Friisilaiset !!

Omistaja(ko)

Hei !!
Olen tassa harkinnu hevosen ostoa ja olisin
todella kiinnostunut friisilaisista. Eli onko
kellaan tietoa paljon ne suurinpiirtein maksava?
Ja onko niita suomessa myytavana?

-Kiitos jo etukateen!

50

11363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aidan

      Mä en ainakaan tietääkseni ole kuullut, et niit löytyis kauheesti Suomesta.Tossa vähän aikaa sitten oli yks friisiläinen myynnissä hevostalli.net:ssä tai hevosnetti.com:ssa...mut muita ilmotuksia en oo kyl huomannut.

      Vähän vaan ihmettelen, et miks sä just haluat friisiläisen??Tai no, onhan ne hienoja, mut onks sulla yhtään kokemusta kyseisestä rodusta...mä oon saanut sellasen käsityksen et ne on mm. aika kuumia hevosia, lämminverisiä kun ovat.
      Eli kannattais mielummin ettiä sitä tiettyä hevosta eikä jotain rotua...tietenkin sitä voi jonkinlaisia kriteereitä asettaa tai jos nyt tuntee jonkin rodun edustajia paljon ja tykkää suurimmasta osasta niin ehkä siinä tapauksessa voi ettiä sitä rotua.Asia on tietenkin toine, jos sä tosiaan tunnet tätä rotua paremminkin...mut et sit varmaan täällä kyselis tollasta asiaa.

      Mut jos nyt välttämättä haluat sellasia ettiä, niin niitä varmaan kannaattaa lähteä hakemaan ulkomailta, jossa sielläkin varmaan maksavat aika paljon...Suomessa ainakin puhdasrotuisten luulis maksavan ihan sairaasti!

      • Desperado

        Suomessa on muutama kappale friisiläisiä, mutta
        en usko että ovat myynnissä. Friisiläinen täytyy
        tuoda muualta, jos sellaista mielii. Käypä
        hevostalli-netin keskustelufoorumissa, siellä
        liikkuu muutama friisiläisen omistaja.

        www.hevostalli.net


      • SannA
        Desperado kirjoitti:

        Suomessa on muutama kappale friisiläisiä, mutta
        en usko että ovat myynnissä. Friisiläinen täytyy
        tuoda muualta, jos sellaista mielii. Käypä
        hevostalli-netin keskustelufoorumissa, siellä
        liikkuu muutama friisiläisen omistaja.

        www.hevostalli.net

        no ainakin tossa klaukkalassa (tiiätkö missä on?)
        on friisiläisiä myytävänä..


      • lv

        ainakaan kaikki ole kuumia! tiedän nimittäin
        yhden (en tiedä kuin yhden=)...) joka on yksi
        kilteimmistä ja rauhallisimmista hepoista jonka
        tiedän! ja tunnen monia hepoja!!!


      • ..

        Tuota noin.. Friisiläinen on kylläkin kylmäverirotu. Kilttejä ja hyväluonteisia. Tietysti erilaisia yksilöitä löytyy. Mistä päättelit että olisi lämminverinen, rakenteeltaankin hyvin raskas..?


      • jigo
        SannA kirjoitti:

        no ainakin tossa klaukkalassa (tiiätkö missä on?)
        on friisiläisiä myytävänä..

        hei
        vaimoni ja minä olemme hyvin kiireisiä tällä kertaa niin etsimme hyvän kodin meidän hevonen
        hän on hyväksynyt minuun yhteyttä tästä lisätietoja ja kuva (email: [email protected])


      • sondee

        friisiläiset ei oo lämminverisii jaa kylmäverisii. ja itte oon ratsastanu friisiläisellä joka oli huipputason kouluhevonen, eikä se ollu yhtää kuuma :) ja ei oo mikää ihme et friisiläisen haluis, se on kaunis ja todella ystävällinen hevosrotu. jotkuu lämpöset on ihan kauheita luonteeltaa! puhdasrotunen friisiläinen on TODELLA kallis, hintaluokkaa jtn 10 000-100 000e. ja eipä friisiläisii oo kummemmin suomes


      • .d..

        Friisiläiaet on kylmäverisiä


      • tutkikaa-infonne
        .. kirjoitti:

        Tuota noin.. Friisiläinen on kylläkin kylmäverirotu. Kilttejä ja hyväluonteisia. Tietysti erilaisia yksilöitä löytyy. Mistä päättelit että olisi lämminverinen, rakenteeltaankin hyvin raskas..?

        friisiläinen on lämminverinen.


      • älä_mollaa_suotta

        Eivät ole kuumia herkkiä kyllä, mutta ihan eriasia!!


      • Anonyymi

        Ei oo lämminverisiä vaan kylmäverisiä. Ei kannata jakaa valheita kiitos


      • Anonyymi

        Mun mielestä friisiläinen on kaunis ja kiltti rotu!!


    • heppahullu 4-ever

      mä ite olen kanssa friisiläishepo "fani" mutta
      suomessa(pahoin pelkään) ei ole friisiläisiä kun
      muutama kymmen... ja ne maksavat hirveen paljon ja
      vaikka suomesta sellaisen löytäisitkin niin olisi
      se aika kouluttamaton....

      • ..

        ja tähän taas, että mistä ihmeestä päättelet että Suomesta ostettu Friisiläinen olisi kouluttamaton??


    • sfgrgsrfgdrg

      Suomessa on vain 4-5 friisiläistä "rikkailla"
      ihmisillä! Luulen että halvimmillaan 20.000...
      Mene saksaan ja osta sieltä...

      • Omistaja(ko)

        Noh juttelin yhden friisilaisen omistajan kanssa
        han oli maksanut 50.000mk siita etta tuossa
        edella joku mainitti etta halvimmillaan 20.000mk
        mutta tuskin!Oisikin nii sehan ei olisi hinta
        eika mikaan!

        -Kiitos kaikille vastanneille!!!


      • essinennn
        Omistaja(ko) kirjoitti:

        Noh juttelin yhden friisilaisen omistajan kanssa
        han oli maksanut 50.000mk siita etta tuossa
        edella joku mainitti etta halvimmillaan 20.000mk
        mutta tuskin!Oisikin nii sehan ei olisi hinta
        eika mikaan!

        -Kiitos kaikille vastanneille!!!

        ihmiset hei ! olen elämäni aikana suomessa tavannut 2 friisiläistä jolla toisella ratsastanutkin. Se oli aivan samanlainen kuin naapuritarhan suomenhevonen! Myynti-ilmoituksia olen nähnyt useita, joten miten joku voi sanoa että suomessa niitä olisi VAIN VIISI!? herranjumala ihmiset.
        Jos joku todella haluaa friisiläisen, niin kai hänellä on oikeus kysellä jos joku tietäisi, ilman että kukaan alkaa kritisoida ? JOKAINEN SAA HALUTA MITÄ HALUAA. Eri asia on vain jos on rahaa.


      • ..

        oikeesti mihin te perustatte nämä tiedot????????????????????


      • 2009
        essinennn kirjoitti:

        ihmiset hei ! olen elämäni aikana suomessa tavannut 2 friisiläistä jolla toisella ratsastanutkin. Se oli aivan samanlainen kuin naapuritarhan suomenhevonen! Myynti-ilmoituksia olen nähnyt useita, joten miten joku voi sanoa että suomessa niitä olisi VAIN VIISI!? herranjumala ihmiset.
        Jos joku todella haluaa friisiläisen, niin kai hänellä on oikeus kysellä jos joku tietäisi, ilman että kukaan alkaa kritisoida ? JOKAINEN SAA HALUTA MITÄ HALUAA. Eri asia on vain jos on rahaa.

        Onhan tuossa kerennyt vierähtämään jo 8 vuotta tuosta viestistä missä sanottiin, että niitä on vain 5... silloin niitä ei ehkä ollut yhtä paljon kuin tänä päivänä!!! ;)


      • gito

        hei
        vaimoni ja minä olemme hyvin kiireisiä tällä kertaa niin etsimme hyvän kodin meidän hevonen
        hän on hyväksynyt minuun yhteyttä tästä lisätietoja ja kuva (email: [email protected])


      • Anonyymi
        gito kirjoitti:

        hei
        vaimoni ja minä olemme hyvin kiireisiä tällä kertaa niin etsimme hyvän kodin meidän hevonen
        hän on hyväksynyt minuun yhteyttä tästä lisätietoja ja kuva (email: [email protected])

        tämä ei kyl kuulu tän


    • malla1234

      www.vitikkalanrustholli.com

      talli joka myy, kasvattaa ja välittää friisiläisiä suomessa. Nytkin oli muistaakseni ainakin viisi myyntihevosta heillä.

      Uusimmassa hevosmaailmassa oli heistä juttua, ja just kävin sivuilla tutustumassa. On ne kyllä upeita =)

      • B.beaty

        Heissan!
        Minulla on 2v. friisi ori itsellä ja ostin sen ihan tästä Suomen maalta alkuvuodesta. Tämän kyseisen hevosen kasvattaja on ihan Suomalainen ja hänellä on pienimuotoinen friisi kasvatus toiminta kotonaan.

        Kyllä tämäkin rotu alkaa olemaan yleistymään päin mutta toki ei vielä niin yleinen täälläpäin kuin muualla ulkomailla.
        Friisit luokitellaan lämminveriksiksi vaikka sitä ei ulkomuodon perusteella voisi uskoakaan :D toki lähes kaikki puhuttelee näitä kylmäverinä.

        Hintaluokka näillä on suomessa n. 3000-10.000€ riippuen hevosen iästä ja koulutustasosta.
        Hienoja hevosia nämä ovat, onnea etsintään!!

        Tässä linkki rodusta kiinnostuneille jos haluaa käydä katselemassa mm. yhteystietoja kasvattajille

        T: Onnellinen mustan helmen omistaja


      • jäi linkki tulematta
        B.beaty kirjoitti:

        Heissan!
        Minulla on 2v. friisi ori itsellä ja ostin sen ihan tästä Suomen maalta alkuvuodesta. Tämän kyseisen hevosen kasvattaja on ihan Suomalainen ja hänellä on pienimuotoinen friisi kasvatus toiminta kotonaan.

        Kyllä tämäkin rotu alkaa olemaan yleistymään päin mutta toki ei vielä niin yleinen täälläpäin kuin muualla ulkomailla.
        Friisit luokitellaan lämminveriksiksi vaikka sitä ei ulkomuodon perusteella voisi uskoakaan :D toki lähes kaikki puhuttelee näitä kylmäverinä.

        Hintaluokka näillä on suomessa n. 3000-10.000€ riippuen hevosen iästä ja koulutustasosta.
        Hienoja hevosia nämä ovat, onnea etsintään!!

        Tässä linkki rodusta kiinnostuneille jos haluaa käydä katselemassa mm. yhteystietoja kasvattajille

        T: Onnellinen mustan helmen omistaja

        Tässä siis vielä se osoite kun ei linkkinä antanut sitä laittaa...

        http://www.friisilainen.fi/


      • Me <3
        B.beaty kirjoitti:

        Heissan!
        Minulla on 2v. friisi ori itsellä ja ostin sen ihan tästä Suomen maalta alkuvuodesta. Tämän kyseisen hevosen kasvattaja on ihan Suomalainen ja hänellä on pienimuotoinen friisi kasvatus toiminta kotonaan.

        Kyllä tämäkin rotu alkaa olemaan yleistymään päin mutta toki ei vielä niin yleinen täälläpäin kuin muualla ulkomailla.
        Friisit luokitellaan lämminveriksiksi vaikka sitä ei ulkomuodon perusteella voisi uskoakaan :D toki lähes kaikki puhuttelee näitä kylmäverinä.

        Hintaluokka näillä on suomessa n. 3000-10.000€ riippuen hevosen iästä ja koulutustasosta.
        Hienoja hevosia nämä ovat, onnea etsintään!!

        Tässä linkki rodusta kiinnostuneille jos haluaa käydä katselemassa mm. yhteystietoja kasvattajille

        T: Onnellinen mustan helmen omistaja

        Toki tähän päivään mennessä friisien hinnat on tainnut taas vähän alkaa olla noususuhdanteessa...

        Mutta tosiaan, friisiläinen on lämminverinen, vaikka sitä ei heti uskoiskaan. (joku kun tuossa aiemmin piti jo niin hirveän mekkalan siitä, että friisi olis kylmäverinen..)

        Minäkin tuossa vuosi sitten ostin todella kauniin ja ihanan friisitamman, ja tänävuonna ikää sitten on kertynyt sen verran, että aletaan ratsastuskoulutusta puuhailemaan. :)


    • hevos ihminen

      hei!
      friisiläinen maksaa varsana noin 2500 ylospäin.
      koulumattomalla 2-4 vuotiailla friisiläisillä hinta pyörii siinä 4700 ja 6000e koulutetuilla ja hyvä käyköksillä hinta voi mennä jopa 12000 euoroon
      Friisiläis rotu ei ole ollenkaan tarkoitettu vähän ratsastaville ihmisille. se tarvitsee luotettavan ja kokenenn ihmisen rinnalleen, omistajat kertovan vain hyvät puolet hevosestaan, kannattaa siis tiedustella enemmän huonoja puolia, jos ostat hevosta.
      alle 5 vuotta ratsastavalle ihmiselle suosittelen eniten vuononhevosta, tai risteytys poneja myös ratsastus käyttöön opetetut lämminveriset tai puoliveriset ovat hyviä, suomen hevoset ovat mitä parhaimpia kaikille ratsastajille. kaikki ajattele että suomenhevosia on vain ruskeita tai ruunikoita mutta todellisuudessa suomenhevosia on todella hienoja! olen tavannut monta suomenhevosta jonka väritys on todella hieno valkoinen harja ja häntä , iho/karva toffeen värinen.
      kannattaa ostaa suomenhevonen se sopii joka käyttöön.
      Friisiläisiä saa ostettua myös suomesta.
      suomenhevonen maksaa koulumattomana ja hyvä käytöksisenä noin 5000 euroa.
      kauanko olet ratsastanut ja onko sinulla ennen ollut hevosta?
      voin kertoa suosituksia sinulle kokemuksiesi tarpeen.
      itselläni on kolme hevosta.:)

      • ihmetelee

        Montakohan friisiläistä mahtanee " hevosihmiseltä " kotoa löytyä ?


      • -.------
        ihmetelee kirjoitti:

        Montakohan friisiläistä mahtanee " hevosihmiseltä " kotoa löytyä ?

        meillä 2. Ja jos kunnollinen hevonen löytyy, ei se todellakaan ole mikään naapurin takapihan peruspolle. Näiden hevosten luonne on aivan uskomaton. Se on mielettömän lempeä, hellä ja utelias, mutta silti tajuaa olevansa mielettömän upea ja osaa käyttäytyäkkin kuin "Hei, mä olen sentään friisi, ja sä.. nothing". Lisäksi mielestäni juuri tämä rotu on kaunisliikkeisin. Jos friisi on ihan sama kuin perussuokki, kuten essinennn sanoi, niin onse ihme että aina suurissa hevosshow'soissakin juuri friisit esittelevät, eivät naapurin Pena ja Matti. Ei taida hirveästi olla rotuun perehtynyt.


    • lando

      hei
      vaimoni ja minä olemme hyvin kiireisiä tällä kertaa niin etsimme hyvän kodin meidän hevonen
      hän on hyväksynyt minuun yhteyttä tästä lisätietoja ja kuva (email: [email protected])

      • Friisin omistaja

        Teidän täytyy lopettaa tuo riitely hevosten hinnoista. Jos joku luulee, että friisiläinen maksaa 10 000 euroa ja toinen luulee sen maksavan 2000 euroa, mitä sitten. Nykyaikana hevosten hinnat heittelevät 100 eurosta 25 000 euroon, se riippuu pitkälti hevosen suvusta, koulutuksesta, iästä, sukupuolesta (friisiläisestä puhuttaessa tammat ovat kalliimpia kuin oriit) ja monesta muusta seikasta. Friisiläisen varsan saa hollannista 1500-5000 eurolla kuljetuskustannukset suomeen n. 1000 euroa. Suomesta ostetun friisiläisvarsan hinta on noin 3000-8000 euroa, joten aika samoihin hintoihin menee, ostatko sitten suomesta vaiko hollannista, tietysti suomessa friissejä on paljon vähemmän markkinoilla, kun hollannissa niitä on myynnissä laidasta laitaan. Jos joku on nyt hankkimassa friisiläistä, kannattaa ottaa yhteyttä friisiläishevoskasvattajiin, joita suomessa on noin viisi. He etsivät ja neuvovat sinun budjettiisi sopivan friisiläisen. Suomesta saa nykyään suht paljon friisejä, mutta hollannista ostettuina friisiläiset ovat huomattavasti halvempia. Kun ostat friisiläisen varmista, että se on rekisteröity FPS: ään, näin takaamme suomeen hyvän ja puhtaan friisiläiskannan, sillä jos ostat rekisteröimättömän friisin, voi se olla risteytys, joka vain näyttää friisiltä esim. whels cob-friisi risteytys. Sekä, jos friisi ei ole rekisteröity FPS: ään, et voi viedä sitä friisiläisten omaan näyttelyyn Keuringiin, joita suomessa on järjestetty kaksi ja seuraava on luultavasti 2011. Tässä on yksi friisiläiskasvattaja, joka myy omia kasvattejaan ja pääsääntoisesti hollannista tuotuja hevosia http://www.vitikkalanrustholli.com. Vitikkala tuo hollannista vain täysin puhtaita friisiläisiä.


      • Friisin omistaja
        Friisin omistaja kirjoitti:

        Teidän täytyy lopettaa tuo riitely hevosten hinnoista. Jos joku luulee, että friisiläinen maksaa 10 000 euroa ja toinen luulee sen maksavan 2000 euroa, mitä sitten. Nykyaikana hevosten hinnat heittelevät 100 eurosta 25 000 euroon, se riippuu pitkälti hevosen suvusta, koulutuksesta, iästä, sukupuolesta (friisiläisestä puhuttaessa tammat ovat kalliimpia kuin oriit) ja monesta muusta seikasta. Friisiläisen varsan saa hollannista 1500-5000 eurolla kuljetuskustannukset suomeen n. 1000 euroa. Suomesta ostetun friisiläisvarsan hinta on noin 3000-8000 euroa, joten aika samoihin hintoihin menee, ostatko sitten suomesta vaiko hollannista, tietysti suomessa friissejä on paljon vähemmän markkinoilla, kun hollannissa niitä on myynnissä laidasta laitaan. Jos joku on nyt hankkimassa friisiläistä, kannattaa ottaa yhteyttä friisiläishevoskasvattajiin, joita suomessa on noin viisi. He etsivät ja neuvovat sinun budjettiisi sopivan friisiläisen. Suomesta saa nykyään suht paljon friisejä, mutta hollannista ostettuina friisiläiset ovat huomattavasti halvempia. Kun ostat friisiläisen varmista, että se on rekisteröity FPS: ään, näin takaamme suomeen hyvän ja puhtaan friisiläiskannan, sillä jos ostat rekisteröimättömän friisin, voi se olla risteytys, joka vain näyttää friisiltä esim. whels cob-friisi risteytys. Sekä, jos friisi ei ole rekisteröity FPS: ään, et voi viedä sitä friisiläisten omaan näyttelyyn Keuringiin, joita suomessa on järjestetty kaksi ja seuraava on luultavasti 2011. Tässä on yksi friisiläiskasvattaja, joka myy omia kasvattejaan ja pääsääntoisesti hollannista tuotuja hevosia http://www.vitikkalanrustholli.com. Vitikkala tuo hollannista vain täysin puhtaita friisiläisiä.

        Lisäksi, tuo aloitusviesti on vuodelta 2001 ja kyllä suomeen on vuosien varrella tullut todella paljon friisiläisiä. Eli jos sinua kiinnostaa aito friisi, suosittelen lämpimästi. Tämä rotu on aivan omiaan, verrattuna johonkin muuhun (huom. oma mielipiteeni).


    • BonxX

      niitä Suomessa. Itselläni on 2 friisiläistä. Suomessa Friesien Van Vitikkala kasvattaa, ja hevosen iästä ja laadusta riippuen hinta. Esim. nelivuotias ster ori maksanee jotain 20 000e. Mutta sitten juuri vieroitettu tamma varsa olisi ehkä 5 000, vähän suvustakin riippuen. Toinen tammamme on hollannista tuotu, kuljetuksineen päivineen oli jotain 8 500, jos oikein muistan,

    • friesian

      Mun kaveri on ostamassa friisiläistä ja se maksaisi suunnilleen 8000 euroa....

    • hankkimassa

      Itse olen katsellut yhtä upeaa oria hollannista ja hinta vain 4000€. Terve ja koulutustaso ihan perus.

    • typykkä86

      Mulle on itelle tulossa kesäkuun alussa 6-vuotias friisiläis ruuna. Meidän poika on kyllä niin kiltti ja lempee että toista saa hakea. Sillä pystyy jopa lapset ratsastamaan... Odotan innolla että mamma saa poja suomeen.

    • friesian98

      Friisiläinen ei ole kovin hyvä ensihevonen, mutta tottakai on olemassa jotain poikkeuksia. Mieti, pystytkö hallitsemaan senkaltaisen hevosen. Ensihevoseksi kannattaa ostaa vaikkapa vuonohevonen, mutta sen kanssa pitää olla päättäväinen.

      • Pörri

        Kysykää myös tuolta www.luontoaidinhevoset.com


    • MUISTAKAA

      Muistakaa ulkomailta ostaessanne, että kaikki on kunnossa. Jos hintaa on hyvältä ratsulta vähemmän kuin 5000e, on syytä ottaa lisää selvää. Muistakaa myös, että usein ostajan kontilla on hevosen maahan tuonti, mitä kauempaa, sen kalliimpaa. Joissain yrityksissä maahantuonti voi maksaa muutamankin tonnin, että aika pian saatetaan olla suomen hinnoissa. Kannattaa käydä kokeilemassa ihan kaikenlaisia hevosia, sillä joku tosi kiva voi löytyä sopuhintaan!

    • hfgjfjzxfg

      yleensä friisiläinen maksaaa 5000-10000,,,,

    • friesianLove

      ok nykyisin ei voi sanoo max rajaa, varsojen ja kouluttamattomat friisit alk. 3000€
      nuoret sisäänratsastetut friisit 5000-8000€ suvusta riippuen ja jo saaduista palkinnoista
      aikuiset friisit jo paremmin koulutetut ym. 8000€- ei rajaa koska voi olla todella hyvin koulutettu ja pitkälle sekä voittanut jo paljon ja hyväksytty jalostukseen ja hyvä suku... ruunat vähän halvempia!
      jo vanhemmat friisit, normaalisti 6000- 15000€ riippuen edelleen monesta asiasta...
      Olen itse etsinyt parempaa friisiä ja yhden 5 vuotiaan oriin hinta oli 20 000€ ja ei hirveästi vielä opetettu, voittanut jo STAR merkinnän joka on todella paras. ja hienosta suvusta tammat ster, star, model ja pref.... yli 110 sukua! joten hinnat voi vaihdella oli myös 2,5 vuotias tamma varsa star emästä hinta 10 000€ joten... niitä ei voi päätellä ihan näin. riippuu mitä etsii ja miten paljon on valmis sijoittamaan!

    • 1ssu

      joskus se luokitellaan kylmäverisiin joskus lämminverisiin.mut suomalaisittain on kylmäverinen.

      • Anonyymi

        1ssu kyllä se luetaan lämminverisiin. Itsellä friisi ja ystävällä kaksi.


    • Anonyymi

      On frisiläisiä myynnissä aika monia anakin kun mä oon katonut mutta ne menee äkkiä😬

    • Anonyymi

      Nyt v. 2020 ostin 1v friisivarsan 5000€. Koulutettu ratsu maksaa 15-20 000 €

    • Anonyymi

      joskus se luotaan kylmäverisiin joskus lämminverisiin. se on tosi ähkyherkkä rotu. jos ei halua ähkyherkkää rotua en suosittele. on rodusta kokemusta. mielummin joku sellainen rotu joka ei ole . minua kiinnostaisi tietää millainen poni Sable island on.
      rotu, josta kysyit, on kyllä yksi lempparini. ja sen rotuisia on apulannan musavideossa ravistettava ennen käyttöä. tiedän hevosten nimetkin.
      nimimerkki Rusty.

      • Anonyymi

        Mulla on ollut 4 friisiä eikä kukaan ole sairastanut mitään ähkyjä.. Tunnen myös kasvattajia ja harrastajia ja voin sanoa, ettei ole yhtään sen ähkyherkempi kuin mikään muukaan rotu.


    • Anonyymi

      Suunnilleen 50 000e

    • Anonyymi

      Kaksi euroa

      • Anonyymi

        Toi ei ole mahollista. Cos'è stato?


    • Anonyymi

      friisien hinta liikkuu 4000€/1300€

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe