Miten toimii henkilöauton perävaunun jarru?

Tumpelo

Miten jarrupoljin vaikuttaa henkilöauton perävaunun jarruun?

5

3214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan

Ei vaikuta suoraan perävaunun jarruihin. Perävaunun vetoaisassa on mekanismi, jonka vaikutuksesta vaunu alkaa jarruttaa silloin, kun se muuttuu vedettävästä työntäväksi. Näinhän käy juuri silloin, kun autoa jarrutetaan.

Tämän takia ainakin joissain kärryissä voi jarrutusmekanismin kytkeä pois käytöstä, koska muutoin esim. ylämäkeen peruuttaminen olisi käytännössä mahdotonta, koska kärry jarruttaisi koko ajan.

• on vain

että homma on noin vain jarrrullisissa kärryissä. Tuo peruuttaminen on nykyään hoidettu että mekanismi tietää milloin peruutetaan tai jarrutetaan ja mitään lukkoa ei tarvita.

• Hömpykkä
        on vain kirjoitti:

että homma on noin vain jarrrullisissa kärryissä. Tuo peruuttaminen on nykyään hoidettu että mekanismi tietää milloin peruutetaan tai jarrutetaan ja mitään lukkoa ei tarvita.

Siis mitenkäs se tunnistaa sen pakittaako vai jarruttaako? Millainen mekanismi siellä on?

• on siellä
        Hömpykkä kirjoitti:

Siis mitenkäs se tunnistaa sen pakittaako vai jarruttaako? Millainen mekanismi siellä on?

jarrurummun sisällä jolloin se "tietää" milloin pyörä pyörii taaksepäin.

• Tulikahan laitettua akseli väärin päin kun ei jarruta jarruttaessa. Voi olla selitys siinä että akseli on peruutussuuntaan. Harmi kun akselikauppias ei kertonut asiasta ja nyt en ole varma mitenpäin akseli tuli asennettua. Se on varman ettei jarru toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      218
      2498
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1847
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe