen laskutuspalkkio luottoa käytettäessä on varsin iso, ja korkokaan ei ole halvimmasta päästä. Tuo nykyinen tilikorttikin on ollut olemassa vain satunnaisesti hankittavien kanta-asiakastuotteiden saamiseksi halvemmalla. (Ostaakohan joku idiootti niitä tuotteita sitten muka sillä täydellä hinnalla...?)
On muuten käsittämätöntä, että Stokka edelleenkin kieltäytyy antamasta kanta-asiakasalennuksia, jos maksaa ulkopuolisella luottokortilla. Lompakosta löytyy muuankin kortti, jossa korkoprosentti on huomattavasti pienempi. Lisäksi Stokkan kortista ei kerry minkäänlaisia etupisteitä ostovolyymin perusteella, ellei lähes hyödytöntä exclusive-jäsenyyttä lueta sellaiseksi. Mitäköhän mieltä kilpailuviranomaiset ovat yhden kortinantajan näin törkeästä suosimisesta, ja miten Stokkan kannalta muka on eroa sillä, maksanko ostokseni Stokkan kuvalla varustetulla masterilla vai esimerkiksi _saman_ korttifirman Finnair-masterilla? Luotottomalla kanta-asiakaskortilla pitäisi saada samat edut maksuvälineen liikkeellelaskijasta riippumatta.- ero ainakin
Kun asiakas maksaa ostoksensa luottokortilla - kilahtaa tuotteen myyjäyritykseltä provisiomaksu ko. luottofirmalle. Siksi Stockka kieltäytyy antamasta kanta-asiakasalennuksia, jos asiakas maksaa ulkopuolisella kortilla.
Kysyt: "Mikä ero sillä maksanko ostoksen Stokkan kuvalla varustetulla Masterilla vai esimerkiksi saman korttifirman Finnair Masterilla?" -Vastaus: "PROVISIO, joka kilahttaa sen yrityksen tilille kenen logo kortissasi on." - Myös asiakas
"Tuo nykyinen tilikorttikin on ollut olemassa vain satunnaisesti hankittavien kanta-asiakastuotteiden saamiseksi halvemmalla."
Miksi sinulla yleensä on tilikortti? Miksi et ottanut simppelia kanta-asiakaskorttia ilman tiliominaisuutta? Sillä saa aivan samat kanta-asiakastarjoukset.
"Lompakosta löytyy muuankin kortti, jossa korkoprosentti on huomattavasti pienempi."
Eihän sillä korkoprosentilla ole mitään väliä, jos maksaa laskunsa täysimääräisenä joka kuukausi.
"Lisäksi Stokkan kortista ei kerry minkäänlaisia etupisteitä ostovolyymin perusteella, ellei lähes hyödytöntä exclusive-jäsenyyttä lueta sellaiseksi."
Kun ostaa tietyn määrän Stockmannin kanta-asiaakkana, pääsee optio-ohjelmaan. Olen sen avulla saanut ostaa vuosien varrella Stockmannin osakkeita hintaan, joka on osoittautunut loistavaksi sijoitukseksi.
Tämä on iso etu. - 18+3
No ei kilpailuviranomainen voi todellakaan puuttua siihen, millä ehdoilla kanta-asiakasohjelmassa etuja myönnetään, kunhan kyse ei ole määräävän markkina-aseman väärinkäytöstä. Ja Stokkalla ei ole määräävää markkina-asemaa. Tuohan olisi sama kun alkaisia vaatia, että miksi K-kaupoissa saa alennusta vain Plussa-kortilla eikä S-etukortilla.
- miten myöntävät
Yleensä pankit on tiukkoja opiskelijoiden tai työttömien kohdalla. heille ei myönnetä lainoja eikä anneta luottokortteja.
Ehkä sinä olet poikkeus ja kun olet noin paljon ostanut erikseen Stock-konsernista (exclusive-asiakas), saat noin ison maksurajan.
Ihmeellistä tosin, kun Nordea suostuu tuohon. Mahtaako Stockman sitten olla se, joka takaa korttien luottotappiot? Tai sitten on kyseessä joku erikoinen sopimus.
Minusta muut kauppaliikkeet/mikä pankki vaan kyseessä, että tavalliset luottoehdot täyttyvät.
Eivät siis myönnä korttia jos ei vakituista työpaikkaa ja tuloja pitää olla riittävästi.- Exclusive-asiakas
Ei se tili ole stockalle mikään bisnes,pelkkä palvelutuote. Ja stockalla on hyvin tiukat vaatimukset palvelun osalta,joten ovat varmasti tehneet sopimuksen niin että kaikki tiliasiakkaat saavat masterin,ettei vain kukaan syvästi loukkaantuisi. Luultavasti ovat katkaisseet pienimmästäkin myöhästymisestä 'ei toivottujen mc asiakkaiden' tilit jo hyvissä ajoin ettei sitten joudu selittelemään...
- normaalit luottoehdot
Exclusive-asiakas kirjoitti:
Ei se tili ole stockalle mikään bisnes,pelkkä palvelutuote. Ja stockalla on hyvin tiukat vaatimukset palvelun osalta,joten ovat varmasti tehneet sopimuksen niin että kaikki tiliasiakkaat saavat masterin,ettei vain kukaan syvästi loukkaantuisi. Luultavasti ovat katkaisseet pienimmästäkin myöhästymisestä 'ei toivottujen mc asiakkaiden' tilit jo hyvissä ajoin ettei sitten joudu selittelemään...
Kummalliseksi asian vaan tekee, miten tulottomille opiskelijoille voidaan myöntää luottokortti noin isolla luottorajalla?
Stockmannin sivuilla kun sanotaan, että kortin myöntää pankki (nordea rahoitus) NORMAALEIN luottoehdoin.
http://www.stockmann.fi/portal/fi/kanta-asiakkuus/uusi_stockmann_mastercard/hae_korttia/
"Kuka kortin voi saada?
Stockmann MasterCard -korttia voit hakea, oletpa minkä pankin asiakas tahansa. Edellytyksenä on, että olet 18 vuotta täyttänyt Stockmann kanta-asiakas, sinulla on säännölliset tulot ja olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti. Halutessasi voit hakea myös Stockmann MasterCard -rinnakkaiskortteja yli 15-vuotiaille perheenjäsenillesi. Hakemukset käsitellään normaalein luotonsaantiehdoin. Luoton myöntää Nordea Rahoitus Suomi Oy.
Jos et ole vielä Stockmann kanta-asiakas, voit liittyä kanta-asiakkaaksi Stockmann MasterCard -korttia hakiessasi." - -----
normaalit luottoehdot kirjoitti:
Kummalliseksi asian vaan tekee, miten tulottomille opiskelijoille voidaan myöntää luottokortti noin isolla luottorajalla?
Stockmannin sivuilla kun sanotaan, että kortin myöntää pankki (nordea rahoitus) NORMAALEIN luottoehdoin.
http://www.stockmann.fi/portal/fi/kanta-asiakkuus/uusi_stockmann_mastercard/hae_korttia/
"Kuka kortin voi saada?
Stockmann MasterCard -korttia voit hakea, oletpa minkä pankin asiakas tahansa. Edellytyksenä on, että olet 18 vuotta täyttänyt Stockmann kanta-asiakas, sinulla on säännölliset tulot ja olet hoitanut raha-asiasi moitteettomasti. Halutessasi voit hakea myös Stockmann MasterCard -rinnakkaiskortteja yli 15-vuotiaille perheenjäsenillesi. Hakemukset käsitellään normaalein luotonsaantiehdoin. Luoton myöntää Nordea Rahoitus Suomi Oy.
Jos et ole vielä Stockmann kanta-asiakas, voit liittyä kanta-asiakkaaksi Stockmann MasterCard -korttia hakiessasi."Jos opiskelijalla on säännölliset tulot, niin tuollaisen kortin kyllä saa.
- työssä käyvä
normaalit luottoehdot kirjoitti:
"Kuka kortin voi saada?
Jos et ole vielä Stockmann kanta-asiakas, voit liittyä kanta-asiakkaaksi Stockmann MasterCard -korttia hakiessasi."Tänään tuli ilmoitus postissa:
"Hyvä Stockmann MasterCard -kortin hakija
Olemme käsitelleet lähettämänne Stockmann MasterCard -hakemuksen. Tällä kertaa emme voi myöntää hakemaanne luottoa.
Luottopäätös perustuu hakemuksessa ilmoittamienne tietojen perusteella tehtyyn kokonaisarvioon."
Laitoin luottorajaksi alimman mahdollisen (kun ei tuo luotto-ominaisuus juuri kiinnosta, vain kortti jossa yhdistetty kanta-asiakkuus & pankkikortti) ja silti ei hyväksytty.
On vakituinen työ, ja olen "hoitanut raha-asiani moitteettomasti".
vähänkö *!"#"*!¤!%!!!!!
- ole millään tapaa
En ihmettele, että sinulle tuollainen hakemus on lähetetty, eihän siinä mitään ihmeellistä ole että stockmann tarjoaa omaa luottoaan asiakkailleen. Plussaahan se stockmann siinä tekee.
Enemmänkin pistää ihmetyttämään, miten luoton saajan elämä sen kortin myötä muuttuu? En ylipäätään pysty samaistumaan kenenkään hihkumiseen "vau mä sain luottokortin näin suurella limiitillä!!!". Mitä sitten? Kaikki mitä sillä ostelee pitää maksaa OMISTA rahoista.
Minua ei lämmittäisi hetkeäkään, vaikka minulle myönnettäisin limiititön luottokortti, jos tuloni pysyisivät samoina kuin ennenkin. Eihän se limiitti tuo minulle yhtään sen enempää rahaa käytettäväksi. Kortti on vain väline maksamiseen.
Toiset sitten hullantuu, ostelee liikaa "kun limiittiä on" ja sitten vuoden päästä itkee tällä(kin) palstalla että miten tässä näin pääsi käymään...??? Välillä kyllä tuntuu että 10-vuotiaankin ymmärrys rahan päälle on parempi kuin monen "aikuisen".- tekn.yo tuta
Eipä myönnetty minulle Stockan mastercardia. Luottotiedoissa ei vikaa, kaikki tulot reilu 1400e/kk ja opiskelen, sekä teen "vakituista" työtä koulun ohessa. Reilu osa tuloista tulee pääomatuloista.
Sitten se kortti myönnetään vanhoille kanta-asiakkaille, joilla tuloina on pelkkä opintotuki! Eli ei tunnu olevan kyllä ihan "normaaleja luotonantoehtoja" - joo1
tekn.yo tuta kirjoitti:
Eipä myönnetty minulle Stockan mastercardia. Luottotiedoissa ei vikaa, kaikki tulot reilu 1400e/kk ja opiskelen, sekä teen "vakituista" työtä koulun ohessa. Reilu osa tuloista tulee pääomatuloista.
Sitten se kortti myönnetään vanhoille kanta-asiakkaille, joilla tuloina on pelkkä opintotuki! Eli ei tunnu olevan kyllä ihan "normaaleja luotonantoehtoja"Niin ihmettelen kovasti miksi tuo kortti myönnetään entisille tiliasiakkaille ja opiskelijoille myös!!
ja normaali työssäkäyvä jolla ei maksuhäiriöitä niin ei saa korttia!
Miten nordea voi tehdä näin??? - täälläkin
joo1 kirjoitti:
Niin ihmettelen kovasti miksi tuo kortti myönnetään entisille tiliasiakkaille ja opiskelijoille myös!!
ja normaali työssäkäyvä jolla ei maksuhäiriöitä niin ei saa korttia!
Miten nordea voi tehdä näin???Itse laitoin muutama viikko sitten hakemuksen, tuli hylkäävä päätös ja sitten laitoin uudestaan, kuvittelin tehneeni ehkä jonkin virheen hakemusta täyttäessäni mutta ei. Hylkäävä päätös taas. Olen työssä käyvä opiskelija, jonka bruttotulo n. 2000€/kk. Luottotiedoissa ei maksuhäiriöitä, laskunikin olen maksanut ilman että perintätoimiston olisi tarvinnut puuttua asiaan.
En ole aikaisemmin ollut kanta-asiakkaana Stockmannilla. Ihmetyttää kyllä kummasti tämä luottokortin hakijoiden arviointi ja kortinhaltijaksi hyväksyminen/hylkääminen.. Täytyy kyllä soittaa Nordea Rahoitukseen ja kysellä mikä mättää.. - tavis11111
täälläkin kirjoitti:
Itse laitoin muutama viikko sitten hakemuksen, tuli hylkäävä päätös ja sitten laitoin uudestaan, kuvittelin tehneeni ehkä jonkin virheen hakemusta täyttäessäni mutta ei. Hylkäävä päätös taas. Olen työssä käyvä opiskelija, jonka bruttotulo n. 2000€/kk. Luottotiedoissa ei maksuhäiriöitä, laskunikin olen maksanut ilman että perintätoimiston olisi tarvinnut puuttua asiaan.
En ole aikaisemmin ollut kanta-asiakkaana Stockmannilla. Ihmetyttää kyllä kummasti tämä luottokortin hakijoiden arviointi ja kortinhaltijaksi hyväksyminen/hylkääminen.. Täytyy kyllä soittaa Nordea Rahoitukseen ja kysellä mikä mättää..sama vika täällä!!! laitoin hakemuksen, joka sitten hylätiin parin viikon päästä. luottotiedot kunnossa, ja vakituinen työ. kyllä on outoa hommaa!!! prkl!!
- kortteja....
päätös kortista selviää vasta kun olet lähettänyt hakemuksen sinne ja he käsittelevät hakemustasi. Kyllä minullekin on tullut noita liki valmiiksi täytettyjä kortti ja lainahakemuksia mainoskirjeineen missä mainitaan että joku tietty summa on saatavissa. Vanhana asuntolaina asiakkaana tuli tuossa jossain vaiheessa sammosta valmiiksi täytetty remppalaina aika henkilökohtaisesti osoitettuna.
- Anonyymi
Tämä on vanha ketju, mutta osallistunpa silti keskusteluun, koska aihe on tällä hetkellä minulle hyvinkin ajankohtainen. Omien kokemusten valossa voisin ohjeistaa, että ei missään nimessä kannata hankkia ko. korttia!
Jos sattuu, että vuoden aikana kortin käyttö ylittää tietyn eurorajan, niin asiakasryhmäsi nousee ylöspäin. Tuon seurauksena Stockmann uusii luottokorttisi täysin automaattisesti, ilmoittamatta siitä asiakkaalle mitenkään etukäteen! Kuolettavat vielä vanhan korttisi, ennen kuin olet edes saanut uutta korttia! Huomaat sitten, että kortti ei enää toimikaan, kun yrität käyttää sitä seuraavan kerran netissä tai jossain liikkeessä paikan päällä!
Nyt olen itse vastaavassa tilanteessa odottanut uutta korttia jo kohta kaksi viikkoa enkä vieläkään ole saanut sitä, vaikka "lupasivat" toimittaa sen "pian"! Valehtelun nuo ainakin siis näyttävät osaavan! Stockmann tai kortin myöntäjänä toimiva Nordea eivät ota asiasta mitään vastuuta, vaan levittelevät vain käsiään ja syyttelevät toisiaan sekä väittävät, että eivät muka voi asialle yhtään mitään. Ihan kuin se olisi minun vikani, että minun pitääkin nyt yhtäkkiä olla ilman luottokorttia, jonka piti alun perin olla voimassa vielä melkein vuoden!
Stockmann osaa kyllä hoitaa asiakaspalvelun niin "hienosti", että en yhtään ihmettele, vaikka tuolla tyylillä koko paikka menisi piankin konkkaan. Ainakin heillä on tuon episodin jälkeen yksi aika hyväkin asiakas vähemmän, plus, mikä lienee tämän puskaradion voima - tiedä häntä. Ajattelen kuitenkin, että kaikilla asioilla on joku tarkoitus. Tämän jutun tarkoitus lienee se, että jatkossa en käytä enää ollenkaan ko. korttia, koska sen toimivuus on niin ja näin. Muutenkin hankkisin vastedes luottokorttini suoraan jostain pankista enkä haluaisi siihen liitettävän mitään kauppaa mukaan.- Anonyymi
Minulla kyllä toimi sekä Reward-kortti, kun odottelin Exclusivea ja Exclusive, kun odottelin Firstiä. Samana päivänä maksoin esim. Fxclusivella, kun kotiintullessa oli musta kirjekuori Nordealta odottamassa. Joku ihme häirö järjestelmässä tai yli-innokas kesäduunari täytyy olla omassa tapauksessasi kyseessä. Tai sitten se kortti on jäänyt postin määräämättömään kiertoon. Varsinkin näin kesäloma-aikaan nykyisin ei olisi ihmeellistä.
- Anonyymi
Laitoin aiemmin tähän ketjuun viestiä 31.7.2019 14:34.
Monen selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että minulle on lähetetty uusi kortti jo huhtikuussa ja vielä nyt heinäkuussa! Kumpaakaan korttia en ole nähnyt, vaikka Nordean puolelta väittävät minun saaneen huhtikuussa lähetetyn kortin.
Tällä menolla kanta-asiakastasoni muuttuu jossain vaiheessa, kun en pääse käyttämään korttia ja ovat sitten kohta taas lähettämässä minulle uutta korttia, jota saa odotella. Ihan älytön systeemi kaikkinensa! Jos tästä ei muuta hyvää keksi, niin ainakin säästyy rahat johonkin vielä järkevämpään! :-) - Anonyymi
Kirjoitin tähän ketjuun edellisen kommenttini 2.8.2019 16:55.
Nordea pesi tästä jutusta kätensä näin:
"Tiedoissamme lukee, että 2. kortti on luovutettu sinulle. Joka tapauksessa, kortti, jota nyt odotat on tuo 3. kortti ja se saapuu sinulle pian perille. Toimitusaikamme ei kestä useampaa kuukautta normaalitilanteessa. Emme lähetä tekstiviestiä uusinnasta, koska uusinta tapahtuu useimmiten vuosiuusinnan yhteydessä tai asiakkaan omasta pyynnöstä. Nämä kanta-asiakastasomuutokset ovat poikkeuksellisia tilanteita. Kortitontakaan tilannetta ei normaalisti synny, koska sinulla tosiaan pitäisi olla tuo 2. kortti, joka toimisi tällä hetkellä. Pahoittelut, että tilanteesta on aiheutunut sinulle harmia, mutta paras asia mitä voimme nyt tällä hetkellä tehdä on vain odottaa uuden korttisi saapumista."
Sain tuon viestin siitäkin huolimatta, vaikka olen ilmoittanut heille, että odottelen edelleen toimivaa korttia, joko toista (huhtikuista) ja/tai kolmatta (heinäkuista) versiota. Huomionarvoisinta lienee se, että Nordea on tarjonnut tässä tilanteessa ainoaksi vaihtoehdoksi vain odottamisen! On kyllä surkeaa "palvelua" kaikkinensa! Ihan jännityksellä odotan, mitä tässä kuviossa seuraavaksi tapahtuukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802