Mobilolife-takuu

Puhkiruostunut

Kertokaas viisaammat ja kokeneemmat näistä MB ruoste väännöistä Vehon kanssa. Itsellä on vm-99 eemeli, mittarissa n. 250tkm. Siinä on ruoste tullut maalin läpi etu lokareissa vilkkujen kohdista ja etupuskurin ja pellin saumasta (muuallakin on selvää "kukintaa").

Soitin Veholle ja varasin ajan katselmukseen. Missä selvitetään, mikä menee puhkiruostumattomuustakuun piikkiin ja mikä ei. Varoittivat, että siitäkin jää asiakkaalle 50 % osuus maksettavaksi, eli 60e.

Veholta puhelimessa selitti, että lokareilla on rajana 200 tkm, että mikään menee takuuseen. Mihinkähän mahtaa perustua? Auton pinta-alastahan on etu tai takalokasuojaa yli 30 %.

Moottori lehdessä 2/2008 käsiteltiin asiaa, oikein jälkimarkkinointipäällikkö Markku Isokselan kirjoituksessa. 1998 jälkeen rekisteröidyissä MB:ssä on MobileLife-palvelupaketti, johon kuuluu puhkiruostumattomuustakuu. Sen pitäisi korvata sisältäpäin tulevat ruostevauriot. Siinä määriteltiin palvelun saamisen edellytyksenä on valmistajan huolto-ohjelman mukaisten huoltojen suorittaminen Veholla. Minun auto on huollettu tämän mukaisesti.

Onko muilla kokemuksia asiasta. Mihin Veho perustaa 200tkm rajan. Onko korjauttaminen takuuseen onnistunut?

Ei mielelään niitä viestejä, joissa kehoitetaan vaihtamaan Toyotaan. Auto on turvallinen, tehot riittävät ja hyvä ajettava. Ruoste vaan kiukuttaa.

6

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoissakin

Jos eivät täytä takuuehtojaan niin sitten vaan virastokäsittelyyn.

• "takuusta"

kävin Veho suutarilassa tarkastuttamassa S320 v.1999.Totesivat:saumat ruosteessa,takaluukku,takarekisterikilven tausta,ovenreinat alapuoli,lokasuojan kaaret.
      Kesti 3 vikkoa,soittivat:TAKUU EI KOSKE,takaluukun reunaa korjattu.(itse peittelin ruosteita sinkkimaalilla,n.5cm matkalta.)
      Että revi sitt siitä TAKUUSTA!

• heh,heh

Minulla OLI 4 vuotta vanha mersu, josta hilseili maalit irti. Vehon takuuosasto ilmoitti, että auton korin muoviosilla on ainoastaan 2 vuoden takuu. Jouduin maksamaan Veholle maalauksen. Että sellainen maalitakuu.

• Kallonkutistaja

Toisaalta voisi lähteä siitä liikkeelle, että onko tuosta km-rajasta mitään mainintaa takuuehdoissa? Toisaalta vastaan tulee sitten myös ns. normaalikuluminen. Onko yleensä 200tkm ajetut autot ruosteettomia?

Mobilolife on voimassa uudessa autossa neljä vuotta, vaikka autoa ei huolleta takuuehtojen mukaisesti. Myös koritakuu päättyy neljän vuoden kohdalla tuossa tapauksessa.

• timppanen

Kyllä on Weholla kirjava käytäntö. Tiedän aivan valaehtoisesti, että viime vuonna on yksi e 220 cdi. vm. 99. Korjattu. Autoon on vaihdettu uudet jousenkupit takaluukku. Kaikki ruosteet on korjattu. Asiakas haki auton, eikä maksanut latiakaan. Käytäntö on sellainen että, rungolla takuu 10 v. Korilla 8 v. Olen itse päässyt näkemään tämän auton. Ruostetta oli vain pinnassa. Mistään ei ollut puhki. Takaluukussa ei ulospäin näkynyt yhtään ruostetta, mutta laittoivat uuden luukun. Missä muussa autossa on yhtä hyvä takuu. Onneksi W 211 korinen on jo selvästi laadukkaampi. Minulla on sellainen, eikä missään ole sanomista.

• roope hyvä

kyllä on ukolla veho-värilasit päässä,lopeta jo noi juttusi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe