Millä Saksaan?

minunitse

Oletteko millä menneet Auton kanssa Saksan maalle ja takaisin? Tarkoitus kesäksi kolmen viikon reissuun autolla lähteä. Mitä olette maksaneet autopaikasta, ihmisistä, ruuista, millainen kokemus?

13

4361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin aja suoraan

      Helsinkiin ja ota Finnlines joka vie sinut Traveen. Et tarvii muuta kun syödä ja nauttia.

      Mutta jos kassa tyhjä aja Naantaliin sieltä lautalla Kapellskär ja ajat Malmö siitä siltaa pitkin Tanskaan ja suoraan Röby/Puttgard.

      • Mille suunnalle?

        Riippuu myös siitä mihin on Saksassa menossa. Jos on aikomus mennä länsi puolelle niin ruotsin kautta on hyvä valinta.


      • aloittaja
        Mille suunnalle? kirjoitti:

        Riippuu myös siitä mihin on Saksassa menossa. Jos on aikomus mennä länsi puolelle niin ruotsin kautta on hyvä valinta.

        niin tässä vaiheessa on ilmeisesti hyvä selventää, että aion mennä laivalla suoraa Helsingistä sinne Saksaan. On tullut koluttua jo nuo via balticat liian moneen kertaan, sekä lukuisia kertoja myös tanska-ruotsi-reitti. Eli kokemuksia laivamatkoista välillä Suomi-Saksa. Kiitos!


      • B.B.Virtanen
        aloittaja kirjoitti:

        niin tässä vaiheessa on ilmeisesti hyvä selventää, että aion mennä laivalla suoraa Helsingistä sinne Saksaan. On tullut koluttua jo nuo via balticat liian moneen kertaan, sekä lukuisia kertoja myös tanska-ruotsi-reitti. Eli kokemuksia laivamatkoista välillä Suomi-Saksa. Kiitos!

        Suomesta Saksaan liikennöi kaksi toistensa kanssa kilpailevaa laivayhtiötä, joiden konsepteissa on oleellisia eroja. Ajoaikojen ja hintojen suhteen erot ovat minimaalisia. Samoin laivat ovat keskenään täysin vertailukelpoisia, hytit ovat kelvollisia ja yleiset tilat riittäviä.

        Tallink-Superfast: kesällä 2006 ruokaa sai kattausten muodossa tiettyinä kellonlyöminä seisovasta pöydästä melko suolaiseen hintaan (joku noin 22-26 euroa per henkilö ilman juomia). Ruoan laatu ei vaikuttanut, paisti oli sitkeää jne,. Vaihtoehtoja seisovalle pöydälle ei ollut, esim. kahviota, josta saisi pikkulämpimiä ja ruoka-annoksia, ei laivalla ole. Niinä kellonaikoina, kun seisovan pöydän kattausta ei ollut, sai baarista mautonta einespizzaa, itse mikrossa lämmittäen, luokattomaan hintaan. Kaiken kruunasi ylimielinen vironvenäläinen "palvelu"henkilökunta. Palvelu oli niin töykeää, että tein kirjallisen valituksen varustamolle, joka vastauksessaan pahoitteli tapahtunutta ja kertoi henkilökunnan "sisäänajon" (ei näillä sanoilla) ja koulutuksen olevan vielä kesken.

        Finnlinesin uudet Star-luokan alukset (kokemukset kesältä 2007) tarjoavat ruokaa 4 kertaa vuorokaudessa säällisestä seisovasta pöydästä maksutta ts. kaikki laivalla matkustavat ovat oikeutettuja ruokailuun. Ruoan laatu oli hyvä mutta jotkut jälkiruoat tms. loppuivat ennen aikojaan. Palvelusta vastaa mukava suomalainen henkilökunta.

        Ei tarvinne sanoa kumpaa suosittelen.

        Pientä painotuseroa voivat aiheuttaa aikataulut ja kohdesatamat: Finnlines ajaa Lyypekin Travemündeen ja siitä on nopea ajaa Saksan läntiseen osaan; Superfastit ajavat Rostockiin, joka on taas lähempänä Berliinin suuntaa.

        Itse valitsin tänä kesänä Naantalin-Kapellskärin FinnLinkin ja siitä ajaen Saksaan, tulevat kesät jäävät nähtäväksi.

        Joka tapauksessa hyvää matkaa!


        B.B.Virtanen


      • Kerta
        aloittaja kirjoitti:

        niin tässä vaiheessa on ilmeisesti hyvä selventää, että aion mennä laivalla suoraa Helsingistä sinne Saksaan. On tullut koluttua jo nuo via balticat liian moneen kertaan, sekä lukuisia kertoja myös tanska-ruotsi-reitti. Eli kokemuksia laivamatkoista välillä Suomi-Saksa. Kiitos!

        Ollaan käytetty Superfastia. Maksoi hunajaa, mutta
        kaikki oli SIISTIÄ eikä juoppoja ole yhtään
        hinta hoiti sen. Laiva oli silloin Kreikkalaisten
        omistuksessa. Tallinkille siirtymisen jälkeen ei olla laivaa käytetty. B.B. Virtanen kertoi
        pahimman epäilykseni laivasta.
        Suosittelen laivaa suoraan saksaan. En viitsi kuluttaa aikaa ruotsissa enkä balttiassa.
        Maku asia, mutta jos haluaa keskittyä Eurooppaan
        kannattaa mennä suoraan sinne. Maksaa se ajaminen
        yöpyminen ja syöminen Ruotsissa ja Balttiassakin.
        Laivalla pääsee nopeasti.
        Nykyään lennämme kohteeseen ja vuokraamme auton jolla jatkamme. Saksan läpi ajaminen alkaa jo puuduttaa. Asiaan. Tallinkin jättäisin pois
        ja valitsisin jonkun muun. Superfast oli ennen
        "tasokas" vaikka ruoka oli jo silloin kallista ja vaatimatonta.


      • on makuasia
        Kerta kirjoitti:

        Ollaan käytetty Superfastia. Maksoi hunajaa, mutta
        kaikki oli SIISTIÄ eikä juoppoja ole yhtään
        hinta hoiti sen. Laiva oli silloin Kreikkalaisten
        omistuksessa. Tallinkille siirtymisen jälkeen ei olla laivaa käytetty. B.B. Virtanen kertoi
        pahimman epäilykseni laivasta.
        Suosittelen laivaa suoraan saksaan. En viitsi kuluttaa aikaa ruotsissa enkä balttiassa.
        Maku asia, mutta jos haluaa keskittyä Eurooppaan
        kannattaa mennä suoraan sinne. Maksaa se ajaminen
        yöpyminen ja syöminen Ruotsissa ja Balttiassakin.
        Laivalla pääsee nopeasti.
        Nykyään lennämme kohteeseen ja vuokraamme auton jolla jatkamme. Saksan läpi ajaminen alkaa jo puuduttaa. Asiaan. Tallinkin jättäisin pois
        ja valitsisin jonkun muun. Superfast oli ennen
        "tasokas" vaikka ruoka oli jo silloin kallista ja vaatimatonta.

        Ruotsin läpi ajaen ei kulu aikaa sen enempää kuin suoralla laivayhteydellä Saksaan. Kun Turusta laiva lähtee noin klo 21.00, niin on seuraavana iltana Puttgardenissa tai Rostockissa kello klo 20.00 mennessä Saksan aikaa. Matkalla ehtii pitää muutaman lyhyen tauon ilman, että ajaa kertaakaan ylinopeutta. Nopeimmillakin laivoilla menee vuorokausi matkaan. Rasittavaa laivallakin on sen ajan viettäminen. Yön voi nukkua molemmilla laivoilla samalla lailla. On mielestäni makuasia tuijottaako pelkkää merta vai Ruotsin mootoritietä. Ruotsin läpi ajen matka on huomattavasti halvempi. Itse menen mieluummin Ruotsin läpi kuin yritän kuluttaa aikaa laivalla.


      • Rosvo Roope
        Kerta kirjoitti:

        Ollaan käytetty Superfastia. Maksoi hunajaa, mutta
        kaikki oli SIISTIÄ eikä juoppoja ole yhtään
        hinta hoiti sen. Laiva oli silloin Kreikkalaisten
        omistuksessa. Tallinkille siirtymisen jälkeen ei olla laivaa käytetty. B.B. Virtanen kertoi
        pahimman epäilykseni laivasta.
        Suosittelen laivaa suoraan saksaan. En viitsi kuluttaa aikaa ruotsissa enkä balttiassa.
        Maku asia, mutta jos haluaa keskittyä Eurooppaan
        kannattaa mennä suoraan sinne. Maksaa se ajaminen
        yöpyminen ja syöminen Ruotsissa ja Balttiassakin.
        Laivalla pääsee nopeasti.
        Nykyään lennämme kohteeseen ja vuokraamme auton jolla jatkamme. Saksan läpi ajaminen alkaa jo puuduttaa. Asiaan. Tallinkin jättäisin pois
        ja valitsisin jonkun muun. Superfast oli ennen
        "tasokas" vaikka ruoka oli jo silloin kallista ja vaatimatonta.

        päädyimme myös tuohon lento auto (HKI-Dusseldorf 198€/henk. meno-paluu) ja auto oli 261€/9vrk. Golf/vastaava.
        Muutaman kerran on ajeltu päätä pahkaa Alpien seudulle ja se on ihan v.... tylsää ja puuduttavaa.


      • ajat
        Rosvo Roope kirjoitti:

        päädyimme myös tuohon lento auto (HKI-Dusseldorf 198€/henk. meno-paluu) ja auto oli 261€/9vrk. Golf/vastaava.
        Muutaman kerran on ajeltu päätä pahkaa Alpien seudulle ja se on ihan v.... tylsää ja puuduttavaa.

        Ennen halpislentoja ajoimme useimmiten Ruotsin, Tanskan kautta Saksaan.
        2 2 vahvuus.
        Aamulla kun lähti Tukholmasta niin halutessaan oli ennen hämärää Hampurin tietämissä.

        Laivalla suoraan on miellyttävä mutta neljälle kallis.
        Railshipillä mentiin kerran.

        Nyt halpislentojen aikana olemme kahdestaan lentäneet Muncheniin ja ottaneet sieltä etukäteen varatun auton Itävallan, Unkarin kiertelyyn.

        Omalla menoon ei enää löydy perusteita.

        Silloin kun aikaa oli rajoitetusti, 4vkoa, ja penskat mukana ajoin usein päätä pahkaa Tukholmasta Kaakkois-Espanjan loma-asunnollemme.
        32 - 36h.
        Paluuseen käytimme 5 - 7vrk niin ei jäänyt paskaa makua suuhun.


      • otetaan
        ajat kirjoitti:

        Ennen halpislentoja ajoimme useimmiten Ruotsin, Tanskan kautta Saksaan.
        2 2 vahvuus.
        Aamulla kun lähti Tukholmasta niin halutessaan oli ennen hämärää Hampurin tietämissä.

        Laivalla suoraan on miellyttävä mutta neljälle kallis.
        Railshipillä mentiin kerran.

        Nyt halpislentojen aikana olemme kahdestaan lentäneet Muncheniin ja ottaneet sieltä etukäteen varatun auton Itävallan, Unkarin kiertelyyn.

        Omalla menoon ei enää löydy perusteita.

        Silloin kun aikaa oli rajoitetusti, 4vkoa, ja penskat mukana ajoin usein päätä pahkaa Tukholmasta Kaakkois-Espanjan loma-asunnollemme.
        32 - 36h.
        Paluuseen käytimme 5 - 7vrk niin ei jäänyt paskaa makua suuhun.

        Finlinkin aluksiin mutta mites on henk.auto/matkailuvaunun laita.Pari kolme vuotta sitten kulku onnistui.


    • ex-rahtari

      Finnlines on hinnoitellu ittensä ulos-ja palvelu,hinnat suoraan pe.....ä

    • T4.

      Autoliiton Finnlines kesäsesongin alennukset on pienentyneet , Ei hyvä :(
      Mitä kautta nykyään saa parhaat alennukset Finnlinesille?

      • kukka kämmenellä

        Ei Autoliittoa mihinkään tarvitse, välistä vetäjää...itse neuvottelemalla saa jos jonkin moisia alennuksia......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      91
      11886
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      99
      9006
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      108
      4896
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      36
      4125
    5. Tänään torille

      Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      100
      4114
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      6
      3906
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3699
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      26
      3539
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      4
      3499
    10. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      69
      3476
    Aihe