Lentäjä

nainen, joka haluaa lentämään

Olen kauan haaveillut lentäjän työstä. olen tällä hetkellä lukion viimeisellä. lentäjät ja muu henkilökunta, kertoisitteko työstänne? erityisesti naiset.

19

7325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murjasta

      vitsin?

      • naislentäjät

        Tuskinpa se vitsi oli, Finnairilla on reilut puolenkymmentä naispuolista kipparia. Perämiehien lukumäärää en osaa arvioida.Googlettamalla esim. ROUVA LENTOKAPTEENI löydät erään dokumentin, jossa rva lentokapteeni kertoo työstään ja jne... Lentää isoja koneita ja kauas.


      • on "rekkakuski"
        naislentäjät kirjoitti:

        Tuskinpa se vitsi oli, Finnairilla on reilut puolenkymmentä naispuolista kipparia. Perämiehien lukumäärää en osaa arvioida.Googlettamalla esim. ROUVA LENTOKAPTEENI löydät erään dokumentin, jossa rva lentokapteeni kertoo työstään ja jne... Lentää isoja koneita ja kauas.

        Lennät reittejä tai lomalentoja, sama asia, ei se ole vapaata lentää sinne sun tänne. Kun tiimat on täysi, joudut lepäämään jossain "rupisessa" hotellissa, vietät lepoon pari päivää, että seuraava kone tulee ja joudut töihin taas. Siinä hommassa ei paljon nähdä matkailusta, lennät pilvien yläpuolella, jatkuva yhteys on kuitenkin lennonjohtoihin, jotka kertovat, missä ja millä korkeudella saat toteuttaa "matkailualan" työtäsi. Mutta, otappa yhteyttä esim. Finnairiin, he kertovat mitä Sinulta vaaditaan päästäksesi ohjaajakurssille. Epäilemättä tietyt arvosanat ovat tärkeitä, haaveet eivät auta mitään. Oletko haaveillut lennonjohtajan työstä, se on myös vastuullinen ammatti. Kaikkea hyvää Sinulle lentokapteeniksi aikovalle "tytölle". Lentäjän palkkaus on kuitenkin kohtuullinen kaikista epäkohdista huolimatta.


      • Niklas (pilot)
        on "rekkakuski" kirjoitti:

        Lennät reittejä tai lomalentoja, sama asia, ei se ole vapaata lentää sinne sun tänne. Kun tiimat on täysi, joudut lepäämään jossain "rupisessa" hotellissa, vietät lepoon pari päivää, että seuraava kone tulee ja joudut töihin taas. Siinä hommassa ei paljon nähdä matkailusta, lennät pilvien yläpuolella, jatkuva yhteys on kuitenkin lennonjohtoihin, jotka kertovat, missä ja millä korkeudella saat toteuttaa "matkailualan" työtäsi. Mutta, otappa yhteyttä esim. Finnairiin, he kertovat mitä Sinulta vaaditaan päästäksesi ohjaajakurssille. Epäilemättä tietyt arvosanat ovat tärkeitä, haaveet eivät auta mitään. Oletko haaveillut lennonjohtajan työstä, se on myös vastuullinen ammatti. Kaikkea hyvää Sinulle lentokapteeniksi aikovalle "tytölle". Lentäjän palkkaus on kuitenkin kohtuullinen kaikista epäkohdista huolimatta.

        Lentjä on "rekkakuski":lle:
        Et vissiin ole päässyt koulutukseen, kun noin pännii. Ja ajattelepa vielä sitä, että joku NAINEN pääsee koneen puikkoihin, mutta sua ei huolittu. Kyllä syö miehistä itsetuntoa :-)


    • foorumiin

      www.flightforum.fi

      sieltä paljon lisätietoa aiheesta...

    • pilot14-

      wau.kohta olet melkein jo lentäjä ja niin olen minäkin haavelillut lentäjän olemisesta ehk minusta tuleekin lentäjä.voiko joku kertoa että mitkä koulun aineet ovat tärkeitä .eli mistä aineista pitää saada 9 tai kympin toivottavasti ei matikasta olen ihan huono matikassa numerot on melkein aina 6-7 eks ookin huonot :(

      • 744

        ..kouluaineista on nimenomaan matematiikka, joten olisi aika ryhdistäytyä, mikäli lentäjäksi haluat.


      • vaan
        744 kirjoitti:

        ..kouluaineista on nimenomaan matematiikka, joten olisi aika ryhdistäytyä, mikäli lentäjäksi haluat.

        Hyvä äidinkielen taito ja riittävä englannin taito ovat ne tärkeimmät.


      • titityyyyyyyyyy
        vaan kirjoitti:

        Hyvä äidinkielen taito ja riittävä englannin taito ovat ne tärkeimmät.

        Plus tietty luonne. Psykologiset tulee läpäistä, oli sitten todistuksessa vaikka niitä kymppejä. :)


      • gary gunnari
        vaan kirjoitti:

        Hyvä äidinkielen taito ja riittävä englannin taito ovat ne tärkeimmät.

        Minun isä (ja yksi tuttuni) oli lentäjä ja hän sanoi että matikka on ylivoimaisesti tärkein aine, ja kaiken lisäksi hänellä ei ole kovin hyvä englanti, välttävä kuitenkin. Hän on myös sanonut että lentäjän homma on melko rentoa ja mukavaa eikä mitään "paskaduunia". Tämän lisäksi lentäjillä on hyvä palkka.
        Eli tule tänne kirjoittelemaan vasta kun tiedät asiasta jotain.


      • lentäjä2010
        gary gunnari kirjoitti:

        Minun isä (ja yksi tuttuni) oli lentäjä ja hän sanoi että matikka on ylivoimaisesti tärkein aine, ja kaiken lisäksi hänellä ei ole kovin hyvä englanti, välttävä kuitenkin. Hän on myös sanonut että lentäjän homma on melko rentoa ja mukavaa eikä mitään "paskaduunia". Tämän lisäksi lentäjillä on hyvä palkka.
        Eli tule tänne kirjoittelemaan vasta kun tiedät asiasta jotain.

        ÄLKÄÄ TULKO PUHUU TÄNNE PASKAA JOS ETTE TIEDÄ ASIOISTA MITÄÄN , OPISKELEN ITSE TÄLLÄ HETKELLÄ LENTÄJÄKSI PORIN ILMAILUOPISTOSSA EIKÄ MATIKKA OLE TODELLAKAAN! TÄRKEIN AINE MULLA OLI ITELLÄNI AIEMMIN MATIKKA 6, TÄRKEIMMÄT AINEET ON ÄIDINKIELEN , ENGLANTTI JA PSYKOLOGIA. jotkut yrittää pelotella matikkalla ihmisiä jotka ovat kiinnostuneet lenjän työstä, onnea kaikille jotka pyrkivät lentäjiksi ja tzempiä.


      • döffä
        lentäjä2010 kirjoitti:

        ÄLKÄÄ TULKO PUHUU TÄNNE PASKAA JOS ETTE TIEDÄ ASIOISTA MITÄÄN , OPISKELEN ITSE TÄLLÄ HETKELLÄ LENTÄJÄKSI PORIN ILMAILUOPISTOSSA EIKÄ MATIKKA OLE TODELLAKAAN! TÄRKEIN AINE MULLA OLI ITELLÄNI AIEMMIN MATIKKA 6, TÄRKEIMMÄT AINEET ON ÄIDINKIELEN , ENGLANTTI JA PSYKOLOGIA. jotkut yrittää pelotella matikkalla ihmisiä jotka ovat kiinnostuneet lenjän työstä, onnea kaikille jotka pyrkivät lentäjiksi ja tzempiä.

        JA SUN KANNATTAA VARMAAN PANOSTAA SIIHEN ÄIDINKIELEEN ETTÄ OPIT KIRJOITTAMAAN EDES NETTIPALSTOILLE. aika paljon on vielä korjaamista tsemppiä pyrkimiseen tuskin noilla taidoilla oot opiskelemassa muuta kun haaveissa


      • Heshly
        lentäjä2010 kirjoitti:

        ÄLKÄÄ TULKO PUHUU TÄNNE PASKAA JOS ETTE TIEDÄ ASIOISTA MITÄÄN , OPISKELEN ITSE TÄLLÄ HETKELLÄ LENTÄJÄKSI PORIN ILMAILUOPISTOSSA EIKÄ MATIKKA OLE TODELLAKAAN! TÄRKEIN AINE MULLA OLI ITELLÄNI AIEMMIN MATIKKA 6, TÄRKEIMMÄT AINEET ON ÄIDINKIELEN , ENGLANTTI JA PSYKOLOGIA. jotkut yrittää pelotella matikkalla ihmisiä jotka ovat kiinnostuneet lenjän työstä, onnea kaikille jotka pyrkivät lentäjiksi ja tzempiä.

        Kiitos ihan sikana toi autto mua tosi paljon.mul on matikka 8 ja kysyin yheltä et pärjäänkö sillä hän sanoi : et


      • Lskskdkskd

        Oma aviomieheni on lentäjä ja kirjoitti matikasta aikoinaan arvosanan B. Ja on aivan huippu lentäjä.


    • aine on ilmailukieli

      eli englanti.

    • Hklö

      Matematiikka.äidinkirli ja englanti tärkeimmät. Nykyään on lentäjinä diblomi-insinöörejä jne

      • Semmotttaa

        Ei äidinkieli ja matikka edes ole tärkeitä. Englanti on supertärkeä. Ja miten dippainssi tähän liittyy? Lentäjinä on myös porukkaa ihan suoraan amis/lukio pohjalta. Tärkeintä on 100% motivaatio lentokoulussa. Haastava koulu joka vaatii täyden keskittymisen ja motivaation ihan vuoden ympäri. Lentäjäkoulussa kun laittaa itsensä likoon niin hyvä lentäjä tulee oli pohja ihan mitä tahansa.


    • Tsemppiäsinulle

      Kannattaa aivan ehdottomasti pyrkiä lentäjäksi! Tiedän itsekin useamman naisen, ihan Suomesta. Ulkomailla naislentäjiä vielä enemmän. Kannattaa seurata instagramissa esim. Seuraavia: dutchpilotgirl, mariathepilot, pilotluana, pilotmaria, anniefluff, echosierra85, flywitheva, pilot_lindy, pilotvandam, flymalin, pilot.mathilde

      Siitä hakemaan motivaatiota. Kauniita lentäjänaisia :)


      Kannustan sinua aivan ehdottomasti hakemaan. Englannin kielen taito on välttämätön ja tietty täytyy olla työhön sopiva terveys. Englanti on se kaikista tärkein, sillä ilmailukieli on englanti. Lennonjohdon kanssa kommunikoidaan Suomessakin englanniksi. Aina englanti kaikessa! Aivan ehdoton lentäjälle.

      Porissa on ilmailuopisto, mutta kannattaa sen lisäksi tutustua useisiin yksityisiin lentokouluihin. Tsemppiä!

    • ei-nainen

      En ole itse nainen, mutta pääsin edellisellä Finnairin hakukierroksella läpi. Suosittelen ehdottomasti hakemaan. Vaikka naisia pääsi muutama viime kierroksellakin läpi, niin lisää ehdottomasti tarvitaan. Ehdottomasti kannattaa ainakin kokeilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe