Pyrolyysitoiminto uunissa

laiska uuninpesijä

Kokemuksia pyrolyysitoiminnolla varustetusta uunista; onko hintansa arvoinen? Pitääkö toimintoa käytettäessä irrottaa kannattimet ?

16

21221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen laiska

      Mulla on ollut pyrolyysiuuni muutaman vuoden ja siitä en tule luopumaan koskaan. Ehdoton juttu. Metallikannattimet ja uuniritilä on poistettava puhdistusohjelman ajaksi. Mutta kaikki ohjeet löytyy uunin käyttöohjeista.

      Älä epäröi panostaa kunnon toiminnoilla olevaan uuniin.

      • enosannut

        käyttää puhdistusohjelmaa, kun minun uunini ei kylläkään muuttunut miksikään puhdistusohjelmaa kokeiltuani?


    • mamaliini

      Minulla on ollut pyrolyysitoiminolla varustettu uuni nyt reilun vuoden. Ja kyllä suosittelen, helppoa ja vaivatonta tuo uunin pesu.
      Viehän se aikaa jonkun tunnin, mutta vain pyyhkäisy sen jälkeen ja uuni on taas puhdas.
      Kannattimet pitää ottaa pois, mutta sehän on helppo toimenpide ja pyyhkäisen myös irtoroskat pois ennen pyrolyysia.

    • kokkailija

      Suosittelen vilpittömästi. Uunin seinämiin palanut rasva "palaa" kovassa kuumuudessa muuttuen harmaaksi tuhkaksi, jonka sitten vain kostella liinalla pyyhkii uunin seinämistä ja pohjalta pois -> uuni taas uuden veroinen. Mulla ei erillisiä kannattamia, joten mitään muuta ei tarvitse kuin huolehtia ettei uuniin jää uunipeltiä ja eiku automaattipyro päälle.

    • pyro lyysi

      Tuttavien ja äidin käyttökokemusten perusteella meidän uudesta uunista jätettiin tuo kallis toiminto pois. Vähän arvelutti upotettavan uunin tuuletus ja lämpövaikutus silloin kun tuo toiminto on päällä....

      Silloin kun uuni on kunnolla paskainen niin kärynpoisto pyrolyysin jäljiltä on oma ongelmansa.

      • Induktiiviste

        Ihan siitä kuinka paljon haluaa maksaa helposta uunin puhdistuksesta. Meillä on pyrolyysi toiminto ja on kyllä loistava. Kuten edellä on kerrottu niin pyrolyysin jälkeen vain pyyhit kostealla uunin puhtaaksi. Toinen juttu on sitten kuinka monta kertaa vuodessa sitä sitten tarvitsee ja miten homma toimisi perinteiseen malliin kemikaalien kanssa. Itse ainakin olen kokemusteni perusteella pyrolyysin kannalla ja olisin edelleenkin valmis maksamaan lisähinnan.
        Ja ainakin meidän uunissa lämmöneristys on niin hyvä, että esimerkiksi etulasi oli pyrolyysin aikana vain lämmin. Ei tarvinut varoa lapsienkaan suhteen. Ja käryhän poistuu liesituulettimen avustuksella. Pienet kierrokset riittävät.


      • pyromaani

        Äiti kaikentietää hyvä juttu


    • Alkuperäinen Jönssi
    • Arskabig

      "Kuivatislaus eli pyrolyysi (myös destruktiivinen tislaus) on kemiallinen reaktio, jossa orgaanisia kiinteitä aineita hajotetaan kuumentamalla ilman hapen pääsemättä vaikuttamaan prosessiin."

      Enpä olis arvannut että ovat ilmatiiviitä nämä uunit... ;-)

      • Tyytyväinen

        Aivan loistava keksintö! Minulla on AEG:n pyrolyysiuuni ja tulee olemaan myös seuraava!


      • kyllä mullakin kohta
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Aivan loistava keksintö! Minulla on AEG:n pyrolyysiuuni ja tulee olemaan myös seuraava!

        Minulle on myös tulossa AEG:n pyrolyysiuuni. Edellisessä ei pyrolyysiä ollut, ja kerran täytin lasagnevuoan liian piripintaan, ruoka valui yli vuoan reunojen ja paloi uunin pohjaan kiinni. Sellaista puhdistusainetta tai keinoa en ole vielä keksinyt millä tuon palaneen kerroksen saisi pois, kaikkia mahdollisia on kokeiltu.


    • Neuvokaa

      Minulla on ollut kolme vuotta AEG pyrolyysiuuni enkä kertaakaan ole saanut uunia puhtaaksi pyropesulla. Pohjalle jää aina tummaa ainetta ja nyt on seinillä mustia roiskeita. Saanko pestä uunia kylmään uuniin suihkutettavalla pesuaineella?

    • Sirkkis

      5 vuotta vanha pyrolyysiuuni ja pelkkä pyrolyysi ei ole uunia puhdistanut. Pakko on ollut käyttöön mäntysuopa ja juuriharja.
      Paskin puuha on uunin puhdistus pyrolyysista huolimatta.

    • Anonyymi

      Moi! Kuinka tiukassa teillä on ollut nuo kannattimet uunissa meinasin tänään tehdä pyrolyysipuhdistuksen ,mutta uunin kannattimet on niin tiukassa etten saanut niitä irti siis uuni jäi puhdistamatta mulla on uunin merkki Electrolux onko kannattimet yleensä noin tiukat?en uskalla ihan voimalla nykäistä.

      • Anonyymi

        Äsken irroitin kannattimet ja on kyllä törkeän tiukassa, piti toiseen käyttää työkaluja ja mielikuvitusta että sain pois , kun sehän pitää eka irroittaa lähimpänä oleva kannatin niin se perällä oleva irtoaa itsekseen sitten mutta siihen etummaiseen sai käyttää voimaa ja toiseen työkalua väliin 😅


    • Anonyymi

      En ostaisi enää muuta. Se on ihan ihana ja varsinkin jos uuni on keittiössä alhaalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe