Mielenvikainen?

Minkä takia mä aina näillä palstoilla tartun johonkin yksittäiseen sanaan mitä kirjoittaja sanoo, ja kuvittelen itse lopun siihen ympärille mustamaalaten mielessäni koko kirjoittajan?

Olenko omahyväinen? Vai kateellinen luonne? Vai sairas?

3

1039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävä, joka koittaa

niin sanotusti auttaa. Niin kerron vaan sulle, että auttamisesi sattuu tosi pahasti, haittaa siitä on enemmän kuin hyötyä. Haluaisin monesti heivata sut pois elämästäni, mutta sitten aina ajattelen, että ehkä se lopettaa ja kaikkia voi suvaita. Jos olet hän, ole kiltti ja lopeta.

Jos taas et oo, tää ei sitten ollut sulle, ja unohda tää viesti.

• sori väärä ymmärrys

Kai meitä kaikkia vaan on kiusattu, niin sitten reagoi helposti vaan sen vanhan kiusaamistuntemuksensa ja -muistojensa mukaan.

Anteeksi paljon. Nuo sanat olivat siis vanhoille kiusaajilleni, eivät sinulle.

• tajusin

Mulla on ollut tota samaa joskus. Onko sua kiusattu? Onko teillä kotona tapeltu? Ootko käynyt kouluja sovinistisessa ja kovassa ympäristössä? Sellainen kaikki saattaa vaikuttaa. Että ne pahat kokemukset piilovaikuttaa sun mielessä edelleen, vaikka nyt kaikki pitäisi olla jo hyvin.

Muistot on joskus tosi vahvoja, ja on vaikea ymmärtää muiden tarkoittavan hyvää tai tuntea olonsa hyväksi, vaikka kuinka näin todella olisikin, jos on kurjia muistoja ja mielikuvia. Eikä omaan hyvään maailmaan pakeneminen auta tai poista kaikkea pahaa, jos ulkopuolinen ympäristö tuntuu pahalta.

Tuntuu varmaan tosi kurjalta. Jotain hyvää, turvallista ja hyväksyvää ilmapiiriä sulle jostain. En tiedä mistä. Itsekin sitä vielä etsin. Mutta varmasti me löydetään sellainen joskus.

Et varmasti ole omahyväinen, kateellinen, etkä sairas. Unohda sellaiset ajatukset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      52
      5078
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      28
      3729
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3493
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2848
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      92
      2741
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2680
    7. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      13
      1891
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1656
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      202
      1508
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      153
      1361
    Aihe