juttu eräässä pankissa. Ala-ikäisellä lapsellani oli tili tuossa kyseisessä pankissa. Itse asioin pääsääntöisesti toisen pankkiryhmittymän kautta.
Menin lapseni pankkiin kysymään, saisiko lapsen tiliin nettitunnukset, koska netin kautta on helppo asioida ja seurata tilitapahtumia.
Tilissä oli ennalta jo pankkikortti, jolla voi mm. maksaa ostoksia kaupoissa.
Ensimmäinen virkailija ei oikein tiennyt asiaa, vaan ohjasi toisen henkilön puheille.
Toinenkin virkailija pohti asiaa, että onkohan mahdollista vai ei. Lopuksi hän tuli kuitenkin tulokseen, että netti tunnukset saa.
Kun oltiin jo aivan loppuvaiheessa, virkailija ilmoitti, että lapsen isänkin täytyy tulla allekirjoittamaan tilisopimus.
Ilmoitin olevani yksinhuoltaja ja itse kyseisen tilin avannutkin aikoinaan. Virkailija kertoi, että siitä huolimatta isän allekirjoitusta tarvitaan, muutoin nettitunnuksia ei voida luovuttaa.
Vähän vaikeana jo aloin selittää, että kun isää ei ole virallisesti missään papereissa ja tähän astikin olen voinut hoitaa lapseni asioita aivan normaalisti. Lapseni on jo yli kymmenvuotias.
Pankkitoimihenkilö alkoi kyselemään mielestäni asiaan kuulumattomia, kuten missä lapsen isä asuu ja eikö lapsen synnyttyä ole lastenvalvojan kanssa selvitetty asiaa.
Ilmoitin, että nämä asiat ovat jo omia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu pankkitietoihin.
Virkailija kertoi, että minulla täytyisi olla joku dokumentti, jolla todistaisin olevani lapseni huoltaja. Kysyin, että mistähän tuollaisen saa, kun en ole sellaisesta koskaan kuullutkaan, puhumattakaan tarvinnut.
Virkailija ei itsekään tiennyt, arveli että kirkkoherranvirastosta (emme kuulu kirkkoon), tai maistraatista. Kuitenkin tällainen kuuluisi kuulemma olla.
Virkailija kävi kysymässä neuvoa muilta virkailijoilta ja selostamassa tilannetta. Tässä vaiheessa jo kiemurtelin paikallani ja halusin vain poistua pankista mahdollisimman nopeasti. Tilanne oli niin kiusallinen. Ilmoitin, että asia ei ole niin tärkeä ja että haluan irtisanoa koko tilin, kuten sitten teinkin.
Harmittaa vain lapsen puolesta koko juttu.
Sattuipa
7
877
Vastaukset
- toimi aivan oikein
virkailija teki aivan oikein,
vaikka tuholaisia on hyvin harvoin, kaikkien kohdalle ei koskaan, siksi ensin oli vaikeuksia.
"Ennen ei ole pyydetty", mutta 1,5 v aikana on tapahtunut niin pankki- ja vero- ja perintä- maailmassakin suuria muutoksia.
ne tietokoneohjelmat ovat kehittyneet. "Menin lapseni pankkiin kysymään, saisiko lapsen tiliin nettitunnukset,..."
Kun palaat asiaan mahdollisesti myöhemmin, voit pyytää, että lapsesi tili sisällytetään niihin tileihin, joita saat käyttää omilla nettitunnuksillasi. Tietysti siinäkin edellytetään, että olet lapsesi huoltaja, mutta ei kai sen osoittaminen kovin vaikeata ole?- jalomaari
"Ala-ikäisellä lapsellani oli tili tuossa kyseisessä pankissa. Itse asioin pääsääntöisesti toisen pankkiryhmittymän kautta"
Eli aloittajalla tuskin on nettitunnuksia ko. pankissa.
Ei kai ollut Sampo-pankista kyse? Postipankissa (joskus 20 v sitten) piti kysyä lupa pääkonttorista asti, jotta leski sai alaikäisten lastensa ja perikunnan tiliotteet. Kun sattuneesta syystä toisen vanhemman suostumusta ei enää ollut saatavilla... jalomaari kirjoitti:
"Ala-ikäisellä lapsellani oli tili tuossa kyseisessä pankissa. Itse asioin pääsääntöisesti toisen pankkiryhmittymän kautta"
Eli aloittajalla tuskin on nettitunnuksia ko. pankissa.
Ei kai ollut Sampo-pankista kyse? Postipankissa (joskus 20 v sitten) piti kysyä lupa pääkonttorista asti, jotta leski sai alaikäisten lastensa ja perikunnan tiliotteet. Kun sattuneesta syystä toisen vanhemman suostumusta ei enää ollut saatavilla..."Ilmoitin, että asia ei ole niin tärkeä ja että haluan irtisanoa koko tilin, kuten sitten teinkin."
Eli lapsen seuraava tili voi olla samassa pankissa kuin äidin nettitunnukset. Kun äiti sen tilin kuitenkin avaa, hän voinee samalla määritellä tilinkäyttöoikeuden myös itselleen.- minulla olikin,
Timontti kirjoitti:
"Ilmoitin, että asia ei ole niin tärkeä ja että haluan irtisanoa koko tilin, kuten sitten teinkin."
Eli lapsen seuraava tili voi olla samassa pankissa kuin äidin nettitunnukset. Kun äiti sen tilin kuitenkin avaa, hän voinee samalla määritellä tilinkäyttöoikeuden myös itselleen.sillä olin itse avannut tilin lapselle hänen ollessa jo aivan pieni. Oman pankkiryhmittymäni konttoria ei paikkakunnalla ole, joten valitsin tämän pankin, että voisimme käydä tyhjentämässä säästölipaan pankkiin.
Pitäisi kai sitten kaikkien vanhempien todistaa olevansa lapsien huoltajia.
Kuka tahansa mukana ollut mies, olisi käynyt lapsen huoltajasta. Silloin ei olisi kysytty sen kummempia todistuksia.
Lapsesta oli myös kiva, kun oli ihan oma pankki ja vielä klubilaisuus.
- irtisanomaan
tilin, mutta et saanut pankkitunnuksia? ilman lapsen isän suostumusta? Uskomatonta toimintaa pankilta.
- koska
itse olin tilin avannutkin. Käsittääkseni kukaan muu ei voikaan avata lapselle tiliä ilman huoltajan suostumusta. Olin lisäksi laittanut tilille tarkan rajauksen käyttöoikeudesta itselleni, siltä varalta, että joku ulkopuolinen saisi tilitiedot käsiinsä ja mahdollisesti väärinkäyttäisi varoja. Muistaakseni laitoin ehdoksi, ettei tilillä voi asioida edes valtakirjalla. Helppoa kai niitäkin on väärentää.
No, eipä tuo nyt niin maata kaatavaa ollut. Onhan noita pankkeja muitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj282659KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.951648Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381568Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet661543Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771339- 1171234
- 851100
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1091073Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2491063En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31054