88-mallin Corollassa häkäpäästöt tyhjäkäynnillä 5,7 kun raja on 3,5. Vaikuttaako likaiset vanhat öljyt häkäpäästöihin, menisikö uusilla öljyillä alle rajan? Vuosi sitten ei ollut ongelmaa ja ajettu kuitenkin vain muutama sata kilometriä kaupunkiajoa sen jälkeen.
Häkäpäästöt
19
8778
Vastaukset
- Nuemo
Öljyn vaihto ei pelasta tilannetta.
- autovanhus
liikoihin häkäpäästöihin sitten yleensä vaikuttaa.
Aikaisemmin erään toisen auton katsastus tyssäsi liian suuriin päästöihin (ei häkä) ja korjaaja sanoi, että öljynvaihdon jälkeen menee läpi, kuten meni. - sitroen.
autovanhus kirjoitti:
liikoihin häkäpäästöihin sitten yleensä vaikuttaa.
Aikaisemmin erään toisen auton katsastus tyssäsi liian suuriin päästöihin (ei häkä) ja korjaaja sanoi, että öljynvaihdon jälkeen menee läpi, kuten meni.päästöihin vaikuttaa niin moni asia, etten niitä ala tässä luettelemaan. Vie korjaamolle huoltoon jos et itse viitsi käsiäsi autossasi liata.
Öljynvaihdoilla ei ole yhtään mitään tekemistä päästöjen kanssa. - autovanhus
sitroen. kirjoitti:
päästöihin vaikuttaa niin moni asia, etten niitä ala tässä luettelemaan. Vie korjaamolle huoltoon jos et itse viitsi käsiäsi autossasi liata.
Öljynvaihdoilla ei ole yhtään mitään tekemistä päästöjen kanssa.niinkään kiinni kuin tiedoista tuollaisessa viassa.
Todistettu juttu, että on. Mitään muuta ei edes tehty. Kuulemma vanha kulunut kone, polttaessaan sitä likaista öljyä, päästää enemmän. - Nuemo
autovanhus kirjoitti:
niinkään kiinni kuin tiedoista tuollaisessa viassa.
Todistettu juttu, että on. Mitään muuta ei edes tehty. Kuulemma vanha kulunut kone, polttaessaan sitä likaista öljyä, päästää enemmän.Juu, dieselit on vähän sellaisia.
- ja oikein
sitroen. kirjoitti:
päästöihin vaikuttaa niin moni asia, etten niitä ala tässä luettelemaan. Vie korjaamolle huoltoon jos et itse viitsi käsiäsi autossasi liata.
Öljynvaihdoilla ei ole yhtään mitään tekemistä päästöjen kanssa.Väärin päästöihin (korkeaan HC-pitoisuuteen) vaikuttavat mm. öljyt. Mikäli öljyssä on paljon polttoainetta esim. talven jäljiltä se vaikuttaa päästöihin. Moottori huohottaa imusarjaan ja jos öljyssä on paljon palamatonta bensaa se höyrystyy ja ko. höyry ohjataan palotilaan ja se taas nostaa HC-päästötasoa. Usko pois olen kokeillut sen ainakin kymmenen kertaa. Häkä- eli CO-päästöihin sillä ei ole isoa merkitystä. Häkäpitoisuuden saa alas kaasarin säädöllä. Palotilaan menee liian vähän ilmaa. Joten ns. ilmaruuvia hiukan isommalle (auki päin). Ko. autossa se on muistaakseni kaasarin takana sellaisen muovijutun sisällä. On monikulmainen ota muistaakseni 6 mm muoviputken pätkä noin 50 mm. Ohenna sitä niin paljon että se mahtuu sen ilmaruuvin sisälle ja säädä.
- Erppi
ja oikein kirjoitti:
Väärin päästöihin (korkeaan HC-pitoisuuteen) vaikuttavat mm. öljyt. Mikäli öljyssä on paljon polttoainetta esim. talven jäljiltä se vaikuttaa päästöihin. Moottori huohottaa imusarjaan ja jos öljyssä on paljon palamatonta bensaa se höyrystyy ja ko. höyry ohjataan palotilaan ja se taas nostaa HC-päästötasoa. Usko pois olen kokeillut sen ainakin kymmenen kertaa. Häkä- eli CO-päästöihin sillä ei ole isoa merkitystä. Häkäpitoisuuden saa alas kaasarin säädöllä. Palotilaan menee liian vähän ilmaa. Joten ns. ilmaruuvia hiukan isommalle (auki päin). Ko. autossa se on muistaakseni kaasarin takana sellaisen muovijutun sisällä. On monikulmainen ota muistaakseni 6 mm muoviputken pätkä noin 50 mm. Ohenna sitä niin paljon että se mahtuu sen ilmaruuvin sisälle ja säädä.
Siis mainitsemassasi tapauksessa HC-päästöön vaikuttaa (öljyn seassa oleva) bensa, eikä öljy.
- tahtoo vanhemmuuttaan
jättää rikastinta päälle. Kone kuumaksi vain. Sitten mittarin päähän. Muistaakseni kaasuttimen takana seosruuvi (pieni ruuvari?) josta seosta saa laihennettua. Öljyillä ei mitään vaikutusta, jos kone ei ole niin väljä, että syö litrakaupalla öljyä muutenkin. Eihän muuten kaasarissa ole ylimääräistä imupuolen vuotoa? Terkista letkut. Forte-käsittelystäkin saattaisi olla apua, ts. pesee polttoainelaitteet sisäpuolelta. Imupuolen vuodot ovat vanhoissa autoissa hyvin yleisiä häkäpäästöjen nostajia.
- ryuktyuik6
seissyt ajamattomana, niin syynä saattaa myös olla vanhentuneet bensat. Aja tankki tyhjäksi ja tankkaa tuoretta bensaa.
- Anonyymi
Se on ihan totta
- paalauta
kotterosi.
- elähän nyt
Kuntoon se pitää saada, ei paaliin.
- Aina vanha ollu
Yksi huoltomiessähläri asensi liian ison imusarjan tiivisteen korollaan niin 500 markan remontti ku vaihettiin uus ja äijä lähti pakoon "ruokatunnille" ku menin penää korvauksia. Oli vasta edellisenä päivänä sanonu tutkivansa että mikä vois olla. Kuulin alaseltaan että se oli tienny sen liian isoksi muttei jaksanu lähtee hakee uutta asentaessa.Oli unohtanu flektin johdon irti, meni termostaatti jo kotiin ajaessa ja ilmanputsarin kiinnityspultti oli jääny herra ties minne. Jäi kiinni kun vein toiseen korjaamoon, tää ois vaan laskuttanu lisää korjaamisesta. Tavan keikareita. Mutta imuilman vuotojen takia kaikki päästöarvotkin oli sitten ihan sekasi Arvot oli osa alimääräset ja osa yli arvojen .... Eli imusarjan ja kaasuttinen korjaussarjat aina ensimmäinen kyllä noiden päästöjen kanssa, toinen yleinen varmaan on kansipahvi ja kolmas venttiilien kiinni palaminen vanhoissa autoissa. Päästöt kertoo paljon moottorin tulevasta elinkaaresta, liika happi polttaa venttilit puhki eli asialle ei pidä viitata kintaalla.
Nyt vielä nää biobensat pahentaa asioita. - neuvonantaja
"Nyt vielä nää biobensat pahentaa asioita."
Ei muuten pahenna, E85:sta tankkiin puolet ja Toyota saa leiman liehuvin lipuin.- joukahainen2
Joku keksi sitten vastata iänikuiseen viestiin ja "mitä sylki suuhun tuo"
-periaatteella ilman välimerkkejä. Jos imusarjan tiiveste vaihdetaan,
on se oltava täsmälleen oikeanlainen. Muuten vaihtaminen on järjetöntä.
Remointti maksoi 500 markkaa. Eli n. 84 euroa. Eipä ihme, että työn laatu
oli, mitä oli. Saitkos kuitin? Ukko pakeni ruokatunnille ja jätti pojan vastaamaan.
Meinaatko jatkossakin asioida kyseisellä pajalla?
"Meni termostaatti jo kotiin ajaessa". Jää täysin epämääräisten arvailujen
varaan, mitä joku voi tuolla tarkoittaa.
Jos autossa on normaali kaasutin, on se 1980-luvun tuotteita. Siis varsin
marginaalisia enää. Toki imusarjan ja muut imuvuodot koskevat myös
nykymoottoreita. Vääränlaisen tiivisteen vaihto on paitsi järjetöntä, se myöskin
vielä pahentaa asiaa. Jos joku tekee näin, hän on idiootti. Tai teeskentelee
sellaista päästäkseen eläkkeelle.
"Nyt vielä nää biobensat pahentaa asioita." Osittain totta. Aiheuttaa ongelmia
varsinkin perämoottoreissa, jotka seisovat puolet vuodesta. Bensiini sakkautuu,
ja tukkii kaasuttimen joutokäyntikanavan. Siis ne koneet, joissa kaasutin on.
Nykyautossa, jota käytetään päivittäin, ei ongelmaa ole.
- 33 vuotta alalla
Eikös tässä 88-mallin Corollassa ole ns. juuttuvakurkkuinen Nishikin valmistama kaasari. Foordi koitti myös tätä erikoista kaasarirakennetta ja luopui siitä pois havaittuaan kasautuvat ongelmat. Tuo juuttuvakurkkuinen kaasari oli ikäänkuin päivitys janhalle, perinteikkäälle brittien kehittämälle SU kaasarille, samaa periaatetta käytettiin myös Amal kaasareissa.
Toyota kaasarin ongelmista kertoo aivan ensimmäisenä starttaus lämpimällä koneella, et voi koskettaa kaasupolkimeen ollenkaan.
Eikös kannattaisi jo paalata tämä ympäristösaastuttaja, kaasarin korjaussarjoja tai korvauskaasareita tuskin enää löytyy mistään.- Riedel
Silloin kun aloitusviesti on kirjoitettu, olit ollut alalla vasta 28 vuotta.
- 33 vuotta alalla
Riedel kirjoitti:
Silloin kun aloitusviesti on kirjoitettu, olit ollut alalla vasta 28 vuotta.
Ajatuksiesi juoksu on sinulla Riedel hiukan omaperäinen, voisitkos hiukan täsmentää. Täällä on ollut asiantuntevia lausuntoja antamassa vanhemmista autoista herra Citroen. Olisi kiva kuulla hänen mielipiteitään kaasareiden ongelmista.
- SU kaasari
Riedel kirjoitti:
Silloin kun aloitusviesti on kirjoitettu, olit ollut alalla vasta 28 vuotta.
Ei tämä Riedel ole tietoinen Su tai moottoripyörissä käytetyistä Amal kaasareista. Tuskin tietää mikä kaasari edes on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410491Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1418764Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906057Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604248Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut504210Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804060Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503709Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi673159Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73107IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k672945