BMW 320d huollot

infoa???

Olen pitkään suunnitellut BMW 320 dieselin ostoa vm. 00 tai uudempi. Paljon ajavana kiinostaisi tietää paljonko huollot maksavat ja mikä on huoltoväli? Käsittääkseni huollot ovat melko hintavia, joskin saa hyvää palvelua. Lisäksi paljonko on bemarin kulutus normaalissa maantieajossa?

Myös kaikki muut kommentit kyseisestä autosta ovat tervetulleita!

9

3700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 330d ja hajis

kovinkaan kalliita. Isoin huolto 330d:hen vähän yli 400e kaikkinensa. Jos vie omat öljyt ja vaihtaa itse raitisilmasuodattimen, niin hinta on n. 330e. Tämä on siis suurin huolto! 320d vie samat kuin 330d ja jopa enemmän (150hp malli vie kaverilla 6,5l ja omani on mennyt 6.1-7.1).
      Huollon hintaa voit verrata VW:hen: suurin huolto käsittäen hihnan vaihdon (bemussa ketju) maksaa yli 1000e!

• 320d vm.2002 150hv

Omalla vm2002 320d:llä ajettu nyt 45000 km ja perus huoltojen (jotka halvempia kuin esim.toyota avensis) lisäksi ei ole muuta tarvinnut tehdä kuin lisätä löpöä tankkiin ja kerran n 0.5l öljyä. Kaikkien aikojen huoltovapain auto, jonka olen omistanut. Kulutus maantiellä 4.4l, kaupungissa 5.8l. Ja 8.9 sek 0-100km/h!

• Coupe

Onko raitisilmasuodatin vaikea vaihtaa itse ja paljonko suodatin maksaa?
        Tiedätkö jotain nettisivua jossa ois ohjeita vaihtotyöstä. Ei viitsis maksaa moisesta, jos sen pystyy kohtuudella itse tekemään.

• 330d

Huollot on 320d:ssä kokaisuutena edulliset. Huoltoväli riippuu ajotavasta ja sijottunee välille 20 000-24 000 km. BMW:ssä on kahdenlaisia huoltoja, öljyhuolto ja ns. II-huolto. Öljyhuolto omaan 320d maksoi aikanaan muistaakseni n.150-200€, öljyineen. II-huolto onkin sitten se n. 400 €, joten ajotavasta riippuen 40 000 - 50 000 km välein joudut tuon 400 € pulittamaan ja siinä välissä vielä sen 200 €. Kallista hihnanvaihtoahan ei bemarissa taas vastaavasti ole, mikä laskee kokonaiskustannusta jonkin verran tietyllä aikajaksolla.

Kulutuksesta en osaa sanoa, kun omani oli sillä 136 hp koneella...

Eli menee toisin päin tuo sinun arvelusi, huollot on kohtuu hintaisia, mutta palvelussa olisi parantamisen varaa...

Alapallot on kolmosen vakiovika, muista tarkastaa jos käytettyä ostat.

• MLa

Ostin 320d (100kw)-99:n 1.5 vuotta sitten. Ajettu oli 127tkm. Bmw huolto I oli 141tkm, perushuolto vähän alle 300€ (mulla loppulasku 399€, kun takajarrupalat vaihtoon). Seuraava huolto oli 163tkm ja se oli öljynvaihtohuolto. Maksoi jotain 180€. Seuraava huolto on huolto II ja on joskus 185tkm kohdalla. Huollot tehty Laakkosella.

Kulutus on ollut 5-6l/100km, esim. kesälomareissu ilmastointi päällä 5.2l/100km.

Alapallot vaivaa, onko joku saanut vielä 4 vuotta vanhoihin jotain hyvitystä maahantuojalta/myyjäliikkeeltä?

• Jappe

Omalla autolla ajettu n. 13 tkm ja kävin vaihdattamassa öljyt 10 tkm kohdalla. Öljynvaihtohuolto maksoi 115 euroa. Kulutus on tosi pieni. Se on pienentynyt, mitä enemmän kilometrejä autoon olen ajanut. Viimeiset mittaukset 5,2 ja 4,8 l/100 km.

• 330d ja hajis

Ovatko nuo kulutuslukemat ajotietokoneesta vai laskettuja? Miten hyvin teillä on ajotietokone pitänyt paikkaansa? Mulla kun se tuntuu valehtelevan n.5dl/100km tai jopa enemmän.....!

• Coupe
        330d ja hajis kirjoitti:

Ovatko nuo kulutuslukemat ajotietokoneesta vai laskettuja? Miten hyvin teillä on ajotietokone pitänyt paikkaansa? Mulla kun se tuntuu valehtelevan n.5dl/100km tai jopa enemmän.....!

Onko raitisilmasuodatin vaikea vaihtaa (E36 Coupe) ja paljonko pelkkä suodatin maksaa?
        Onko tietoa jostain nettisivusta jossa ois ohjeita vaihtotyöhön, kun ei viitsis maksaa jos sen voi kohtuudella itsekin tehdä.

• Jappe
        330d ja hajis kirjoitti:

Kulutuslukemat on aina laskettu. Autossa ei ole ajotietokonetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe