Miten koette 50 iässä työn, väsytääkö enemmän, kuin esim 10 v sitten? Miten yritätte pitää itsenne kondiksessa, jotta jaksaisitte paremmin?
Väsyttääkö työssä?
11
762
Vastaukset
Kuin edelliseen viestiin! Tähän se vastaus paremmin sopii.
Juu että kyllä väsyttää. Kymmenen vuotta sitten olin vielä ihan eri kunnossa.
Käyn jumpassa ja lenkillä. Pakko tehdä jotain ettei voimat lopu.- Pirre*
väsyttää joskus.
Liikunta ulkoilmassa on parasta väsymyksen poisto lääkettä. - torivahti
silloin, kun olin työelämässä. Nyt kun muistelee, niin taisi väsyttää ja v****ttaa koko ajan, kun joutui tekemään pitkiä päiviä, toimihenkilönä ilman ylityökorvausta. Nyt työttömänä on helpompaa, ei väsytä, vain v***ttaa...
- 52v.
Tulin juuri sisälle ja suihkunraikkaana istun tässä ja kuivattelen...Niin, tympii ja tuskin jaksan eläkeikään asti tai minua edes pidetään töisssä siihen asti tänä huoltoliikkeen-buumina. Olen suurehkon vuokrataloyhtiön talonmies pikkarainen ja haravointi vaihe on menossa. Haravoin sen minkä jaksan (tiedän, miltä tuntuu kanki-Kaikkonen) ja jatkan seuraavana päivänä. Ottaa vain kupoliin tämä asukkaiden välinpitämättömyys ympäristöään kohtaan. Kotihan se vuokra-asuntokin on...
- Protyötön.
Joops, ennen väsytti ja v*****i kokoajan. Kun jäin työttömäksi niin väsyttäminen väheni ensi alkuunsa. V*****s ei.
Kun on tässä muutaman vuoden keskittynyt juomaan itseään hengiltä niin nyt taasen sekä väsyttää että v*****a kuin nuorempanakin.
Kannattaa alkaa lenkkeilemään tai jotain ennenkuin väsymys iskee. - torivahti
Protyötön. kirjoitti:
Joops, ennen väsytti ja v*****i kokoajan. Kun jäin työttömäksi niin väsyttäminen väheni ensi alkuunsa. V*****s ei.
Kun on tässä muutaman vuoden keskittynyt juomaan itseään hengiltä niin nyt taasen sekä väsyttää että v*****a kuin nuorempanakin.
Kannattaa alkaa lenkkeilemään tai jotain ennenkuin väsymys iskee.minua v***ttaakin, kun olen raivoraitis ja kuntoiluhullu. Pitää kai ruveta ryyppäämään ja löhöilemään sohvalla, että v***tus häippäsee?
- vuotta nuorenpi nainen
52v. kirjoitti:
Tulin juuri sisälle ja suihkunraikkaana istun tässä ja kuivattelen...Niin, tympii ja tuskin jaksan eläkeikään asti tai minua edes pidetään töisssä siihen asti tänä huoltoliikkeen-buumina. Olen suurehkon vuokrataloyhtiön talonmies pikkarainen ja haravointi vaihe on menossa. Haravoin sen minkä jaksan (tiedän, miltä tuntuu kanki-Kaikkonen) ja jatkan seuraavana päivänä. Ottaa vain kupoliin tämä asukkaiden välinpitämättömyys ympäristöään kohtaan. Kotihan se vuokra-asuntokin on...
Lopetin kaksi vuotta sitten, en ruumillisen rasitteen, vaan kaiken sellaisen henkisen saastan vuoksi.Olin liki kahdeksan vuotta, aloitin kymmenmiehisessä huoltoyhtiössä.Meidät myytiin suurelle ja reilun kahden vuoden päästä taas vaihtui isäntä.
Minä pidin ulkotöistä enemmän kuin niiden tukittujen lattiakaivojen ja viemäriputkien rassaamisesta. Kunto pysyi vaivattomammin korkealla kuin nykyisessä työssäni, vaan eipä enää tarvi kärsiä lumenaurauksen aiheuttamista niska/hartia kivuista.
Voi olla, etten olisi niistä hommista eläkkeelle päässyt. Kyllä ne päivystysviikot olisi varmaan käyneet aikaisemmin lujille.
Koita kuitenkin löytää ylpeys työhösi, sillä jos et itse sitä arvosta niin kuinkas muutkaan.
Joskus kun oikein pahalta maistui turha rutina, ajattelin, että kyllä olette tyhmiä onnettomat - tuomarin titteli ja paskavelli lattialla, kun ei älli sano, että vessan voisi kesken tortunteon(kin) vetää. - 52v.
vuotta nuorenpi nainen kirjoitti:
Lopetin kaksi vuotta sitten, en ruumillisen rasitteen, vaan kaiken sellaisen henkisen saastan vuoksi.Olin liki kahdeksan vuotta, aloitin kymmenmiehisessä huoltoyhtiössä.Meidät myytiin suurelle ja reilun kahden vuoden päästä taas vaihtui isäntä.
Minä pidin ulkotöistä enemmän kuin niiden tukittujen lattiakaivojen ja viemäriputkien rassaamisesta. Kunto pysyi vaivattomammin korkealla kuin nykyisessä työssäni, vaan eipä enää tarvi kärsiä lumenaurauksen aiheuttamista niska/hartia kivuista.
Voi olla, etten olisi niistä hommista eläkkeelle päässyt. Kyllä ne päivystysviikot olisi varmaan käyneet aikaisemmin lujille.
Koita kuitenkin löytää ylpeys työhösi, sillä jos et itse sitä arvosta niin kuinkas muutkaan.
Joskus kun oikein pahalta maistui turha rutina, ajattelin, että kyllä olette tyhmiä onnettomat - tuomarin titteli ja paskavelli lattialla, kun ei älli sano, että vessan voisi kesken tortunteon(kin) vetää.Niin, kukas sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse... Olen tätä "p....." lapioinut jo kohtapuoliin 30v. nykyisessä talossani, joten enköhän ole itseni sisään ajanut ja aivoni,hermoni tylsistänyt siinä sivussa. Asukkaat ja isännöitsijät vaihtuvat. Olen "naimisissa" taloni kanssa, sillä asun itsekin siellä ja tiedän yleisavaimen riskit yms...
- tanssiva_tamma
mutta töiden jälkeen useinkin. Varsinkin pitemmän työrupeaman päälle. Koitan nukkua tarpeeksi ja ulkoilen paljon, liikuntaa pitäis lisätä. Kyllähän tässä vielä 15 v. jaksaa, jos ei isompia terveysongelmia tule :). Työ on mulle tärkeetä ja palkitsevaa, eiköhän sekin auta eteenpäin.
- evergreen
Hei!
Kyllä enemmän väsyttää.kuin 10v. sitten, mutta nyt voi olla kuitenkin enemmän oma itsensä kuin silloin.
Väsymykseen on tartuttava kiinni esim. itse käyn kuntosalilla 2-3 x /vko ja sitten lisäksi joitain venyttelyjuttuja (chiball, pilates, shindo jne.).Remonttia tarvitaan myös ruokavalioon. On paljon asioita, mitä voi kokeilla nyt, jos vain haluaa. Ulkoilua ja lenkkeilyä peliin mukaan. Uskalla pitää itsestäsi
ja tee asioita, joista pidät tai luulet pitäväsi.
Mielestäni ikä ei ole ongelma sinänsä, vaan omat luutuneet käsitykset, joita kyllä itse kannattaa tarkastella ja "päivittää".
Muistutettakoon vielä, että minkä ikäistä tahansa voi väsyttää esim. liian monotoninen työ tai jos työpaikan ilmapiiri on kireä ja alistava.
Elämässä on aina myötä- ja vastamäkiä, niitä ei ikinä pääse karkuun minkään ikäisenä. Mutta kuljen vähän hitaammin, niin ei tule stressiäkään. Minulla on aika leppoisa ja kevyt työ. Ei mitään pakkotahtista, mutta jonkunlaista päiväjärjestystä noudatan kyllä, mutta mitään ei tarvitse tehdä koskaan kiireellä. Oikeastaan työssäni on niin kivaa ja viihtyisää, että melkeinpä piristänpää enemmänkin työssä olo jos vertaa koti oloihin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522