ja mitä siinä on vaatimuksena? Jos oon oikein ymmärtänyt niin prepaid tarkoittaa myös tuossa asiassa prepaidia eli ei ole mikään varsinainen luottokortti vaan tavallaan "rahakortti" jolle etukäteen ladataan fyrkkaa ja sitä voi sitten käyttää esim. verkkokaupoissa joissa ei ole VbV:tä.
Eli saako tuon melkein kuka tahansa? Vaikka ei olis juuri nyt duunissakaan?
Forexin Prepaid-Visa
7
2114
Vastaukset
http://www.forex.fi
"Koska kortissa ei ole luotto-ominaisuutta, kortin voi saada melkein kuka tahansa. Ainoat edellytykset kortin saamiseksi ovat yli 13 vuoden ikä ja pohjoismainen henkilötunnus."- Väittäneet
Ettei Suomesta muka saa Prepaid Visoja...
Väittäneet kirjoitti:
Ettei Suomesta muka saa Prepaid Visoja...
Täytyypä tutkia, kelpuuttavatko internet-maksujeni saajat Visa Electronin.
Yritin katsoa Forexin hinnastosta, kuinka suuri vuosimaksu peritään, jos kortti on vuoden käyttämättömänä, mutta hinnasto ei avautunut.- kaksi eri asiaa
Väittäneet kirjoitti:
Ettei Suomesta muka saa Prepaid Visoja...
Tuo Forexin kortti ladataan etukäteen ja sen käyttö edellyttää toimivaa katevarausyhteyttä. Ei siis välttämättä toimi matkoilla ihan yhtä hyvin kun tavallinen luottokortti (esim se Visa tai MasterCard). Tässä on ero. Tuota etukäteen ladattua korttia ei voi vinguttaa yli, vain siihen ladatun summan verran. Voidaan siis antaa myös alaikäisille.
- ap.
kaksi eri asiaa kirjoitti:
Tuo Forexin kortti ladataan etukäteen ja sen käyttö edellyttää toimivaa katevarausyhteyttä. Ei siis välttämättä toimi matkoilla ihan yhtä hyvin kun tavallinen luottokortti (esim se Visa tai MasterCard). Tässä on ero. Tuota etukäteen ladattua korttia ei voi vinguttaa yli, vain siihen ladatun summan verran. Voidaan siis antaa myös alaikäisille.
myös sellaisissa nettikaupoissa joissa ei ole VbV-varmennusta. Siis mitään oikeaa luottokorttia en noihin nettiostoihin tarvitse, vaan ainoastaan VbV:stä riippumattoman maksukortin. Onneksi suurimmassa osassa kotimaisia verkkokauppoja on VbV joten niissä toimii molempien pankkieni (S-pankki ja Nordea) kaikki kortit.
- Kuka olisi niin tyhmä?
kaksi eri asiaa kirjoitti:
Tuo Forexin kortti ladataan etukäteen ja sen käyttö edellyttää toimivaa katevarausyhteyttä. Ei siis välttämättä toimi matkoilla ihan yhtä hyvin kun tavallinen luottokortti (esim se Visa tai MasterCard). Tässä on ero. Tuota etukäteen ladattua korttia ei voi vinguttaa yli, vain siihen ladatun summan verran. Voidaan siis antaa myös alaikäisille.
Että myöntäsi prepaid kortin "kenelle tahansa" jolla voi sitten ylittää tuon prepaid summan.
Musta tuntuu että täällä on oikeasti tyhmiä ihmisiä. ;)
Mikähän mahtaa olla prepaid kännykkäliittymien idea? Se että asiakkailla on luottotiedot kunnossa ja ne ovat vakavaraisia AAA ryhmän asiakkaita? Joilla on omaisuutta vähintän 10 vuoden puhelinlaskujen maksamiseen. Kuka olisi niin tyhmä? kirjoitti:
Että myöntäsi prepaid kortin "kenelle tahansa" jolla voi sitten ylittää tuon prepaid summan.
Musta tuntuu että täällä on oikeasti tyhmiä ihmisiä. ;)
Mikähän mahtaa olla prepaid kännykkäliittymien idea? Se että asiakkailla on luottotiedot kunnossa ja ne ovat vakavaraisia AAA ryhmän asiakkaita? Joilla on omaisuutta vähintän 10 vuoden puhelinlaskujen maksamiseen.Se on selvää, että prepaid-kortin käytettävissä oleva saldo tarkistetaan jostakin ennen maksun hyväksymistä. Mutta toimivuuden kannalta voi olla pieni ero siinä, mistä systeemistä tarkistus suoritetaan:
- Jos kortti on vaikkapa jonkun pienen paikallispankin Visa Electron, tarkistus suoritetaan sen pankin tilijärjestelmästä, josta nähdään, onko pankkitilillä rittävästi rahaa.
- Jos kortti on "tavallinen" Visa, tarkistus suoritetaan Luottokunnan tai muun vastaavan Visa-agentin järjestelmästä, josta nähdään, onko luottotilillä riittävästi käyttövaraa jäljellä.
Intuitiivisesti luotan enemmän siihen, että Luottokunnan järjestelmästä tarkistus saadaan ulkomailta varmemmin tehdyksi kuin jostakin paikallispankista, joka ei ehkä suhtaudu yhtä vakavasti tarpeeseen pitää palvelua yllä kaikkina vuorokauden aikoina myös viikonloppuisin.
Sain muuten sen Forexin hinnaston avatuksi kansilehdellä olevasta linkistä. Taidanpa kokeilla tuota korttia ja lopettaa Sampo/Dansken kortin. Syitä on kaksi:
1) Tarve maksaa sellaisille, jotka eivät ole Verified by Visassa.
2) En halua, että minua luullaan ulkomailla tanskalaiseksi (= se maa, jossa julkaistaan niitä loukkaavia pilapiirroksia aika ajoin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437