Miten koette 50 iässä työn, väsytääkö enemmän, kuin esim 10 v sitten? Miten yritätte pitää itsenne kondiksessa, jotta jaksaisitte paremmin?
Väsyttääkö työssä?
11
737
Vastaukset
Kuin edelliseen viestiin! Tähän se vastaus paremmin sopii.
Juu että kyllä väsyttää. Kymmenen vuotta sitten olin vielä ihan eri kunnossa.
Käyn jumpassa ja lenkillä. Pakko tehdä jotain ettei voimat lopu.- Pirre*
väsyttää joskus.
Liikunta ulkoilmassa on parasta väsymyksen poisto lääkettä. - torivahti
silloin, kun olin työelämässä. Nyt kun muistelee, niin taisi väsyttää ja v****ttaa koko ajan, kun joutui tekemään pitkiä päiviä, toimihenkilönä ilman ylityökorvausta. Nyt työttömänä on helpompaa, ei väsytä, vain v***ttaa...
- 52v.
Tulin juuri sisälle ja suihkunraikkaana istun tässä ja kuivattelen...Niin, tympii ja tuskin jaksan eläkeikään asti tai minua edes pidetään töisssä siihen asti tänä huoltoliikkeen-buumina. Olen suurehkon vuokrataloyhtiön talonmies pikkarainen ja haravointi vaihe on menossa. Haravoin sen minkä jaksan (tiedän, miltä tuntuu kanki-Kaikkonen) ja jatkan seuraavana päivänä. Ottaa vain kupoliin tämä asukkaiden välinpitämättömyys ympäristöään kohtaan. Kotihan se vuokra-asuntokin on...
- Protyötön.
Joops, ennen väsytti ja v*****i kokoajan. Kun jäin työttömäksi niin väsyttäminen väheni ensi alkuunsa. V*****s ei.
Kun on tässä muutaman vuoden keskittynyt juomaan itseään hengiltä niin nyt taasen sekä väsyttää että v*****a kuin nuorempanakin.
Kannattaa alkaa lenkkeilemään tai jotain ennenkuin väsymys iskee. - torivahti
Protyötön. kirjoitti:
Joops, ennen väsytti ja v*****i kokoajan. Kun jäin työttömäksi niin väsyttäminen väheni ensi alkuunsa. V*****s ei.
Kun on tässä muutaman vuoden keskittynyt juomaan itseään hengiltä niin nyt taasen sekä väsyttää että v*****a kuin nuorempanakin.
Kannattaa alkaa lenkkeilemään tai jotain ennenkuin väsymys iskee.minua v***ttaakin, kun olen raivoraitis ja kuntoiluhullu. Pitää kai ruveta ryyppäämään ja löhöilemään sohvalla, että v***tus häippäsee?
- vuotta nuorenpi nainen
52v. kirjoitti:
Tulin juuri sisälle ja suihkunraikkaana istun tässä ja kuivattelen...Niin, tympii ja tuskin jaksan eläkeikään asti tai minua edes pidetään töisssä siihen asti tänä huoltoliikkeen-buumina. Olen suurehkon vuokrataloyhtiön talonmies pikkarainen ja haravointi vaihe on menossa. Haravoin sen minkä jaksan (tiedän, miltä tuntuu kanki-Kaikkonen) ja jatkan seuraavana päivänä. Ottaa vain kupoliin tämä asukkaiden välinpitämättömyys ympäristöään kohtaan. Kotihan se vuokra-asuntokin on...
Lopetin kaksi vuotta sitten, en ruumillisen rasitteen, vaan kaiken sellaisen henkisen saastan vuoksi.Olin liki kahdeksan vuotta, aloitin kymmenmiehisessä huoltoyhtiössä.Meidät myytiin suurelle ja reilun kahden vuoden päästä taas vaihtui isäntä.
Minä pidin ulkotöistä enemmän kuin niiden tukittujen lattiakaivojen ja viemäriputkien rassaamisesta. Kunto pysyi vaivattomammin korkealla kuin nykyisessä työssäni, vaan eipä enää tarvi kärsiä lumenaurauksen aiheuttamista niska/hartia kivuista.
Voi olla, etten olisi niistä hommista eläkkeelle päässyt. Kyllä ne päivystysviikot olisi varmaan käyneet aikaisemmin lujille.
Koita kuitenkin löytää ylpeys työhösi, sillä jos et itse sitä arvosta niin kuinkas muutkaan.
Joskus kun oikein pahalta maistui turha rutina, ajattelin, että kyllä olette tyhmiä onnettomat - tuomarin titteli ja paskavelli lattialla, kun ei älli sano, että vessan voisi kesken tortunteon(kin) vetää. - 52v.
vuotta nuorenpi nainen kirjoitti:
Lopetin kaksi vuotta sitten, en ruumillisen rasitteen, vaan kaiken sellaisen henkisen saastan vuoksi.Olin liki kahdeksan vuotta, aloitin kymmenmiehisessä huoltoyhtiössä.Meidät myytiin suurelle ja reilun kahden vuoden päästä taas vaihtui isäntä.
Minä pidin ulkotöistä enemmän kuin niiden tukittujen lattiakaivojen ja viemäriputkien rassaamisesta. Kunto pysyi vaivattomammin korkealla kuin nykyisessä työssäni, vaan eipä enää tarvi kärsiä lumenaurauksen aiheuttamista niska/hartia kivuista.
Voi olla, etten olisi niistä hommista eläkkeelle päässyt. Kyllä ne päivystysviikot olisi varmaan käyneet aikaisemmin lujille.
Koita kuitenkin löytää ylpeys työhösi, sillä jos et itse sitä arvosta niin kuinkas muutkaan.
Joskus kun oikein pahalta maistui turha rutina, ajattelin, että kyllä olette tyhmiä onnettomat - tuomarin titteli ja paskavelli lattialla, kun ei älli sano, että vessan voisi kesken tortunteon(kin) vetää.Niin, kukas sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse... Olen tätä "p....." lapioinut jo kohtapuoliin 30v. nykyisessä talossani, joten enköhän ole itseni sisään ajanut ja aivoni,hermoni tylsistänyt siinä sivussa. Asukkaat ja isännöitsijät vaihtuvat. Olen "naimisissa" taloni kanssa, sillä asun itsekin siellä ja tiedän yleisavaimen riskit yms...
- tanssiva_tamma
mutta töiden jälkeen useinkin. Varsinkin pitemmän työrupeaman päälle. Koitan nukkua tarpeeksi ja ulkoilen paljon, liikuntaa pitäis lisätä. Kyllähän tässä vielä 15 v. jaksaa, jos ei isompia terveysongelmia tule :). Työ on mulle tärkeetä ja palkitsevaa, eiköhän sekin auta eteenpäin.
- evergreen
Hei!
Kyllä enemmän väsyttää.kuin 10v. sitten, mutta nyt voi olla kuitenkin enemmän oma itsensä kuin silloin.
Väsymykseen on tartuttava kiinni esim. itse käyn kuntosalilla 2-3 x /vko ja sitten lisäksi joitain venyttelyjuttuja (chiball, pilates, shindo jne.).Remonttia tarvitaan myös ruokavalioon. On paljon asioita, mitä voi kokeilla nyt, jos vain haluaa. Ulkoilua ja lenkkeilyä peliin mukaan. Uskalla pitää itsestäsi
ja tee asioita, joista pidät tai luulet pitäväsi.
Mielestäni ikä ei ole ongelma sinänsä, vaan omat luutuneet käsitykset, joita kyllä itse kannattaa tarkastella ja "päivittää".
Muistutettakoon vielä, että minkä ikäistä tahansa voi väsyttää esim. liian monotoninen työ tai jos työpaikan ilmapiiri on kireä ja alistava.
Elämässä on aina myötä- ja vastamäkiä, niitä ei ikinä pääse karkuun minkään ikäisenä. Mutta kuljen vähän hitaammin, niin ei tule stressiäkään. Minulla on aika leppoisa ja kevyt työ. Ei mitään pakkotahtista, mutta jonkunlaista päiväjärjestystä noudatan kyllä, mutta mitään ei tarvitse tehdä koskaan kiireellä. Oikeastaan työssäni on niin kivaa ja viihtyisää, että melkeinpä piristänpää enemmänkin työssä olo jos vertaa koti oloihin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023