Soran puhdistus männynneulasista

*Tixu*

Meillä on rivitaloasunto ja siinä oma aidalla rajattu noin 50 neliön piha, josta osa (ehkä noin neljännes) on peitetty suurin piirtein peukalonpään kokoisella soralla. Talomme lähistöllä sijaitsee muutama iso mänty, jotka ovat pudottaneet pihallemme neulasia. Nyt on ilmennyt sen suhteen ongelma, eli miten saisimme helpoiten nuo neulaset poistettua soran päältä? Ei kiinnostaisi alkaa käsin nyppimään niitä yksitellen pois. Hyviä ehdotuksia??

7

6053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • himahortonomi

      meillä vastaava piha ja helposti ovat lähteneet männynneulaset kevyesti haravoimalla..Lasten muoviharava on tähän hommaan erinomainen, ei raavi liikaa hiekkapintaa;)

      • Olen ajellut oman pihani soraalueet sivulle heittävällä ruohonleikkurilla . Jälki ei nyt ihan priimaa ole , mutta kummasti sillä saa männynneulaset aina siirrettyä koneen mitan sivulle . Näin sitten vaaan ees taas ja pian sinulla on korkea nelasjuova pihalla josta ne on jo pajon helpompi haravoida kasalle . Tämä edellyttää tietenkin tyyntä ja kuivaa keliä .Kannattaa myös varmistaa ettei naapurit ole silloin kotona , muuten saattaa piipaa auto olla pian pihallasi .


    • fiu

      tutulta,lehtipuhallin on aikas hyvä.Kannattaa vaan alottaa varovasti.

      • AVKT

        kun on kivetys ympärillä ja keskellä kala- allas ei suuri, mutta lähes 2m syvä. Ulko-paikka vieressä ilta auringolle, ja mänty on naapurin puolella! Kylläkin on suurempi allas kaloineen talon lähellä. Ajattelin kerran tarjota 500 Eu siitä puusta (ei ole suuri, mutta ei suomessa).


    • tohotimella

      Hyvä kikka päästä neulasista eroon on polttaa ne kaasutohottimella. Jos ei ole itsellä, niin konevuokraamosta niitä mm saa. Konstilla pääsee eroon myös sammalista sun muusta orgaanisesta aineksesta esmes. kivetyiltä pinnoilta jos niin mielii.
      hyvää kesää.

    • hen.kka

      Löytyykö talosta painepesuri ?
      Käytän itse painepesuria poistaakseni lehtiä ja männynneulasia soralta.

    • mapee

      imuroimalla ne ihan koti-imurilla tai lehti-imurilla. Puhaltimella ei lähde..

      Myös voipi hämmentää kiveystä niin että neulaset valuu kivien alle ja maatuvat sinne aikanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe