hikinäpyt vaivaavat

kutisee jalat kuivuu

eli mulla tulee tosi herkästi hikinäppyjä jalkapohjiin.

-vedän kengät jalkaan -> jalkoihin tulee hiki, pesen jalat, kuivaan ne, rasvaan ne, laitan sukat jalkaan -> jalkoihin tulee hiki.
Hyödytöntä.
-Sitäpaitsi, en voi töissä kulkea avojaloin ja pestä jalkoja...

Mutta suurin haitta niistä on se, että ne kutisee ku perk*leet!! Niitä raapii ja raapii ja raapii... mitään ei tapahdu.
-Joskus ne on oikeen isoja (1-2mm) ja semmosia rakkulatyyppisiä, niin että niissä on märkää sisässä.
-Joskus taas ne on vaan, ja sitten kun jalat kuivuu kunnolla, niin näpyt kuivuu ja rapistuu pois, ja jalkoista lähtee nahka.
-Kuten nyt, jalkapohjia kutisee, ne hikoilee, mutta on samaan aikaan kuivat ja nahkat on lähteny ja kirvelee sen takia.

-Oon koittanu kaikkia rasvoja, mutta rasvauksen jälkeen jalkoissa on heti tosi hiki. Jos ei laita sukkia, on jalkapohjat täynnä roskia ja koirankarvoja, ja lattia on liukas. Jos laittaa sukat, tulee hiki jalkoihin. Yötä vasten rasvaaminen ei tule kuuloonkaan, koska yöllä on eniten hiki..
-Parasta on ehkä pakastettu viljapussi (puuvillapussi jossa ohrasuurimoita) jalkapohjia vasten. Mutta sekään ei tuo muuta kuin hetken helpotuksen ja suonenvedon jalkapohjaan.

Mitä siis voisin tehdä asialle?
-Eniten vaivaa kutina ja kuivuminen, näin nahkan lähtö ja ihon halkeilu.
-Pelko tulehduksista, kun olen diabeetikko, ja diabeetikoidenhan pitäisi pitää erityisen hyvää huolta jalkoistaan... Mutta kun mikään hyvä huoli ei tunnu riittävän.

1

1429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahaa

mehiläisvahavoide saattaisi olla kokeilemisen arvoinen juttu. Itse löysin siitä avun toisenlaiseen onkelmaan. Tiedän yhden hyvän tuotteen, mutta sitä ei saa kaupasta. laita jotenkin yhteystietosi niin voin antaa ne ystävälleni joka myy tuotteita. Hän voisi ehkä lähettää jonkun testerin tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1602
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      33
      1251
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26