Elikäs raskaana ollaan, viikkoja nyt 25 2. Yöllä heräsin juuri aivan tajuttomaan vatsakipuun, joka oli sellaista säteilevää vasemmalla puolella vatsaa.. Tämän jälkeen menin sitten suihkuun jos helpottais, helpotti, ja sitten tuli oksennus kahteen kertaan ja paska lensi myös ainakin kolmeen kertaan.. Kipu ihan tajutonta ja suolet piti kovaa meteliä että kuulu oikein vatsan ulkopuolelle kunnolla.. Kipu siis vasemmalla puolella, ja vasemmalla kyljellä ei pystynyt ollenkaan makaamaan.. Vauva kyllä liikkuu ja potkii koko ajan kovasti.. Mutta kysymys kuuluu, mikä ihme tämä oli?! Joku ruokamyrkytys tai vastaava? Tuskin istukan repeäminen tai vastaava aiheuttaisi oksentelua ja kakan lentoa?! Nyt olo kuitenkin jo parempi ja yritän unen päästä kiinni.. Aamulla onneksi on ultra niin pääsee katsomaan onko kaikki hyvin..
Tajuton mahakipu
8
5388
Vastaukset
- sappirakon poistossa ollut
tuo kuulostaa ihan minun odotukselta kun minulla oli suunnilleen viikkojakin samanverran aikoinaan. Sappikohtauksessa kipu tuntuu kylkikaaressa ja oireena on juuri mahakipu joka "jotenkin " helpottaa toisella kyljellään maaten, sen jälkeen äkillinen vatsantyhjentyminen ja oksentaminen. Olo helpottaa sen jälkeen ja seuraavana päivänä voi olla tosi väsynyt ja "raukea" . Sappikohtauksen jälkeen kylkikaaren kohdalla oikean käden puolella voi tuntea aran kohdan painellessa kylkikaaren alla. Olitko syönyt normaalia rasvaisempaa tai vihannespitoisempaa ruokaa edellisenä päivänä? Jos sinulla tulee toiste samanlainen kipukohtaus niin mene lääkäriin ja kerro oireet niin saat litalgin merkkistä kipulääkettä. Niitä voi syödä turvallisesti raskauden aikana. Muista että vältät esim porkkanaa raakana tai tomaattia kaalia ja rasvaisia ruokia. niistä voi laueta kohtaus uudelleen, myös suklaa on paha!
- katham
Kiitos.. Helpotti hieman :) nyt tosiaan kipu jo loppu mutta sattuu kun painaa.. Vasemmalla kyljellä en edelleenkään pystynyt yöllä nukkumaan ku sattu niin kovasti.. Kävin tosiaan eilen syömässä mäkissä että siitä varmaan johtui.. Enpä taida enää mennä :D mistä tommonen sappijuttu sit tulee?
- tollasia sappikohtaukset
ollu.. sappikivi ja rakko poistettu. kai senkin sitten kokee jokainen omalla tavallaan, mutta mulla kipu säteili oikeeseen olkapäähän ja tuntui kun keuhkoja puristaisi, tai tosta rinnasta läpi selkään asti.. litalgin ei auttanut niihin kohtauksiin. no mutta toivottavasti se nyt meni ohi sulla tolla yhdellä kerralla, ja johtu vaan siitä purilaisesta...!!!
- eka sappirakoton..
tollasia sappikohtaukset kirjoitti:
ollu.. sappikivi ja rakko poistettu. kai senkin sitten kokee jokainen omalla tavallaan, mutta mulla kipu säteili oikeeseen olkapäähän ja tuntui kun keuhkoja puristaisi, tai tosta rinnasta läpi selkään asti.. litalgin ei auttanut niihin kohtauksiin. no mutta toivottavasti se nyt meni ohi sulla tolla yhdellä kerralla, ja johtu vaan siitä purilaisesta...!!!
mulla ei ollut sappikiviä sappirakossa vaan kivettynyt sappirakon pinta. Kaikilla on vähän erilaisia oireita. samoin sappioireet tulee joillekin eri ruuista mitä toisilla. mulle litalgin auttoi varsinkin kun otti heti kun oireet ilmeni eikä vasta kohtauksen päällä ollessa
kohtauksia tuli ekasta kohtauksesta useinkin, toivottavasti sulla jäi vain yhteen..
sappikohtaus tulee kipuineen siitä kun sappirakossa yleensä sappikivi lähtee liikkeelle sappirakon pohjalta ja tukkii sappitiehyen, siitä tukoksesta tulee se kipu ja kun ei sappineste liiku niin tulee yrjö kun sappirakko työntää nestettä väkisin pois, näin olen käsittänyt.. korjatkaa jos oon väärässä. mulla ekat oireet sappirakosta oli tosi kamala närästys josta seuras oksennus. sappirakon poiston jälkeen huomasin että aineenvaihduntani muuttui vilkkaamaksi muuten. en tiedä vaikuttiko asiaan vaiko yhteensattuma. mutta ennen sappirakon poistoa en voinut syödä yhtään suolaista kun heti turvotti kamalasti nyt ei tunnu missään. samoin ihono väri on ollut kellertävä ja sormet kylmät. leikkauksen jälkeen en ole kärsinyt kylmistä jaloista ja käsistä. - oli vallan
eka sappirakoton.. kirjoitti:
mulla ei ollut sappikiviä sappirakossa vaan kivettynyt sappirakon pinta. Kaikilla on vähän erilaisia oireita. samoin sappioireet tulee joillekin eri ruuista mitä toisilla. mulle litalgin auttoi varsinkin kun otti heti kun oireet ilmeni eikä vasta kohtauksen päällä ollessa
kohtauksia tuli ekasta kohtauksesta useinkin, toivottavasti sulla jäi vain yhteen..
sappikohtaus tulee kipuineen siitä kun sappirakossa yleensä sappikivi lähtee liikkeelle sappirakon pohjalta ja tukkii sappitiehyen, siitä tukoksesta tulee se kipu ja kun ei sappineste liiku niin tulee yrjö kun sappirakko työntää nestettä väkisin pois, näin olen käsittänyt.. korjatkaa jos oon väärässä. mulla ekat oireet sappirakosta oli tosi kamala närästys josta seuras oksennus. sappirakon poiston jälkeen huomasin että aineenvaihduntani muuttui vilkkaamaksi muuten. en tiedä vaikuttiko asiaan vaiko yhteensattuma. mutta ennen sappirakon poistoa en voinut syödä yhtään suolaista kun heti turvotti kamalasti nyt ei tunnu missään. samoin ihono väri on ollut kellertävä ja sormet kylmät. leikkauksen jälkeen en ole kärsinyt kylmistä jaloista ja käsistä.toisella puolen kuin missä sappi sijaitsee, eli itse ainakin menisin kiireen vilkkaa lääkäriin, etenkin kun on raskaana...
- katham
oli vallan kirjoitti:
toisella puolen kuin missä sappi sijaitsee, eli itse ainakin menisin kiireen vilkkaa lääkäriin, etenkin kun on raskaana...
ultrassa aamulla ja vauvalla oli kaikki hyvin.. Sanoivat vaan tuosta mahakivusta että oksennustautia on liikkeellä ja se voi tehdä kovan kivun myös. Mutta aika jumalatonta kipua oli ja tuli kylmähiki oikein yöllä. Tosiaan joo vasemmalla puolella tuossa kylkikaaren alla se kipu oli kovin ja säteili siitä koko mahaan ja on vieläkin kovin arka jos painaa..
- katham
katham kirjoitti:
ultrassa aamulla ja vauvalla oli kaikki hyvin.. Sanoivat vaan tuosta mahakivusta että oksennustautia on liikkeellä ja se voi tehdä kovan kivun myös. Mutta aika jumalatonta kipua oli ja tuli kylmähiki oikein yöllä. Tosiaan joo vasemmalla puolella tuossa kylkikaaren alla se kipu oli kovin ja säteili siitä koko mahaan ja on vieläkin kovin arka jos painaa..
Oikein kun vatsaa varovasti painaa, niin tuossa oikealla puolella, kylkiluiden alla on myös todella kipeä kohta.. Eli siis lähes koko suolisto on kipeä..
- suolisto
katham kirjoitti:
Oikein kun vatsaa varovasti painaa, niin tuossa oikealla puolella, kylkiluiden alla on myös todella kipeä kohta.. Eli siis lähes koko suolisto on kipeä..
se tarjottu sappi sitten ylhäällä ja kipu säteilee oikealle puolelle, selkään, vyömäisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693