Forexin Prepaid-Visa

miten sen saa

ja mitä siinä on vaatimuksena? Jos oon oikein ymmärtänyt niin prepaid tarkoittaa myös tuossa asiassa prepaidia eli ei ole mikään varsinainen luottokortti vaan tavallaan "rahakortti" jolle etukäteen ladataan fyrkkaa ja sitä voi sitten käyttää esim. verkkokaupoissa joissa ei ole VbV:tä.

Eli saako tuon melkein kuka tahansa? Vaikka ei olis juuri nyt duunissakaan?

7

2114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.forex.fi

      "Koska kortissa ei ole luotto-ominaisuutta, kortin voi saada melkein kuka tahansa. Ainoat edellytykset kortin saamiseksi ovat yli 13 vuoden ikä ja pohjoismainen henkilötunnus."

      • Väittäneet

        Ettei Suomesta muka saa Prepaid Visoja...


      • Väittäneet kirjoitti:

        Ettei Suomesta muka saa Prepaid Visoja...

        Täytyypä tutkia, kelpuuttavatko internet-maksujeni saajat Visa Electronin.

        Yritin katsoa Forexin hinnastosta, kuinka suuri vuosimaksu peritään, jos kortti on vuoden käyttämättömänä, mutta hinnasto ei avautunut.


      • kaksi eri asiaa
        Väittäneet kirjoitti:

        Ettei Suomesta muka saa Prepaid Visoja...

        Tuo Forexin kortti ladataan etukäteen ja sen käyttö edellyttää toimivaa katevarausyhteyttä. Ei siis välttämättä toimi matkoilla ihan yhtä hyvin kun tavallinen luottokortti (esim se Visa tai MasterCard). Tässä on ero. Tuota etukäteen ladattua korttia ei voi vinguttaa yli, vain siihen ladatun summan verran. Voidaan siis antaa myös alaikäisille.


      • ap.
        kaksi eri asiaa kirjoitti:

        Tuo Forexin kortti ladataan etukäteen ja sen käyttö edellyttää toimivaa katevarausyhteyttä. Ei siis välttämättä toimi matkoilla ihan yhtä hyvin kun tavallinen luottokortti (esim se Visa tai MasterCard). Tässä on ero. Tuota etukäteen ladattua korttia ei voi vinguttaa yli, vain siihen ladatun summan verran. Voidaan siis antaa myös alaikäisille.

        myös sellaisissa nettikaupoissa joissa ei ole VbV-varmennusta. Siis mitään oikeaa luottokorttia en noihin nettiostoihin tarvitse, vaan ainoastaan VbV:stä riippumattoman maksukortin. Onneksi suurimmassa osassa kotimaisia verkkokauppoja on VbV joten niissä toimii molempien pankkieni (S-pankki ja Nordea) kaikki kortit.


      • Kuka olisi niin tyhmä?
        kaksi eri asiaa kirjoitti:

        Tuo Forexin kortti ladataan etukäteen ja sen käyttö edellyttää toimivaa katevarausyhteyttä. Ei siis välttämättä toimi matkoilla ihan yhtä hyvin kun tavallinen luottokortti (esim se Visa tai MasterCard). Tässä on ero. Tuota etukäteen ladattua korttia ei voi vinguttaa yli, vain siihen ladatun summan verran. Voidaan siis antaa myös alaikäisille.

        Että myöntäsi prepaid kortin "kenelle tahansa" jolla voi sitten ylittää tuon prepaid summan.

        Musta tuntuu että täällä on oikeasti tyhmiä ihmisiä. ;)

        Mikähän mahtaa olla prepaid kännykkäliittymien idea? Se että asiakkailla on luottotiedot kunnossa ja ne ovat vakavaraisia AAA ryhmän asiakkaita? Joilla on omaisuutta vähintän 10 vuoden puhelinlaskujen maksamiseen.


      • Kuka olisi niin tyhmä? kirjoitti:

        Että myöntäsi prepaid kortin "kenelle tahansa" jolla voi sitten ylittää tuon prepaid summan.

        Musta tuntuu että täällä on oikeasti tyhmiä ihmisiä. ;)

        Mikähän mahtaa olla prepaid kännykkäliittymien idea? Se että asiakkailla on luottotiedot kunnossa ja ne ovat vakavaraisia AAA ryhmän asiakkaita? Joilla on omaisuutta vähintän 10 vuoden puhelinlaskujen maksamiseen.

        Se on selvää, että prepaid-kortin käytettävissä oleva saldo tarkistetaan jostakin ennen maksun hyväksymistä. Mutta toimivuuden kannalta voi olla pieni ero siinä, mistä systeemistä tarkistus suoritetaan:

        - Jos kortti on vaikkapa jonkun pienen paikallispankin Visa Electron, tarkistus suoritetaan sen pankin tilijärjestelmästä, josta nähdään, onko pankkitilillä rittävästi rahaa.

        - Jos kortti on "tavallinen" Visa, tarkistus suoritetaan Luottokunnan tai muun vastaavan Visa-agentin järjestelmästä, josta nähdään, onko luottotilillä riittävästi käyttövaraa jäljellä.

        Intuitiivisesti luotan enemmän siihen, että Luottokunnan järjestelmästä tarkistus saadaan ulkomailta varmemmin tehdyksi kuin jostakin paikallispankista, joka ei ehkä suhtaudu yhtä vakavasti tarpeeseen pitää palvelua yllä kaikkina vuorokauden aikoina myös viikonloppuisin.

        Sain muuten sen Forexin hinnaston avatuksi kansilehdellä olevasta linkistä. Taidanpa kokeilla tuota korttia ja lopettaa Sampo/Dansken kortin. Syitä on kaksi:
        1) Tarve maksaa sellaisille, jotka eivät ole Verified by Visassa.
        2) En halua, että minua luullaan ulkomailla tanskalaiseksi (= se maa, jossa julkaistaan niitä loukkaavia pilapiirroksia aika ajoin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe