Miten jarrupoljin vaikuttaa henkilöauton perävaunun jarruun?
Miten toimii henkilöauton perävaunun jarru?
5
2954
Vastaukset
- suoraan
Ei vaikuta suoraan perävaunun jarruihin. Perävaunun vetoaisassa on mekanismi, jonka vaikutuksesta vaunu alkaa jarruttaa silloin, kun se muuttuu vedettävästä työntäväksi. Näinhän käy juuri silloin, kun autoa jarrutetaan.
Tämän takia ainakin joissain kärryissä voi jarrutusmekanismin kytkeä pois käytöstä, koska muutoin esim. ylämäkeen peruuttaminen olisi käytännössä mahdotonta, koska kärry jarruttaisi koko ajan.- on vain
että homma on noin vain jarrrullisissa kärryissä. Tuo peruuttaminen on nykyään hoidettu että mekanismi tietää milloin peruutetaan tai jarrutetaan ja mitään lukkoa ei tarvita.
- Hömpykkä
on vain kirjoitti:
että homma on noin vain jarrrullisissa kärryissä. Tuo peruuttaminen on nykyään hoidettu että mekanismi tietää milloin peruutetaan tai jarrutetaan ja mitään lukkoa ei tarvita.
Siis mitenkäs se tunnistaa sen pakittaako vai jarruttaako? Millainen mekanismi siellä on?
- on siellä
Hömpykkä kirjoitti:
Siis mitenkäs se tunnistaa sen pakittaako vai jarruttaako? Millainen mekanismi siellä on?
jarrurummun sisällä jolloin se "tietää" milloin pyörä pyörii taaksepäin.
Tulikahan laitettua akseli väärin päin kun ei jarruta jarruttaessa. Voi olla selitys siinä että akseli on peruutussuuntaan. Harmi kun akselikauppias ei kertonut asiasta ja nyt en ole varma mitenpäin akseli tuli asennettua. Se on varman ettei jarru toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244