Mittasin taas litran maitoa tarkoituksena tehdä litran taikina, mutta mitä mitä !? Jälleen kerran sain todeta, että litran maitotölkissä ei ole 10 dl maitoa vaan 9 dl. Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun totesin asian.
Leivoin pullaa
12
1296
Vastaukset
- koot
kannattaa myös karsoa esim.paistijauheliha on yleensä 400gr,mutta nyt on tullut rinnalle 250gr.
Samoin juustopaketeista kannattaa katsoa kilohinta ja nekin -50%ale - Vuotanut
kannattaa mitata onko valion ym: meijereiden tuotteissa se desilitra määrä mitä valmistaja ilmoittaa sen olevan.jos puutteita löytyy tästäkin asiasta.kehotan Suomen kansaa puuttumaan tähänkin epäkohtaan, siksi että ahneus on käsite jolla tuotetaan voittoa ja nimenomaan osakkeenomistajien osinkoihin.
- Vuotanut
Että mitä riistokapitalismin ahneus ja osakekeinottelijoiden todellinen ahneus tarkoittaa.
Eli suomeksi jos maitopurkki myydään litrana ja siinä onkin desimetri mittauksen jälkeen vain 0.9 litraa,onko 0.10 litraa mennyt osakkeenomistajien voiton piikkiin.
miksi raamatun prefetiat varoittavat niin vääristä vaaoista,oletteko niin sinisilmäisiä että uskotte kaikkiin kapitalismin vääryyksiin.Herätkää hyvät ihmiset ja katsokaa ketä äänestätte tulevissa eduskuntavaaleissa.
- Kikka
Ja minä huomasin tänään Ekassa, että maidon hinta oli noussut. Tänään litra kevytmaitoa maksoi 95 senttiä kun se eilen oli 84 senttiä. Euron hinta alkaa jo häämöttää.
- Eiks teil oo
Lidliä? Siel on viikon ollut maito 0,59e.
aloittajalle; ei oo viel koskaan tullut mileen mitata maidon määrää, jos litran tarvin niin kaadan sen suoraan mittailematta.
Siis miks mittasit yleensä? - ap.
Eiks teil oo kirjoitti:
Lidliä? Siel on viikon ollut maito 0,59e.
aloittajalle; ei oo viel koskaan tullut mileen mitata maidon määrää, jos litran tarvin niin kaadan sen suoraan mittailematta.
Siis miks mittasit yleensä?Siksi justiinsa kun desilitran edestä pullataikinaa tekee aika monta pikkupullaa (tarkka oon). Usein olen itsekin kaatanut suoraan litran suoraan maitopurkista, mutta joskus muistan taas että mitataanpas paljonko tulee.
- kerta tarkkakin oot
ap. kirjoitti:
Siksi justiinsa kun desilitran edestä pullataikinaa tekee aika monta pikkupullaa (tarkka oon). Usein olen itsekin kaatanut suoraan litran suoraan maitopurkista, mutta joskus muistan taas että mitataanpas paljonko tulee.
kun kerta tarkka oot niin teeppäs se pullataikina veteen niin ei tartte maksaa melkein euroo siitä maitopurkista
kerta tarkkakin oot kirjoitti:
kun kerta tarkka oot niin teeppäs se pullataikina veteen niin ei tartte maksaa melkein euroo siitä maitopurkista
Jos sinä ostat litran maitopurkin ja purkissa seisoo luku yksi litraa, niin maidon ostajalla on OIKEUS ODOTTAA PURKIN SISÄLTÄVÄN MAITOA TASAN LITRA!!!!!
Helppoa se on perkele maalta käsin neuvoa miten pitää ohjata merihädässä olevaa laivaa.
Kun kerran olet niin fiksu ja tietäväinen niin kokeilepa itse syödä yksi kuukausi, niin että sinulla on vuorokautta kohti korkeintaan 2€ rahaa, ja tule 30 päivän kokeen jälkeen tänne viisastelemaan. Voi muuttuua ääni kellossa KUN SELKÄNAHASSAAN KOKEE MITÄ ON OLLA JA ELÄÄ KÖYHÄNÄ "hyvinvointi"suomessa.
- Todellakin maito
vai maitojuoma. Valio on näet keksinyt pakata maitoa litran purkkiin 9 dl ja präntissä seisoo että tuote on maitojuoma. Se on laktoositon ja jotain muuta mitä en nyt muista.
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Kaikki_kampanjat_ja_muut_sivustot
Siis jos maito nyt oli valion.
Itse teen niin että ostan vain 2 dl kahvikerman johon lisään 4x2dl vettä ja vot tulee hyvää pullaa!
Vetellähän voi tietysti korvata kokonaankin pullataikinassa maidon. On vähemmän kaloreitakin eikä vaivaa laktoosi-intoleranssista kärsiviäkään- Hyvää.
Minäkin tein aikoinaan makaroonilaatikot, perunalaatikot ja pullat maitoon, mutta tyttäreni laktoosi-intoleranssi vuoksi täytyi lopettaa.
Ja yllätys yllätys veteen tehtynä lihaliemen kanssa maistuvat paremmilta.
Riisipuuron teen vedessä keittäen ja lopuksi lisään ruokakerman.
- sitten
maalipurkkien kyljessä luki 1L tai 3L ja sisältö olikin sitten 0,9L ja 2,7L. Tuli iso haloo ja asia hoidettiin niin, että purkkien koot sekä hinnat pysyivät ennallaan mutta etikettitietoihin tulivat nuo oikeat tilavuusmerkkinnät. Pakkauksen kyljessä olevat tiedot ja pakkauksen todellinen sisältö eivät läheskään aina vastaa toisiaan. Tarkkana saavat olla kuluttajat nykyisin. Tosin vedätystä on tehty valmistajien, kaupan ja kauppiaiden toimesta kautta aikojen. Esimerkiksi vanhentunutta jauhelihaa sekoitetaan uuden jauhelihan joukkoon ja kukaan ei huomaa mitään, koska viranomaisten suorittamia pistotarkastuksia on harvoin ja nekin ovat oikeasti etukäteen asianosaisten tiedossa. Kaupan hävikki pienenee ja kauppiaan voitot lisääntyvät. Jos asia paljastuu niin sanktiot ovat olemattomat, joten kauppiaiden ja valmistajien kannattaa vedättää niin paljon kuin mahdollista, koska se näkyy parempana tuloksena. Kuluttajilla on lyhyt muisti ja sitä käytetään hyväksi koko ajan.
- jauhettu jo
moneen kertaan tälläkin palstalla. Vanhan sekoittaminen uuteen onnistuu ainoastaan sellaisissa myymälöissä joissa lihaa jauhetaan. Jos ostat lihan ns. kaasupakkauksessa se on jauhettu jo teurastajan/valmistajan/pakkaajan toimesta jolloin kieroinkaan kauppias ei siihen saa vanhaa sotkettua.
Mutta tuosta maitojuomakieroilusta vielä, tämä 'maitojuoma' on myös pakattu litran purkkiin se on siis tismalleen saman kokoinen kuin litran purkkikin.
Vanha jekkuhan tuo sisällön pienentäminen on. Siis itse pakkauksen koko pysyy samana kuin ennen, määrää vain pienenetään. Näin saadaan hintaa hilattua ylöspäin ilman että kuluttaja huomaisi heti eroa. Hintahan voidaan pitää vaikka samana. Oikeen röyhkee tekee vielä niin että kun pakkauskokoa pienennetään, aloitetaan myös joku erikois mainoskampanja ja taas kassa laulaa hoosiannaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1722315Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731557Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231017- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42862Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73831Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72790- 100789