Erehdyin vuosi sitten ottamaan erään internetissä toimivan hakemistopalvelun. Hinta oli jokusen kympin ja vuoden päästä tulisi lasku, joka perustuu hakujen määrään. Eli 29 senttiä/haku.
Sopimus oli voimassa vuoden. Onneksi tajusin ennen laskutuskauden päättymistä katkaista palvelun, ettei se jatku. Tästäkin systeemistä ko. firman kohdalla on vissiin käyty paljon keskustelua.
No lasku tuli ja se oli n. 500,-!!! Jumalauta. Sivuilleni on tullut kuukaudessa hakemistopalvelusta muutamia kävijöitä. Nyt viimeaikoina jo n. parikymmentä kävijää kuukaudessa.. Vau! Hakemistopalvelu ilmoittaa loppuaikoina minuun kohdistuneen hakuja tuhansia...
Mihin nämä perustuvat? Jotenkin kyseenalaista laskutusta mielestäni. Mistä minä tiedän, että noin monta hakua minuun on tosiaan kohdistunut? Tuon vuoden aikana sivuilleni heidän kautta ei ole tullut edes niin paljoa kävijöitä, mitä he ilmoittavat kuukaudessa hakujen määräksi..
Mitähän voisi tehdä? Onko kohtalotovereita? Alkavalla yrittäjälle tuo on melkoisen iso lasku!! Enpä ota enää yhtään hakemistopalvelua netistä.. Noita soittelijoita riittää kyllä joka lähtöön...
Hakemistopalvelut
9
1718
Vastaukset
- myös on soiteltu
ja kaupanteko kaatuu yleensä siihen kun kysyn mihin moinen perustuu. Kaikki pampattaa samaa että se on vain muutaman sentin per haku mutta loppujen lopuksi ei ole mitään takeita siitä paljonko niitä hakuja todellisuudessa on. Firman perustin viime syksynä ja noita soittelijoita/kerjäläisiä on joka lähtöön. Oma mielipide on että niihin ei kertakaikkiaan kannata lähteä mukaan.
Tähän olen keksinyt idean miten noita kerjäläisiltä vältytään. Kerron soittajalle, että olen menossa konkurssiin jolloin puhelu loppuu lyhyeen eikä tarvitse alkaa tinkaamaan jonnin joutavia. Nykyisin minulle ei kukaan kauppaakkaan mitään ja olen iloinen siitä.
Oma markkinakanava on suusta suuhun menetelmä. Tämän lisäksi laitoin mainoksen erään urheiluseuran pelipaitaan en niinkään mainostusmielessä vaan siksi, että hyvä kun junnut liikkuu ja sitä voi sponsoroida jollain tapaa. Loppuvuodesta aikomukseni on "sponssata" veteraaneja tavalla tai toisella. Mielestäni parempi tapa kuin antaa jollekkin veivikaulalle pennin jeniä.- Laskusi!
Onneton persaukianen ruikuttaja!!!
- sinä jokaiselle
Laskusi! kirjoitti:
kerjäläiselle joka soittaa niin siinä kaatuu isompiki pulju. Kun kiertää tollaset kaukaa niin ei tarvi ruikuttaa laskujen perään...
- ...juuri...
Laskusi! kirjoitti:
...tuollaisille s****nan, v**n mulkuille, jotka jostakin syystä katsoo oikeudekseen yrittää lykätä sormiaan toisten taskuihin en muuten ole antanut YHTÄÄN VITUN LATIN LATIA, enkä tule antamaan.
En ole sama kirjoittaja kuin tuo jolle "vastasit", mutta kaikki kunnia hänelle, minäkin saatan jopa laittaa rahaa tuollaiseen tarkoitukseen, mutta sinun elättämiseesi en ikipäivänä, kuuna kullan valkeana.
Olen muutamaan otteeseen maininnutkin näillä palstoilla, ettei toistaiseksi YKSIKÄÄN rekisteri- yms. paskan tyrkyttäjä ole päässyt edes PUHE-ETÄISYYDELLE saakka, kun en edes vastaa näiden puheluihin. Antaa soida vaan, Finderillä numerotsekki ja sen jälkeen numero siihen pinoon johon ei KOSKAAN vastata. - Einari ..ttu
...juuri... kirjoitti:
...tuollaisille s****nan, v**n mulkuille, jotka jostakin syystä katsoo oikeudekseen yrittää lykätä sormiaan toisten taskuihin en muuten ole antanut YHTÄÄN VITUN LATIN LATIA, enkä tule antamaan.
En ole sama kirjoittaja kuin tuo jolle "vastasit", mutta kaikki kunnia hänelle, minäkin saatan jopa laittaa rahaa tuollaiseen tarkoitukseen, mutta sinun elättämiseesi en ikipäivänä, kuuna kullan valkeana.
Olen muutamaan otteeseen maininnutkin näillä palstoilla, ettei toistaiseksi YKSIKÄÄN rekisteri- yms. paskan tyrkyttäjä ole päässyt edes PUHE-ETÄISYYDELLE saakka, kun en edes vastaa näiden puheluihin. Antaa soida vaan, Finderillä numerotsekki ja sen jälkeen numero siihen pinoon johon ei KOSKAAN vastata.Mielestäni yrittäjiksi aikoville pitäisi tehdä jonkinlainen älykkyystesti, jotta joukosta saataisiin karsittua tuollaiset juntti uhoajat!!!
- omiasi.
Einari ..ttu kirjoitti:
Mielestäni yrittäjiksi aikoville pitäisi tehdä jonkinlainen älykkyystesti, jotta joukosta saataisiin karsittua tuollaiset juntti uhoajat!!!
Asiaa puhutaan. Oletko itse rekisterikauppias ?
- yrittäjä
Sain tännän puhelin tältä hakemistopalvelulta. Puhelu alkoi, tietonne ovat olleet yrityskortilla täällä hakemistopalvelussa ja googlessa. jne..
Vastasin, että ei kiitos ja luuri kiinni.
kas sainkin heti sitten toisen puhelun, ei kiitos ei mene perille!
vai että googlessakin, pitävät ihmisiä aivan tyhmänä!
älkää kukaan ihmeessa sortuko tähän huijaukseen! - Zahra
Sain puhelun tänään "Suomen yritysportaalista", kun yritykseni oli vasta muutama päivä aiemmin ilmoitettu kaupparekisteriin.
Olen kuullut monenmoista hakemistopalveluista ja tehnyt periaatepäätöksen olla osallistumatta niihin. Tässä puhelussa oli kuitenkin hyvin lähellä etten mennyt lankaan.
Olin juuri hetkeä aiemmin korjannut yhteystietojani kaupparekisteriin kun puhelu tuli. Myyjä sanoi soittavansa Suomen Yritysportaalista, ja hetken luulin asian liittyvän ytj-tietokantaan. Myyjä tarkisti nimen, osoitteen ja puhelinnumeron ja toivotti hyvää päivän jatkoa. Selvennykseksi se vielä, että ei puhunut missään vaiheessa hinnasta tai tilausjaksosta. Kysyi ainostaan pitävätkö luetellut yhteystiedot paikkaansa ja oli samantien lopettamassa puhelua.
Tajusin kuitenkin pysäyttää tilanteen, ennenkuin puhelu kerkesi loppua. Kysyin, onko kyseessä maksullinen palvelu. Vastaus oli, että yhteystietojen ylläpito on xxx euroa ja jos haluaa listan kärkipäähän niin hinta on XXX euroa. Vastasin, etten osta mitään maksullista palvelua tai ilmoita tietojani mihinkään tietokantaan.
Myyjä paiskasi luurin kiinni.
Varoituksen sananen siis tuosta yritysportaalista!
Sinällään en olisi tuossa puhelussa sitoutunut mihinkään kauppaan, koska se, että minulta kysytään onko osoitteeni XXX ja vastaan siihen "kyllä" ei ole kauppa. Eri asia, jos myyjä olisi tuonut puhelimessa ilmi jollain tavalla sen, että kyseessä on tilaus tai edes viitannut jollain tavalla maksullisuuteen.
Seuraavan kerran, kun samankaltainen puhelu tulee, sanon että yrityksen päättäjä on ulkomailla puoli vuotta ;) - kokemusta on
Nuo roistoyritykset laittavat yritysten tiedot hakemistoonsa ihan itse. 99 % niistä lafkoista on ihan kusettajia ja yrittävät sitten jossain vaiheessa harhauttaa yrittäjän maksulliseksi asiakkaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh902169Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560