Suzuki GSF 1250 Bandit

Miinukset

Mitä huonoa tuossa pyörässä on?Kai jokaisessa jotain huonoakin...olisi vaan juuri nyt vakavasti harkinnassa tollanen pärrä.Vaihtoehtona on jokin muu vääntävä peli.Lähinnä kustoomit (Yamaha 1300),mutta kun niitä ei saa katteilla.Ellei ite laita.Suomen kesä on tunnetusti lyhyt ja vähäluminen.Sellaseen hissuksiin ajeluun olis tarlotus.Ja kai se kaasukahva on yhä samassa paikassa kuin 25v sitten 125cc jammussa.

21

14792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      erikoinen kysymyksenasettelu! Ilmeisesti olet jo hyvistä puolista sitten kuullut?

      Huonoa... noooo, runko ja peruskomponentit (paitsi moottori vm.2007-->) on aika vanhaa perua, juuret on vahvasti 1990-luvulla. Esimerkiksi jousitus ei ole hääppöinen, mutta sekin tuntuu palautteen perusteella olevan riittävä.

      Mitäs muuta huonoa. Hei, varmaan hintalaatusuhde on kyllä semmoista luokkaa, että se on kilpailijoille tosi huono juttu!!

      • Samaa miettivä

        Lieköhän tuossa uudessa moottorissa ollut "lapsuksia"? Se on kuitenkin mallisarjan ensimmäinen ja yleensähän on järkevämpää ostaa elinkaaren loppupäässä oleva, jossa jo korjattu ilmenneet viat. Eli oisko v. 2006 vanhalla i/ö koneella oleva turvallisempi ostos kuin 2007? 2008 ei vissiin muuta uutta kuin harmaa väri-vaihtoehto?

        Nykimistä kuulemma ilmennyt uusissa vesijäähdytteisissä moottoreissa. Säätääkö ne huollossa seoksia rikkaammalle veloituksetta?


      • Turo--Inkeri
        Samaa miettivä kirjoitti:

        Lieköhän tuossa uudessa moottorissa ollut "lapsuksia"? Se on kuitenkin mallisarjan ensimmäinen ja yleensähän on järkevämpää ostaa elinkaaren loppupäässä oleva, jossa jo korjattu ilmenneet viat. Eli oisko v. 2006 vanhalla i/ö koneella oleva turvallisempi ostos kuin 2007? 2008 ei vissiin muuta uutta kuin harmaa väri-vaihtoehto?

        Nykimistä kuulemma ilmennyt uusissa vesijäähdytteisissä moottoreissa. Säätääkö ne huollossa seoksia rikkaammalle veloituksetta?

        Suzuki on osannut tehdä pomminvarmoja 4-sylinterisiä rivikoneita iät ja ajat. Kyllä sillä tietotaidolla pystytään tekemään uusikin rivinelkku niin että se toimii kerrasta.

        Nestejäähdytys vaan parantaa mahdollisuuksia tehdä toleranssit entistäkin tarkemmiksi, koska lämpenemistä voidaan kontrolloida entistä paremmin. Ja myös polttoaineen syöttö kaasuttimien sijasta suihkutuksella toimii tänä päivänä aivan täysin.

        Jotkut valittavat näissä osakaasulla nykimisestä, ja se johtuu siitä, että vakiona ruisku on päästö- ja melumittausten takia jouduttu säätämään todella laihalle tuolta jostain 3000-3500 kierrosalueelta. Se korjautuu yksinkertaisella ruiskun säädätyksellä, jossa ei osaavalta kaverilta mene varttituntia enempää.

        Toisaalta vanhempia i/ö koneita varmaan luulisi kyllä saavan nyt aika edullisesti, ja nekin ovat todella toimintavarmoja ja niihin ajaa hurjat määrät kilometrejä ilman huolta isoista remonteista.


    • Mikki65

      www.suzukibandit.org

      Löytyy tietoa! Itse ajelin viitisentuhatta viimevuonna loppukesästä ja ainut moitteensija on liian hyvällä liimalla liimatut varoitustarrat
      tankissa ja katteessa :) Nykimisen tunne johtunee paljolti nopeasti reagoivasta ruiskutusjärjestelmästä...

      • pois.....

        Hei millä ihmeellä ne tarrat saa pois !??
        En ole uudesta pyörästäni uskaltanut alkaa rapsutellakaan niitä.

        Kyllä saksankielisen Achtung-tekstin näkeminen valkoisessa tarrassa mustan tankin päällä hiukan pilaa "tunnelmaa" :)

        Ja kun ohjekirjassakin sanotaan ettei saa keskittyä muuhun kuin ajamiseen, niin alanko nyt sitten liikenteessä lueskella saksankielisiä varoitustekstejä. :-o Ihme keksintö.


    • Suositella

      Kymppitonni viime kesältä takana naku 1 250 Banditilla. Tänä keväänä vaivaiset 350 km.

      Huonoa minun mielestäni ei ole ollut muuta kuin ensiasennus renkaant ja änkkäri. Attackeilla ja Leo Vincel vaimentimella toimii tosi hyvin.
      Ruiskutuksen säädöllä pikku nykiminenkin häipyi.

      Pyörässä ei ole mitään ärsyttävää tai puutteita. Ajoasento 180 cm pitkälle satakiloiselle ukollekkin ihan loistava -jos tykkää hivenen pystystä ajoasennosta.

      Moottorin vääntöalue on uskomatoaman laaja.

      Suosittelen lämpimästi..Joko naku tai S.

      • TI-mies

        Mites noissa uudemmissa on huollot? Vanhassa ainakin venttiilit oli helppo säätää (ruuvisäädöt).
        Onko uudessa minkälainen systeemi, tarvitseeko nokkia irroittaa ja ottaa nostinkupit irti tai muuta kivaa?

        Uusi kone on varmastikin hiljaisempi mekaanisilta ääniltään koska on vesijäähdytteinen.


      • Bandiitti
        TI-mies kirjoitti:

        Mites noissa uudemmissa on huollot? Vanhassa ainakin venttiilit oli helppo säätää (ruuvisäädöt).
        Onko uudessa minkälainen systeemi, tarvitseeko nokkia irroittaa ja ottaa nostinkupit irti tai muuta kivaa?

        Uusi kone on varmastikin hiljaisempi mekaanisilta ääniltään koska on vesijäähdytteinen.

        En osaa kyllä tuohon venttiiliasiaan vastata. Takuun takia ja muutenkin käytän tutussa mp liikkeessä.

        Käyntiääniltään aika hiljainen, mutta pientä mekaanista ruksutusta tästä uudestakin kyllä kuuluu. Lisäksi tyhjäkäynti hieman vaeltaa. Ei häiritse ja Banditin kohdalla sekin kuuluu asiaan? Etujarru pitää erikoista sirinää. Liekö johtuu ABS -systeemistä.


    • --------

      Samoja asioita miettinyt itsekin. Aika paljon näkyy olevan myynnissä tosi vähän ajettuja -07 malleja. Liekö omistajat kyllästyneet pelinsä jo yhdessä vuodessa?

      En ole vielä koeajanut ko. pyörää, mutta hankinta kuitenkin kiinnostaa.

      • Runtujoonas

        ...nyt niin kauheesti ole myynnissä, kun aattelee että kuinka paljon niitä ON myyty.

        Ite olen -08 mallin ylpeä omistaja ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

        Tämä on mun toinen Bandu ja on kyllä mukavampi kun vanhakoppanen, ja sekin oli erittäin hyvä.


    • banditisti

      Erittäin tyytyväinen olen hankintaani.Alla 07 1250 sa eli ABS malli katteella.Täytyy sanoa, ei ole ensiasennus renkaita lukuunottamatta moitteen sijaa(Huono kulutuskestävyys)Jotkut valittavat nykimisestä pienillä nopeuksilla,hoituu tarvittaessa ruiskun säädöllä liikkeessä jota en ole itse kaivannut.Mahtava peli lähes 600 hinnalla ja on vääntöä ja voimaa mennä kakspäällä kamoineen.Ei tarvii kikkailla kierroksilla ja vaihteilla.Jotkut epäilevät uuden vesipannun kestävyyttä,turhaan.Eiköhän suitsan miehet osaa edelleen rakentaa lähes pomminvarmoja koneita ja kun ottaa huomioon koneen koon ja sen että voima ja vääntö tulee jo todella pienillä kierroksilla,niin eiköhän 100 tonkkaa ole kevyttä kauraa kunhan vaan huollattaa säännöllisesti.
      Joo ja vanhanaikaista putkirunkoa jotkut arvostelleet.Vaan miksipä esim ducatin kilpureissakin sellaiset.Kyllä toimii oikein hyvin tavalliselle kadun miehelle kuin vähän kovemmallekkin kuskille!!Ja todellakin se hinta,vertaa saman kokoisiin kilpailijoihin,joutuu panemaa tonnin jos toisenkin lisää.Tässä pyörässä riittää evästä ja menovehettä vuosiksi eteenpäin ja tarvittaessa kyllä liikkuu ihan riittävästi.VÄÄNTÖ ON VOIMAA jota tarvii enemmän kuin hirveitä hevosmääriä normaalissa ajossa.

      • Trollientrolli

        Aika samoilla linjoilla juu.

        Jos nyt hakemalla haetaan, niin satulan matkamukavuus ei ihan parhaalla tasolla = ( ihan normaalikokoiset) munat puutuu :(
        Tätä ei tapahtunut vanhassa mallissa.
        Lisäx peileistä en ainakaan minä nää, ellen purista kyynärpäitä kasaan, tai kierry hieman sivuun.
        Kone hieno. Rungon ominaisuudet riittää jne.

        Suosittelen.


      • Mikki65

        Hienosti kirjoitettu. Vaimo pyysi imuroimaan ja pyyhkimään pölyt mutta tuon kirjoituksesi lukemisen jälkeen taidan pukata rosmon pihalle ja kaartaa pikiteille :) Mutta asiaa siis kirjoituksesi oli.

        Bandit on mallina jo sen verran kauan kasvanu että alkaa olemaan buberteetit takana ja aikaa keskittyä olennaiseen... siis ajamiseen. Mitä näitä päivityksiä tulee niin Suzuki on sen verran iso talo ja vanha tekijä että saavat kyllä testailtua tuotteen valmiiksi ennen markkinointia. Olen siis täysin tyytyväinen omaani -07 S malliini. Ja onhan tuo vakioputki komian kokoinen :)


    • Rarska

      Pitkän ajotauon jälkeen viime juhannuksena hain uuden 1250 nakubanditin. Riku sanoi, että tähän pyörään voi ihastua. Ihastuin. Ruiskumoottorin alavääntö on fantastinen ja Leo Vincen vaimentimella sekä ruiskun säädöllä tuli lisää pirteyttä. Mutkateillä todella ketterä ja helppo ajettava. Hemmetin hauska kaveri kun tykkää räppäämisestä mutkateillä. Kertokaa omista kokemuksistanne mutka-ajosta.

    • toinentrolli

      - Orkkis renkaat kuluu nopeasti, takanen kankaille n.4500km
      - hivenen jäykkä mutkiin työntää, mutta on se kone
      - peruspyörä hyvällä hinta/laatu suhteella
      - liian hiljanen vakiona

      Olen omalla 07 ajanut nyt 17tkm ja :-)

      leovince pcIII takaselta 108hv/120nm(3250 kierr)

    • Anonyymi

      Minulla 2007 mallinen. Ostin käytettynä 3,5 vuotta sitten. Silloin oli ajettu 36000 km. Nyt 99000 mittarissa. Todella mahtava peli, vääntää juhlaavasti jo alakierroksilla. Ei ole mitään raketti, mutta lähtee ihan riittävästi. 188 senttiselle ja 100 kg ukkelille ajoasento on hyvä. Ketterä mutkateillä mutta hiljaa ajattaessa tai käsipelin siirettäessä pihalla paino vaikuttaa olevan korkealla - kaatuu herkästi. Kuluttaa eturengasta, mutta vaihdan kuitenkin molemmat samaan aikaan. Eturatas kuluu myös muita osia nopeammin - se on vaihtokunnossa jo ennen ketju ja takaratas on ihan loppu. Joutokäynnillä kone kierrokset hieman vaeltavat. Noin 90 - 100 km/h vaudilla esiintyy hieman nykimistä - kuulemma paranee jos asentaa power commanderin ja vaihtaa pakoputken . Kone on hieman kuristettu (tehdasasennus) jotta se olisi alle 100 hevosvoimaa ja jäisi alempaan vakuutusluokkaan. Yksi kaveri väitti, että hänen entiseen rosvoon oli laitettu power commander ja sliparin vakiomötikän tilalle. Penkissä oli saatu 137 hevosvoimaa irti koneesta. Sen voin kyllä uskoa, mahtavan väännön ansiosta. Mulle 98 heppaa riittää, ja en halua koneesta yhtään enemmän äntä, vaikka se onkin jo hiljainen.

      • Ei noilla modailuilla saa lähellekään 137hv irti koneesta jos vakio on satasen pinnassa. Vaatisi nokkia ja muuta ja koko putkiston.


    • Anonyymi

      Eihän tämä ole oikea pyörä sellaiselle, jolle pyörän hevosvoimat ovat se juttu. Siksi Bandiitti lienee myös hieman aliarvostettu tosimotoristien keskuudessa. Itsellä 115 tuhatta kilometriä takana, ja hyvin on pärjätty alle sadalla hepallakin.

      • Anonyymi

        Itsellä käynnistyi nyt seitsemäs kausi 1250 Banditilla. Moottorista on pakko sanoa, että on se aivan käsittämätöntä kuinka voimakkaan tuntuinen voi olla paperilla 98 heppainen mylly !
        Minulla on ajokokemusta tehokkaimmista superpyöristä, jotka ovat lähes tuplatehoisia (paperilla) Banditiin verrattunaja ja voin sanoa, ettei ikinä uskoisi arki-ajossa !
        Banditissa on niin törkeän hyvin ihan alhaalta vääntävä moottori, ettei se jää ohituskiihtyvyydessä satasen nopeudesta yli 50 hp tehokkaammille prätkille käytännössä yhtään ,siitäkään huolimatta, että on varsin painava kulkine sporttipyöriin verrattuna! Vasta kun nopeutta on moottoritiellä niin paljon,että kortti uhkaa lähteä, tehokkaammat sporttipyörät menevät menojaan. Ja tässä Banditissa ei tarvitse vaihtaa vaihteita ! Itse aikoinaan lähtiessäni ensikertaa 1200cc Banditilla koeajolle yllätyin totaalisesti kulkupuolesta , en olisi ikinä uskonut, että sataheppainen pyörä voi tarjota sellaisen ajoelämyksen. Siksi suosittelenkin kaikille muillekkin mukavan rentoa yleispyörää hakevalle, joka paperilla matalan huipputehon takia jättäisi ison Banditin pois laskuista kokeilemaan ennakkoluulottomasti tätä kulkinetta. Moni yllättyisi,uskomaton moottori !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä käynnistyi nyt seitsemäs kausi 1250 Banditilla. Moottorista on pakko sanoa, että on se aivan käsittämätöntä kuinka voimakkaan tuntuinen voi olla paperilla 98 heppainen mylly !
        Minulla on ajokokemusta tehokkaimmista superpyöristä, jotka ovat lähes tuplatehoisia (paperilla) Banditiin verrattunaja ja voin sanoa, ettei ikinä uskoisi arki-ajossa !
        Banditissa on niin törkeän hyvin ihan alhaalta vääntävä moottori, ettei se jää ohituskiihtyvyydessä satasen nopeudesta yli 50 hp tehokkaammille prätkille käytännössä yhtään ,siitäkään huolimatta, että on varsin painava kulkine sporttipyöriin verrattuna! Vasta kun nopeutta on moottoritiellä niin paljon,että kortti uhkaa lähteä, tehokkaammat sporttipyörät menevät menojaan. Ja tässä Banditissa ei tarvitse vaihtaa vaihteita ! Itse aikoinaan lähtiessäni ensikertaa 1200cc Banditilla koeajolle yllätyin totaalisesti kulkupuolesta , en olisi ikinä uskonut, että sataheppainen pyörä voi tarjota sellaisen ajoelämyksen. Siksi suosittelenkin kaikille muillekkin mukavan rentoa yleispyörää hakevalle, joka paperilla matalan huipputehon takia jättäisi ison Banditin pois laskuista kokeilemaan ennakkoluulottomasti tätä kulkinetta. Moni yllättyisi,uskomaton moottori !

        Täysin samaa mieltä. Itselläni alkaa 14 kesä 1250s banditilla, huonoin puoli mielestäni on epämukava satula, muuta valittamista ei ole. Tästä ei hinta laatusuhde paremmaksi tule, alle satatuhatta ajettuja saa 3000€ kahta puolta.


    • Anonyymi

      Vaikka satula ei ole huonoimmasta päästä,mutta useamman tunnin ajomatkoille minäkin olen kaivannut parannusta. Ratkaisun löysin Airhawk istuintyynystä ja sillä ajaa tarvittaessa helposti 400 km yhtäsoittoa. Myöskään kate ei ole kovin toimiva moottoritienopeuksissa. Jos jollain on vinkkiä sen parantamiseksi niin otetaan vastaan. National cyclesillä on vstream mallisto jota olen katsellut sillä silmällä,mutten vielä tilannut. Orggislasi riepottaa liikaa kuskia 120km/h vauhdeissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe